Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ d1982, Super Gefeliciteerd!

@ krokodieltje, gefeliciteerd met je goede echo......

@ brenjomi, ik hoop dat je volgende week een mooi hartje ziet kloppen......heb je een beetje afleiding deze week? Wanneer is je afspraak?

@ hier, nog steeds hoofdpijn, als het maar niet van mijn bloeddruk komt! Misschien komen alle spanningen er nu wel uit.....
    Vanmiddag laat ik hem even meten!
    Fijne dag......

2. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @d1982.Gefeliciteerd!!!!

@tamar.Zal denk ik de spanningen wel zijn die er allemaal uitkomen.
    Succes vandaag met je bloeddruk meten.
    Hoop dat die nu netjes is.

3. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @brenjomi: nou donderdag zal je vast een mooi kloppend hartje zien ;) (trouwens hoe reken je vanaf je ei??? ik ken die alleen vanaf je nod :( )

@krokodieltje: he wat gaaf, gefeliciteeeerd ;)

@D1982 nou dat is zeker een mooi cadeau!!
    jij ook superrrrrrrrrr gefeliciteeeerd :D

@tamar: jaaa al een tijdje :D en het lijkt maar erger te worden :D
    dat van je bloeddruk kan idd. door spaningen ed. zijn
    komt vast goed;)

ikke: nou dat misselijk zijn is nu weer een stapje verder gegaan :(
    ik hoop dat het bij 1maal blijft of iig niet te vaak gebeurt :(

4. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hehe, ik ben helemaal bij met lezen!
    Duurt ff, maar dan heb je ook wat :D

Ben heel blij te lezen dat er voornamelijk goede berichten op stonden.
    Voor Noukje gaan we gewoon allemaal heel hard duimen dat het alsnog goed komt!
    @zilvervosje: vervelend te lezen dat het niet zo goed met je gaat. Ik pb je nog wel even.

Fijn dat de meeste echo's helemaal geweldig waren.
    @Brenjomi: ik hoop dat jij ook snel een klein druk bewegend dreumesje gaat zien!

@D1982: GEFELICITEERD!! Wat een mooi cadeau op deze dag! Ik weet zeker dat je de hele dag gaat stralen.

@hier: pfff dat tijdsverschil hakt er bij mij altijd zo in (7 uur verschil met Mexico)! Heel de dag duf geweest gister. 's Avonds word ik dan ineens weer fit, maar dat kwam goed uit want ik ging met vriendinnetjes eten, héél gezellig! Maar daarna wel tot half 4 wakker gelegen… Vanmorgen dan ook zwaar verslapen! :)

Volgens mij hou ik van de medicijnen die ik van de gyn heb gekregen (hormonen) echt super vocht vast! Op vakantie heb ik alleen maar op slippers en zomerschoenen gelopen, maar nu wil ik mijn laarzen weer aan. Ik krijg ze alleen met geen mogelijkheid meer dicht!! :$ Lijkt wel of mijn kuiten zijn ontploft.
    Op vakantie heb ik super gezond gegeten, dus ik kan onmogelijk zijn aangekomen…
    Dus maar even geen jurkjes met laarzen aan… Hopelijk mag ik er ook snel weer mee stoppen.

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @kirrebir,Gelukkig ben je weer helemaal bij met lezen.:D
    Hormonen is echt zooi he om te slikken:$
    Wannneer mag je ermee stoppen????

6. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad... Als je ook de bijsluiter leest... al die bijwerkingen!
    En helemaal leuk: op de verpakking (de sticker vd apotheek) staat *overgang*
    Blijkbaar krijgen vrouwen in de overgang dit ook... :$

Ik weet nog niet wanneer ik mag stoppen, dat hoor ik dinsdag tijdens mijn gyn afspraak wel.

7. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo dames

@ D1982 GEFELICITEERD!!!:):):)

@ Brenjomi He bah, moet je weer een week in spanning zitten. Niet Leuk. Maar het zit vast wel goed, meid. Klopt het met je eigen berekeningen? Sterkte meid. Hier wordt weer geduimd hoor.

@ Krokodieltje HOERA!:):):)Weer een mooie echo. Je voelt je nu vast een stuk relaxter!:) Lekker van genieten!

@ Tamar we mogen 4 maart voor de 1e (uitwendige) echo. Volgens de berekening ben ik dan 8 weken en 6 dagen zwanger. Geen idee of dat daadwerkelijk klopt aangezien ik een onregelmatige cyclus had. Maar op zijn kortst ben ik dan 8 weken en op zijn langst 9 weken, dus laten we hopen dat het inderdaad daartussenin zal blijken te liggen.
    Zucht, ja mijn zoontje heeft soms van die buien. Hij is eigenlijk een makkelijk kind, dan vakt het gelijk op wanneer hij een beetje lastig is ,he en is moeders minder begripvol;).
    Ik heb ontdekt dat hij niet gaat brullen als ik hem in bed heb gelegd, wanneer ik tegen hem zeg "Sst mama gaat even beneden een kopje thee drinken en komt straks weer bij je kijken". Lijkt te werken want hij blijft dan rustig en ik heb hem niet meer gehoord sindsdien. Dit werkte gisterenavond ook. Man en ik hadden iets gelezen over de 5 minuten-methode, maar ik weet nu al dat dat voor ons niet gaat werken. Was al helemaal blij dat mijn 'theedrink-methode' direct rust gaf.
    Hoe doe jij dat normaal gesproken, Tamar? Hoe oud is je meisje ook alweer nu? Ouder dan mijn zoontje toch? (19 maanden en 1 week nu) Ik zie net dat je dochter ruim 10 maanden ouder is.:)
    Ik had Cossy al gepb-t, ging allemaal goe dmet haar, ze had het een beetje druk. ( wat erg he, we houden elkaar goed in de gaten:D)

@ Nisa zwangerschapsdementie?;):D

@ Kirrebir Beetje bijgekomen tijdens de vakantie. Wat een rare dag was dat voor je , die dag bij de gyn. Ik hoop dat je gauw weer rust in je lijf hebt. Zo'n vakantie doet vaak wonderen, nietwaar?

@ Tupp en Ano alles goed bij jullie?

@ hier
    Heb vandaag weer zo lekker geluncht. Helaas keek mijn zoontje wantrouwend naar de geraspte worteltjes, komkommer en sla. ik had er voor hem als dressing wat yoghurt met basilicum (gedroogd) doorheen gedaan en daarna nog een klein lepeltje roomkaas, maar meneertje had erg weinig zin in. ik ga het vanaf nu gewoon elke dag voor hem neerzetten, komt vast een moment dat hij het lekker gaat proberen. Het is op zich een makkelijke eter, maar de laatste tijd begint hij zijn eigen zin door te drijven. Peuterpuberteit......;)

8. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @april, Onze dochter vraagt altijd of ik even bij haar wil blijven....Ik blijf dan zo'n 10 sec extra in het donker in haar kamer! Dan zeg ik, mama moet even plassen of iets opruimen! In het begin zei ik dat ik terug kwam maar dat doe ik niet meer! En ze vind het goed..... Vanmiddag slecht voorbeeld. Ik had haar om 13 uur naar bed gebracht, een kwartier later lag er "iets" niet goed. Dus ik even kijken, nou alles weer op zijn plek. Rond kwart voor 14 gaat ze me weer roepen, op een gegeven moment dacht ik en nou ophouden, dus ik roep vanuit beneden wat ik nooit doe ik ga altijd naar haar toe! ......Niet meer naar mama roepen en gaan slapen! Toen ging ze echt heel hard huilen, dat vond ik zo zielig, snikkend in mijn armen heb ik haar getroost! Daarna hebben we besloten dat het slapen klaar is en we zijn nu weer beneden. Maar ik wil ook nog een dutje doen, dat kan ik wel op mijn buik schrijven!
    's Avonds gaat ze eigenlijk altijd gewoon slapen, al blijf ik ook die 10 sec.!
    Je zoontje gaat nu heerlijk zijn eigen smaak ontwikkelen! Uiteindelijk gaat hij het heus wel eten. Ik heb het nooit gedwongen, al nam ze maar 1 hap of zelfs die niet!

@kirrebir, merk je dat vocht wel in gewicht? Als het van je medicijnen is gaat het er ook weer af als je stopt lijkt me......

@ hier, Mijn bloeddruk was goed! Gelukkig, dinsdag nog een keer, dan weet ik het zeker!

9. 4days

4days Niet meer actief

Oooooh GEFELICITEEEERD!!!! :D :D
    Zo dames, ik laat hier ook mijn neus even zien. ;) Zie dat jullie me al missen :D hihi. ;) Ik heb t de laatste tijd best druk ik ben echt ontzettend moe, dus ik trek het even niet om alles bij te lezen, vandaar dat ik hier even niet zo vaak ben. Maar ik heb jullie niet verlaten hoor ;) en ben dat ook niet van plan. :D Dus tot snel maar weer. ;)

Groetjes & heel veel liefs allemaal!!!

10. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Tamar mijn zoontje kan ook zo hartverscheurend huilen. En omdat hij niet veel huilt vind ik het dan extra zielig. ;) Maar ja, wj doen hier ook alles op ons gevoel en ik merk dat dat ook het beste is voor ons 3tjes. Er is veel rust in huis en mijn zoontje kan zich gelukkig ook goed zelf vermaken. We maken veel tijd vrij om samen te lezen en te spelen. En wanneer ik huishoudelijke klusjes doe, doet hij graag met me mee. Zo sla ik 2 vliegen in 1 klap.:) Iedereen weer blij.
    Wat eten betreft, ik doe het net als jij, ik bied het hem aan, maar hij is niet verplicht het op te eten. Gelukkig lust hij het meeste wat ik maak graag. Inderdaad wat jij zegt, ik merk al een poosje dat hij zijn eigen voorkeur/smaak begint te ontwikkelen. Dat vind ik prima. We eten hier zelden ongezond, dus wat hij binnenkrijgt is gezond. Ik maak ook vaak verse sauzen voor over de rijst/ pasta, met veel groente erin, zoals broccoli, pompoen, wortls, etc. Dat vind hij echt smullen en dan krijgt hij evengoed lekker zijn groenten. Zo suf, als er broccoli in roosjes voor zijn neus ligt, vindt hij het soms maar niks, maar als het gepureerd is wel. Nou ja, gelukkig eet hij evengoed veel voedsel in stukjes. En zijn nieuwe kiesjes zijn reuzehandig!;):)

11. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt mij ook... Dat hoop ik dan maar tenminste. Ik was vanmorgen wel iets zwaarder, maar ik merk het dus vooral aan mijn onderbenen. Mijn broeken zitten niet strakker, maar ik krijg mijn laarzen dus gewoon niet dicht...

Fijn dat je bloeddruk goed was!

12. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Iedereen bedankt voor de lieve reacties! En inderdaad die smile
    krijg ik vandaag niet meer van mijn gezicht :D

@ Tamar: super dat je bloeddruk nu wel goed! Het is maar een momentopname, misschien was je de vorige keer wel gespannen...Dinsdag is hij vast ook goed!

@ Nisa: "normaal" reken je volgens mij 14 dagen vanaf je ei.

@ Kirrebir: petje af zeg, dat je helemaal bij bent met lezen. :$ Heb je echt alles gelezen?

@ Hier: nog steeds ontzettend moe, dit heb ik de andere twee keer niet gehad, dus ga ik er maar vanuit dat dat een goed teken is ;)
    Verder de hele dag door misselijk. Dat begon eigenlijk vannacht al, maar ik dacht dat dat kwam door de spanning voor het testen...
    Zo dadelijk ga ik met vriendlief uiteten, maar ik moet van hem wel nog even gaan liggen, want hij denkt dat ik anders met mijn hoofd in de soep val...haha ;)

Een fijne avond!

13. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @tamar,Gelukkig dat de bloeddruk nu goed is.
    Ik moet mijn bloeddruk ook altijd vaak laten meten.
    De ene keer is die te hoog de andere keer weer maanden netjes.
    Ik vroeg me toen ook af toen ik zwanger was of ik dan een extra risico had voor een hoge bloeddruk.

@kirrebir,Nou hoop dat de gyn snel zeg dat je mag stoppen met die hormonen.

@april,Hier alles goed.
    Menstruatie bijna over dus dan kunnen we weer verder:p
    Want ik moet goed me best doen.Jullie zijn bijna allemaal al weer zwanger dus ik moet wel bijblijven natuurlijk:D

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @D1982: HOERA!!! Proficiat meid!

@Kirrebir: Vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt. Nu maar hopen dat je er snel vanaf bent!

@Tamar & April1, niet te veel praat over kinderen die niet willen slapen of eten hè. Er zijn hier ook vrouwen zwanger van hun eerste. Laat ons nog even in de waan. :D

@hier: Niets te melden verder. Saai hè?

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Jeeeee, gefeliciteerd d1982!!!!!

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    @D1982, gefeliciteerd:D

@de rest: ben ik weeral vergeten:D haha.

ik hoop ook volgende week een mooi kloppend hartje te zien. op zich maak ik me er niet zo heel druk over. met momenten wel, dan denk ik gelijk dat het helemaal niet goed zit enz.

@nisa (ha, die herriner ik me ineens weer;)) de gyn, heeft gerekend. ik heb gerekend van mijn posi-test en dat was 21jan. maar ik had gerekend dat ik dan 4weken zou zijn. maar de gyn. zei ook dat die testen tegenwoordig zo gevoelig zijn dat ik dan ongeveer 3,5week geweest zou zijn. (dus daar gaan we dan maar van uit) zou niet weten wanneer ik mijn ei gehad heb:(;):)

ik ben steeds heel erg moe, kan elk moment wel slapen.
    en ben mijn werk beu, het is zo erg, maar heb er gewoon geen zin meer in. blijf liever thuis. lekker bij leah en vriend en alles op mijn gemakje doen, heerlijk:D (maar ja, ik geef ook te graag geld uit, dus moet wel een beetje werken) het nadeel is ook dat ik nu niet zoveel werk, dus ook steeds minder zin krijg (weet ook maar half wat er af en toe speelt, dus dat helpt ook niet mee)

vanavond verjaardag gehad en had een moment waarop ik graag even iets lulligs wilde zeggen, maar heb me ingehouden. iemand zei: als je het niet hebt, mis je het ook niet. dacht: nou dat geld niet voor alles. ik denk nog vaak: anders was ik nu zo ver zwanger geweest, dan zou ik bijna moeten bevallen. dat mis ik wel.
    en er zijn vast veel meer vrouwen die zwanger willen worden die het niet zwanger zijn en het niet hebben van een kindje best wel missen. maar dacht: och, zal eens verstandig zijn, dat snappen jullie toch niet.
    niemand weet nog dat ik zwanger ben. al zijn er vast wel vermoedens:D
    vanmiddag om behang geweest voor de zolderkamer, hij is al bijna af:$ het laminaat ligt er in, zondag gaan ze behangen en dan moeten er nog schuifdeuren in (aan de zijkant) en plintjes tegen het plafond (tegen de platen) en op de grond. en een deur erin:D ben erg trots op mijn mannetje (dat klinkt nogal lullig, mijn mannetje:D;)) had niet gedacht dat hij het zo goed zou kunnen;)

nou dames, sorry voor mijn ego-berichtje, ik ga naar bed, ben moe. vannacht weer te kort geslapen en zo raar gedroomt, ppff, echt de raarste dromen;)
    weltrusten

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @d1982 haha, was het eten lekker? niet in slaap gevallen in je soep:D (ben als kind eens in mijn ei in slaap gevallen, maken ze eerst een foto van me en daarna halen ze me eruit:D)

@misselijk: dat heb ik hier ook, maar van de honger. vanmorgen de hele ochtend. durfde bijna niet te eten op mijn werk omdat ik bang was dat ik toch zou moeten overgeven. maar na een tosti (haha, moet goed eten:D) was het over. vanmiddag rond 5-6uur weer (we aten laat) dan ben ik echt misselijk van de honger. dus moet onthouden en leren om vaker kleine dingetjes te eten.

oh en moet mijn vitaminepil nog slikken, die vergeet ik ook vaker (etos zwanger zijn)
    nu echt weltrusten:D

18. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

@ Brenjomin: haha ik ben gelukkig niet met mijn hoofd in de soep gevallen. Het eten was heerlijk, alleen even goed moeten uikijken met wat ik zou eten. Toen we thuis kwamen was ik wel ontzettend moe :D

Haha zo zijn ze dan wel weer eerst een foto maken en je er dan pas uithalen!;)

Wat gingen jullie ook alweer doen met de zolderkamer? wordt dat Leahs kamer?

@ Hier: ja misselijk, misselijk en misselijk... maar ik ben er blij mee :D haha. Mijn vriend is echt heel lief, vannacht is hij om 4u naar benenden gegaan om een beschuitje te maken :)

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @hier: Net terug van boodschappen doen. Daar heb ik dus echt een EXTREME hekel aan. Ik weet niet wat dat is, maar ik heb altijd zin om te gaan schreeuwen en slaan in een supermarkt. Normaal doet mijn man de boodschappen, maar vandaag kon hij niet. Dus was ik de pineut. Vreselijk. Ik snap het gewoon niet, ik overzie het niet op de een of andere manier. 't Is voor mij echt onmogelijk om voor een hele week boodschappen in huis te halen. Ik dacht echt dat ik het deze keer goed had gedaan. Maar bij de kassa ontdekte ik al dat ik 1x vlees te veel bij me had. Thuis merkte ik dat ik 1x aardappelen te weinig heb meegenomen. Zucht. :(
    En nu ben ik weer moe. Bah!

@D1982: De misselijkheid is bij mij zo goed als weg. Ik hoop dat het bij jou ook verdwijnt!

20. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

Deel Deze Pagina