Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    tamar: veel beterschap met de kleintje
    hopelijk zakt de koorts snel en is ze gauw beter

2. 4days

4days Niet meer actief

Nisa -> Uhh, eerlijk gezegd eet Vince ook wel een popcorn. Hij kan er echt goed mee overweg hoor, hij zou er echt niet in stikken ofzo. Natuurlijk geef ik hem dan wel een klein handje vol, en geen hele massa's. Zout is sowieso erg slecht voor kindjes, dus dat geef ik niet snel.

Tamar -> Ook al een ziek kindje... :( het heerst echt he! Heel veel beterschap voor je kleine meid.

3. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Thx dames, vandaag is de koorts echt flink omhoog gegaan. Rond 8 u 40.0 en net alweer 40.1! Heb zo met haar te doen,gelukkig slaapt ze nu even! ( zonder luier op mijn bank als dat maar goed gaat)

@ cossy was de koorts bij vince ook zo hoog? Volgens de dokter moest ik me niet zoveel zorgen maken zolang ze geen vlekjes of stijve nek heeft!

4. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @tamar,Beterschap met de kleine meid.

Voor de rest niet veel te melden eigelijk.
    Alleen al heel de dag buikpijn.
    Denk dat ik eerder ongesteld ga worden.

5. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Tamar: voor een kindje is 40 graden toch best hoge koorst. Hoe gaat het vandaag met haar? Veel beterschap!

@ Nisa: mij lijkt popcorn ook best gevaarlijk want er zitten vaak van die harde velletjes in...

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @d1982: ja toch dat dacht ik ook
    ook omdat dat kind bijvoeding echt weigert !!!
    probeerde haar wat banaan te geven spuugt ze het uit
    ze wil of mamas melk ef gewoon flesvoeding en niks anders
    ze weigert het ze spuugt zo alles eruit en maar krijsen
    dus ze is al geen 'eten' gewend en dan gaven ze haar popcorn
    nou ik werd kwaad :D is toch zielig lijkt me
    en de moeder die was er niet bij tja voelde me verantwoordelijk
    straks gebeurt er wat en kijken we allemaal (10 man) toe!!

ben blij dat ik niet de enige ben die zo denkt
    maar cossy zegt dat ze haar kindje ook wel s popcorn geeft
    maar ja ieder kent dr kind beter en weet wat ie al wel eet en wat niet denk ik

grote mensen stikken bijna in popcorn toch?
    maar goed dat kindje leeft nog en is veilig bij mama:D

@tamar: hoe gaat het met je dochter?
    de koorts al wat gezakt? 40 is idd. hoog als ze maar goed drinkt en niet te hangerig is, het komt vast goed;)
    tis altijd schrikken denk ik

7. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Goedemorgen, mijn dochtertje heeft vandaag wat meer praatjes maar haar temp was vanmorgen nog wel39.7
    ik hoop dat t de goede kant op gaat?!

8. 4days

4days Niet meer actief

Tamar -> ja Vince heeft ook ene paar dagen 40 graden koorts gehad. Maar dat hebben die kleintjes toch al snel he.

D1982 -> Voor een kindje is 40 graden koorts helemaal niet zo hoog. ;) Ze krijgen juist veel sneller en hoger koorts dan wij. Voor een volwassene zou het veel heftiger zijn.

Nisa -> Nouja, zoals jij de situatie schildert is het ook nog een ander verhaal natuurlijk... Een kindje wat bijna geen eten gewend is, en vooral zonder toestemming te vragen aan de moeder... Vince is nu bijna anderhalf en krijgt helemaal geen borstvoeding ofzo meer, hij eet gewoon echt alles mee wat wij eten, dus hij is inmiddels aan normaal voedsel gewend. Zowel zijn maag, als ook qua kauwen en doorslikken. En daarnaast vind ik sowieso dat je een kindje nooit iets moet geven zonder eerst toestemming te vragen aan de ouders...

9. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo dames,

@ Tamar Jeetje, dat is wel sneu voor je meisje en ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, hoor. Moeder-eigen. Ik hoop dat ze zich gauw beter zal voelen en dat de koorts blijft zakken. Mijn zoontje had met die 2e prik tegen de Mexicaanse griep ook koorts, maar dat was niet zo hoog en gelukkig al gauw gezakt. Beterschap!

@ popcorn Hm, het zal ook niet het eerste zijn wat in mijn hoofd opkomt om mijn zoontje te geven.
    Eerlijk gezegd vind ik hem nog te jong voor dat soort snoeperij.(chips en dergelijke) En dan heb ik het niet over het stikgevaar, hoor. Ik ben gewoon niet zo'n voorstander van teveel zout of zoetigheid. Wij gebruiken zelf ook nauwelijks zout en suiker (afgezien van die monchou-taart dan:D;)).
    Mijn zoon krijgt gerust wel eens wat lekkers, zoals een lekker tarwebiscuitje (die zijn erg verslavend;)) en een rijstwafeltje zonder zout. Ik koop die van Zonnatura en die hebben ook met zo'n yoghurtlaagje erop. Dat vind mijn zoon echt smullen. Verder is hij dol op fruit en ik geef hem als tussendoortje ook weleens een lekker stuk komkommer. Het is niet dat ik een enorme gezondheis-freak ben. Eten moet ook een feestje zijn. Kijk maar eens naar Nigella Lawson, die eet zich af en toe ongans aan de ongezondste dingen, maar geniet met volle teugen. (is ook wel te zien aan haar heupomvang,:D)
    Ik vind het fijn en lekker gezonde dingen te eten, maar af en toe wat ongezond lekkers moet kunnen, toch!:)

10. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Gelukkig ligt ze nu heerlijk te slapen.....Oma was er en zelfs die kreeg weinig aandacht, ze was alleen maar aan het huilen! Zo ken ik haar echt niet.....Ik heb haar naar bed gebracht en ze viel als een blok in slaap! Haar temp was wonder boven wonder 37.0, kan nog wel van de paracetamol zijn......Maar in ieder geval niet meer zo hoog!

Ik hoop dat haar slaapje haar goed doet....Ben vanmiddag alleen thuis, mijn man is met een vriend mee!

@popcorn, jeetje zou ik voor zo'n kleintje niet zo snel doen! Gister bij de huisarts kreeg ze van die colasnoepjes!!!!???? Dat is toch ook niet voor een dame van 2! Mijn eigen huisarts heeft altijd een klein speeltje!

@ano, alvast heel veel sterkte maandag! Ik zal aan je denken.....

11. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Tamar Hopelijk 'slaapt ze de koorts er nu uit'. Gelukkig is haar temperatuur weer lager nu.
    Nee, popcorn vind ik ook niet echt een goed idee. Hier wachten we daar ook nog mooi een paar jaartjes mee.;)

12. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ze is enigzins beter gestemd! Wanneer iets niet lukt....berg je!
    Net helaas een plasje op de bank...
    Denk dat ze morgen koorts vrij zal zijn!

13. 4days

4days Niet meer actief

Hahaha, voordat hier een hele popcorn-rel uitbreekt, ik had het echt over 5 of 6 van die bolletjes, die Vince heeft gekregen met carnaval toen wij zelf een mega zak popcorn en gebrande pinda's naar binnen werkten. Het is niet zo alsof hij dagelijks de chips en de snoepjes met de zakken naar binnen werkt. ;) Maar daarnaast ben ik wel een voorstander van snoepen met mate. Ik denk dat een kind beter leert om maat te houden als het dat van klein af aan geleerd krijgt, dan wanneer een kind helemaal niet mag snoepen. Dan gaan ze het eerder 'plunderen' zodra het wel kan.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nisa; Ik ben (nog) niet zo thuis in wat kinderen op een bepaalde leeftijd wel of niet mogen eten. Maar popcorn is (lijkt mij) wel erg 'stik-gevoelig'.
    Ach, een keer wat te 'snoepen' kan geen kwaad, maar ik zou het met die hele kleintjes toch eerder houden op een soepstengel of lange vinger ofzo. Iets dat ze eerst helemaal tot pop kunnen zuigen voordat ze het doorslikken. Of een paar lekkere stukjes fruit, kaas of worst. (Dat staat in onze omgeving ook vaak op tafel bij verjaardagen.)

@Tamar: Wat vervelend voor je kleine meid! Fijn om te lezen dat ze al wat opgeknapt is. Ik hoop dat ze snel weer helemaal fit is.

@hier: Inderdaad wat te druk geweest gisteren en vandaag. Gevolg: een beetje een trekkerig gevoel in mijn buik. Zal toch geen kwaad kunnen? (Allemensen wat ben ik irritant onzeker zeg! Ik word gewoon moe van mijn eigen gemuts. Ik ben normaal nooit zo. Sta meestal heel positief en vrij "laissez faire" in het leven. Maar wat die zwangerschap betreft...)

Ik heb vandaag trouwens ook het idee (voor het eerst!) dat mijn buik wat bol begint te staan. Althans, vanavond heb ik het een beetje. Mijn moeder verteld dat zij er in het begin ook alleen 's avonds 'last' van had. Ik ben benieuwd of ik het morgen ook weer merk en of het dan de hele dag is of ook alleen 's avonds.

15. 4days

4days Niet meer actief

Hihi, toch blijf ik het idee houden dat we niet helemaal hetzelfde bedoelen. Mijn zoontje heeft namelijk al een compleet gebit, met snijtanden, hoektanden en kiezen, en kan dus makkelijk met elke soort eten overweg. :p verder krijgt hij overigens ook meestal dingen als soepstengels of rijstwafeltjes. En af en toe dan een liga ofzo. En heeeeel af en toe dan iets 'stouts', zoals een koekje van een kinderijsje. (als we zijn bijvoorbeeld ijs gaan eten)

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    ik lees steeds mee, en naar mijn idee schrijf ik ook, maar dat vergeet ik ook wel eens (dan schrijf ik het in mijn hoofd;):D)

@popcorn, dat heeft leah nog niet gehad. ze eet wel af en toe chips (alle soorten, meestal nibb-its) en ze is nu dol op chocola? af en toe krijgt ze daar iets van. maar dan is het meer als ik eens een paaseitje eet dat ze daar een klein stukje van krijgt. voor de rest ook meestal iets van peperkoek ofzo. (heb je van de c1000 van die bibaboerderij-dingen)
    had een paar weken geleden cheese dippers gekocht (smeerkaas vind ze erg lekker) dus ik at zelf ook zoon soepstengeltje wat erbij zat en ik vond ze al zout (en ik eet redelijk wat zout) dus heb stiekem de soepstengels van de cheese dippers verruild voor andere (minder zout) (maar ze eet voor de rest ook met de pot mee, potjes hoeft ze niet, ze wil wat wij eten)

@tamar, hopelijk knapt ze snel weer wat op. leah is ook niet lekker, had gister ook koorts.

@koorts, dat is hier een drama, want temperaturen doen we meestal met zijn 2en aangezien ze niet van een thermometer in haar bips houdt (ik ook niet hoor;)) een zetpil is ook meestal een drama. maar vanavond heel stiekem haar billen met sudocreme ingesmeerd en daarna heel vlug in een keer een zetpil gegeven, ze keek heel boos en begon te jammeren, maar daarna was het over. gelukkig. (van die pilletjes spuugt ze gelijk terug uit, ook als ik ze meng met eten of yoghurt ofzo)

@buik, ik draag al 2weken zwangerschapsbroeken, de rest gaat niet meer dicht. en jurkjes en rokjes.

@tupp, hier ook af en toe een zeurderig gevoel. ook af en toe fellere steken (maar dat is meer naar de zijkant toe) maakt me af en toe ook erg onzeker. bij leah was ik helemaal niet onzeker, ik wist gewoon zeker dat het goed was. nu ben ik veel meer op mijn hoede. (vandaar dat ik graag een extra echo wil, gewoon voor een beetje zekerheid)

@echo, spannend spannend. ik heb al veel aan jullie gedacht, want van de week is het 4maart:D vind het op zich een beetje lullig dat ik eerder kan. maar we hopen op allemaal prachtige echo's (als ik naar de gyn bel voor een afspraak vragen ze soms zelfs. vanmiddag? daar kan je vaak vlug terecht)

@kwaaltjes, af en toe word ik er een beetje vervelend van. die misselijkheid mag wel iets zakken zodat ik weer gewoon kan eten. (nou ja, gewoon? een beetje dan) vanmiddag een suikerwafel gegeten, dat smaakt wel. maar die boterham vanmorgen bbrr. das echt onder dwang.
    had vanmorgen toen ik net uit bed was een beker vanillie yohgurt gegeten en onder het douchen werd ik weer niet lekker. dus leah afgespoelt (douche meestal samen) en haar er van onder gezet (in een handdoek gewikkeld) toen moest ik bijna gelijk spugen. dat luchtte wel op;) (daarna die boterham) vanavond macaroni gegeten (dat vind leah meestal wel lekker, dus in de hoop dat ze redelijk zou eten) maar dat viel ook te zwaar. (laatste hap niet doorgeslikt, had ik bij leah ook vaker, was ik aan het kauwen dacht ik: nee dit gaat niet) ben al heel de avond een beetje misselijk van de macaroni. heb wel een beetje ijs gegeten:D en dat helpt. (en dat smaakt dan ook nog??)

ik denk dat ik toch vaker moet reageren:D want ik maak er veel te lange stukken van:):)

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: Typ maar gewoon lange stukken hoor. Geeft niks. Of we nu één lang stuk lezen of drie korte, maakt niet uit.
    Ik hoop trouwens voor je dat de kwaaltjes inderdaad bij een week of 12 verdwijnen, zoals je vaak hoort. (Nou ja, liever nog eerder natuurlijk ;))

@Trekkerig gevoel: Na een nachtje slapen is het inderdaad over. Ik wist eigenlijk zelf ook wel dat ik wat te vol geplande dagen tegemoet ging. Vandaag ben ik lekker helemaal vrij, ik hoef ook niks voor school te doen.En het belangrijkste huishoudelijke werk is ook al gedaan. Ik denk dat ik mezelf dadelijk nog wel even verwen met een middagdutje. Daarna ga ik misschien nog wel even op zoek naar viooltjes en primula's om vast wat kleur in de tuin te brengen. Altijd leuk in deze tijd van het jaar!

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, bij leah duurde het tot ongeveer 16weken voor ik smorgens echt niet meer misselijk was. daarvoor had ik af en toe nog dagen dat ik me echt heel slecht kon voelen. op zich vind ik het niet zo heel erg (als het een teken is dat het met de baby goed is) maar het is af en toe zo lastig. net als het douchen, dat doe ik samen met leah. maar als ze dan begint te zeuren dat ik haar moet optillen, dat gaat niet altijd. (heb haar nu eerst gedouchd, ga zelf zo nog douchen:D)
    en toen ik van leah zwanger was en voelde me niet lekker ging ik op de bank hangen ofzo, maar dat gaat nu ook niet altijd.
    (en nog vertik ik het om leah af en toe een dagje naar oma ofzo te brengen als ik gewoon thuis ben om zelf ook te kunnen rusten. daar vind ik niks aan)
    meestal als leah slaapt laat ik de hondjes uit. vooral met de regen nu. als het beter weer is is dat makkelijker.
    en het nadeel is ook dat ik geen zin heb in gewoon eten (aardappels enz) maar leah wil eten wat ik eet:D dus af en toe is het echt onder dwang eten. (of net alsof doen:D)

@trekkerig gevoel, gelukkig is het weer een beetje weggetrokken. hier af en toe (en last van mijn rug met vlagen)

nou dames, ik ga even douchen

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden, sorry als ik dingen vergeet. Ik was zo druk de afgelopen week dat ik steeds niet kon reageren (elke keer dat ik net wilde schrijven stond er een student/collega aan mijn bureau en moest ik snel wegklikken - het is allemaal nog stiekem hier ;)).

@ Nisa: Wat heerlijk om je weer zo te zien meekletsen!! Ik miste je toch een beetje. Zeg uh... we kunnen natuurlijk Milka-chocolade opsturen.... als je het écht wilt :D

@ Tupp: Wat spannend, een buik! Het lijkt me de leukste fase van een zwangerschap, als het zichtbaar begint te worden, maar die buik nog niet in de weg zit. Mijn enige buik is een beginnende vetrol met vochtophopingen.. toch een stuk minder leuk ;)

@ Kir: Hoe gaat het met je? Ik kan me zo voorstellen dat je alles wilt weten! En tegelijkertijd ook niet. Bedenk je wel dat op internet alles staat wat er mogelijk - als je heel veel pech hebt - allemaal kan gebeuren. Je staat nu onder behandeling en het lijkt allemaal goed te gaan, en wij sturen je allemaal baby-dust en geluk en dikke knuffels toe... dus het kán niet meer mis gaan! Ik denk dat het forum hier van blijheid uit elkaar knalt als je je streep krijgt!

@ D1982: Leuk om je ook bij de oktoberhyves te zien :) Ik was even vergeten of ik nou wel of niet al meegekregen had dat je zwanger was (volgens mij nam ik toen net even afstand)... dus ik helemaal opnieuw blij :D

@ zieke kindjes: ach gos! Gaat het inmiddels al wat beter met ze?

@ hier: zwangerschapskwaaltjes? Keep 'm coming! Mijn borsten zijn helemaal populair bij zilverman, ik ben nauwelijks misselijk, krijg superveel aandacht en bloemen (ook van zilverman) en moest gisteren heel hard huilen terwijl ik eigenlijk heel hard moest lachen. Het sloeg ineens om, dus we moesten er eigenlijk weer heel hard om lachen. Gekke hormonen... Zo wil ik wel 9 maanden zwanger zijn! Tja, misschien is 5 weken wel een beetje voor allerlei kwaaltjes. Nou ja, jullie lezen het... ik begin langzamerhand te accepteren (met een hoop paniekmomenten) dat ik weer zwanger ben en dat het misschien wel zo blijft. Morgen maar eens de vlos, huisarts en het echocentrum bellen. (Oeps... daar komt weer een paniekmoment....) Ergens denk ik dat het misschien wel een goed teken is dat de symptomen niet zo hard gaan als vorige keer.

@ vraagje: weten jullie of je in bad mag als je net zwanger bent? Mijn vriend heeft eindelijk bijna de badkamer klaar (daar heb ik inmiddels 1,5 jaar op gewacht)... dus heb ik bijna een bad. Ik wil zo graag die bruisballen van Lush uitproberen, het lijkt me echt heerlijk om weer eens echt warm te worden (met dit weer heb ik het continu koud, zeker nu ik zo vaak moe ben). Maar goed... mag het wel? Je mag ook niet in de sauna... mag een warm bad dan wel? Of krijg ik dan een kindje waarbij de armpjes op zijn oren groeien? *zucht en melodramatisch gedoe: mijn bad... so close en yet so far...*

20. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @zilvervosje, haha, moet om je stukje lachen:D leuk he die hormonen, dat je zo hard moet lachen dat je moet huilen. ik moet hier af en toe ook even slikken als ik iets zie wat zielig is (of wat ik zielig vind;))

@bad, volgens mij wordt het afgeraden om de eerste weken in een warm bad te gaan? maar dat weet ik niet zeker (heb bij leah ook in bad gezeten in de eerste weken)

@koud, hier ook. gister had ik het ineens superwarm? maar de meeste tijd heb ik het koud. (bijna klappertanden doe ik er van)

@douchen, net weer heerlijk gedoucht, ahum;) de brinta kwam er geheel terug uit (heb er zelf een beetje aan meegewerkt, maar was zo misselijk) was alleen vergeten dat het al iets langer in mijn maag zat dus al iets zuurder was dan wat ik gewend ben (meestal is het er binnen een half uur terug uit) sorry voor de details:D
    nu voel ik me weer opgelucht. (en heb zin in chips en friet?? zucht)

Deel Deze Pagina