Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @tupp,Klinkt niet zweverig hoor.
    Geloof ook wel dat er meer is.
    Alleen wat weet ik niet.

@brenjomi,Dank je!

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ ano, gecondoleerd met het verlies van je opa. Het lijkt me voor hem in ieder geval fijn dat het toch nog best snel is gegaan! Misschien was hij al even bij je oma toen hij over haar sprak!
    Sterkte de komende dagen!

Liefs

3. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Ano gecondoleerd met je opa. Wat is het snel gegaan. Hopelijk heeft hij niet teveel pijn geleden. Heel veel sterkte!

@ hier: momenteel weinig tijd, moet gaan werken... Tot vanavond

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @ano: gecondoleerd met je opa
    het blijft moeilijk maar het is 'lijkt me' beter dan hem pijn zien lijden. veel sterkte meid ook met de begravenis maandag

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    goedemorgen dames,
    heb daarnet gebeld voor een afspraak bij de gyn, bleef twijfelen wat ik wilde, want voelde me een zeur omdat ik zo onzeker ben af en toe:) dus dacht: ik ga gewoon. dan weet ik waar ik aan toe ben.
    mag maandag om 17:20 (moet eerst werken) wilde graag morgen, maar dan had hij alleen nog een plekje om 12uur en ik moet werken.
    dan ga ik ook gelijk bloed prikken (bbrr) eerst de echo, dan weet ik waarom ik bloed moet laten prikken en vind ik het vast minder erg:D

@ano, heb je goed kunnen slapen vannacht?

@kirrebir, hoe is het ermee? (las in een ander topic dat het flink doorzet)

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Dag dames:)

@ Ano Gecondoleerd, meid. :( Veel sterkte de komende periode. Voor mij is het een jaar geleden dat mijn opa overleed, ik mis hem wel, we hadden het altijd erg gezellig samen, lekker lachen. Gelukkig droom ik nog regelmatig over hem en mijn oma, dus helemaal kwijt ben ik ze niet. Sterkte maandag, zo'n begrafenis hakt er altijd flink in. Alle emoties van jezelf en anderen.

@ lekker eten Ik ben geen chocoladefan, hou meer van hartige dingen. Nu wil het feit dat ik gisteren een taart heb gemaakt. Er is maar 1 taart die ik echt lekker vind en dat is monchou-taart. Hij lukt altijd!:) Lekker snel klaar. Ik heb hem alleen nog niet geproefd, dus dat ga ik na dit getikt te hebben maar eens doen.:D

@ hier alles oké. Druk met inslaan van spullen voor verbouwing. Verder aan het voorbereiden.
    Lichamelijk gaat het goed, ben soms flink moe en heb zelfs heel af toe een beetje 'last' van misselijkehid. Niks om over naar huis te schrijven. Het mag van mij wel volgende week donderdag zijn. Hoop zo op een goede echo.

Nou dames ik ga naar mijn taart!:D

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april:x nou heb ik zin in kwarktaart:D (aarbei mmmmmmmmmm)
    ik heb alleen maar zin in vette dingen (friet chips) en zag daarnet een zak in de kelder liggen, dus mag nog even niet in de kelder komen. (eerst hondjes uitlaten, stofzuigen en vriend mailen:D)

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Brenjomi: waarom ga je naar de gyn? Heb ik iets gemist? Of wil je "gewoon" zeker weten dat alles goed is met je kindje... Waar gaan ze op prikken?

@hier: ja, de menstruatie heeft flink doorgezet... Zoals ik in het andere topic ook al zei: ik weet dat ik niet mag klagen en dat ik allang blij ben dat ik ongesteld ben, maar het is behoorlijk heftig ineens sinds gisteren.
    Bleh.
    En ik heb gister ook weer de cruciale fout gemaakt door veel te veel te googlen en te lezen over asherman... Daar word je niet echt heel blij van kan ik je vertellen! Ik doe het ook maar niet meer. Want als je leest wat voor complicaties je er allemaal aan over kan houden :(

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @kirrebir, oh gadver, je moet er ook niet op googelen (zou ik ook doen) vreselijk is dat, dan maak je je steeds zorgen om van alles. hopelijk valt het allemaal mee.

@gyn. ik ga naar belgie, daar wonen we best dicht bij en krijg je elke keer een echo.;)
    ik moest eigenlijk bij 12weken terug komen. (hij zei: kom rond 9weken terug. dan ook bloed prikken. oh maar je mag ook wachten tot 12weken.) maar omdat we de vorige keer er rond de 9weken achter kwamen dat het niet goed was word ik er nu een beetje onzeker van en wil ik graag zekerheid (voor nu even)
    en bloed prikken doen ze om te kijken voor syndroom van down (volgens mij redelijk standaard in belgie??) bij 12weken ook nekplooimeting (hoort er gewoon bij, moeten we niet extra voor betalen. de echo's krijgen we ook allemaal terug van de verzekering:D)

@eten, heb de hondjes uitgelaten en gestofzuigd, ben nu een glas casis aan het drinken (heerlijk) en een suikerwafel aan het eten:):D

ga straks naar de kapper met leah, de eerste keer. ben heel erg benieuwd. naar een vriendin van mij, ze heeft zelf ook 3kinderen. hopelijk zit ze een beetje stil:D

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Kirrebir: Lastig hè, aan de ene kant wil je er meer over weten, aan de andere kant maakt het je vaak alleen maar bang. Je kunt niks anders doen dan afwachtig hoe 'erg' het bij jou is. Maar ik ben ook nooit zo goed in afwachten, dus ik zou denk ik ook steeds op internet zitten! Ik hoop voor je dat het in jouw geval mee blijkt te vallen, want dat kan natuurlijk ook nog gewoon!
    Ik ben in ieder geval 'blij' ;) voor je dat je nu even 'goed' ongesteld bent.

@Brenjomi: bloedprikken doen ze standaard bij elke zwangere vrouw. Ze willen o.a. je bloedgroep weten. (Als jij rhesus negatief bent, moeten jij en je kindje geloof ik rond de bevalling wat medicijnen hebben om problemen te voorkomen.) Verder kijken ze geloof ik naar het ijzergehalte ('bloedarmoede') en of je al anti-stoffen hebt voor rode hond. Ik vind het een beetje flauwekul dat iedereen moet prikken: ik ben al jaren bloeddonor dus ik weet wat mijn bloedgroep is, ik voel wel of mijn ijzergehalte goed is en ik ben ingeënt tegen rode hond. Maar toch moet ik ook gewoon. Naja, wat zij willen. Maar ik heb dan ook weinig moeite met naalden. Als je het eng vindt, is het natuurlijk wel even vervelend. Maar denk maar zo: bevallen is erger en dat heb je er ook voor over. :D

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp hahahaha, ik vond bevallen niet erger:D die prik daarna in je been om je baarmoeder samen te laten trekken (aaahhhh, hielp nog niet bij mij ook) en de verdovingsspuitjes om te hechten bbrr. hahahaha.
    toen na mijn bevalling mijn bloeddruk weg viel en ik erg ver van de wereld was kon ik nog wel zeggen: nee hoor ik heb echt geen infuus nodig:D
    ik weet mijn bloedgroep ook al jaren. (vroeger werd ik vaker geprikt om op cholestrol enzo te testen, mijn vader heeft dat nogal hoog en ik heb wel meer 'leuke'dingen van hem geerfd;))

bij mijn ma ging ik ook eerst bloed prikken (voor de echo) maar had geen formulier. achteraf was ik stiekem blij dat ik niet geweest was. dan was het toch voor niks geweest;)

maar ik denk dat ik bij de volgende bevalling wel een infuus wil. want dan kunnen ze gelijk een grote dosis geven van dat spul wat je baarmoeder moet laten samen trekken. en wat er nog nodig is, want bij mijn bevalling ben ik veel bloed verloren, bij mijn ma ook. dus de volgende keer wil ik graag een ruggeprik en een infuus;) (als ik dan toch geprikt moet worden, geef me dan ook maar een ruggeprik hahaha) (was ook de reden waarom ik geen ruggeprik wilde bij de eerste keer:D)

12. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @brenjomi,Spannend weer een echo..
    @april,Leuk he allemaal nieuwe spullen inslaan voor de verbouwing.
    Gelukkig beginnen de kwaaltjes nu toch te komen:D
    @kirrebir,Niet fijn dat je ineens heel heftig ongesteld ben.
    En niet teveel googlen he dan maak je je eigen gek.
    (zeg ik die ook altijd alles google)

@hier,Gaat wel redelijk.
    Heb nog steeds niet het besef dat mijn opa dood is.
    Iedere keer denk ik oh hoelaat zal ik vandaag naar t zh gaan.
    En ik woon vlakbij mijn opa en kom altijd iedere dag langs zijn flat als ik ergensnaar toe ga.
    Raar dat ie nooit meer op zijn stoeltje voor het raam zit.

13. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Tupp: echt vervelend als je gestoord wordt in je middagslaapje! Hier ook veel last van, telkens als ik `s avond na mijn werk wil gaan rusten, begint ons buurjongetje klarinet te spelen... Onze huizen zijn echt niet gehorig, maar als hij begint te spelen dan lijkt het echt in onze woonkamer! (buurman was pas geleden bij ons en stond versteld hoeveel "last" wij ervan hadden)

@ Nisa: hebben jullie wel al jongensnamen? Willen jullie het geslacht wel weten? Anders wordt het een erg last-minute besluit als het een jongetje wordt (lijkt me eigenlijk ook best leuk);):D

@ Kirrebir: "gelukkig" ben je goed ongesteld geworden. Erg hé, we weten allemaal heel goed dat we niet teveel moeten googlen maar we doen het toch! Zelfs mijn gyn. deedt het de laatste keer ;), aangezien ik een artikel had gevonden, waarin ze aangaven dat een blindedarmonsteking veroorzaakt zou kunnen worden door een cyste van de eierstok.

@ Cossy: mijn baas weten het nog niet! Maar ik ben blij dat ik afgelopen dinsdag gewoon naar mezelf geluisterd heb en niet ben gaan overwerken. Mijn baas weet het wel van mijn miskramen, dus misschien heeft hij mijn opmerking wel gesnapt.

@ Hier: veel last van verschrikkelijke geurtjes. Ik wordt al misselijk bij het geurtje dat in de afwasmachine hangt en de luchtverfrisser op de wc. Zelfs de visboer ruik ik op 1 km afstand... hebben jullie ook van die geurtjes die je opeens verschrikkelijk vindt?

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @geurtjes: Geen last van. Maar ik heb sowieso weinig kwaaltjes. Hoewel, de vermoeidheid blijft toch wel een beetje (al is het wel minder) en sinds een paar dagen gemeen rugpijn en af en toe pijn in mijn benen.

15. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Nisa -> huh, wat raar... Hoe kan dat poppetje nou al bij 13 a 14 weken staan? terwijl je nog niet eens op 10 zit...

Kirrebir -> Fijn dat je nu toch flink ongesteld bent! Hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken om die asherman! En google is inderdaad NOOIT een goed idee... Wat ik mezelf al voor ziektes heb aangepraat, hahaha!

Chocola -> Durf het bijna niet te zeggen, maar ik lust het niet! Nouja, niet lusten is een groot woord natuurlijk... Als het ergens omheen zit eet ik het wel eens. Maar mij kun je echt niet gelukkig maken met een reep chocola. Kermissnoep daarentegen, daar ben ik altijd voor te vinden! :D

ano -> gecondoleerd meid! :( Wat rot om je opa zo te zien lijden... Wel fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen. Mijn oma kiepte op een dag om en was dood, heb het altijd erg gevonden dat ik niets meer tegen haar heb kunnen zeggen. Wat mooi trouwens dat hij je oma zag! Ik ben er ook vast van overtuigd dat jouw oma jouw opa nu zal helpen, met de omschakeling van levend naar dood. Nu zijn ze weer samen. :)

Brenjomi -> Vind je het zo erg om bloed te laten prikken dan? je hebt een bevalling achter de rug hoor! :D Ik hoef trouwens ook niet te betalen voor al die extra echo's en de nekplooimeting. En over de verdovingsspuit... Mij hebben ze gehecht ZONDER te verdoven! ik had graaaaag een spuit gehad...

April1 -> Fijn dat ik niet de enige 'freak' ben die niet zo van chocolade houdt. :D

D1982 -> Hihi, lastig he die geurtjes... Ik heb er gelukkig niet zo super veel last van. heb alleen moeite met Vince verschonen, ik sta regelmatig naast de commode te kokhalzen...

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nisa; het is mij ook al een paar keer opgevallen dat het figuurtje bij de banner van zwangerschapspagina zelf wat te ver staat. Het is bij Brenjomi haar bannen ook zo. En die van mij had het ook, toen ik nog een banner van hier had. Nu heb ik een banner zonder nummertjes, kan ie ook niet verkeerd staan ;)

@hier: Ik geloof dat ik mijn dag vandaag en morgen wat te vol gepland heb. Moet ik natuurlijk gewoon niet doen en dingen afzeggen enzo. Maar ja. Dat vind ik ook weer jammer. Ik kijk wel hoe ver ik kom en zondag kan ik weer bijkomen!

17. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Mijn banner klopt ook niet... volgens mijn banner hoef ik maar 170 dagen te gaan... ;) Als de echo volgende week goed is dan ga ik wel een nieuwe maken!

18. 4days

4days Niet meer actief

Nou dat hoop ik toch niet zeg, dat het kindje met 6,5 maand komt! :$

tupp -> ach, ik plan de dagen ook lekker vol. Ik kan er, vooral nu ik zwanger ben, slecht tegen om de hele dag thuis te zitten. Ik word daar zo depri van! Dus bijna elke dag plan ik wel iets.

19. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @D1982: we willen zeker het geslacht weten!!!!

ja we hebben een top 3 voor de jongensnamen
    (sinds eergisteren pas hoor:D ik kwam ergens een naam tegen vroeg wat mn man ervan vond is goed zegt ie :D
    dus dat wordt het hem zeker(verlopig :D ) maar twijfelen of we een 2de naam gaan geven en welke dat wordt:D

same voor meisjesnamen nisa dat staat zo goed als vast
    maar een 2de naam ja/nee en welke daar moeten we nog goed over nadenken
    maar dat doen we nadat we het geslacht weten

@cossy: mijn dame heeft haast :D denk dat ze rugpijn heeft van zon bolle buik dat ze gelijk de 40wk wil passeren hahhahah:D:D:D:D::D

@geurtjes: ben net een speur/jacht hond
    ik ruik allesssssss
    zelfs als mn man stieken een sigaretje rook in de keuken onder de afzuigkap dan gil ik vanaf de woonkamer zn naam :D:D:D:D

@agenda: nou ik plan mn dagen ook o zo vol (not)
    ben zeker 5dgn thuis op de bank, of in slaap, of op ZP:D
    dus ja ook zo druk :D
    zondag een verjaardag van een nichtje die 1 wordt dus denk dat ik vanavond een cadeautje ga kopen met mannetje-lief

een vraag he:
    maandag waren we bij een oom met veel fam. van mn manskant
    probeer het kort te houden:D
    er werd popcorn gemaakt en een nichtje (15mnd)die ook op visite was ziet dit en probeert erbij te komen
    wat doet mijn schoonmoeder en oma van mn man
    die geven dat kind gewoon popcorn!!!!!!
    de moeder van dat kindje die was werken dus zag het niet
    dus ik sprong van de bank van ben je gek dat kind stikt er straks in dat geeft je toch niet
    keek ze me echt aan alsof ik het gekste ding ooit zei
    o maar ze moet wennen aan eten ze moet alles lusten??!?!?!?!
    ik zeg ja ok maar popcorn!!!! het is niet dat je het kind iets gezonds geef en İK absurd reageer
    nou zegt ze als jij straks een kind krijgt dat mag die zeker niets eten?!?!?!?!?
    nou nee geen popcorn iig!!!!!
    ik zei weet iig dat jij nooit mag oppassen (dom wijf) en nu weet jij dat ook was echt boos!!!
    maar tis nog niet normaal dat je een baby van 15mnd zoute popcorn geef???????

20. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ hier even rustig aan op zp, mijn dochtertje heef sinds woensdag koorts en die wordt alleen maar hoger ipv lager! Vanmorgen even langs de dokter geweest, waarschijnlijk viraal. Maandag terug als ze nog koorts heeft! Ik ga maar weer snel mijn popje verwennen! Maar dan weten jullie waarom ik even minder online ben!

Fijn weekend

Deel Deze Pagina