Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ano: hoe gaat het vandaag met je opa? Eigenwijs is heel goed! :D

@april: ik weet dat het je waarschijnlijk niet minder ongerust zal maken, maar een vriendin van mij lukte het niet om zwanger te worden. Op een gegeven moment heeft ze haar wens maar even opzij gezet. Voor een verre reis moest ze prikken halen, maar ze moest zeker weten dat ze niet zwanger was. Dus voor de vorm én met een enorme kater (!!) deed ze de test en bleek ze zwanger. Intussen is dit een vreselijk lieve, (eigen)wijze en bovenal gezonde meid van 4,5!
    Maar als je al een mk hebt meegemaakt ben je dubbel zo bang om iets verkeerd te doen, dat is logisch.

@Brenjomi: hopelijk kun je na vandaag nog een keer terecht voor de echo voordat je vriend weg gaat. Dat zou wel te gek zijn.
    Succes met wachten tot het 16:20 uur is!

@Nisa: hoe gaat het vandaag met je?

@D1982: hopelijk kun je snel een echo laten maken!

2. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Bedankt Kirrebir. Ik heb al veel rondgesnuffeld op internet en kom gelukkig ook een hoop tegen wat mij gerust doet stellen. Ik heb gelukkig maar 2 glaasjes over 1 week verdeeld gedronken en de rest van de maand niets, dus heel dramatisch zal dat niet zijn. Tenminste dat is wat ik lees. Natuurlijk lees ik ook dingen over wat voor schade 1 drankje kan doen. Tja, en dat blijft dan natuurlijk weer hangen he ipv alle geruststellingen. Ik had vanmorgen vroeg opeens zo'n piekermoment. Ik kon niet meer in slaap komen en dan ga ik vaak iets 'zoeken' om me druk over te kunnen maken.;)
    Ik kan me alleen wel voor mijn kop slaan, ondanks dat ik niet wist dat ik zwanger was, had ik wel kunnen bedenken dat het wel zo kón zijn.
    Ik drink normaal nauwelijks en tijdens het zwanger proberen te worden, de zw van mijn zoontje, de bv-periode, weer opnieuw zwanger proberen te worden en de mk heb ik niet gedronken. Allleen met oud en nieuw 1 biertje en dus die 2 glaasjes wijn na de eisprong. Ik hoop dat het goed blijft gaan met deze zwangerschap en dat ik een gezond kindje krijg....

3. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hm volgens mij heeft Cossy ons verlaten, ik zie ook helemaal geen aanvullingen en wijzigingen op het online-lijstje:D

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @april: je maakt je vast zorgen om niks ;)

@kirrebir: nou ben echt kotsmisselijk
    ontbijt gaat niet
    lunch niet
    avondeten een beetje omdat ik dan met manief mee-eet dat helpt ook wel

@opa: gelukkig eet ie wel dat is heel belangerijk toch?

@brenjomi: hoop dat je een mooie echo zal krijgen samen met manlief

(hoop dat ik niemand vergeet, en anders excuses ervoor)

5. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Nisa ik merk dat ik deze zwangerschap geen eens meer trek heb. Dat had ik bij mijn zoontje juist wel, toen at ik echt veel!:)

6. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat ze wel actief is op andere topics, dus het zal wel aan ons liggen! :D
    En ik ben bang dat de onzekerheid nog wel blijft totdat je minstens een paar 2D echo's en een paar 3D echo's hebt gezien.

@Nisa: hm dat klinkt niet echt goed.... wat vreselijk dat je je zo voelt!

7. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0

..........................................................

8. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ja ik voel me ook zo schuldig tegenover de baby :(
    maar tis voor mezelf ook een k*t gevoel
    de hele dag voel ik me beroerd echt vreselijk
    dames die klagen dat ze geen symp. hebben nou wees blij zou ik zeggen :D en anders wil ik wel heeeeeeeeel graag ruilen :p

9. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    jaja, ruilen he, nou als jij geen symptomen had dan had je vast druk gemaakt net als ik, en dan wilde je vast ook weer ruilen!:p:D

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou tijdens vooral mn eerste MK had ik alleen maar symp.
    ook altijd misselijk en zelfs elke dag overgeven borsten echt had alle symp. maar bleek toch dat het vruchtje allang niet meer leefde.
    dus die symp. zeggen bij mij iig niks
    dus wat mij betreft mag het me gestolen worden;):)
    en nee hoor meid, ik zou dus echt niet weer terug willen ruilen:p;)
    wees blij en anders wil ik altijd met je ruilen:D:p

11. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hahaha, ik had bij mijn zoontje ook nauwelijks symptomen. Alleen gevoelige borsten en af en toe een steekje in mijn onderbuik. Bij de mk was ik opeens wel licht misselijk en had ik zelfs een keer overgegeven. Dus ook mij zeggen symptomen niet veel, hoor. Alleen zou ik het fijn vinden een klein teken te mogen ontvangen dat het nog goed zit. Maar ja, ik krijg mijn broek niet meer dicht, misschien is dat genoeg als teken.:D;)

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    yep die broek is ook een symp. en je voelt je lang niet zo beroerd

of snachts steeds eruitmoeten om te plassen
    ik moet er nu al 2/3 keer uit
    maar daar is het toch te vroeg voor
    dat is toch meestal aan het eind van de zw.schap
    of wordt het dan alleen maar erger :O

13. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    ik moest er maar 1x per nacht uit, ook laat in de zw. Bij iedereen blijkbaar anders.

Ik ben benieuwd hoe jij je de rest van je zw gaat voelen. Ik hoop dat het rustig blijft bij je. heb bij mijn zoontje zelf enorme last van bekkenpijn gehad. Begon bij mij bij 4 maanden al. Dat is echt niet leuk. :(Kon niet lang lopen en een prettige zithouding was moeilijk te vinden. Het voelt dan net alsof je schaambeen uit elkaar scheurt:( en dan overdrijf ik niet. Het schijnt bij een 2e zw net zo erg of erger terug te kunnen komen. Daar ben ik wel een beetje angstig voor, zeker omdat ik ook mijn zoontje nog heb rondlopen. Zo zie je maar weer, iedere zwangerschap kan zijn eigen kwalen en pijnen meebrengen. Het is allemaal niet ideaal, mar je krijgt wel een kindje er voor terug.:)

14. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou verlopig heb ik er niets voor gehad :p (ja 2 curretages :D)
    hoop dat ik deze zwangerschap er wel een kindje voor krijg dan hoor je mij niet klagen:p:D

ok nu weer serieus:D
    nou ben ook benieuwd verlopig gaat het niet van een lijen dakje
    hoop dat het 2de en 3de trimester iig beter zullen gaan;)
    en pfff ik word gek van al dat plassen ook overdag
    zal manlief vragen of hij een tv op de wc wil zetten
    want ben daar meer als in de woonkamer:)

nou dat serieus zijn lukt niet erg momenteel:):D

15. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    ja, dat plassen overdag kan inderdaad heel irritant zijn. Wees blij dat je een toilet in de buurt hebt. Ik pieste bijna in mijn broek terwijl we net een strandwandeling aan het maken waren:D en toen waren er geen paviljoentjes open.

Ik weet dat je nog geen kindje hebt gekregen, maar je weet, ik ben een optimist en ga er van uit dat je deze keer echt een kindje gaat krijgen. :)
    Tja die misselijkheid die ik had bij mijn 2e zw was niet prettig, maar gelukkig goed te doen.

Ben blij dat die bekkenklachten tijdens de bevalling niet aanwezig waren. (in elk geval niet gemerkt.) . Maar ik hoop zó dat ik er deze keer geen last van krijg, is erg pijnlijk en onpraktisch.

Ik ga eten daaag!!:)

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: Ik ben heel benieuwd! Maar nu ben jij nog niet thuis en tegen de tijd dat jij hier een berichtje achterlaat, ben ik alweer weg. Nou ja, ik lees het morgen wel. Enne: niet teveel dat vriendje van je plagen met je hormoontjes hè. Je wilt wel dat ie sjagi wordt als zijn werk belt dat hij WEG moet, niet dat hij sjagi wordt om te bellen dat hij weer naar huis mag. :D

@Nisa: vervelend dat jij je zo rot voelt! Ik zou misschien wel een ietsiepietsie meer klachten willen hebben, maar jouw lijf overdrijft het weer. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Soms maak ik me zorgen omdat ik me gewoon helemaal niet zwanger (meer) voel. Ik ben nog wel iets vermoeider dan normaal, maar niet zo erg als eerst. Mijn borsten zijn nog wat gevoelig, af en toe een een krampje. Vanochtend was ik even een beetje misselijk. En dat is het dan wel. Grote delen van de dag voel ik niks.
    Ik wou dat ik een soort van stand-by lampje op m'n buik had, zodat ik gewoon kon zien dat ik nog zwanger ben en alls goed gaat daarbinnen. :(

Daarnet zei een collega tegen mij dat ik nu 'een beetje een bolle toet' begin te krijgen. Ik zie het niet zo. Maar je ziet dat soort dingen bij jezelf natuurlijk nooit.

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @nisa,Vervelend dat je je zo klote voel.

@april,Gelukkig dat je weer een beetje gerustgesteld ben over het drinken van een wijntje.
    Geeft niks hoor.

Ook hier gingen de symptomen gewoon door terwijl het vruchtje al gestopt was met groeien.
    Dat vond ik echt raar achteraf dat ik me nog zo zwanger voelde.

En met mijn opa gaat het ietsjes beter gelukkig.
    Maar is nog afwachten verder.
    En hoe eigenwijs hij is dat is niet normaal hoor.
    Ik ben ook wel een beetje eigenwijs maar hij:$

18. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ April: ik wil inderdaad zelf ook wachten tot 9 weken, aangezien ik bij een vroege echo ook niet bepaald gerustgesteld ben. De 1e keer hadden we een echo met 8 weken, alles was in orde en met 8 weken 3 dagen een miskraam. Hopelijk ziet nu met 9 weken ook alles goed uit en dan ben ik meteen verder dan ik ooit geweest ben.

Volgens mij kunnen die twee wijntjes in het begin ook echt geen kwaad. Maak je er maar niet zo druk over (ik snap ook dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is...)

Op welke dag is jou 1e echo? Ik probeer morgen een afspraak te maken voor vrij. 5 of vrij. 12 maart. Dan hoef ik geen vrij te pakken, aangezien vrijdag mijn vrije dag is en daarna hoef ik ook niet te gaan werken.

@ Nisa symptomen zeggen mij ook helemaal niks meer. Laatste keer ontzettend misselijk en toen bleek er alleen maar een leeg vruchtzakje te zijn...;)

Hopelijk komt Brenjomin zo met goed nieuws!duim duim duim!

@ Hier: oh, mijn borsten doen zo`n zeer... verder ontzettend moe. Elke avond als ik thuiskom ga ik direct 30 minuten liggen op de bank. Nu lekkker 5 dagen vrij, dus genoeg tijd om uit te rusten. :D

19. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brenjoooooooooooooomi, waar beeeeeeeeeeeeeeeeen je??

20. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :) dag dames, sorry sorry sorry, was nog bij mijn ouders aan het eten en daarna langs schoonouders om het te vertellen:D

alles was goed:D het was goed gegroeid en het hartje klopte. we zagen gelijk dat het goed gegroeid was en toen hij inzoomde zag ik gelijk het hartje:D dat was erg fijn. de gyn. zelf vond het ook leuk, die deed nog een 3d echo:D haha. vriend was ook helemaal gelukkig.
    ben nu wel redelijk gerust gesteld dat het goed gaat.
    ben ook nog langs mijn andere zus gegaan om het te vertellen. want die wist ook nog van niks. (en morgen begint de carnaval en dan zie ik haar vaker, dus om dan mijn mond te houden gaat niet)
    van mij mag iedereen het wel weten. mijn buik is al dik genoeg;)
    heb vanmorgen nog een zwangerschapsbroek gepast, want mijn andere broeken kan ik niet meer aan. en om in de stoet te lopen is het wel lekker om een broek aan te hebben.
    dus vanaf morgen haal ik mijn zwangerschapskleren weer boven:D

ben nu 2oktober uitgerekend. das precies 1maand eerder dan bij leah (2jaar geleden)
    *ga nu een banner maken:D*

Deel Deze Pagina