Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Zilvervosje Och meid, ik kan me indenken dat je je verdrietig en angstig voelt. :( Ik hoop dat uiteindelijk zal blijken dat je 'gewoon' gezond zwanger zal raken. Toch is het goed dat je nu doorverwezen wordt, misschien kunnen ze je helpen om sneller zwanger te raken.
    Zo'n boek is dan ineens erg confronterend he. Je wil helemaal niet dat dat ene hoofdstuk op jullie situatie zou kunnen slaan.
    Wie weet krijg je ondanks alles toch nog een Valentijnskindje. Ik duim voor je en heel veel geluk en sterkte toegewenst. Liefs...(ps laat je nog wel af en toe iets van je horen? Als je daar behoefte aan hebt uiteraard)

@ D1982 Tjonge ik wou dta ik zo verstandig was als jij. Zoals je weet had ik al een vroege test er tegenaan gegooid. We zullen je niet gaan pushen hoor (he Nisa?;):D). Ik duim voor je D1982!:)

@ Ano hoort er helemaal bij he. Gewoon eruit gooien die buien. Nog even en jij bent ook aan de beurt. Ik had verwacht dat ik hier wel de laatste zwangere zou zijn, maar dit is niet het geval.

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ zilvervosje, jeetje meid, ik begriijp je heel goed hoor! Sorry dat ik zo zit te spuien met mijn echo's! Op zich heeft het ook weer voordelen dat je een doorverwijzing hebt, als je weet dat er iets loos is, kan je er wel wat mee doen! In heel veel gevallen is er ook wel iets wat ze kunnen doen toch!
    In ieder geval heel veel sterkte! En natuurlijk kan je je hart luchten wanneer jij dit wilt!

@ iedereen, bedankt voor jullie lieve berichtjes!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje: Ik heb net een folder over habituele abortus gelezen en ik snap je schrik heel goed meid. Toch, als ik je een advies mag geven, denk ik dat je er nu beter aan doet er even niet meer over te lezen. Je zult nu eerder geneigd zijn om de slechte dingen uit zo’n tekst te halen. Ook bij trieste verhalen van meiden hier op het forum, zul je nu snel een link met je eigen situatie leggen. Terwijl er zeker nog hoop is. Het is nog niet zeker of er bij jou sprake is van habituele arbortus. De kans is groot dat je gewoon bij de 99% van de vrouwen hoort waarbij meerdere miskramen een triest toeval is, zonder dat er echt iets aan de hand is.
    Zelfs al hoor je wel bij die 1%, dan nog kan het zijn dat je een van de aandoeningen hebt die wel te behandelen zijn.
    Ik snap dat je er nu alles van wilt weten. Maar neem jezelf een beetje in bescherming en wacht eerst de onderzoeken af.
    Verder krijg je van mij een STEVIGE KNUFFEL!

@Ano: Ik begrijp je gevoel heel goed hoor. Ik heb ook momenten gehad dat ik niet te veel ‘zwanger-verhalen’ wilde horen. Niet dat je het een ander niet gunt. Maar je gunt het jezelf ook zo! En ik gun het jullie ook!

@April: leuk dat we op dezelfde dag een echo hebben. Maar wat duurt het nog lang hè!

@Tamar: Proficiat met je mooie echo! Ik kan er echt een hoofd en armpjes en beentje op ontdekken. Zouden die hormonen er ook voor zorgen dat vrouwen ineens echo’s snappen???

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi & Krokodieltje: veel succes vandaag! Ik ben benieuwd naar jullie echo's.

5. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    vind het heel naar voor je. ik vind het wel lief van je vriendin en ja wat betreft ond. wij hebben ook tig onderzoeken gehad omdat we steeds onze baby verliezen zo rond de 8wkn maar daar is niets uitgekomen. nu weten we iig dat er niet iets is waar we wel iets aan kunnen doen. en miss. dat er bij jullie ook niets uitkomt of miss. iets waar je wel iets aan kan doen en dat het hierna allemaal goed zal gaan. en miss. is het gewoon dom pech.
    en die sint valentijn mag wat mij betreft ook wel wat doen hoor!!! ;)
    wij hadden er het ook over hoe dan ook wij worden ouders we hopen van onze eigen kind en anders adoptie of dergelijke maar daar gaan we verlopig maar nog niet van uit ;)

ik begrijp dat je nu even geen gezellige zwangere om je heen wil dus kom maar wanneer je er weer aan toe ben, wij blijven klaar voor je staan.
    ik hoop het beste voor je meid, veel sterkte en een groteeee knuffel.

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

we hebben dus 2echos vandaag, spannenddddddddd

7. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff snel een berichtje van mij om te laten weten dat ik er weer ben!

De vakantie was heerlijk, ik zal er later meer over vertellen.

De schok was wel groot toen ik zag dat jullie in anderhalve week tijd 66 pagina's vol hebben weten te kletsen!!
    :$

Ik ben nu op pagina 21 met bijlezen.... :D

Volgens mij heb ik in de gauwigheid gezien dat we er een nieuwe zwangere bij hebben toch? Ik zag toch een zwangerschapsbanner bij April?

Andere hoogtepunten hoor ik graag.
    ;)

Dan ga ik later verder met bijlezen.

Fijne dag allemaal!

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    goedemorgen,
    had net een heel stuk getypt, leah wilde even kijken, drukt ze op de muis alles weg;)

@zilvervosje, wat moeilijk, vooral het niet weten wat er komen gaat en de angst. ik zal voor je duimen. ik wil je heel veel sterkte, succes en kracht wensen.
    en sint valentijn, die kaars is inderdaad niet voor niets aangestoken;)

@echo's ppff, las net dat krokodieltje ook een echo heeft en werd gelijk weer zenuwachtig. ik zal voor je duimen krokodielje, je hebt vast (ook) een prachtige echo.
    hier ben ik met vlagen erg zenuwachtig, heb wel goed geslapen vannacht en niet zo raar gedroomd als de afgelopen 2nachten. werd vanmorgen even wakker om 6:41 en dacht gelijk: over 10uur zijn we bijna bij de gyn. (moet er om 16:50 zijn)
    we gaan rond 4uur door, dan leah bij mijn zus afzetten en naar de gyn. daarna leah ophalen, eten en naar mijn ouders (als alles goed is gaan we het gelijk vertellen) dus ik kom me vanavond pas melden met nieuws.

@kirrebir, ha, je bent terug (dacht dat je langer wegbleef???) was het leuk? lekker genoten van de zon en de rust?
    hopelijk kan je het bijlezen:) ben aan het denken aan hoogtepunten, maar weet op dit moment zo vlug niks;)

9. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Succes Krokodieltje en Brenjomi!

@ Kirrebir Hee welkom terug!:) Goede vakantie gehad? Hier inderdaad zwanger!:)

Ik ga mijn zoontje naar bedje brengen. hij wil de laatste dagen niet slapen 's middags , heel irritant.....:x
    Misschien tot later!:)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb net met de huisarts gebeld over de uitslag van de urinekweek. Wat blijkt: toch geen blaasontsteking. Daar heb ik dus 1,5 antibioticakuur voor geslikt. Het goede nieuws is, dat ik met de axo-nogwattus-illine mag stoppen.

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, gelukkig mag je er mee stoppen. wel vervelend dat je het voor 'niks' geslikt hebt. hopelijk voel je je dan ook minder misselijk?

@april, dank je:)

@hier, ppff vriend is aan het douchen, we gaan straks door. ben al heel de dag zenuwachtig. vind het zo spannend. net nog 3boterhammen gegeten omdat ik zoveel honger had (vanmorgen niet veel gegeten) en was vanmorgen ook misselijk dus dat is een goed teken.
    tot vanavond.

12. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @kirrebir,Welkom terug!!!
    En hoe gaat het nu met je??
    Menstruatie over???

13. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff... ik probeer tussen het werken door af en toen nog een beetje bij te lezen... Ben nu op blz 33... ;)

Maar verdorie, ik lees dus pas net dat het met Noukje weer niet goed is.... Ik kreeg het er helemaal koud van! Ik zal haar straks even pb'en voor het geval ze hier niet zo veel meer is...

Met mij gaat het lichamelijk wel goed (denk ik). Ik ben op vakantie nog een paar dagen ongesteld geweest (met last van mijn buik en last van het spiraaltje) en toen is het gestopt.
    Wel na een paar dagen niks ineens last gekregen van gekleurde afscheiding (nog steeds wel), maar dat kan ook een bijwerking zijn van de medicijnen (hormonen) die ik heb gekregen (en nog steeds gebruik).
    Maar hoe dubbel kan je zijn: toen ik nog aan het bloeden was, maakte ik me zorgen omdat ik vond dat het zo lang duurde en toen het stopte met bloeden maakte ik me zorgen omdat ik bang was (en ben) dat het toch weer dicht zit...
    Hoe lastig kun je het jezelf maken! ;)

Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de gyn (is nog de oorspronkelijke afspraak voor de hysteroscopie), dus hopelijk hoor ik dan weer meer over hoe het nu met mijn baarmoeder is en hoe nu verder.

Maar ik ben achteraf zo ontzettend blij dat ik de dag voor mijn vakantie nog naar de gyn gegaan ben! Ik denk dat me dat heel veel pijn en zorgen bespaard heeft.
    Al blijft het een beetje knagen dat ik bang ben dat het op de "ouderwetse" manier vh openen van de verkleving meer slecht dan goed is...
    Maar ik ben iig dolblij dat al dat bloed niet meer in mijn lichaam zit!

Verder hebben we ontzettend genoten. Het was heerlijk weer, dus we hebben heerlijk op het strand gelegen en een aantal dagen dingen bezocht. Lekker gegeten en gedonken en fijn met z'n tweetjes geweest.
    Het was moeilijk om weer naar het "echte" leven terug te keren gister!

@April: dan nu ook van mijn kant GEFELICITEERD!!! Ik vind het echt helemaal geweldig voor je!
    Op pagina 33 weet je het nog niet....:D
    Dus ik moet nog lezen hoe en wat, maar ik ben blij dat het "plot" al verklapt is! :)

Ik ga weer even verder met lezen.
    En met werken natuurlijk! :D

14. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @kirrebir: welkom terug :D
    je hebt een leuke tijd gehad lees ik, lijkt me heel fijn
    wil ook wel effe tussenuit maar dat zit er nu niet in :D

sorry dames ben nu al vergeten wat ik een halve min. terug heb gelezen (schaam)

15. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ echo's van vandaag! Hoe was het bij jullie?

@ kirrebir, fijn zo'n heerlijke vakantie......Het lijkt me wel fijn dat je dinsdag alweer bij je gyn terecht kan met al je vragen!

@ Nisa, last van zwangerschapsdementie!!!!??

@ cossy, ik mis je hier of vergis ik me, hoe is het met je?

@ april, heb je al een afspraak voor een echo?

@ tupp, heb je dan ook die hele kuur voor niks geslikt of valt dat mee?

@april, heeft je zoontje nog geslapen, hier wordt ook niet braaf elke dag geslapen hoor! En dat is echt niet altijd fijn wanneer je net zwanger bent! Ik doe haar wel elke dag naar bed......wie weet valt ze toch in slaap!

@ ano, nog ongi? Kan je weer lekker aan de klus......hahaha

@ hier, vandaag aan iedereen mijn mooie echo's geshowd! Drukke dag geweest op het werk, heb dus ook wat hoofdpijn.....
    Morgen mijn bloeddruk meten en dinsdag weer!
    Ik heb een afspraak voor een intake in een ander z'huis voor een uitgebreide 20 wkn echo op med. indicatie! Dit stelt eigenlijk niet zo heel veel voor, er word dan extra goed naar het hartje gekeken. Daar krijg ik waarschijnlijk weer een echo en dat is de 16de (intake)! Ik word wel verwend met al die echo's....
    Ik zal mijn afspraken even aanpassen in mijn onderschrift!

Nou dames fijne avond.....

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    we zijn weer thuis. was superzenuwachtig voordat we er waren. toen we eenmaal binnen waren viel het een beetje mee. de gyn. vroeg hoe het was. en we gingen ongeveer gelijk voor een echo, hij snapte erg goed dat ik erg zenuwachtig was. dus op de tafel. en kijken. durfde bijna niet naar het scherm te staren, hij moest even zoeken (doodeng) toen dacht ik zelf iets te zien, hij ook. maar hij kon het niet goed zien? toen zei hij iets? wat weten we niet precies, maar ik dacht gelijk: oh jee, dit is niet goed volgens mij een bbz. dus werd gelijk weer zenuwachtig, maar voor de rest zei hij niks meer?? en bleef zoeken, beeld donkerder en lichter maken. toen zei hij dat hij wel iets dacht te zien, een soort van schaduw, maar nog geen hartje of iets? dus 6weken was het nog niet.
    hij vroeg of ik van te voren ook getest had? want hij zou even rekenen, dus gezegd dat ik vanaf de 9de ongeveer om de 2dagen getest heb. dus hij ging terug naar zijn kantoortje en we mochten meekomen. dan was hij aan het rekenen, ook nog vertelt dat ik de zondag (de 17?) nog negatief testte. dus hij zei: dan kan het wel kloppen, dat je nu ongeveer 5,5 week bent. dan moeten we volgende week nog eens kijken, dan moeten we zeker hartactie en groei zien. dus volgende week donderdag terug.
    hij zei toen we bijna buiten waren: ik zeg toch wel al gefeliciteerd.
    vriend vond het heel vreemd en was chagi en heel erg pessimistisch. ik was een beetje opgelucht.
    nu weten we nog niet echt hoe en wat. want het kan nog altijd dat het niet helemaal goed zit? daar hou ik stiekem wel rekening mee. omdat er nu nog niks te zien was (ergens een schaduw, maar geen duidelijke dooierzak ofzo) vriend had gehoopt op een hartje en alles, maar ik had er stiekem al rekening mee gehouden dat er misschien niet veel te zien was.
    dus nu hopen dat we volgende week een kloppend hartje zien (en dat vriend nog thuis is om het ook te zien)

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hè jammer Brenjomi, dat je geen duidelijk hartje hebt kunnen zien. Maar volgende week wel hoor! Daar geloof ik vast in.

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    #718 Brix, 4 feb 2010
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
    Even kort. De echo was goed, het hartje klopte. Kindje was meer dan verdubbeld in lengte :D, nu 3,1 cm, passend bij 9+5, weer precies zoals ik had berekend aan de hand van mijn eisprong. Uitgerekend op 04/09/2010 (4 is mijn lievelingsgetal :D).
    Foto's volgen nog, heb hier geen scanner.

19. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Even een kort berichtje, want zoals al de heel week ben ik doodmoe... Nog steeds geen duivels, dus morgenochtend weet ik meer en dan kom ik het jullie natuurlijk meteen vertellen :D

@ Kirrebir: welkom terug! je hebt het wel druk met bijlezen ;)

@ Brenjomin: ik weet zeker dat jullie volgende week een mooi hartje zullen zien. Hopelijk blijft de boot nog even weg en kan je vriend ook mee.

@ Krokedieltje: proficiat met je mooie echo!

Tot morgen:D

20. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Yoehoe: een duidelijke streep te zien!:D
    (zie fotoalbum)

Vannacht op half 4 moest ik na de toilet vriendlief meende dat ik toen wilde gaan testen, maar ik heb toch mooi gewacht tot kwart over 6 vanochtend. En nu ben ik nog steeds moe, maar van gekheid kan ik niet meer slapen 8)

Zo meteen maar even mijn banner aanpassen :)

Ik wilde trouwens graag vandaag testen, omdat we vandaag 4 jaar samen zijn. Leuk cadeautje :) Dan moet het wel goed gaan deze keer. En trouwens 3x is scheepsrecht!

Sorry voor mijn ego-berichtje

Deel Deze Pagina