Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Trouwens een goed idee Zilvervosje, om gewoon te zeggen hoe jij gesteund wilt worden. Ik zou het heel moeilijk vinden om dat zo te zeggen. (Hoewel; ligt er ook wel weer aan tegen wie.)

Als ik zelf 'de omgeving' ben, vraag ik het meestal zelf; "Wat wil je dat ik doe? Wil je dat ik er naar vraag, begin je er liever zelf over? Hoe dan ook: weet dat je bij me terecht kunt."
    Maar dat komt omdat ik nu zelf een paar keer in een situatie heb gezeten, waarbij de omgeving niet weet hoe ermee om te gaan.

2. 4days

4days Niet meer actief

Hoi dames, ben ik weer! ;)

Cranberrysap, ik drink het ook gewoon zo. Vind het koud nog lekker ook! :D (ja ik ben raar, hihi) Maar ik hou ook van dingen als bitter lemon en grapefruit, dus misschien heb ik onbewust wel een voorkeur voor bitter ofzo. ;)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tupp-man vond het cranberrysap ook prima te drinken, zelfs het pure-zure spul. Prima, mag-ie m'n blaasontsteking ook hebben ;)

Ik blijf moe, vreselijk. Ik hang al de hele dag alleen maar een beetje rond. Elke keer dat ik in de beneb kom roept mijn lijf: GA ZITTEN! GA LIGGEN!
    Ik probeer toch wel iets te doen, zodat ik hopelijk moe genoeg word om vanavond goed door te kunnen slapen.

4. 4days

4days Niet meer actief

Pfff hier ook last van extreme moeheid... Als ik smiddags niet een uurtje slaap ben ik na de middag echt volledig uitgeput... Gelukkig slaapt Vince altijd lekker 2 uurtjes ronde de middag, kan ik zelf ook even gaan liggen.

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, oh wat vreselijk. ik zou al chagi worden omdat ik niet kan slapen (laat staan omdat je dan zo moe bent)

@ikea:D altijd leuk, ik had me voorgenomen om niet teveel te kopen (want had niks nodig:p) het valt nog mee 55euro, (zonder het eten) en heb een tekenezel? (heet dat zo??) voor leah waar ze aan de ene kant op kan krijten en de andere kant met stift op kan tekenen. heb er ook krijtjes, en stiften bij (die stiften kunnen niet op die ene kant, want dat krijg je er niet meer af:D) en een rol papier. en dacht: oh een kliederschort komt vast ook nog eens van pas:D
    en een stoeltje voor haar:D zoon poäng, die zijn zo leuk. vind die voor grotere al leuk, maar die heb je nu ook in kindermaat. (en wilde die grote al steeds eens hebben) ze is er nog ietwat klein voor, maar als ze wil kan ze er lekker in hangen:D (heb haar er net ingezet om tv te kijken en ze blijft zitten;))
    dus ben geslaagd, en heb niet veel uitgegeven. zus is ook geslaagd, met kasten en allemaal spul om mijn neefje zijn kamer in te richten.
    heb al een leuke kamer voor leah gezien en leuk ideeen) voor haar nieuwe kamer (leah komt op zolder te slapen, die nu verbouwt word en de baby komt op leah haar kamer, dan moet dat is makkelijk.)

heb tegen mijn zus vertelt dat ik zwanger ben, ze vond het erg leuk en spannend en had het al een beetje verwacht (en gedacht)
    ze bood zich aan om mee te gaan naar de 12weken echo, omdat vriend er dan waarschijnlijk niet is, maar zei ook tegen haar: daar denk ik nog even over. want de vorige keer toen het niet goed was was ze er ook bij;) (ze moest zelf ook lachen toen ik het zei en zei gelijk: oh nee ik breng van bad luck;))

ik heb gebeld naar de gyn. (vanmorgen) ze vroegen: morgen?? dus ik moest lachen. nee als het kan donderdag na 4uur (dan kan mijn zus oppassen) dat kon. dus mag om 16:50. vind het nu al erg spannend en eng. maakte me gisteravond ook al helemaal druk want wat als (vriend zei ook: het komt goed)
    we wilden eigenlijk leah meenemen, maar zei ook tegen vriend, dan moeten we wel een beetje moeilijk doen (kamertje van de echo is nogal klein) en wil toch graag dat vriend bij me staat en mijn hand vasthoudt en als leah dan net aan het zeuren is ofzo is dat niet handig. vind het heel spannend en ben ook erg benieuwd hoe ver ik ben? ik hoop dat we het hartje al kunnen zien? (zou dan volgens mijn berekening 6weken zijn)

nou dames, ga zo de hondjes nog uitlaten en leah op bed leggen. tot straks;)

6. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Nisa: ik zou graag een stuk taart lusten, maar aangezien ik volgens de ovutesten mijn eisprong later had dan mijn banner aan gaf, ben ik ook niet van plan om eerder te gaan testen. Ik denk dat het zelfs pas vrijdag word ;):D

@ Tupp: hoe gaat het nu met je? Ga je morgen werken? Hopelijk kun je vannacht wat beter slapen.

@ Zilvervosje: ja misschien is het een goed idee om mijn familie "instructies" mee te geven. Haha. Maar het blijft gewoon vervelend om op zo`n verjaardag te zitten, waar de hele tijd over
    de zwangerschap van mijn zusje gepraat wordt... En dan niet te vergeten: ze mijn situatie gewoon dood zwijgen. Waarschijnlijk weten ze niet hoe ze hiermee om moeten gaan! Gelukkig kan ik er
    wel heel goed met mijn schoonouders over praten.

@ Brenjomin: super dat je donderdag al voor de echo mag! :)

@ Hier: ontzettend moe... dus ik duik mijn bedje in. Tot morgen!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: Fijn dat je snel voor de echo terecht kan. Je zou met 6 weken inderdaad nèt een hartje kunnen zien. Maar schrik niet als er nog niks te zien is, als het maar een paar dagen scheelt zie je niks.
    Die stoel is inderdaad leuk!

@D1982: Mijn duimen draaien overuren voor je!

@hier: Ik ben vannacht 'maar' 3 keer wakker geworden. Ik ben nu ook nog wel moe (en misselijk) maar het is lang zo erg niet als gisteren. Dus ik ga weer braaf aan de arbeid. Gelukkig ben ik morgen sowieso vrij, dus dat scheelt alweer. En desnoods kan ik om vier uur al naar huis gaan.

8. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Goedemorgen dames......

@ tupp werkse vandaag, maar drie keer wakker! ZElf ben ik steeds vroeg wakker tussen 5 en 6 uur! Maar ik lig er dan ook wel om half negen al in....

@ hier, vandaag lekke vrij! Wil veel doen, achterstallig onderhoud van het huishouden.....Hoop vanmiddag even een dutje te doen!
    Maar kom wel af en toe even hier spieken.....
    Morgenmiddag heb ik de echo, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

9. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Goedemorgen dames!:)

@ iedereen Ben er weer!!! Heerlijke tijd gehad, maar ben blij weer thuis te zijn. dat is altijd het leuke van vakantie, altijd weer heerlijk thuis te komen.

Ik had jullie tot aan de grens nog gevolgd op de heenweg :D. Dus ik kon met een gerust hart het weekend in, toen ik las dat met Cossy's echo alles goed gegaan was. HOERA!:)

Heb verder even vluchtig gelezen, maar ben alweer de helft vergeten. :);)

In ieder geval....ik heb vannacht dat ik thuiskwam direct getest (moest enorm plassen:D dus kwam goe duit) en jawel....en dikke roze streep! Dus ik ga zo even mijn banner aanpassen!!!:)

@ Ano jammer dat je ongesteld bent geworden, maar dan ben jij vast de volgende ronde zwanger! Zet hem op!:)

@ Nisa goede echo gehad? Hoe gaat het met je breiwerkjes?

@ Cossy ik ga straks het filmpje van je kleintje bekijken, ben reuzenieuwsgierig

Maar nu eerst een nieuwe banner!:)

10. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ April, Gefeliciteerd! Wow super!
    Ik wacht op je mooie nieuwe banner.......
    Wanneer ben je dan uitgerekend?

Liefs

11. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hoi Tamar! Alles goed met jou?
    Ja fijn he, weer een zwangere erbij :) Ik denk dat ik dan ergens half oktober ben uitgerekend. De 1e dag van mijn cyclus was 1 januari, dus dat is makkelijkt e onthouden. Ik ga zo even checken wanneer de due date zal zijn.
    Mijn banner is nu aangepast denk ik.:)

12. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mooi, hele mooie tijd zo half oktober, wij zijn op 7 okt getrouwd, mooi zo in de herfst! Maar ik nu een mooie banner!

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Met mij gaat het op mijn moeheid na heel goed! Maar lig er elke avond rond half negen in.....Kijk dan nog weleens via mijn telefoon hoe het hier gaat! Morgen heb ik een echo en daarna een afspraak bij de gyn dus afwachten! Maar het komt vast goed!

Mag jij ook voor een vroege echo, loop je bij de gyn of de vlos?

14. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Oktober is mijn lievelingsmaand samen met april (vandaar mijn forumnaam;))
    Ben dol op de lente en de herfst. Oktober geeft mij altijd een heel fijn gevoel met die mooie herfstkleuren. Dus ik kan mijn geluk niet op.:)

15. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Wat spannend weer he, een echo. Ik begrijp dat je je opgelucht zal voelen als je op deze echo zal zien dat je kleintje het helemaal goed doet. Toch weer een erg spannend moment. Och ja, inderaad die vermoeidheid is zo slopend. Dat had ik met mijn zoontje ook zo erg en bij de mk ook. Ik ga dit keer maar op tijd beginnen met het slikken van extra ijzer inde vormn van tabletjes (floradix)

Ik bel van de week mijn verloskundige op en dan zal ik hem vragen of hij me kan doorverwijzen naar het echobureau voor een vroege echo. Hij zei met mijn mk dat hij dit zou voorstellen wanneer ik weer zwanger zou raken, dus ik vertrouw erop dat dit gaat gebeuren.
    Ik vraag me alleen af of ik me dan echt gerust zou voelen, aangezien ik mijn vruchtje de vorige keer stierf met 8 weken en een par dagen.
    Waarschijnlijk komt de rust pas echt met de termijnecho of pas met de 20 weken. Hoe voel jij je daarin?

16. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ april, ik heb morgen mijn derde echo en vind het nog steeds erg spannend, ben eigenlijk ook best wel onzeker!. De week dat ik mijn miskraam had was hierin de top-week zeg maar! Toen verloor ik ook een druppel bloed en hing de volgende ochtend aan de telefoon! Gelukkig mocht ik komen! Die echo was goed, dat is nu anderhalve week geleden! Hoe meer tijd er tussen de echo's zit hoe moeilijker ik het vind!
    Na deze echo, word ik waarschijnlijk doorverwezen naar de vlos, maar nog steeds in het ziekenhuis ivm mijn hoge bloeddruk en dan zullen de afspraken ook weer gewoon om de 4 wkn zijn, daar zie ik wel tegenop!
    Ik hoop maar dat als ik de baby ga voelen, dat mijn onzekerheid minder wordt!
    Het klinkt misschien allemaal lekker dubbel, maar aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat deze zwangerschap goed gaat!

17. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ga even naar buiten met mijn popje, ze wil bellenblazen! En daarna even een paar boodschappen halen!

Tot later......

18. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Tamar ik begrijp die onzekerheid volkomen. Ik probeer me steeds groot te houden, maar ondertussen voel ik ook de twijfels, hoor, al voordat ik zwanger was. Maar ik denk dat we dit allemaal wel blijven houden.
    Wel grappig, wat jij beschrijft heb ik ook. Ook ik heb het gevoel dat deze keer goed zal gaan. Baseer ik enkel op mijn gevoel.
    Je 3e echo. Ja dat was wel even spannend toen je bloed verloor, maar gelukkig was alles in orde en op je volgende echo zal ook vast alles goed blijken. Wie weet voel je je baby deze zwangerschap eerder dan bij je dochter. Weet je nog wanneer je haar voelde bewegen?
    Goh die hoge bloeddruk lijkt me ook echt oncomfortabel, zeg. Je let zeker ook goed op wat je wel en niet eet. Hoop dat je bloeddruk weer omlaag zal gaan of is het niet zwangerschap-gerelateerd?

19. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @april: wat gaaf!!!!!!!!!!!
    nou gefeliciteerd meid, ben blij dat je streep veel duidelijker is :D:D:D:D:D::D
    wat betreft vroege echos: ik vind dat fijn maar ook omdat ik er meerdere krijg, ik weet niet wanneer je na je echo weer 1 zal krijgen dus denk daar maar s over na ;)
    wat leuk zeg:D:D:D:D:D:D

@tamar: wat leuk dat je morgen weer een echo heb;)
    kan je de kleine lekker zien zwaaien ;)

20. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @april , Bij mijn miskraam wist ik onbewust dat het niet goed was, kwam ik pas achteraf achter. Nu voelt dat heel anders, maar die onzekerheid blijft!
    Mijn hoge bloeddruk had ik al voor mijn dochter en slik er al jaren medicijnen voor! Nu is die redelijk onder controle, vorige week was hij 140/84. Ik vermoed dat die wel gaat stijgen want bij mijn dochter begon ik lager, wel met meer medicatie! Ik slik eigenlijk maar heel weinig Aldomet naar verhouding, er kan dus nog behoorlijk wat opgevoerd worden! Dat is ook wel weer een fijn om te weten.
    Gelukkig heb ik in deze zwangerschap geen behoefte aan chips of nootjes dus dat is meegenomen! En ik kook vaak zoutloos! Maar soms doe ik het gewoon wel hoor, want dat is gewoon lekkerder!

Voel jij al iets van het zwanger zijn, komen jou symptomen vaak later?

Deel Deze Pagina