Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou heb ik net alles gelezen... ben ik het nu alweer kwijt. Dat heb ik op mijn werk ook. Ik kan net zo goed nu al met verlof gaan, want ik vergeet de helft en de andere helft doe ik te laat.

@Nisa: Ik heb voor dat soort kook-noodgevallen altijd wat bouillonblokjes, klein blikje tomatenprut, kruiden, pasta, soepgroenten & gehakt (diepvries) op voorraad. De pasta maak ik klein en doe ik er als vulling doorheen, dat maakt de soep lekker machtig. Eventueel een lekker broodje gezond ofzo erbij. (Of een broodje met geitenkaas, honing, ruccola en pijnboompitjes... hmm)

Gisteren hebben we een broodje Subway gehaald. Zit die ook in Turkije? Het is een Amerikaans keten, zeg maar MacDonalds alleen dan met boordjes. Je kiest eerst uit 5 soorten stokbrood, dan zeg je welk vlees je erop wilt. Met of zonder kaas, wel of niet grillen. Dan kun je verschillende soorten groenten erop laten doen en dan eventueel nog saus en/of garnering. Héérlijk!

Wij halen ze in de stad, verpakken ze in een sjaal ofzo in een tas en fietsen dan als een razende naar huis. Dan kunnen we ze thuis nog lekker warm opeten. Het is wel fastfood, maar toch gezond.

3. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo

Alles blijkt in orde.:) Hartje klopte. Was verder lastig meten, maar ik blijk dus toch rond de 21e mijn ei te hebben gehad. (het was of de 15e of de 21e, 2x geklust die maand:)) Ben dus een weekje korter dan mijn banner aangaf maar ik had daar wel rekening mee gehouden ivm mijn onregelmatige cyclus. Mag over 2 weken terugkomen.

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april, woehoe!!:D:D
    gelukkig dat ook bij jou alles goed was. je banner geeft nu 8,6weken aan. dus ben je nu eigenlijk 7weken? (weet niet of je je banner al verandert hebt?) zo nu kan ik gerust tv gaan kijken:D

5. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig April!!
    Wat een heerlijk nieuws!

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    #1206 April1, 4 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
    bedankt meiden!:)

Heb mijn banner nog niet aangepast, maar ga het zo doen. ben nu 7 wkn en 5 dagen. Het was erg lastig te zien met de echo, dus zal me niet verbazen als er over 2 weken misschien weer iets veranderen zal qua zwangerschapsduur.

Inmiddels mijn banner aangepast, klopt op een dag na niet, maar ja, over 2 weken weet ik meer en hoop dat ik hem dan definitief mag instellen.

Fijne avond!

7. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @april:mr.tje had de laptop zowat in beslag genomen hij moest 'wat' doen.
    dus vandaar dat ik nu pas reageer:
    WOWWWWWWWW gefeliciteeeerd maar we wisten toch dat het goed was;)
    nou ja die metingen vertrouw ik verlopig ook even niet hoor :D
    maar het gaat erom dat het hartje klopt ;)

@ano: sorry meid (zou wel fijn zijn he:D) bedoelde tupp

@tupp: hmmmm ken ik niet volgens mij heb je die hier niet
    hier word 'neer' gekeken op broodjes
    netzoals de boterham-expres of zo die heb je hier ook niet
    lekkere broodjes dus ook niet!!
    zelfs een simpel croissant hebben ze niet bij de bakker zelfs!!!
    of van die lekkere broodjes hmmmmm
    ik blijf het herhalen zie ik:D:D honger? :D
    ik zie opeens een pistolet met johma eiersalade voor me
    en veeg netjes mn kwijl af hahha
    je heb wel andere lekkere dingen hoor
    maar sommige dingen die je gewend ben/ was:D mis je wel-zucht-

ik ga maar slapen, dan vergeet ik dat ik misselijk ben :D

8. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Tupp: Gefeliciteerd! Boh, ik zou nerveus zijn als ze niks kon vinden, maar gelukkig is alles goed en luistert hij/zij ook nog eens heel goed.

@ Ano: haha dat foutje van Nisa was me ook opgevallen. Ik dacht al dat ik iets gemist had. Dat zou echt een mega-snelle-zwangerschap zijn ;)

@ April: Gefeliciteerd een kloppend hartje! :) Was je echt niet zenuwachtig? (ik nu zelfs al een beetje...)

@ Hier: zenuwachtig en vandaag echt ontzettend misselijk. Vanochtend zelfs moeten overgeven... Ik kruip nu weer snel mijn bedje in, want ik ben doodmoe... en hopelijk heb ik morgenmiddag/avond ook goed nieuws!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #1209 tupp, 4 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
    April, fijn dat het bij jou ook goed zit! Jammer dat het korter is dan je hoopte, maar gelukkig kan het wel kloppen. Prettig dat je redelijk snel terug mag komen, dan kun je de groei goed zien.

Op naar de volgende goede echo; D1982 ik duim voor je!

@Nisa: Hoe kunnen ze in Turkije nu neerkijken op broodjes. Met die heerlijke Turkse broden kun je zalige dingen maken. (Nu roep ik wel Turkse broden, omdat ze hier zo genoemd worden. Die grote ronde platte. Eten ze in Turkije ook zulk brood?)
    Je kunt er ook makkelijk pizza van maken: doormidden snijden. (Niet door de helft dat je twee halve cirkels hebt, maar zo dat je een ronde onderkant en een ronde bovenkant hebt... snappen jullie het nog?)
    Dan een dikke laag tomatenprut erover smeren, met oregano en andere kruiden erin. Beleggen met vleeswaren en stukjes brie ofzo. En als laatste een DIKKE laag geraspte kaas. Dat even in de oven. Zo klaar en een lekkere hap.

Oh ja... zo krijg je dus honger om (bijna) half 11 's avonds. Het is echt veel te laat voor mij, maar er zit hier iemand met manlief de belastingaangifte in te vullen. Ik bemoei me er niet mee hoor, maar ik voel me toch wat bezwaard om naar bed te gaan.

Gáááp!

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @eten, hahaha, ben dus niet de enige die me erg lekker kan maken over sommige dingen niet echt over broodjes;) zat vanavond te denken aan aardappelkroketjes en bitterballen en een paar frietjes. maar heb de frietpan niet aangehad:D

@tupp, ik ga vaak te laat slapen, dan zie ik nog even iets op tv. of dan ben ik op tijd boven maar dan kijk ik nog even of er nieuwe berichten zijn op zp;):D dom dom.

@hier, voel me een beetje crimineel:D net een container die hier voor stond een beetje gevuld met troep wat nog achter lag, anders moest ik ermee naar de milieustraat:) hij zat half vol en vond dat zo zonde (het is niet de onze, weet niet van wie die was, die stond er vanmiddag ineens al terwijl ze morgen pas geleegd worden) ik dacht nog wel even: misschien zit er wel iets heel engs in? (kreeg al visioenen over lijken enzo;):);) en dat de politie dan ineens aan mijn deur staat omdat er troep van mij in zit, mijn fantasie slaat af en toe op hol:D)
    maar goed ik ben mijn troep dus grotendeels kwijt:D
    ga zo naar mijn bed. alvast weltrusten

@d1982 oh voor ik het vergeet, voor jou duimen we morgen ook hoor:D

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm, net een beetje bruinverlies. Gisteren natuurlijk een prachtige echo gehad, dus ik maak me (nog) niet echt zorgen, mar leuk vind ik het ook niet. Toch een klein dompertje na de euforie van gisteren. Ik zal vandaag wel weer vaak naar m'n toiletpapiertje koekeloeren.
    :)

succes vandaag D1982!

12. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Tupp: heb je gister een inwendige echo gehad? Daar kan je toch bruinverlies van hebben? Heb je nog steeds bruinverlies? *knuf*

13. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Vanmiddag echo... ik ben sinds gisteravond niet echt om te genieten! Word echt om alles boos. Gelukkig heeft mijn vriend er begrip voor. Hij is zelf ook best zenuwachtig. Ik geloof dat ik maar het huis ga poetsen, want dan ben ik tenminste een beetje afgeleid ;)

14. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @nisa,Ik vond het wel grappig toen ik het las.

@april,WOEHOEEEEEE<GEFELICIteerd!!!!!!

@tupp,Nog bruinverlies??
    Is wel vervelend zeg.

@d1982,Succes vandaag.

En dan nog even een test showen,ben waarschijnlijk toch verder als dat ik dacht.

15. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @tupp: ik ik weet welke je bedoelt ;)ja handig als pizzabodem ja :D
    hier heb je ze ook alleen niet plat maar meer als een dikkere korte stokbrood zeg maar
    nou hier is het zo dat niemand tussen de middag(lunch:D) zn broodje eet maar naar een restaurant gaat/of het word bezorgd aan werk en dit wordt betaalt door de werkgever
    en dan is het meestal soep/warm eten/toetje
    net avondeten eigenlijk
    dus ja dan is een broodje niet erg aantrekkelijk :D
    toen ik vertelde dat dat in NL dus niet zo was en gewoon dat ik in de middag een broodje kaas met een plakje komkommer/tomaat ofzo af vonden ze me zelfs Z&#304;EL&#304;G!!!!
    ze vroegen en hoeveel verdiende je -schok-
    vertelde dat dat niets met je loon te maken had zelfs de artsen aten gewoon een broodje pindakaas/jam of iets anders
    geloofden ze me niet :D

bruinverlies: maar ze hebben inwendig gekeken zeg je dan is het niet meer als normaal dat je wat bruinverlies hebt hoor!!!

@D1982: heyyyy spannenddd hoe laat moet je en wanneer kom je ons het nieuws melden???

gelukkig allemaal goed nieuws de laatste tijd:D

16. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Kirrebir: Bedankt voor je lieve reactie!! Inmiddels zijn de hormonen er weer uit (na een dag op de bank spijbelen van mijn werk en heel veel huilen om reclames ;)) Hoe is het met jou?

@ Brenjomi: Hahaha, voel je je schuldig dat je iemand anders zijn bak pakt, straft je fantasie het meteen af :) Zo herkenbaar!!

@ Tupp: Hè, daar zit je helemaal niet op te wachten. Maar als je net een goede echo gehad hebt kan het nu niet mis zitten toch? Ik bedoel, tenzij je bent gaan kickboksen ofzo...? Is het inmiddels alweer gestopt? Sterkte met de zenuwen!

@ hier: De buikkrampjes zijn weer over, vriendje heeft de hele avond met zijn hoofd op schoot gelegen (en zich ingeschreven voor ZP voor de nodige tips.... *bloos*) en ik heb vanochtend heerlijk zwangerschapsmode zitten zoeken op internet. Zucht, die is wel mooi, hoor! Het is alleen nog een beetje vroeg. Oh ja, en hele mooie draagdoeken gezien. Er gaat een nieuw shop-walhalla voor me open (hoop ik) :-D

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, hopelijk is het al over? dat kan inderdaad van de inwendige echo komen. (ik heb toen ik zwanger was van leah na de sex ook eens bloed verloren)

@zilvervosje, leuk he, alles bekijken. ik vind de meeste zwangerschapsmode wel leuk, maar sommige dingen zijn zo standaard en vaak veel streepjes?? (kan af en toe aan meiden zien dat ze zwanger zijn omdat ze streepjes dragen:D) maar er zitten ook superleuke dingen tussen.

@ano, ik had ook 21jan. positief getest en de 23ste ook een predictor die gaf toen ook 2-3weken aan. maar toen ik de 21ste testte zou ik toch nog maar 3,5week zijn. (volgens de echo erna van de gyn.)

@d1982, ik duim voor je, hopelijk kom je de dag een beetje door.

@oktobermama's, ik kijk er af en toe en schrijf ook soms wat, maar echt 'thuis' voel ik me niet echt? volgens mij hebben dat er meer? (had ik hier volgens mij gelezen?)

@hier, ben misselijk, moet eigenlijk wat eten, maar ik weet zeker dat ik straks onder de douche moet spugen, net al een paar keer gekokhalst. dus ik douche liever eerst en dan pas eten;):) het is niet zo dat ik nu heel erg misselijk ben, gewoon een beetje.

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    oh ja, toen ik gister in bed lag kon ik niet slapen? ben versjes voor op het geboortekaartje gaan verzinnen (hahahaha)
    bij leah had ik zelf verzonnen:
    het gebeurde in een wip,
    papa moest weer naar het schip,
    maar was gelukkig op tijd thuis,
    voor de geboorte van zijn kleine muis:D

maar heb nog even om het te verzinnen (bij leah was het pas rond de 30-32 weken dat ik het ineens verzon.)
    zo en nu eindelijk douchen;)

19. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo

@ D1982 Nou ik was dus niet erg zenuwachtig, maar wel net als jij heel snel boos om alles. Tijdens het koken barstte ik even in huilen uit en bij de vk zat ik met in mijn trillende handen naar de echofoto te kijken. Dus kennelijk toch wel onderdrukte zenuwen.
    Heel veel sterkte vanmiddag! Ik duim!

@ Tupp Kan me indenken dat je niet blij bent met bruinverlies. Hoop dat het hier bij blijft. maar het zal vast niet ernstig zijn, zeker als je zoals sommige dames hier zeggen, een inwendige echo hebt gehad.
    Ik wist dat ik ook korter zwanger kon zijn, doordat ik een onregelmatige cyclus heb. Dus ik had (om mezelf even rijk te rekenen) de langst mogelijke zw.duur in mijn banner vermeld, terwijl het dus inderdaad ook een week verschil kon zijn. Dus het kwam niet als een verrassing.;)

@ Nisa en Tupp Hou eens op over eten. Ik krijg zo'n trek van jullie geklets!:D Heerlijk inderdaad Tupp, die "turkse broden'' vullen met veel groente en wat kaas. Mjam. Of een heerlijke borek met spinazie, feta en gehakt. Zucht. Ik heb van ellende een pizza in de oven gezet. Ik ben geen snacker, maar door jullie praatjes begint mijn maagje te schreeuwen om voedsel, in welke vorm dan ook, haha.

@ Brenjomi hahaha, kleine crimineel met snacklust.;):D

@ Ano Kijk, langer zwanger dan je dacht is altijd leuk bericht! Goed meid!:)

20. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ brenjomi jij bent dus wel creatief met versjes. Wij wilden eerst ook iets extra's een mooi gedicht, niet te standaard en vooral niet te lollig (ik heb geen humor;):D). Maar uiteindelijk hebben we daar vanaf gezien en besloten we de nadruk te leggen op het plaatje. Dat was een afbeelding van mijn een van mijn favoriete kunstenaars (niet bekend in NL). Is een leuk origineel kaartje geworden en voor de 2e baby doen we ook weer een afbeelding van deze kunstenaar en verder het kaartje in dezelfde stijl.

Oktobermama's. Ik heb bij mijn zoontje ook bij zo'n groepje meegekletst, maar voelde me totaal niet welkom. Ik viel vrij laat in, dus dan ben je niet erg interessant meer.;) Er werd nauwelijks gereageerd op mijn berichtjes. Helaas....Nu dus maar niet in zo'n clubje meekletsen. Vind het hier gezellig. En straks als Kirrebir ook zwanger is, dan moeten we maar eens een zwangerschapsclubje beginnen.:);)

Deel Deze Pagina