@brenjomi: hey wat gaafff!!! GEFELİCİTEERD meid !!!! hier gaat het iets minder dat kleine beetje aan roze wolk is ook al verdwenen ik voel zon weeerig trekkend gevoel in mn buik je zou zeggen dat is je baarmoeder die aan het groeien is maar ik voelde dit ook de vorige MA en hoorrde kort erna dat het mis was dus jullie begrijpen hoe ongerust ik nu ben hebben jullie dit ook? dat rekkende gevoel enzo? ik mag bij de gyn langs vandaag (heb hem gisteravond even gebeld volgens mij sliep die man zo vroeg want hij klonk een beetje zo )dus zei kom anders morgen maar langs kijken we even maar ben pas maandag geweest en volgende week heb ik weer een afspr. ik wil ook niet voor elke wissewasje bij hem op de stoep staan wat raden jullie aan????????
Goedemorgen, @ Brenjomi, Gefellciteerd met je goede echo, wat een mooie banner! En wat een super datum 02-10-2010! @ Nisa, ik zou zeker even langs gaan, het is toch fijn als hij zo voor je klaar staat! Bij is is dat trekkerige gevoel elke zwangerschap anders geweest. Bij mijn dochter voelde ik het echt oprekken, ikd enk dat het een beetje is zoals jij beschrijft, bij mijn miskraam voelde ik meer een soort harde buiken en nu voel ik steeds mijn eierstokken, althans op die plekken heb ik steekjes. @D1982, geniet van je vrije dagen! Rust lekker uit! Het is echt goed als je naar je lichaam luistert. @ Ano, hoe is het nu met je opa, je schreef dat het al iets beter ging? @ Tupp, vroeg of laat word je echt dik........Geen ontkomen aan.....Zelf heb ik echt eeen hekel aan dat mensen kunnen denken is ze nou zwanger of heeft ze teveel gegeten! Ik moet zeggen dat mijn buik nu meer op een 20 wkn buik lijkt, volgens mij was ik bij de 1e zo dik toen ik 20 wkn was. Ik denk trouwens dat twee keer kort achter elkaar zwanger worden ook zijn invloed heeft. @ april, bij mij zijn bij alle zwangerschappen de signalen anders geweest, geen pijl op te trekken! Maar als je broek niet meer dicht kan, dan groeit er iets moois toch! @ kirrebir, was jij nou nog bij de gyn geweest? Nu moet je wachten tot je ongi word toch? @ hier, drukke week gehad en ook al ga ik nog steeds bij tijds naar bed, ik lijk overdag wel wat meer energie te hebben. Vandaag doen we wel lekker rustig aan.....Beetje ruimen en boodschapjes doen en natuurlijk hier spieken! En ik ben trouwens 12 wkn, ik loop twee dagen voor op mijn banner! Dat realiseer ik me nu pas.....
@ Brenjomi Wat fijn, gefeliciteeeerd!!! @ Nisa Oh Nisa, wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt. Ik zou je heel graag een goed antwoord willen geven, maar ik kan enkel uit mijn ervaring het volgende zeggen: Bij de zw van mijn zoontje had ik in het begin van de zw regelmatig zo'n trekkerig gevoel. Rond mijn nod had ik dat ook bij mijn liezen en in mijn buik. De weken daarop voelde ik het in mijn buik. Dat was dan wel de groeiende baarmoeder. Bij mijn mk voelde ik van te voren niets van dit alles. Vrijdags begon ik bloed te verliezen en dinsdagavond zette de mk in. Dat begon met een echt weeen-achtig gevoel rechtsonder in mijn buik, heup en been. Ik vond het lijken op de weeen die ik had bij mijn bevalling, alleen dan véél lichter. Bij deze zwangerschap voel ik weer niets in mijn buik. Ik denk niet dat je veel heb t aan mijn ervaring en ik zou gewoon je gyn bellen, omdat je je zorgen maakt. Dit is geen wissewasje, je maakt je zorgen, je hebt 2 ma's gehad. Ook al is alles goed, je wil van die twijfel af toch? Ik hoop zo dat het goed blijft gaan, lieve Nisa. Sterkte. (hoop dat je hem al gebeld heb) D1982 wij denken er dus hetzelfde over. Bij mij was het vruchtje overleden met 8 weken en 5 dagen, beetje gelijk met jou dus. Ik wist pas 2 weken later dat er iets niet goed was, ze zagen lege vruchtzak, mocht 2 weken daarna terugkomen om te controleren of het gegroeid was of dat de mk zich had ingezet. Toen zagen ze wel een vruchtje en de volgende dag bleek dat het was overleden. 4 dagen later kreeg ik een mk. Al met al heb ik ruim een maand met een overleden vruchtje gelopen. Vond ik niet heel naar hoor, het hoorde bij mij en het voelde goed dat het nog bij me bleef voor eventjes. Mijn echo krijg ik 4 maart in de avond. Ik hoop dat ik dan verder ben dan die 8 weken en 5 dagen. Ik weet het, het is gewoon psychisch, voor hetzelfde geld kanb het later ook misgaan, maar voor mijn gevoel is dat toch een beetje een 'magische grens'. Ik snap heel goed hoe jij je voelt, aangezien ik me ook zo voel. En dank je voor de geruststelling over de wijntjes. @ Ano dank je? Hahaha, mijn opa was ook zo'n eigenwijze.
@ Tamar: je bent al 12 weken! Voor mijn gevoel zijn de weken echt om gevlogen, hopelijk blijft dat zo door gaan Ik ga ook proberen om naar mijn lichaam te luisteren, dus dat wordt lekker luieren met al die vrije dagen hier. @ Nisa: ik zou gewoon even langs gaan bij de gyn. Je kunt beter langs gaan en vervolgens gerustgesteld zijn, dan dat je de hele tijd te zitten stressen. Dat is ook niet goed! Hoe laat mag je langsgaan? @ Hier: rond 9.15 zou iemand komen om het slot van de achterdeur te maken. Dus ik extra vroeg opgestaan, maar nu nog steeds niemand hier. Als het 10.15 is ga ik toch maar eens bellen. Verder: extreem last van mijn borsten... ik kan nu al niet meer op mijn buik slapen! Heb net de gyn gebeld en heb over 3 weken een afspraak (5 maart om 15.05)
@ April: ik had dus gehoopt op een afspraak op 12 maart, maar de gyn. is er die dag niet. Dus dan maar een weekje eerder en die dag zit ik precies op 8,5 week (de dag dat het de vorige keer misging). Vind het echt spannend!
Zeker spannend! Ik zal op 4 maart op zijn langst 9 weken zijn en op zijn kortst 8 weken en 1 dag. Dus bij mij ook rond de dag dat het bij mij mis is gegaan. Lekker hoor, kunnen we samen in spanning zitten ....
@banner: jaja ik durfde het ineens aan @nisa, ik zou even gaan, als je van hem langs mag komen en het zou je gerust stellen zou ik zeker even gaan. beter dan het weekend vol stress te zitten. @steekjes en krampjes, ik heb af en toe last van steken links? maar meer hoger in mijn buik dan lager (ik steek het gewoon op bandenpijn? ookal zal dat misschien niet?) en vannacht had ik ineens een steek rechts? dat was even vreemd. en af en toe inderdaad een zeurderig gevoel. ik heb door mijn eigen dikke buikje (wat zeiden ze weer? overhangend vel) nu al af en toe steun aan mijn buik nodig, want anders voel ik hem echt. @dik worden mijn schoonmoeder vroeg net al: heb je nou al zoon dikke buik?? dus ik: ja, dat zijn mijn darmen hahaha, dacht: mens wat maakt dat nou uit. het is eigenlijk nummer 3hoor. ik geef er niet zoveel om, ben de blikken wel al gewend. had toen ik zwanger was van leah een buikband laten drukken met erop: pas op, zwenkt uit! @april en d1982. knap dat jullie het volhouden. ik wilde nu al graag om te zien of het hartje klopte. dat deed het de vorige keer ook wel, maar toen was ik volgens de gyn. ineens 1,5week korter (wat volgens mezelf niet kon) nu liep ik wel goed. de vorige keer was ik bij 6,3weken geweest en was het kort daarna fout. nu bij 6,5 en was alles goed. kwam er de vorige keer ook pas achter met 9,3weken dat het niet meer leefde en ben bij 11weken gecurreteerd (heb wel pillen gehad, zodat het er vanzelt uit zou komen (en druppels) maar daarmee alleen maar heel veel bloed verloren en het vruchtje zat er nog helemaal in. vanmorgen was ik iets minder misselijk? dus gelijk alarmbellen. maar voel me nog wel zwanger. nog wel iets misselijk en honger en moe. vant weekend ben ik er niet veel, ga vanavond al weg en dan blijf ik slapen bij een vriendin. morgennacht kom ik terug naar huis. zondag ben ik thuis. maandagmiddag met leah naar de carnaval en savonds ik weer uit. daarna is het al klaar voor mij, want meer red ik denk ik niet
@ Brenjomi Als mijn vk me had aangeboden om met 6 á 7 wkn een inwendige echo te laten maken, weet ik niet of ik het gedaan had. Misschien wel, maar ik denk het niet. Ja mijn schoonmoeder is er ook zo een, hoor. "jeeeeeee wat heb je al een dikke buik!!!!!" Ik was toen 2 maanden zwanger ofzo, maar had al een week serieus last van mijn darmen, buikgriep, diarree opgezette darmen. Dat zei ik haar dan ook, maar aangezien zij alleen zichzelf graag hoort praten, luisterde ze daar niet naar. Het is zo'n raar mens... Ze was dan wel erg verdrietig en emotioneel toen het een mk werd. Dat vond ik wel pittig, maar mijn vriendin wordt ze nooit. Ja meid, die angst houden we allemaal. Ik zit hier helemaal zonder symptomen bang te zijn en als je ze wel hebt en je voelt ze even niet ben je ook bang. Ik hoop dat we allemaal gauw door deze onzekere fase heen zullen zijn. Veel plezier bij je vriendin.
@ Nisa gaat het nog een beetje? Duurt lang he, dat wachten tot je mag gaan. Ik had je een pb'tj gestuurd.
@Nisa; ik heb dat trekkerige gevoel ook hoor. Bij mijn mk had ik het ook alleen dan wel een stuk heviger. Toen was het echt vervelend. (Ook al voor ik wist dat het een mk was.) Nu is het zo dat ik het af en toe wat meer voel maar het verdwijnt dan ook snel weer naar de achtergrond. En dan voel ik weer een tijdje niks. @zorgen: Vorige keer begon de mk-buikpijn toen ik in de gymzaal banken aan het opruimen was. Heeft er niks mee te maken,w eet ik ook wel. Maar nu durf ik dus geen spullen meer te sjouwen in de gymzaal. Op iedere andere plek heb ik er geen enkele moeite mee. 't Is dat collega's steeds roepen: Pas op je... euh... rug! (De leerlingen weten het nog niet.) @bolle toet: Die collega die dat zei is echt zo'n irritante kleuterjuf, die niet weet hoe ze met volwassenen moet praten. Tupp-man en mijn beste vriendin zien niks aan me. Maar ja, sinds die muts het gezegd heeft denk ik toch steeds als ik in de spiegel krijg: Ja, het lijkt inderdaad of ik wat meer vocht vasthoud. Ik vind het niet erg om dikker te worden hoor, hoewel ik mijn strakke buik wel zal missen. Ik wil gewoon niet dik worden in mijn gezicht. Of billen. Of bovenbenen. Of op iedere andere plek waar geen baby groeit. Jaja, keep dreaming.
@ Tupp hahaha. Nou dat zal ook gerust wel meevallen hoor met dat dik worden. Ikzelf hield vooral de laatste weken veel vocht vast, maar het was dan ook midden in de zomer. De rest van mijn zwangerschap zag mijn gezicht er zoals altijd uit. Ik had een mooie buik die ik naar voren droeg. Uiteindelijk was maximaal 14 kilo aangekomen en binnen een week na de bevalling waren er al 10 vanaf (had een flinke zoon gebaard) en eigenlijk waren de laatste kilo's ook vrij snel verdwenen. Misschien door de bv, misschien gewoon geluk. Inmiddels wel weer wat zwaarder sinds de laatste zwangerschap, maar ik wijt dat aan de hormonen en aan de winter. Komt vast goed bij jou!
hey dames bedankt!!! nu heel kort: echo was goed: hartje hebben we zien kloppen!!!! show morgen de echo!!!! moet slapen nu van nisaman
Goedemorgen. Mag ik even klagen over onze ... wc? Ik ben weer eens achterlijk vroeg wakker en kan niet meer slapen. Heeft nu niet alleen met zwanger-zijn te maken hoor, maar ook door een vervelend verkoudheidje. Nu zit ik dus beneden in mijn pyjama. Extra hemdje eronder. Dikke ochtendjas eroverheen. Ik heb mezelf in een fleecedekentje ingewikkeld. En da's nodig, want het is maar 16 graden binnen. En dat ik koud als je net je warme bedje uitkomt. Maar dan wordt het nog erger... Ik moet naar de wc. We hebben er twee, maar om uh... geur-technische redenen moet ik nu even de wc beneden gebruiken. Dat is een wc zonder verwarming, in een halletje zonder verwarming. Wij hebben een hoekhuis en de wc zit tegen de buitenmuur. In die muur is een gat gemaakt met aan de binnen- en buitenkant alleen zo plastic-klepperdingetje. Voor de ventilatie. En het is er KOUD!! Het is er al koud als je wel volledig aangekleed bent. En op de wc ben ik dat uiteraard niet. Ik ben elke keer dat ik naar de wc ben geweest weer verbaasd, dat het doorspoelen nog lukt. Ik verwacht echt dat er op een goeie dag alleen ijspegels uit de stortbak komen. Brrrr!!! Verder zit ik me dus een beetje te vervelen. (Maar dat hadden jullie vast al in de gaten. ) D'r is om deze tijd op zaterdagochtend werkelijk niets op tv! Nog maar een kopje thee en daarna probeer ik nog even te slapen.