@ Tamar nog gefeliciteerd met je goede echo. En mooi dat je dochter zo goed vooruit gaat, voor je het weet is ze zindelijk @ Vertellen: gisteren belde mijn oudste zus en we delen echt alles... moest echt goed nadenken wat ik moest zeggen, toen ze vroeg hoe het met mijn buikje is... Wat betreft geslacht, dat willen we straks wel weten, maar het blijft ons geheimpje, dus dat wordt ook nog wel een moeilijke klus. @ Hier: gisteravond zat ik er echt doorheen. Ik voelde me zo onzeker en de dagen lijken niet voorbij te gaan... vrijdag over 2 weken pas de echo en dat duurt nog zo lang...
Ja, dat wachten op die echo's, vreselijk he... Daarom ben ik nu zoooo blij met mijn angelsound! Als ik ook maar een beetje ongerust ben, kan ik gewoon zelf horen dat alles goed zit! tupp -> Wat leuk zeg! Krijgen die eerste grootouders het straks echt druk in de (na-)zomermaanden.
goedeavond dames, heb van alles gelezen, maar de helft ook weeral vergeten. @tamar, gefeliciteerd met de goede echo, leuk is dat he. en knap hoor van je dochter. zette leah een paar weken geleden op het potje en ze keek me aan van: ja en nu?? en ze wilde er vlug weer van af. haha. (ze is ook nog wat jonger) moest wel lachen om haar gezicht. @tupp, zulk nieuws is altijd leuk bij mijn opa is het de 17 (of de 18??) achterkleindkind (ben de jongste van die kant, mijn oudste nicht is 37, ik 25) @april, hopelijk gaat de tijd vlug tot de echo. dat wachten is altijd zo vervelend. @vertellen: hier weten een aantal het al. de buurvrouw kwam vanmiddag langs en ik zei dat ik nog nieuws had ze vond het helemaal leuk. ze zei heel lief: hopelijk mag dit kindje wel bij je blijven. (ze is 77 en weet ook van de vorige keer, toen leefde ze al zo met me mee) voor de rest gaat het hier redelijk. maandag was ik rond half3 thuis. viel nog mee. ben wel moe, maar dat ligt niet alleen aan de carnaval sta trouwens op youtube hahaha, als je zoekt op carnaval aardenburg en dan: daar boven op de berg. dan zie je (gelukkig slecht) 2mensjes staan die iets hoger staan, dat zijn ik en mijn schoonbroer voor de rest nog steeds erg misselijk. op zich vind ik dat niet erg, maar ik moet eigenlijk steeds iets eten dan gaat het wel, maar heb geen zin in eten vanmorgen onder de douche mijn tanden gepoetst en gelijk maar overgegeven en weer mijn tanden gepoetst (deed ik bij leah ook altijd) @geslacht: bij leah wist ik vanaf het begin zeker dat het een meid zou zijn. nu denk ik een jongen (heb heel wat pendels gehad die allemaal jongen zeiden en die waarzeggerman zei ook dat het een jongen zou zijn) en ik voel me ook anders naar mijn idee?? maar als ik denk aan een jongen denk ik: wat moet ik daar nou mee hahahaha, maar dat is omdat ik nu een meisje gewend ben en heb het steeds koud. echt heel koud?? heeft nog iemand daar last van of ligt het aan mij?? (vriend heeft het niet koud, ik zit te trillen) dus maar een extra trui ofzo aandoen.
@cossy, ik heb ook een angelsound (ligt nu nog bij een collega) en ik vind het ook erg leuk. denk ook dat ik het geruststellend zal vinden om het straks te horen (denk niet dat ik nu al veel kan horen??)
Brenjomi -> Ik kan het filmpje helaas niet vinden, link?? En over die angelsound, tsja je kunt het natuurlijk proberen, maa rhet is nu nog wel erg vroeg. Ik had het geloof ik voor eerst gedaan met 9w6d, maar wel meteen gevonden. Dus misschien had ik het nog eerder kunnen horen. Wel irritant zeg dat je moet overgeven van tanden poetsen... En een jongen? Ben benieuwd! ik had gedroomd dat het bij mij ook een jongetje is.
@ D1982 Daarom had ik die clearblue test gedaan, met indicator van bevruchting. Ik voelde me ook onzeker en omdat ik 4 maart nog zo ver weg vind, heb ik zo'n ding gekocht. Gelukkig klopte de uitslag met mijn berekening, dus de zwangerschapsduur is in elk geval aardig juist. Dat geeft me al ietsje rust. Maar ja, zoals we allemaal al eens zeiden, zullen we pas gerust zijn als we de baby voelen bewegen en misschien pas wanneer het geboren is. @ Tupp sorry, ik zal geen details over mijn bevalling meer opschrijven. Nee hoor, dat viel allemaal best mee. Ik heb het eigenlijk niet eens zo erg gemerkt. Op het moment dat ik het voelde, was ik al zo druk bezig om mijn zoon er uit te persen, dat al mijn aandacht daar naar uitging. Van die scheur heb ik echt weinig last gehad. Hoop dat je weer eenbeetje gerust bent nu. Mijn zoontje had trouwens een groot hoofd. Hij was een flinke baby, net als zijn vader en ikzelf vroeger. Mijn zoon kan al best wat woordjes zeggen, poes, poesje mauw, thuis, auto, bus, zon, maan, papa, mama, pieter (post), etc. Het is wel grappig, want hij heeft voor heel veel dingen ook zijn eigen woordjes en hij kent alle (boerderij)dieren en hun geluiden. Pim en Pom is pomma en thomas de trein is tuuttuut. Heeft ie zelf bedacht, zo schattig. Nou ja, zo kan ik wel een hele tijd door blijven gaan. ben natuurlijk apetrots! Leuk dat je het ene stel grootouders het 1e achterkleinkind gaat geven! Ik was aan mijn moeders kant ook de eerste. Heel bijzonder. Mijn oma was er helaas al een paar jaar niet meer, maar mijn opa heeft mijn zoontje nog ruim een half jaar meegemaakt, dat was heel leuk. En mij als zwangere, hij vertelde dan over hoe het bij hem en mijn oma ging vroeger. Zo leuk om dat te delen samen! @ brenjomi ooh ik ga straks even kijken op youtube! Grappig, we hadden bij mijn zoontje vanaf het begin vd zw al het gevoel dat het een jochie zou zijn. En nu weer zo sterk het gevoel dat we een jongen krijgen. (zal je zien dat het nu wel een meisje wordt) @ Cossy ik zie het al helemaal voor me jij met je angelsound. Zit ie standaard in je handtas? @ hier gisterenmorgen en vanmorgen voelde ik me licht misselijk en ik voel nu ook duidelijk dat mijn baarmoeder is gegroeid. Het is een oncomfortabel gevoel wanneer er druk op staat van mijn broek of als ik tegen het aanrecht leun. Dit voelt weer helemaal zoals bij mijn zoontje. Stom eigenlijk, als ik die digitale test niet had gekocht had ik me vanaf gisteren waarschijnlijk wat rustiger gevoeld door deze oude vertrouwde dingetjes.
@baarmoeder: Ik heb laatst even een klein stukje gerend. Toen ik weer zat, merkte ik echt dat mijn banden pijn deden. De laatste weken heb ik weinig last van die 'ongi-krampjes'. Een heel enkele keer voel ik het nog even. Maar dat rennen was echt even too much. Toen had ik er goed last van! Overigens heb ik inmiddels ook een conditie als een dweil! Ik heb nu al een maand of twee niet meer gesport. Slecht! Ik moet snel gaan beginnen met zwemmen ofzo.
@tupp, haha, ik heb ook geen conditie (had ik al niet echt) maar als ik naar zolder loop (2trappen op) met leah op mijn arm moet ik boven echt even uitrusten @april, bij leah wist ik het ook echt zeker. toen zei ik vanaf het begin steeds ze en zij?? en nu moest vriend al om me lachen, want ik zeg steeds hem of hij bij leah hebben we het geslacht voor sommige geheim gehouden. mijn moeder vond het wel leuk om te weten (dus mijn vader wist het ook) en een paar vriendinnen. schoonouders en schoonfamilie niet, die wilden het eerst absoluut niet weten. daarna misschien toch wel, maar toen ging ik het niet meer zeggen en ze dachten dat het een jongen zou zijn @youtube: YouTube - Carnaval Uulehat - Boven op de berg @cossy, ik vind dat niet zo heel erg dat ik moet overgeven van tandenpoetsen (vanmorgen lukte dat niet) maar het lucht wel op. als ik overgegeven heb voel ik me wel een stuk beter? (gelukkig) vanmorgen even met leah naar de dokter geweest want haar oogjes waren ontstoken. het viel mee, dus eigenlijk voor niks geweest (beter voor niks dan dat het erger is) daarna even langs het burootje om te wegen (onze weegschaal is niet zo precies) ze is morgen 16maanden en weegt 9200 gram en was 78,4 cm. ze loopt goed mee volgens de curve, maar tis maar een kleine muis hoor (ze eet op zich redelijk goed als ze er zin in heeft)
@ Brenjomi haha, nou ik kan helemaal niks herkennen op het filmpje. Maar mijn ogen zijn ook niet al te best. Wat grappig dat jij ook zo duidelijk een voorgevoel had bij het geslacht. Wie weet krijg je dit keer inderdaad een jongen. Jeetje wat een verschil met mijn zoontje. Die is juist weer een kleine reus. Hij is nu bijna 20 maanden en is 88 cm en weegt 13,7 kilo.8) We zijn maandag bij het cb geweest. Ik zit in ons boekje te kijken en zie dat mijn zoontje met 7,5 maand al 9600 gram. Dus onze kinderen vertegenwoordigen bij de ene het onderste lijntje van de curve en bij de andere de bovenste. Grappig he. Jij een muis en ik een reus. En wat zijn we allebei trots op ze, nietwaar!
@ iedereen waarschijnlijk zal ik even wat minder van me laten horen de komende periode. We gaan weer flink aan de slag in huis. Er gaat een hoop verbouwd worden en ik ga wanneer er de meeste herrie in huis is, fijn met mijn zoontje vluchten naar mijn ouders, anders is het niet te doen. Ik hou jullie op de hoogte van bijzonderheden en natuurlijk zal ik af en toe mijn 'gezicht' even komen laten zien!
Over uitscheuren, dat doet inderdaad meestal geen pijn. de meeste vrouwen voelen er niets van. Dus dat valt wel mee. (ik zal er maar niet al te veel op ingaan dat je van tevoren zulke helse pijnen hebt doorstaan dat het scheuren van je huid en spieren in het niet valt ) April1 -> hahaha, nou eigenlijk valt het juist heel erg mee hoor. ik luister 2 of 3 keer per week naar het hartje, en per keer nog geen halve minuut. Ik wil het gewoon even gehoord hebben, en dan is het ook weer een halve week goed. En ik zei het al eerder, maar nogmaals... Vooral NIET veel waarde hechten aan zwangerschapstesten! Alle vrouwen denken altijd dat ze eraan af kunnen lezen of een zwangerschap goed is, maar dat is echt gewoon onzin. de ene vrouw heeft veel hormonen, de andere minder. En het heeft echt totaal niets te maken met het wel of niet goed zijn van de zwangerschap. tupp -> ik heb ook nu de conditie van een dweil,
Zo hé Cossy! Mooi hoor. Ik kan echt niet wachten tot er bij mij ook wat te zien is! Er is echt nog helemaal niks zichtbaar hier. Misschien het verschil tussen een eerste en volgende zwangerschap?
@tamar,Fijn dat je weer een goede echo had.HOERA!!! @april&D1982,Duurt altijd Zo laannnggg de eerste echo @april,Succes met het verbouwen!! @tupp,Leuk he op grootouderstournee. @cossy,Zo je begint al een aardig buikie te krijgen. @hier,Alles gaat wel weer redelijk. Ben nu alleen doodmoe van alles. Daarom heb ik ook besloten om in het weekend even niet naar het ziekenhuis te gaan. Even lkkr thuis hangen en zaterdag is even lkkr shoppen. En natuurlijk ook klussen want wie weet!!
tupp -> ja, er zit sowieso verschil tussen vrouwen die al een voldragen zwangerschap hebben gehad en vrouwen die dat niet hebben gehad. Maar bij Vince had ik met 12 weken ook al bast een buik. Mijn darmen slaan volledig op hol zodra ik zwanger ben, dus mijn buik zwelt meteen op. ano -> Doe maar lekker rustigaan meid! En shoppen is ALTIJD een goed idee.
@tupp, ik ben ingeknipt en ik voelde er echt helemaal niks van, wist het niet eens. het enige vervelende vond ik de spuitjes van het verdoven voor het hechten (ben nogal bang voor spuiten) de rest merk je niet, bij het hechten was ik ook al weer redelijk terug op aarde. @cossy, lief buikje. ik heb ook al een buik. maar dat is ook opgezet. heb het idee dat mensen het af en toe al denken of zien @april, haha, inderdaad een muis en een reus, ze doet het precies volgens de curve, net boven de onderste lijn. en we zijn inderdaad beiden trots (bij haar verjaardag woog ze 8340, normaal zitten ze dan rond de 10kilo. maar ze woog bij haar geboorte ook maar 2675 en is nog afgevallen tot ongeveer 2500) succes met klussen, hier is het straks weer rustig met klussen. @ano, succes met shoppen en klussen @hier, ben moe, ppff steeds al erg moe. kan steeds wel slapen en ben bijna de hele dag misselijk. en heb nergens zin in om te eten. ja chips en snoep en lekkere dingen. maar bij sommige dingen die ik lekker vind word ik gelijk misselijk als ik eraan denk ik mag eigenlijk niet zeuren, maar af en toe vind ik dat erg vervelend (vooral omdat ik misselijk word van honger, maar geen zin in eten heb) vanmiddag langs vriend zijn opa en oma gegaan om het te vertellen. ze vonden het erg leuk en hadden het al verwacht? voor de rest niet veel nieuws. ga even kijken wat leah doet, die is op boevenpad (haalde net de prullenbak leeg????? en is nu een doos waar speelgoed in zit omver aan het gooien ik zei net zeker dat ik trots was)
Ha meiden, Heb een tijdje niet geschreven, maar wel meegelezen. Fijn om te lezen dat het met iedereen nog voorspoedig gaat (op de zwsch klachten na dan...) Maar ik wilde ff met jullie delen wat ik vandaag toch weer mee maakte (sorry voor de ego). Ik woon een een oud huis (appartement) met nog een geiser en een gaskachel. Een paar maanden geleden hadden we onderhoud aan de kachel en toen heeft de monteur een koolmonixide melder opgehangen. Dat leek hem wel verstandig. Gisteren gaat dat ding ineens af... We hebben 'm uitgezet en eigenlijk niks mee gedaan... lekker suf ook. Vanmorgen gaat ie ineens weer af! Vriend toch maar iemand gebeld. We gingen er vanuit dat het de kachel zou zijn. Dus die man de kachel opgemeten. 't was wel iets verhoogd, maar niet schrikbarend. Voor de zekerheid maar het hele huis doorgelopen om alles op te meten. Blijkt in de keuken de koolmonoxide waarde 1000 te zijn! En dat terwijl het tussen de 0 en 10 hoort te zijn... Oeps, dat is wel heel erg schrikken. Hier kan je gewoon dood aan gaan! Ik dus meteen de mensen van de geiser gebeld: er moet NU een nieuwe komen! Een tijdje later komt deze meneer, die meet het voor de zekerheid nog een keer, blijkt het 4500 te zijn. 4500!!! Hij kijkt me aan en zegt :mevrouwtje, u heeft wel echt heel veel geluk gehad... Mijn meter kan het niet eens meer opmeten zo hoog is het... Pffff ben me echt rot geschrokken. Het hele huis valt uit elkaar, het is nu echt tijd om te verhuizen. Dus kom maar op met mijn droomhuis! Maar wat ik nu zat te denken (maar wat ik nooit zeker zal weten) is zou mijn miskraam hierdoor veroorzaakt zijn? De monteur zei dat het niet van de ene op de andere dag gebeurt, maar hij kon niet inschatten hoe lang dit probleem al loopt... Maar koolmonoxide veroorzaakt wel miskramen... Maar aan de andere kant, dan zou ik toch ook andere klachten moeten hebben... Naja, ik zal het nooit weten. We gaan wel ff langs de ha om te kijken of het niet nog in ons lijf zit....
Kirrebir -> Jeetje zeg!!! Lekker dan! :x Dat is echt zoooo gevaarlijk! Dan heb je nog 'geluk' gehad dat het alleen in de keuken was, want van dat spul val je gewoon in slaap en word je niet meer wakker! En zou echt kl*te zijn als je mk door zoiets stoms was... Maarja, om nog een klein beetje een lichtpuntje te zien in het geheel, het zou dan wel betekenen dat je een ontzettend grote kans hebt dat het de volgende keer wel goed gaat... Brenjomi -> Ja mijn buik zette ook echt meteen uit. Mijn moeder dacht daardoor al dat ik zwanger was, nog voordat ik het had verteld. (en dat was met 5 weken...) Fijn dat opa en oma het leuk vonden! En soms zijn wij vrouwen gewoon voorspelbaar, hihi. Zo, ik zelf ben lekker ziekjes... Konden we vandaag al niet naar de 9 maanden beurs gaan omdat Vince net flink ziek is geweest, werd ik vandaag zelf ziek. Maar goed dat we niet zijn gegaan! Voelde me echt ontzettend misselijk en beroerd, en ook nog diarree de hele dag. dat schiet niet op met die mega rijen bij elk toilet!