Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @bad; Je mag gewoon in bad hoor! Pas als de vliezen zijn gebroken, wordt het afgeraden. (Tenzij je al persweeën hebt, dan mag het weer wel.) Maar dat duurt nog even.
    Zelf zou ik nu niet in een heel warm bad gaan, maar dat is meer omdat ik (en Brenjomi blijkbaar ook ;)) er duizelig en misselijk van wordt.

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #1082 zilvervosje, 28 feb 2010
    Laatst bewerkt: 28 feb 2010
    @ brenjomi: oh bah!! Onder de douche :$!
    Nee, even serieus, dat lijkt me echt verschrikkelijk om steeds zo misselijk te zijn. Heb al een schijfje verse gember in de thee geprobeerd (niet teveel, bij meer dan 1000 mg per dag schijnt het niet zo goed voor de baby te zijn)? Wat een gedoe he, die hormonen?? Mijn moeder heeft er ook een beetje last van... tenminste, gisteren op de verjaardag bij de schoonouders van mijn zusje kon ze bijna haar mond niet houden. En maar knuffelen.... :D

@ Tupp: ja, ik zag op amerikaanse sites dat er vrouwen zijn die met een thermometer naast het bad zitten. Het mag niet boven een bepaalde temperatuur en niet te lang. Ik vroeg me al af of dat wel helemaal gezond is. Ik ben al gestopt met koffie, cola en veel zwarte thee; drink me suf aan water, slik mijn gravitamon pilletjes, en durf nauwelijks meer te dansen (we hebben veel heupbewegingen.... volgens mij ben ik een beetje te voorzichtig ;))... een bad missen zou ik echt jammer vinden... vooral nu het bijna zover is!

3. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Zilvervosje: ik zag je inderdaad ook bij de oktobermama`s. Helaas heb ik weinig fut om daar veel mee te kletsen. Ze kletsen echt zoveel!

@ In bad; daar word ik ook misselijk en duizelig van. Wat betreft warmte -> ja ik weet dat je niet naar de sauna mag de eerste 3 maanden, maar een warm bad?!

@ Brenjomin: lucht dat echt op als je hebt overgegeven? ik heb veel last van maagzuur en een overgeefsmaak in mijn mond. Maar echt overgeven is er niet bij en ik denk ook niet dat ik me daarna beter voel.

@ Echo`s: het wordt een drukke echo week:
    - ma. 1 maart Brenjomin
    - do. 4 maart April en Tupp
    - vrij 5 maart ikke

@ Tamar: hoe gaat het nu met je dochtertje?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje; ik begrijp je wel hoor, wat voorzichtig zijn betreft. Ik merk bij mezelf ook wel dat ik dingen niet meer doe of rustiger dan normaal. (Ik houd tegenwoordig zelfs de trapleuning vast!)
    Misschien niet nodig, maar het gaat vanzelf.
    Jouw afspraak bij de gyn zal nu trouwens wel niet meer doorgaan hè?

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ D1982: Ja, veel he... klinkt misschien vreemd, maar ik voel me hier ook meer thuis dan daar. Misschien moet het nog komen, maar met 75 toekomstige mamma's is het wel erg druk! Misschien schuif ik wel stiekem door naar de november mamma's (gnagna.... )

@ Tupp: Die afspraak laten we toch nog maar even staan. Mocht het voor die tijd misgaan dan hebben we die afspraak hard nodig. Ik voel me een beetje alsof ik net verhuisd ben maar de dozen nog niet uit durf te pakken. Het duurt bij ons ziekenhuis zo lang om een afspraak te krijgen dat ik me niet schuldig voel als ik pas een week van te voren laat weten dat ik nog zwanger ben. Dan hoor ik wel of ik nog mag komen. Gek he trouwens, die extreme voorzichtigheid. Ik ben tegenwoordig ook zo'n muts op de fiets... bij iedere kruising stap ik af, 5 keer kijken.... Ik hou het er maar op dat ik heel veel van onze druif hou :)

@ hier: bah, ben net opmerkingen van mijn promotoren aan het verwerken in mijn onderzoek. Naast het onleesbare handschrift staan er soms ook zulke stomme en onaardige dingen tussen! Balen!! Gelukkig haalt het mijn aandacht een beetje af van of het allemaal wel goed gaat daarbinnen (dat dan weer wel)

6. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hallo,

IK kom even gedag zeggen.
    Heb niet veel te melden eigelijk.
    Gelukkig gaat het bij jullie allemaal nog goed.

@tamar,Dank je....

7. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is weer beter, maar moet geloof ik wel weer in t ritme komen!
    @ echo's ik heb dan geen echo maar moet 2 mrt naar de gyn voor controle!
    Volgens mij voel ik de baby heel zachtjes bewegen!!!!!
    Maar het kunnen natuurlijk ook mijn darmen zijn....

@bad, ik lig regelmatig in een warm bad, heb nergens last van! Kan niet wachten totdat ik naar de sauna kan.

Fijne avond

8. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    oh Tamar, sorry dat ik je ben vergeten :(. Een nog drukkere echo/controle week! ;) (ik ben toevallig niet nog iemand vergeten?)

Boh, ik begin langzaam aan een beetje zenuwachtig te worden... Gelukkig eerst nog 4 dagen werken, dan heb ik minder tijd om er over na te denken;)

@ Ano: heel veel sterkte morgen!

@ Weet trouwens iemand hoe het met krokodieltje is?

Fijne avond nog!

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ d1982, geeft niks hoor! Jij heel veel sterkte, voor je t weet is t vrijdag!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nisa: Nog één nachtje slapen...

@Ano: Heel veel sterkte morgen!

@Brenjomi: Ik duim voor een prachtige echo. Geniet er maar van meid!

11. 4days

4days Niet meer actief

Ja mag in principe wel in bad, maar NIET te lang en ZEKER NIET te warm. het is inderdaad net als de sauna. Als je dat wel doen kan het kindje dus echt neurologische schade oplopen. Dus ik zou gewoon ervoor kiezen om nog een paar maandjes te wachten... ;)

12. 4days

4days Niet meer actief

Het mag zelfs al eerder. :p Vanaf het moment dat je sterke regelmatige weeen hebt, dus zeg bij een cm of 4 ontsluiting.

13. 4days

4days Niet meer actief

Fijn dat ze weer beter is! Mijn zoontje heeft inderdaad ook nog niet helemaal zijn ritme terug...
    Oh en ik denk ook dat ik het kindje begin te voelen! :D

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Ano: Hoe gaat het met je? Heb je dit weekend toch een beetje tot jezelf kunnen komen? Is het morgen de begrafenis van je opa, of heb ik iets anders gemist? In ieder geval stuur ik een virtuele knuffel!

@ Tamar: hoe is het met je kindje, alweer beter?

@ Cossy: Bedankt voor de info, ik ga iig oppassen! De badkamer is op een haar na klaar.. dus ik ga er voor zorgen dat we een thermometer in huis hebben, en ws. wel een paar weekjes wachten. In het tweede trimester kon het volgens de amerikaanse sites minder kwaad.

@ krokodieltje: Ze krabbeltje vandaag dat ze een tijd te moe is geweest om het allemaal bij te houden, verder gaat het goed en komt ze binnenkort weer kletsen.

@ hier: het is veel te laat, morgen vroeg op... dus ik ga verstandig doen. Tot morgen :)

@ Kir: Hoe gaat het met je? Wordt de ongesteldheid alweer minder, of heb je er nog flink last van? Hoop dat je een leuk weekend gehad hebt!

15. 4days

4days Niet meer actief

Ja inderdaad, het is ook puur dat eerste trimester, de tijd waarin je ook foliumzuur moet slikken. Die periode is gewoon erg gevoelig, omdat dan de zenuwen enzo worden aangelgd. maar erna kan het niet meer zoveel kwaad. Ze adviseren dan alleen om het niet superwarm te maken omdat het kindje zich dan benauwd zou kunnen gaan voelen, maar gevaarlijk is het niet meer.

16. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @tupp: idd. nu nog 1 nachtje slapen. heb de afspraak staan voor middag (dan ben ik precies 10 wkn -hopelijk- en ben ik ONZE magische grens voorbij dus hoop dan dat ik gerustgestelder zal zijn en minder stress/paniek als ik weer wat voel want heb al zon dgn wat 'pijn' weet niet hoe ik het moet omschrijven links midden in mn zij zo'n beetje dat trekt dan soms door naar man onderbuik en soms net als nu weer naar mn rug en dat maakt me vaak onzeker pffff..

gister is de auto kapot gegaan zomaar we zijn nog in de middag weggeweest niks aan de hand
    de buurman kwam savonds vragen of we de auto even opzij konden zetten omdat hij moeilijk in zn garagde kon
    en wij hadden visite thuis en zegt de vriend van mn man zal ik hem even rijden? hij is taxichauffeur dus tis niet dan hij niet kan rijden ofzo maar daarna toen ze weg gingen wilt mn man de auto voor onze deur zetten (die was eerst vol vandaar dat we hem bij de buren voor de garage zetten) nou net toen hij aan het parkeren was stopt de auto!!! en hij kreeg hem niet meer aan de praat!!!!
    elke keer als iemand anders in rijd dan is die kapot heeel vreemd maar nu ook zeeeeeeeeeeeeer vervelend want morgen gaan we naar de gyn en dat is niet handig met OV ofzo moeten we echt lang lopen enzo dus baaaaal er erg van
    en dat gaat zeker weer wat kosten de reperatie dus baal nog een keer want we zitten nu wat krapjes bij kas dus baal ik nog een keer :D baal, baal, baal
    tis geen maandag maar baaldag voor mij...

@ano: ja jij heb vandaag de begrafenis he, nogmaals gecondoleerd en sterkte...

@zilvervosje: zou ook wachten tot de 2de trimester just in case ;)

@kirrebir: en ja zijn je duivels weer vertrokken?

17. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een super lief berichtje zeg! Ik werd er helemaal stil van...
    :)

Ja, de ongesteldheid is zo goed al weg, dus het heeft allemaal bij elkaar een week geduurd. Dus dat lijkt me normaal.
    En nu hopen dat het aan het eind vd maand weer mag gebeuren!!!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik vooral vrijdag echt een mega dip had. Ik voelde me zo extreem k*t! Ik was vrij en dan ga je toch teveel zitten piekeren (en nee, niet meer gegoogled). Ik begon de dag al mega chagrijnig. Ik was uitgeput, alles was zwaar en ik voelde me algeheel rot. Vriendlief en ik gingen naar een huis kijken, maar echt gezellig was het niet. Later anderhalf uur met mijn moeder aan de lijn gezeten en toen kon ik het niet droog houden. Alle angsten kwamen naar boven.
    Pfff... ik ben zo blij dat ze vanaf morgen weer heel even thuis is!

Vlak daarna kwam vriendlief weer thuis van z'n werk en door een suffe miscommunicatie (en mijn sjaggo staat) knallende ruzie gehad waarna ik zonder hem naar een feestje ging... zucht.. Gelukkig is het weer helemaal goed tussen ons, maar ik ben mijn angsten nog niet kwijt.
    Ik weet dat ik alles moet laten komen zoals het komt en dat er bang voor zijn echt niet zorgt dat het wel goed komt (integendeel, stress werkt alleen maar negatief), maar ik heb even geen idee hoe ik dit los moet laten.

Nou ja, genoeg "gezeurd"!

Hoe is het met iedereen hier?

@Ano: heel veel sterkte vandaag! Ik denk aan je

@alle echo en onderzoeken: spannend allemaal weer voor jullie, ik verwacht hier veel foto's van spartelende minimensjes!!

@bad: goh, dat wist ik helemaal niet... Volgens mij ben ik wel in bad geweest vorige keer en ik hou nogal van warme baden. Daar ga ik dan wel even rekening mee houden! Nu heb ik nu nog geen bad, maar als we eindelijk eens een huis vinden is dat wel een vereiste!

@Tamar: vervelend van je dochter. Ik hoop dat het nu wat beter met haar gaat!

@zilver: hoe voel jij je?

18. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @zilvervosje: das lief :D maar ik red het NOG wel :D

@tamar: fijn dat het beter met je dochter gaat, hoop dat het goed blijft gaan

@misselijk/overgeven: nou heb gemerkt als ik smorgens ta lang wacht tot 10,30 (dat is bij mij de grens :D )
    dan ga ik over mn nek....
    en als ik iets met tegenzin eet van ja maar ik moet toch wat eten voor het kindje maar dat gaat dus ook altijd mis..

vergeet ik iets/iemand...?

19. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Goedemorgen dames,

@ Tamar Fijn dat je meisje weer beter is!:)

@ Ano veel sterkte vandaag.

@ echo's/ onderzoeken ik hoop dat we allemaal na deze week vrolijk aan het verderkletsen zijn. Be niet zenuwachtig, maar zal het wel fijn vinden als het uiteindelijk donderdagavond is.

@ Brenjomi sterkte vandaag (jij moet vandaag toch weer?)

@ Nisa Sterkte morgen! (17.20 voor ons dus;):D)

@ hier weinig nieuws, weinig tijd om uitgebreid te kletsen. Maar ik blijf wel meelezen!:)

20. 4days

4days Niet meer actief

cd qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

Deel Deze Pagina