Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Kirrebir ik heb zelf niet echt verandering gemerkt na de mk ivm eisprong en voelen ervan. Eerder verwarrender.;);)
    Veel sterkte voor morgen, kan me indenken dat je een beetje nerveus bent. Het is vast allemaal goed met je!
    Ik mag 4 maart naar de vk voor de 1e echo.

@ Nisa , waarschijnlijk is mijn lijf nog helemaal in zwanger zijn-vorm. Heb tot juli 2009 bv gegeven en was in augustus alweer zwanger, toen in november mk en sinds januari weer zwanger.

@ Brenjomi Oh ik ben juist zo blij dat de sneeuw eindelijk weg is!:D

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april, de sneeuw bleef niet liggen:( het is nu weeral over. (vind sneeuw erg leuk, de zooi als het dooit niet zo;))

wat is het koud buiten, bbrr. net een eindje gewandelt met de hondjes en mijn benen zijn half bevroren:)

zo nog even stofzuigen, gister gestofzuigd en gedweild, maar er is niet meer veel van over. zucht.

@kwaaltjes, ik vind het op zich niet zo heel erg dat ik misselijk ben, maar ik lust niet zo veel en als je vaker iets moet eten wordt het op een gegeven moment zo eentonig en daar word ik dan weer chagi van:D
    vriend zei net ook dat de hormoontjes hun werk wel doen, kan echt om niks kwaad worden en rottig reageren.
    en zei net tegen vriend dat het lastiger is als je al een kleintje rond hebt lopen, want toen ik zwanger was van leah en ik was smorgens misselijk en doodmoe na het douchen ging ik even zitten of liggen, maar nu moet ik haar ook afdrogen enz. als vriend straks weg is ga ik denk ik maar savonds douchen, dan kan ik daarna rusten:D
    het enige wat ik nu vervelend vind is dat ik weer een koortslip krijg?? en dat ik verkouden ben, dus mijn weerstand is erg laag. (oh jee en dan nog carnaval van het weekend ook;))

3. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ brenjomi lijkt me inderdaad lastiger als je al een kleintje hebt lopen vergeleken met de 1e zwangerschap. Ik denk er ook weleens aan, hoe dat straks zal gaan als ik verder in de zwangerschap, met mijn zoontje. Loopt vast vanzelf ook al zal het ongetwijfeld soms zwaar zijn. Ik zie wel hoe het straks gaat en op het moment zit ik nog vol goede moed en hoop dat de peuterpuberteit van mijn zoontje mild verlopen zal.;):D

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april, je zoontje is toch 19-20maanden nu? dan begint de puberteit al te komen. leah word in oktober 2 en dan zou ik daarvoor bevallen. dus ik denk dat ze alles ineens krijgt;) de peuterpuberteit waardoor ze al moeilijker zal zijn?? (ga er gewoon van uit:D) een broertje of zusje en ze gaat in augustus ook naar een andere kamer en dan is papa ineens weer thuis na 4maanden weg te zijn geweest (hoelang hij weggaat weten we nog niet, moeten nog even rekenen wat makkelijk is)
    dus ik denk dat het in het begin wel zwaar gaat worden:D
    en een waarzegger zei tegen me dat mijn volgende kind drukker zal zijn. kan ook bijna niet anders, want leah heeft nog nooit een huiluurtje gehad. ze kan af en toe wel lastig zijn of driftig, maar dat vind ik nog meevallen. ze slaapt bijna altijd goed enz. dus de volgende kan bijna alleen maar drukker zijn;)
    (al blijf ik hopen dat dit weer een lief, rustig weegschaaltje word net als papa en leah:D)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @brenjomi; Ik ben weegschaal, maar er is weinig lief en rustig aan mij. :D Het kan dus ook heel anders uitpakken!

@eisprong: ik heb mijn einsprong nooit bewust gevoeld, zowel voor als na de mk niet. Zelf toen ik bezig was met tempen, heb ik nooit gedacht 'dat was hem'.

@kwaaltjes: op dit moment mag ik absoluut niet klagen wat zwangerschapskwaaltjes betreft. Ik ben wel vermoeider dan normaal, maar de misselijkheid is zo goed als weg. Af en toe heb ik wat groeipijn in mijn baarmoeder. Maar ook dat is niet eens heel vervelend. Van mij mag het zo blijven!

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Brenjomi Oh jee, nou ik wens je veel sterkte dan, haha.;):D
    Mijn zoontje is ook een vrij gemakkelijk en rustig kind, dus ook ik hou rekening met een volgende die opeens wel veel huilen zal en druk is, dan kan het alleen maar meevallen als het niet zo blijkt te zijn.:D;)

Tja en wat de sterrenbeelden betreft, astrologie is mijn hobby. Je karakter en gedrag zijn afhankelijk van verschillende planeetstanden en aspecten, dus enkel een weegschaal ben je niet. Ikzelf ben bijvoorbeeld Ram, maar mijn ascendant is Weegschaal dus ik kom vaak over als een Weegschaal, ondanks dat mijn zonneteken Ram is.
    Nou ja, het moet je natuurlijk maar net interesseren....

@Tupp bij mijn zoontje had ik tijdens de zwangerschap ook weinig kwaaltjes en eigenlijk is dat de hele zw zo gebleven. Ik kreeg wel na 3 maanden enorme bekkenklachten, maar dat kwam omdat ik ineens als een bezetene ging sporten. Wie doet dat nou als ze zwanger is en daarvoor nauwelijks sportte.;):) Ik dus, hahaha.

Hoop dat Nisa straks nog voorbij komt met goed nieuws.....:)

7. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hey dames
    heel kort, we hebben net een super echo gehad en we hebben een knipperend hartje gezien!!!!!!!!!1
    heel gaaaaaaaaaaaaaaf :D:D:D:D:D::D:D:D:D:
    jullie zullen wel raden hoe blij we zijn:D:D:D

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nisa: wat een geweldig nieuws! Je zult nu wel door het huis heen stuiteren :D

9. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd Nisa! ik kan me goed voorstellen hoe blij jullie zijn!

@ Eisprong: voor mijn curretage voelde ik dit ook altijd. Daarna is er zoveel in mijn lichaam veranderd, dat ik er geen touw meer aan vast knopen.

@ Hier: nog steeds dezelfde symptomen.

Ik ga vandaag maar weer op tijd naar bed, want ik heb morgen na mijn werk ook nog cursus. (Bleh om 8.00u beginnen en om 21.00u pas klaar) Mijn vriend vroeg al of ik morgenavond niet liever thuis wil blijven... ;)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nisa: Leuk! Proficiat.

@hier: Weer een gebroken nacht gehad. Het is erg wisselend. Gelukkig zijn er ook nachten dat ik gewoon door slaap, maar vaak wordt ik één of een paar keer wakker en kom ik niet meer terug in slaap. :( Vannacht ben ik er maar even uit gegaan om warme melk te drinken.

11. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Alleen heeft het bij mij niks met een zwschap te maken, maar meer met piekeren (werk, gezondheid, algemene zaken). Vermoeiend!
    En toen ik vanmorgen een uur voor het opstaan eindelijk weer even in slaap viel, droomde ik van mijn ex en zijn vrouw.... pffff da's niet echt lekker wakker worden!

Ik heb trouwens in Mexico nog een aandenken aan mijn vlindertje gekocht (zie fotoalbum).

12. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Ten eerste NISA HOERA!!!:):):) (ik heb je gepb't)

@ Tupp Dat had ik vannacht ook. Werd om 23.30 wakker, toen om 1 uur, toen om 3 uur en om 3.30 was zoontje ook wakker (in broek gepoept). Vanaf het moment dat ik weer in bed lag kon ik de slaap niet meer vatten.
    Ik weet niet of dit met de zw te maken heeft bij mij. Bij mijn 1e had ik hier alleen later in de zw wel last van, maar dat kwam dan vooral omdat ik moest plassen.
    Wat ik wel weet is dat het super irritant is! haha.

@ Kirrebir. Dat piekeren is inderdaad erg onhandig wanneer je liever wil slapen. En het slaat altijd toe wanneer je lekker wil gaan slapen he. Heel vervelend. De enige oplossing hiervoor is antwoorden vinden op de vragen die door je hoofd spoken. Ook al zal niet overal een geruststellend antwoord op zijn. Praat je er met je man/vriend over? Bij mij helpt dat vaak het beste, als ik mijn angsten en gedachten vertel aan mijn man. Ik heb zelf een aantal jaren terug met grote angsten rondgelopen, ook vanwege mijn gezondheid. Ik kon neregns anders meer aan denken dan dat en de klachten die ik had kwamen overeen met wat ik las over die ziekte. Ik was zó bang. Uiteindelijk wist ik dat het enige dat ik kon doen om van die angst af te komen, hetgeen was waar ik het meest bang voor was, naar de dokter gaan en me laten checken. Gelukkig bleek alles in orde en was er iets veel onschuldigers aan de hand geweest. Ik had Pfeiffer gehad en ik dacht aan iets veel ergers. Toch heeft dit me zo lang uit mijn slaap gehouden en ook overdag heeft die angst me een poosje het leven zuur gemaakt. Ik wou dat ik toen mijn man al had....
    Ik weet dat jouw situatie heel anders is, hoor, maar toch, misschien helpt het wel om zelfs de angsten waarvoor jij je eventueel schaamt eruit te gooien bij iemand die je vertrouwt enwaarvan je weet dat deze je niet in jouw straatje zal blijven kletsen.
    Excuses voor het lange verhaal, maar ik vind het gewoon k.. voor je dat je je zo voelt.
    Veel liefs en sterkte

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ja bedankt meiden!!!
    we zijn beide gaan stuiteren in huis ja hahah zo vanaf de gyn haha
    ben wrsch wel minder ver als ik dacht maar daar hoor ik volgende week meer over ;)

slapen: nou door mijn hormoonpilletjes slaap ik zon 14 uur per dag :D
    ik kom er savonds wel steeds vaker uit om te plassen
    soms 3keer per avond ben benieuwd hoe het later in de zw. zal gaan :D zal ik miss. op de toiletpot slapen hahaha

piekeren: ow ik ben er ook zo een. en dat zijn dan meestal dingen die al gebeurd zijn waar ik nog steeds zo boos op kan zijn maar verlopig heb daar geen last van, heb andere dingen aan mn hoofd, zoals of het goed zal gaan nu ed.

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hoi, hoi,

Heb eindelijk even tijd.....

@ nisa, gefeliciteerd!

@ dames die piekeren en als ik......mijn man zegt altijd je veranderd er toch niets mee, ga maar gewoon slapen!

@ hier, ben zo trots op mijn dochter, ik hoop dat ze zindelijk is voordat de baby komt! Ik ben haar nu wat extra aan het stimuleren! Eerst alleen met het potje, maar al snel bleek daar niet zo heel veel uitdaging voor haar in te zitten. Er komt maar geen plasje......
    Plannen gewijzigd...Vanmorgen hebben we een mooi setje ondergoed gekocht en die mag ze dan 20 min aan zonder luier, net als mama en papa. Daarna mag ze een sticker plakken, bij 5 stickers mag ze een kado uitzoeken. Ze was/is zo trots als een pauw net als ik trouwens!

Liefs

15. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hallo,

Ik was even een paar daagies niet meer geweest.
    Heb ook niet bijgelezen.
    Mijn opa was afgelopen zondag met spoed opgenomen en ben dus veel in het ziekenhuis.
    Ze weten nog niet wat die heeft.
    We horen morgen meer.
    Maar ik las wel dat er een goede echo was!
    Dus NISA gefeliciteerd!!!

16. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    #776 Kirrebir, 9 feb 2010
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
    @ano: wat een naar bericht... Ik hoop dat hij gauw weer beter wordt!

@Tamar: dat zeg ik ook altijd tegen mezelf, maar helaas werkt dat op de e.o.a. manier nooit. Het enige wat werkt is als vriendlief mn rug of arm kriebelt, dan weet ik iig weer dat ik uit meer dan alleen maar een hoofd besta (klinkt raar, maar dat is een trucje wat ik van de haptonoom heb geleerd). Maar ik wil vriend niet wakker maken als hij slaapt... ;)
    Spannend dat je je dochter aan het "trainen" bent!

@Nisa: wat voor een hormoon pillen heb je en waar zijn ze precies voor?

@April: wat een lief bericht! Ja ik praat er met mijn vriend wel over, maar 's nachts lijkt alles erger dan dat het is. Vaak wordt ik 's ochtends wakker en dan vraag ik me af waar ik me nou zo druk om gemaakt heb... Maar ik pieker vaak over mijn werk. Ik heb het niet naar mijn zin en werk daardoor niet altijd zo hard/goed als ik zou willen. Daar voel ik me dan schuldig over en dat komt er 's nachts uit. Dan bedenk ik me alles wat ik had moeten doen en niet gedaan heb en lig ik me alleen maar schuldig te voelen. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe baan, maar ik weet niet goed wat ik wil, dus dat maakt zoeken best last. Maar deze situatie schiet ook niet op, ik lig er alleen maar wakker van!
    Wat naar om te horen dat je je een tijd zo'n zorgen hebt gemaakt, maar gelukkig was het niet waar je zo bang voor was.
    Fijn he om een man te hebben waar je zo goed mee kunt praten! Zoeen heb ik er ook! Die vind echt zelden iets wat ik zeg stom. Dat is in het verleden wel anders geweest...

@hier: vanmiddag naar de gyn geweest. Wat zonde van mijn tijd zeg! Ik kom daar aan, blijkt dat het onderzoek ook is ingepland bij een gyn die ik nog helemaal niet ken. Dat zou al dan de 4e gyn in hetzelfde ziekenhuis zijn (mijn eigen, degene die de curretage gedaan heeft, die waar ik vlak voor mijn vakantie terecht kwam en dan deze). Nou ja, dat kan er ook nog wel bij. Het is eindelijk een keer een vrouw, dus misschien is het juist wel goed denk je dan nog. Zit je vol zenuwen te wachten op je hysteroscopie, komen ze 40 min nadat de afspraak plaats had moeten vinden naar je toe: tja mevrouw, eigenlijk heeft de hysteroscopie geen zin. Deze dokter heeft u nog nooit gezien, misschien moet u eerst even langs uw eigen dokter... Zucht, dat had ik bij de balie al aangegeven en er was zelfs gebeld, maar 40 min geleden was het nog geen probleem...
    In ieder geval, moest ik nu in de wachtkamer van mijn eigen arts plaats nemen en maar hopen dat ik snel geholpen werd, want ik werd er tussen geschoven (ik had geen afspr). Dus weer zitten wachten.
    Uiteindelijk is het een kort gesprekje geworden: de spiraal moet er in blijven iig totdat ik ongesteld wordt. Ook de hormonen moet ik in totaal 1 maand slikken (dus nog tot ong 20 feb). Als ik menstrueer, moet ik bellen voor een telefonisch consult met mijn eigen arts (zijn uitdrukkelijke woorden, volgens mij was hij redelijk geïrriteerd dat ik naar een ander toe was gegaan...) en dan gaan we waarsch een afspraak maken voor een hysteroscopie om te kijken of alles goed is.

Dus het duurt allemaal nog even voordat ik meer weet! Deze maand gaat het iig niet worden, dus ik ben bang dat mijn astrologe iig niet zag dat ik in november 2010 een kindje krijg.

17. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry het is wel een heel lang bericht geworden...

18. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey meiden sorry dat ik even niet meegepraat heb.. moest even wat afstand nemen! Ik hoor vrijdag of ik PCO heb of dat ik naar de Gyn ga voor mjn uitblijvende ongi.

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt! Ik laat een vlindertje op me schoudern tattoeren... die vlinder uit mjn avatar, als teken voor mijn miskraam en liefde van mijn man ( hij heeft um op de foto gezet) zonder de bloemen trouwens!

19. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @ano: he wat vervelend, nou veel beterschap met je opa en hoop dat ie weer snel beter is

@kirrebir: he bah wat vervelend!!!! omdat je geen afspaak heb
    wat stom allemaal, nou had hij er maar moeten zijn dat als hij niet wil dat je naar een andere gyn ga!!!
    nou hoop dat je dan snel ongie word (want je kan nog niet zwanger raken of wel :S ) pfff succes iig :) en een knuffel

ow die pilletjes zijn progesteron-bolletjes ter preventie om een evt. mk te voorkomen (is gebruikelijk hier in NL doen ze dat niet vaak) tis ook niet 100 procent dat het voorkomt hoor meer van naat het niet schaadt het niet (2xperdag=
    maar ben er erg labiel van en slaperiggggg

dus dames als je niet kan slapen weten jullie me te vinden hahaha

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Kirrebir: Wat een gedoe zeg! Bah! Ik snap niet dat ze in een ziekenhuis zo met hun 'klanten' omgaan. Het ìs al rot dat je daar zit en dan krijg je dat geklier er ook nog eens bij.
    Het wakker liggen 's nachts heeft bij mij ook wel met piekeren te maken hoor: Ik moet dit nog doen, morgen dat niet vergeten. Meestal gaat het inderdad over werk-dingen. Ik heb wel eens vaker zo'n nacht, eens in de twee maanden ofzo in hele drukke periodes. Maar nu heb ik het een paar keer per week. Het is dus niet zozeer dat ik pieker over de zwangerschap, maar ik denk dat ik door de zwangerschap wel meer pieker. Snappen we het nog?

@Ano: Jakkes, wat een schrik. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en dat het meevalt!

@Tamar: Heerlijk om zo met je dochtertje bezig te zijn! Dat zijn echt dingen waar ik me op kan verheugen, weet je dat! Dat zijn echt de fijne dingen van mama-zijn, denk ik.

Deel Deze Pagina