Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Tamar... ik ben heel slecht in 'rustig aan'. Ik weet nog steeds niet precies hoe dat moet. Ik doe iets wel (en dan ga ik er ook echt voor) of ik doe het niet. Daar zit weinig tussenin bij mij. Ik probeer wel wat taken te laten vallen, maar vind het ook weer vervelend daar een ander mee te belasten. Ik denk dat het eind van dit schooljaar voor mijn collega's nog schrikken wordt, als ik een deel van mijn taken en functies afstoot omdat ik part-time ga werken. Ik ga nu dik over mijn uren en dat ben ik straks niet meer van plan. Ik ben benieuwd hoe dat opgepakt wordt!

@Cossy: Hoe gaat het nu met Vince?

@Ano: Hoe gaat het met je opa?

2. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Tupp: zoals ik al eerder geschreven heb, zijn mijn darmen nooit echt helemaal terug geveerd. Deze hebben ook veel mee gemaakt vorig jaar --> 2 mk, blindedarm onsteking en ook nog een abces in mijn buik, mijn buik is daardoor echt enorm opgezet geweest en eigenlijk nog wel steeds. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken!

@ Tamar: een extra knoopsgat is een goed idee. Momenteel doe ik een elastiekje om de knoop, door het knoopsgat en dan weer terug om de knoop en draag ik alleen nog lange truitjes zodat het niet opvalt ;)

@ Cossy: veel beterschap voor Vince!

@ Hier: komen zo mijn schoonouders opbezoek, dus ik moet weer proberen om me niet te verpraten... ;)

3. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @tupp,vrijdag avond kregen we ineens een telefoontje dat het slecht ging dus snel naar het ziekenhuis maar hij knapte toch weer iets op.
    Maar de artsen zeiden nu wel dat het echt niet lang meer zou duren.
    We mogen ook elk moment van de dag langs gaan hoeven ons niet aan bezoektijden te houden.
    Dat is wel fijn.
    Dus het is weer iedere dag ziekenhuis bezoekjes.

@cossy,Hoe is het met vince???

Hoe is het hier met iedereen??

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Ano; Op zich fijn dat jullie iedere dag langs mogen komen. Maar wel triets dat het nodig is. :( Hou houd jij je? Ik hoop dat jullie in ieder geval een paar mooie herinneringen overhouden aan deze periode.

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ik vind het vooral heel erg voor hem.
    Als hij een aanval van zuurstof tekort krijg dan is het heel vervelend om te zien want je kan niks doen
    Ik heb nu wel zoiets van misschien beter als het nu gewoon over is.
    Hoe lullig het ook klinkt maar dit is heel erg zielig voor hem.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee hoor, klinkt niet lullig. Ik had dat toen bij mijn overgrootmoeder ook. Als je toch weet dat het niet beter wordt (en je een hoop zelfstandgheid kwijt bent!!) dan kan het maar beter snel gaan, voor de persoon in kwestie. En leeftijd speelt natuurlijk ook mee hè!

7. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ano, ik begrijp heel goed wat je bedoelt hoor! Je wil ook niet dat iemand waar je veel van houd eerst ook nog eens moet lijden.
    Sterkte de komende dagen.....

@ hier, mijn dochtertje is zindelijk heeft vandaag geen plasongelukjes gehad, ben zo trots op haar!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Tamar: leuk om te lezen! 't Gaat vlot zeg, dat valt me alles mee! Ik hoop dat die Fröbel van mij dat strakjes ook ze snel onder de knie heeft!

@namen: Fröbel kan natuurlijk geen Fröbel blijven heten hè... Maar wat is het moeilijk! We zijn al langer aan het nadenken over namen dat dan we daadwerkelijk bezig zijn om zwanger te worden. (En dat was al lang!) Nu heb ik toch het idee dat we serieus vaart moeten gaan maken, want dit schiet echt niet op zo. Ik ben nu dus een lijstje met jongensnamen en een lijstje met meisjesnamen aan het maken. Om te beginnen mogen er alleen maar namen bij komen. We gaan over een paar weken wel wegstrepen wat echt niks is. (In de hoop dat we dan nog wat overhouden.)

Ik heb het gevoel dat mijn kind al lang een naam heeft en dat het aan ons is om te ontdekken welke naam dat is. Heel gek misschien. Maar ik heb gewoon het idee dat ik moet denken: "Ja, dat is 'em, zo heet-ie dus!"

We hebben ook een totaal verschillend smaak. En we zitten allebei in het onderwijs, dus bij elke naam hebben we wel een associatie!

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @tupp, ik had het niet verwacht hoor! Ze deed hiervoor geen enkel plasje op t potje! Maar ze is natuurlijk wel heel slim.....hihi

@ namen, hier voor een jongen roepnaam al overuit een tweede en derde naam daar zijn de opties nog open! Voor een meisje is dit een ander verhaal, we hadden Femke, maar helaas voor ons heeft iemand in onze omgeving deze naam gebruikt! Leuk voor het meisje.... Dus ben druk op zoek.....
    Bij de eerste had ik ongeveer met 24 wkn de definitieve meisjesnaam! Was al tijden internet aan t afstruinen en ineens zag ik hem, ik belde mijn man op zijn werk en hij was gelijk enthousiast! En vanaf dat moment was dat de naam! Via pb wil ik hem je wel vertellen......haha

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, ik lees je pb eerder dan dit bericht. Oké: vergeet mijn vraag "Hebben jullie er lang over gedaan om die naam te vinden?"

Leuk dat jij er zo 'tegenaan' liep en toen eigenlijk wist: dit is hem. Op die openbaring wacht ik ook nog. ;)

11. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Die kwam met een week of 24 pas! Toen we ook wisten dat t een meisje was......

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat scheelt ook alweer natuurlijk. Ik wil wel weten 'wat' het wordt. (Een baby, als het goed is :D) Maar toch zou ik al wel graag een idee hebben voor beide geslachten. Stel je voor dat de vk het toch verkeerd gezien heeft.
    (en, hoe gaat u uw dochter noemen... uhm... Joost??)

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Wij hadden ook een jongensnaam, die valt nu af! Dat zou namelijk klinken als jut en jul! Hihi!
    Wij zorgen ook dat we iets voor een jongen meisje hebben!
    Als ik het aan mijn dochter vraag zegt ze de naam is beer!

Zo'n lijstje als jullie hebben wij ook, je kan altijd nog wegstrepen!

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ga even mijn dochter naar bed brengen! Anders valt ze op schoot in slaap.....geloof ik ! Tot later

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden...

uhmmm... mag ik terugkomen?

Ik geloof dat ik eindelijk weer mee kan praten :D:D! Het is natuurlijk nog pril... maar ik heb dit keer niet te vroeg getest, heb wel een streep en ben misselijk, pijnlijke borsten enz.... HEERLIJK! Ik geniet er maar van, hopen dat het zo blijft dit keer! :)

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    :D Hoera! :D

Geweldig Zilvervosje, ik ben heel blij van jou (en vos-man). Ik duim dat alles goed zal gaan! Enne... je was anders ook welkom geweest hoor!

17. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ zilvervosje natuurlijk, gefeliciteerd!
    Hoe ver zou je nu zijn dan?

18. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @tamar,goed dat je dochtertje zindelijk is.

@zilvervosje,gefeliciteerd.

@namen,ik roep jaren over een jongensnaam en die vind ik nog steeds geweldig.
    een meisjesnaam is erg moeilijk.

en weet iemand waar nisa is ik zie dr hier nie mar of heb ik iets gemist?

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #979 zilvervosje, 21 feb 2010
    Laatst bewerkt: 21 feb 2010
    Hoihoi,

Volgens de berekening 4 weken... tenminste, 30 dagen geleden was mijn eerste ongestelde dag van vorige maand. Gekke manier van rekenen, eigenlijk. Waarschijnlijk is mijn cyclus steeds wat langer geweest door de bio-chemische zwangerschappen (wel met een test aantoonbaar, maar afgebroken voor de 4de of 5de week), want vorige maand testte ik al veel te vroeg positief. Ik vermoedde trouwens vorige week al iets, toen ik ineens onwijs moest huilen om de dansende indianen bij de opening van de Olympische Spelen :D.

Maar goed, met al deze symptomen en het late(re) testen telt deze streep wat harder ;) Tenminste, dat hoop ik, want we hebben het al aan onze ouders verteld :)... ik was bij het testen vanochtend even vergeten dat we die vanmiddag zouden zien en ik onplofte bijna met het nieuws!
    Ik ben zo blij en heb er zo'n goed gevoel over!! Stom he, alsof ik niet beter zou moeten weten... Maar goed, mijn dipje is dus helemaal over en ik kan weer tegen alle buiken/misselijkheid/echo's/etc.- praat! (Ik ben zo blij.... ik lijk zelf wel een dansende indiaan :D:D)

Maar... écht écht gelukkig zijn we pas als we over een dag of 3 weer positief testen en straks een goede echo hebben. Dan durf ik weer uit te ademen! Ik ben nog steeds een beetje bang dat het met testen net zo gaat als de vorige twee keer en aan de andere kant ben ik ook heel zeker dat het nu anders is. Sorry hoor, ik ratel lekker door.... ik ga proberen te slapen :D

Sorry voor het ego-bericht trouwens... ben ik terug, heb ik het alleen maar over mezelf. Ik ga morgen teruglezen en reageren!

20. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Met Vince gaat het eindelijk weer wat beter. Koorts heeft hij al een paar dagen niet meer. Gisteren hoefde hij gelukkig al niet meer over te geven, maar hij was wel nog heel ziek en slapjes en wilde niet echt eten/drinken. vandaag vroeg hij voor het eerst weer uit zichzelf om 'koek!', dat het gaat de goede kant op. ;) Over een paar dagen zal hij wel weer de oude zijn.

ano -> pfff wat naar allemaal... :( Ik hoop dat hij in ieder geval niet meer veel hoeft te lijden!

tupp -> Maar vaak vind ik het nog echt zo ook, dat de naam perfect bij het kind past. Heel stom, want hoe zou het werken, kiezen ouders automatisch de goede naam, of wordt het kind naar de naam? Meest waarschijnlijke is dat bepaalde types ouders gewoon bepaalde namen kiezen... Maar dik kans dat de gekozen naam heel goed bij het kind past. ;)

Naam -> Hebben wij definitief gekozen rond een week of 17 a 18, we wisten toch al vanaf 16 weken dat het een jongen was. Maar eigenlijk vond ik de naam Vince al jaaaaren prachtig, sinds ik hem voor het eerst hoorde. Voor mij was het dus niet lastig. Mijn vriend heb ik nog een beetje moeten overtuigen. ;)
    Meiden-naam hadden we helemaal niet. Het is 3 keer overduidelijk bevestigd dat het een jongen was. ;)

ZILVERVOSJE, GEFELICITEEEEEEEERD!!!!! :D :D :D

Wat een geweldig nieuws meid, het is je zo gegund!! Fijn ook dat je er zo'n goed gevoel over hebt, komt vast helemaal goed nu!

Deel Deze Pagina