Goedemorgen tupp, ik lig ook al vanaf half 6 wakker! Nog wel in bed, ik hou ook niet van kou! Maar je wc, dacht dat onze wc koud was! Maar dat valt waarschijnlijk mee. Ik hoop dat je nog even in slaap gevallen bent. Ik ga zo maar opstaan. @ nisa, fijn je goede echo!
Verdraaid, nu ben ik hier nog. Zo val ik natuurlijk nooit meer in slaap. Oké, ik ga NU terug naar bed. Lekker mijn flink afgekoelde lijfje tegen mijn warme mannetje aanleggen. (Waarschijnlijk moet ik hem eerst even in stabiele zijligging leggen... Ik heb mijn verkoudheidje van hem en hij snurkt nu vreselijk!)
Slaap lekker, als het nog lukt terwijl je hem waarschijnlijk wakker gemaakt hebt en anders hij ligt te snurken, hihi! Ik ben inmiddels beneden, had mijn man ook wakker! Hijw erd wakker van mijn vorige berichtje....oeps!
bedankt!! ik was zoooo ongerust dat ik er al naartoe ging met in mn hoofd dat het al mis was zo vreemd maar dacht dat de klap dan minder hard zou zijn toen de gyn zei kijk eens wat voor moois ik je zal laten zien had echt zo iets van:wat? een kloppend hartje natuurlijk -dom- toch had ik moeite omhem te geloven ondanks dat ik het knipperlichtje zelf zag maar ja ik ging er dus alvanuit dat het niet goed was... voor echo zie mn album koude wc: jaa ik heb ook geen verwarming in wc/halletje dus ook altijd met tegenzin opstaan om naar de wc te gaan snachts/sochtends en ik moet er al een paar keer uit nu dus brrrrrr..... maar volgens mij is het bij jou toch wel kouder zo te lezen
Hoi dames! De moeheid begint laaangzaamaan weer weg te gaan, dus ik haak hier weer in als jullie het niet erg vinden. Van mijn kant niet veel bijzonders te melden. Alles is in orde, ukje groeit goed. Ik ga wel een andere vk zoeken, die waar ik nu zit zijn echt prutsers. Hier nog schokkende dingen gebeurt? Groetjes!!
Hé Cossy. Leuk dat jij hier weer bent. Fijn dat het allemaal goed gaat bij jou. Waarom ga jij naar een andere vk? Ik stuur je nog even een pb.
Hoi meiden! Ik weet het even niet meer, wat zouden jullie doen: Ik had gisteravond om kwart voor 6 een afspraak met de vk. het was de eerste echte afspraak, de intake heb ik wel al gehad. Om 5 over half 6 kwam ik bij de praktijk, maar het licht was uit en geen mens te bekennen. Alles zat ook op slot. Dus ik belde de vk, maar die zei dat ze er zo was, ze hadden blijkbaar net dienstwissel. ik vond het wel stom dat die eerste vk niet even een kwartiertje had kunnen wachten dan (ik zag haar nog weg lopen), maargoed. Ik staan wachten in de kou, om 10 voor 6 kwam de de vk eindelijk aanlopen, ruim 5 minuten te laat. Ze zei er niet eens iets over, blijkbaar vond ze het normaal. Eerst liepen we door de wachtkamer. Daar staat alleen een oude tafel en stoelen, en er liggen een paar ontzettend oude boekjes. (bijvoorbeeld een boekje over zwangerschap uit de tijd dat er nog geen echo's waren...) De spreekkamer zelf was ook niet veel beter. Een grote kale ruimte met een tafeltje en een paar stoelen met een pc, en zo'n soort ligtafel om het hartje te luisteren. verder niets, ze hadden niet eens speelgoed, waardoor mijn zoontje de tent ging afbreken uit verveling. Dus toen ik net binnen was ging die vk allerlei spuiten en injectienaalden te voorschijn halen, om bloed te prikken. Ze had alles al uitgehaald, desinfecteerspul, handschoenen, steriele gaasjes etc, en zat klaar om te prikken, toen ik vroeg of ze dat niet samen zouden doen met de nekplooimeting. 'Uhhh, wilt u een nekplooimeting dan?' 'Ja, daar heeft u me vorige week het formulier van gestuurd....' Oh, ja dan zou het inderdaad samen gebeuren. Dus zij weer alles opbergen. Vervolgens werd de bloeddruk gemeten, dat was gewoon goed. Erna twijfelde ze hardop of ze wel het hartje zou gaan zoeken, omdat het nog erg vroeg was, waarop ik antwoordde dat ik het 3 weken geleden al gevonden had. Dus toen luisterde ze en inderdaad, ze vond het. Uiteindelijk zei ze: 'Zo, dan maken we een nieuwe afspraak voor over 4 weken!' Dus ik vertelde haar dat de andere vk duidelijk had gezegd dat ik minimaal om de 3 weken moet komen. (omdat het de vorige keer nog laat mis ging) Daar wist ze blijkbaar helemaal niets vanaf. Dus ze zei alleen: oh oke, tot over 3 weken dan' en maakte een nieuwe afspraak. ze vroeg verder ook helemaal niet waarom ik om de 3 weken moet komen ofzo, ik had echt het idee dat ze totaal niet wist wat er speelde ofzo, en dat er ook niet fatsoendelijk genoteerd was. Al met al heb ik dus een erg slecht gevoel over die verloskundigenpraktijk. Als ik me bedenk dat dat de mensen zijn die mijn kindje op de wereld moeten zetten, en die in geval van nood mijn kindje moeten redden, en ingrijpen als iets mis gaat... Brrrr. Zouden jullie gewoon van praktijk wisselen? Ergens vind ik het wel een beetje lullig. Maarja ik heb er geen goed gevoel meer bij, ik vind ze erg amateuristisch... (sorry voor het lange verhaal, zie nu pas hoeveel het is geworden, hahaha!)
@ cossy, ik zou geen moment twijfelen en een andere zoeken! Jij moet je er goed bij voelen! Dat is het belangrijkste!!
Oh, da's vervelend Cossy. Ik zou er inderdaad ook niet veel vertrouwen in hebben. Je kindje is het kostbaarste wat je hebt en je wilt dan toch vertrouwen hebben in die mensen! Is er een andere praktijk in de buurt? Ik zou namelijk echt niet kunnen wisselen, we hebben maar een praktijk in de stad en ik denk niet dat ik elders terecht zou kunnen omdat het dan te lang zou duren voor ze er zijn in geval van nood. Gelukkig komen ze op zich wel betrouwbaar over, hoewel ze wel ERG eenzijdige informatie geven over de thuisbevalling. Maar goed: ik ben eigenwijs genoeg om mijn onformatie ergens anders vandaan te halen.
Nou ik woon zelf dus aan de rand van een vrij groot dorp, en een straat verder de andere kant op begint eigenlijk alweer een stadje. En daar ligt redelijk dichtbij een andere vk. met de bus ben ik er binnen 20 minuutjes ofzo, maar met de auto heb je misschien 5 minuutjes nodig. Dus denk dat ik daarheen ga. Die praktijk is ook at groter, met 3 vk's, 3 assistentes en een eigen echo. Maar ik denk dus echt dat ik ga overstappen. Het zijn wel de mensen die straks verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van mijn kindje! In geval van nood moeten zij het kindje redden. En dat zie ik niet gebeuren als ze niet eens de gegeven in orde hebben...
@ Nisa: mooi een kloppend hartje! @ Cossy: ik zou luisteren naar je gevoel, dus als je je bij deze vk-praktijk niet lekker voelt dan zou ik naar een andere gaan. Zeker als er nog een andere in de buurt zit. Was je bij de vorige keren bij een ander vk? @ Tupp: een koude wc, daar hebben we gelukkig geen last van, maar bij mijn schoonouders wel en daar heb ik altijd het idee dat ik er aan vast vries haha Dus ik kan me er wat bij voorstellen! @ Hier: veel last van mijn darmen... afgelopen nacht 10uur geslapen
@ Cossy: Ik zou ook van praktijk wisselen als ik niet tevreden was. Het gaat wel om jou en je kindje. Een zwangerschap en bevalling is iets heel intiems, dan moet de band wel goed voelen om dat te kunnen delen. @ Tupp: Brrr, ik haat een koude wc. Die bij ons beneden heeft ook geen verwarming, dus in de winter gebruik ik alleen die in de badkamer. @ Tamar: Fijn, de 12 weken bereikt! @ Nisa: Gefeliciteerd met je mooie echo! @ D1982: Lekker 10 uur slapen! Sinds ik zwanger ben, slaap ik ook echt als een dolle. Soms wel klokje rond en dan gewoon nog steeds moe zijn. @ Hier: Gister op het werk nog even met de echo naar Edwin gegluurd (wat een luxe, ik kan onbeperkt kijken wanneer ik maar wil ). Edwin was alweer gegroeid, je zag zelfs vingertjes en teentjes en hij bewoog levendig. Ik vind het elke keer weer verbazingwekkend hoeveel verschil er na zo'n korte tijd alweer is!
@cossy: ik zou ook zeker naar een andere vk gaan wat belachelijk hebben ze geen dossier die ze bijhouden? of heeft ze die gewoon niet gelezen? nou ja je zegt zelf dat je een andere optie heb dus ga dr voor @kroko: altijd leuk he om er naar te kijken @slapen: ow ik doe ook niets anders hoor en blijf ook moe en dit terwijl ik overdags gewoon lekker thuis ben op de bank ben nu erg blij dat ik eigen baas ben kan de hele dag slapen
Hallo dames! @ Cossy leuk dat je er weer bent. Ik zou ook naar een andere vk gaan. dat leuke online lijstje wat jij hebt gemaakt heb je al een tijdje niet meer geupdate, zag ik. Heb je er geen zin meer in? Snap ik wel hoor. @ Tupp hoezo eenzijdige info over thuisbevallen? Brrr, ik vond mijn wc al koud, maar als ik jou zo hoor, ben ik blij met mijn koude toiletje. @ Tamar jee wat gaat dat snel al 12 weken! @ Nisa Echt súper dat je een mooie echo had! Ik was echt zo nerveus om jou en mini-Nisa. Ben blij dat alles er goed uitzag! @ Krokodieltje Oooh jij bent ook alweer 11 weekjes. Dat gaat dus helemaal goed met jouw Edwin. @ D1982 wat heerlijk, zo lang slapen, dat kun je wel gebruiken. @ hier niks bijzonders voel nog steeds echt hélemáál niets.
@D1982, Krokodieltje en Nisa: ik wou dat ik zo lekker kon slapen als jullie! Ik wordt veel te vaak wakker tussendoor. En als ik 's nachts niet wakker wordt, dan ben ik er 's ochtends vaak al heel vroeg uit. En dat terwijl ik inderdaad wel moe ben! Ik neem me steeds voor om dan 's middags als ik uit mijn werk kom even te slapen, maar ik kan me er niet echt toe zetten de laatste tijd. Ik heb altijd wel dingen te doen. Gelukkig komende week vakantie! @Cossy: hoe is het trouwens met je blaas? En ben je lekker carnaval aan het vieren?
@april, dat je niks voelt heeft natuurlijk ook zijn voordelen he! Misschien loop je deze zwangerschap wel fluitend door! Ik begrijp wel dat het ook weer onzekerheid geeft hoor! Bij mij is die onzekerheid nog steeds niet helemaal weg, ook al ben ik 12 wkn en de periode voorbij waarin het mis ging. Ik denk echt dat het pas goed komt wanneer ik/we de baby elke dag voelen! @nisa, die moeheid is echt verschrikkelijk he, ik voel het nu vooral 's avonds overdag gaat het al wat beter! @krokodieltje, ik ben jaloers op je! @D1982, ik denk dat je het nodig had, zoveel slaap! Wederom jaloers..... @tupp, nog een beetje geslapen vanmorgen..... @hier, boodschappen zijn binnen, huis is schoon, manlief aan het klussen.....Dochterlief heeft inmiddels al drie stickers verdient met "Ik kan zonder luier" Vanmorgen wel een plasje, maar dat geeft niet, het komt vanzelf!
@ Krokodieltje: handig op je werk even gaan kijken naar Edwin @ Tupp: na mijn werk probeer ik ook altijd even te gaan liggen. Vriendlief staat er op! Als ik dat niet zou doen, dan lag ik vast en zeker al om 20.00 in bed. @ April: wel of geen tekens het hoeft niks te betekenen. Onzekerheid hebben we hier allemaal door onze mk(-en). Ik denk dat Tamar gelijk heeft dat het pas goed komt als we de baby elke dag voelen! @ Hier nog steeds moe en net alweer 1,5 uur geslapen
@slapen: Ik heb vanochtend na mijn eerste bezoek aan het forum nog wel een tijd op bed gelegen, maar niet echt geslapen. Geeft ook niks. Gisteren lag ik er om 21.00 (En dat was eigenlijk te laat, maar we zaten samen zo lekker naar de DVD van "24" te kijken.) Vandaag was ik vrij, op even beneden poetsen na. Ik heb net wel weer even een dutje gedaan. Donderdag en vrijdag heb ik eigenlijk te veel gedaan. Nou ja, niet 'eigenlijk'. Gewoon te veel. Dat voel ik vandaag, ik ben de hele dag traag, moe en misselijk. @April1: Op de site van onze vk staan alleen maar voordelen van thuisbevallen genoemd en een paar nadelen van een ziekenhuisbevalling. En dat klopt natuurlijk niet; beide hebben voor- en nadelen. Ze zouden mij beter kunnen overtuigen van het 'nut' van een thuisbevalling als ze eerlijke en evenwichtige informatie zouden geven. Nu kom ik onmiddelijk in opstand tegen die 'thuisbevallingsmaffia' en zal ik hun echt niet om advies vragen in deze kwestie of zelfs maar iets serieus nemen van wat ze op dit gebied te vertellen hebben. Jammer.
@lieve april: dat weet ik meid heel lief van je ik heb nog wel wat steken enzo maarja het schijnt goed te zijn met mininisa dus ik klaag niet (verlopig ) en ik denk ook niet dat we eerder gerustgesteld zullen zijn als dat we de baby voelen of in onze armen hebben @tamar: ow meid de 12wk voorbij dan zou ik de periode voorbij zijn wanneer het misging ik twijfel om een angelsound te kopen wat denken jullie zou de baby alleen maar gestoord worden door me (ik ken mezelf ga ik de hele dag de baby stalken of zou het meevallen met me hmmm) slapen: nou zoals jullie weten gebruik ik dan hormoonpilletjes gewoon 'ter preventie' dit was eerst 2x 100mg nu is het 3x200mg!!! dus jullie begrijpen vast dat ik nu 8uur WAKKER ben ende rest van de dag slaap (die domme gyn wist niet eens wat ie had voorgeschreven!!! hij zegt je gebruikt je med.? je vergeet ze niet he ik zo nee neem er sochtend 1 en savonds 1 huh zegt ie hij was helemaal verbaasd!!! ja jij schrijft het voor en ik doe wat erop staat!! nou vanaf nu gebruik je ze zo lekker makkelijk... nou ja zalwel het gaat nog goed