Ja dat dacht ik ook nadat ik het opgeschreven had (dan kijk je er toch weer anders tegenaan). Maar guess what: ik mag niet eens langs komen! Mijn eigen gyn is volgende week door omstandigheden niet aanwezig en de andere gyn (die mij geholpen heeft vlak voor mijn vakantie) die zei tegen de assistent: laat haar maar een pijnstiller nemen en een afspr maken als de andere dr weer terug is. 15 maart dus pas! Zouden ze zo'n gezeik met elkaar gehad hebben toen ik per ongeluk bij die andere terecht kwam vorige keer, dat hij me nu niet eens wil zien? Lekker is dat. Ik hoop dat de pijn na het weekend weg is (het voelt alsof er iets heel erg zit te prikken), anders ga ik gewoon weer bellen...
@ Kirrebir Tjonge wat raar. je hebt die lui wel tegen elkaar opgezet he Wel vervelend dat ze het nu afdoen met een pijnstiller. Misschien een idee om gewoon een hele andere gyn in een ander zh/kliniek te zoeken? @ Tamar Goh, die dakkapel hebben wij er afgelopen jaar op laten zetten. (paar dagen voor de mk) Heerlijk, ze kwamen 's morgens om 8 uur en om 14 uur waren ze weer weg, met als resultaat een prachtige dakkapel! Wij hebben een voormalige huurwoning, maar het was compleet afgeleefd en uitgewoond. Het is inmiddels prima bewoonbaar, maar die badkamer ziet er zo vies uit en toilet ook. Je kunt schrobben wat je wil, maar schoner voel je je niet. Dus ik ben dolgelukkig dat het volgende maand opgeknapt wordt. De zolder heeft eigenlijk ook niet echt enorme haast, maar we hebben tot volgend jaar maart om ons bouwdepot op te gebruiken. En ik wil het gewoon af hebben, dan kunnen we eindelijk eens gaan genieten. Hebben de afgelopen jaren zoveel chaos en ellende meegemaakt, dat we toe zijn aan rust. (jij had ook zo'n vervelende periode gehad, meen ik me te herinneren)
@ april, precies, echt wel heel vervelende dingen in 2009, ben blij dat het 2010 is! Maar wij moeten het zonder bouwdepot doen, dat is allang op.....haha! Ik weet wel dat zo'n dakkapel er binnen een dag op staat, maar de afwerking, daar gaat echt teveel tijd inzitten! het liefste wil ik dat alles voor half juni af is...... Zodat als ik puffend van de hitte, dikbuikend niet nog stress moet hebben van verbouwen.....Maar ja ik ken mijn man, die loopt het hardst op het laatst, hij heeft in ieder geval wel beloofd dat het af is voordat de baby komt....Daar hou ik hem dan maar aan! Maar wel heel fijn van je goed echo, super en een weekje meer of minder maak niet uit toch....Het hartje klopt! Op naar de 12 weken vind je niet! @kirrebir , dit had ik nooit verwacht, zo'n antwoord! Van die andere gyn! Maar is het niet je spriraal , die voelde ik ook altijd vreselijk! Ik heb het uiteindelijk nog 9 mnd aangekeken en hem toen echt later verwijderen! Maar dat is nu geen optie voor jou he!
@ Tamar Half juni, mooi streven! Mijn man heeft geluk dat hij nog wat langer mag doen van mij over een hoop zaken. Ik zie het dus ook niet zitten om hoogzwanger midden in geklus te zitten en al helemaal niet als de baby er eenmaal is. Dan wil ik dat de aandacht van ons beiden volledig naar de kinderen gaat. Het zal een bijzondere tijd worden met het 2e kindje. Maar ja, we kunnen inderdaad de zolder wat rustiger aanpakken. Helaas moeten we ook boven nog dubbel glas laten plaatsen, maar dat gaat dan niet meer uit het bouwdepot, dus moeten we ons eigen spaargeld aanbreken.
@tamar,Vervelend dat de kleine nog niet de oude is. Hoop dat ze snel weer lekker in der velletje zit. @kirrebir,word steeds gekker. Ik zou gewoon als de pijn niet meer te houden is gewoon naar de huisartsenpost gaan hoor. Kan jouw het schelen
@ Kir: Voor wat betreft die emoties, die zou ik gewoon maar over me heen laten komen. Je kan ze niet tegenhouden, anders kloppen ze op een later moment of in een andere vorm wel aan. Als je behoefte hebt aan schuilen mag dat best. Volgens mij ben je niet echt zo'n miepje dat vervolgens zes maanden op de bank zit en niks meer doet, toch? En wat betreft die gyneacoloog... ik zou het simpel houden, gewoon naar een ander ziekenhuis voor een second opinion. Als ze je niet willen/kunnen helpen voor je vakantie is straks je vakantie verpest (al is het maar door de zenuwen). Je bent echt geen zeikerd, en iedere gyneacoloog die dat nu vindt heeft zich kennelijk niet erg verdiept in waar jij de afgelopen maanden tegenaan gelopen ben. (Sorry hoor, ik wordt plaatsvervangend boos van zijn antwoord. Ik wou dat er meer vrouwelijke gyneacologen waren!) Hoe is het met huisjes shoppen? @ oktobermammas: Tja.... echt thuis wordt het niet. Ik krijg ook niet echt antwoord op mijn berichtjes. Ennuh... nee, dat zeg ik hier niet . Maar goed... dit is wel een stuk meer thuis dan de oktobermammas site! Er praten daar 75 mamma's (als het er inmiddels niet meer zijn) mee!! @ Tupp: Hoe gaat het? Maak me een beetje zorgen aangezien we nog niks gehoord hebben. Alles oke? @ April: Oh erg he, verbouwen!!?? Hadden we de badkamer in ons oude appartement net af, zijn we verhuisd. Hij is nu bijna klaar, dus ik ben wel opgelucht. Bad nog aansluiten op de afvoer, wasbak ophangen en dan kan ik gaan versieren met spiegel, orchideeen en zeepjes/badballen van de Lush Eindelijk een badkamer! Daarna natuurlijk nog de kinderkamer verfen, de keuken en bijkeuken tegelen en laminaat op de overloop leggen...... en dan kunnen we aan de buitenkant beginnen. @ hier: Zo, heerlijk geshopt vandaag. Aangezien het geen zin heeft om nu kleren te shoppen heb ik hele gave oogmakeup gekocht (van Sheer, ik vond allerlei youtube filmpjes met ideeen voor hun oogmakeup... erg leuk voor een feestje ). Morgen een afspraak met de kapper gepland en we gaan even naar de Noordermarkt in Amsterdam voor biologische kruiden en plantjes voor ons moestuintje (van 1 m2, maar toch). De afgelopen maanden een beetje dezelfde bui gehad als Kir nu en ik ben hard toe aan een beetje fysieke verwennerij . He, ik kijk er nu al naar uit, even samen uitwaaien tussen de hippies en biologische pannekoeken !! Oh ja... en ik heb als domme vegetarier per ongeluk VISolie tabletten gekocht voor de Omega 3 vetzuren.... omdat ze zo duur waren ben ik er toch maar aan begonnen (met een beetje gewetensnood, maar goed). Bleg, wat zijn die dingen vies! Ik heb er vanochtend een genomen en heb al de hele dag het idee dat er een garnaal in mijn keel zit!! Hij geeft al de hele dag oprispingen... Iemand in the mood voor een pakketje visolie tabletten? Ik ga deze niet wegkrijgen. Zilverman heeft net maar algentabletten gekocht, die doen hetzelfde.
Yoehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeee een hele goede echo!!!!!!!!!!!!!!! 8 weken en 5 dagen en het hartje zien kloppen! Helemaal happy zo ver zijn we nog nooit gekomen. Gyn. zei dat het er heel goed uit zag. Die smile krijg ik vandaag echt niet meer van mijn gezicht. Bedankt voor het duimen! Ik ga nu even rusten en probeer straks even bij te lezen.
@ D1982 GEFELICITEEEEERD! Super meid! Jammergenoeg lopen we niet meer gelijk, ik blijk dus toch een weekje korter. Het kon 2 kanten uit bij mij en ik ging uit van de langst mogelijke @ Zilvervosje oh jee, jij bent dus ook zo'n geitewollensokkentype. (we can shake hands) Ik ben dan alleen geen vegetarier, maar idd die visolietabletten zijn niet erg smakelijk. Ik gebruik ze ook en boerde steeds een vieze goedkope vislucht op. Maar ja, ik weet niet of ik er de hele zwangerschap mee door zal gaan. Ik had ze van VSM. (ps waar koop jij je make up?)
@D1982: GEFELİCİTEEEEEEEEEEEEEEEEERD MEİD!!!! fijn om allemaal pos. echos te zien!!!! @kirrebir: wat belachelijk!!!!!!!!!! zou ook als je twijfelt naar de HAP gaan hoor daaag ze bekijken het maar!!!! grrrr... kan er ook zo boos om worden jou gyn. heeft ook veel vakanties (lijkt jou wel ) maar waar ga je heen???
@allemaal: Pfffff.... ik ben wel lang bezig geweest met bijlezen! Wat kletsen jullie veel! Hier alles goed hoor. Heb gewerkt, was laat thuis en ben eigenlijk nog maar net klaar met eten. @bruinverlies: Ik heb er vandaag geen last meer van gehad. En ja, de link tussen een inwendige echo en wat bruinverlies klinkt wel heel logisch. Als ik jullie toch niet had ... Ze zijn inderdaad flink aan het rondporren geweest gisteren. @D1982: Hoera! Een goede echo! Fijn, en wat een mooie uitgerekende datum! Ennu... is je huis lekker schoon van al dat zenuwachtige gepoets? @Nisa: Haha, ik eet liever brood dan warm, dus ik ben erg gelukkig hier in Nederland. Twee warme maaltijden per dag, ik moet er niet aan denken! Hoewel we toen in Turkije trouwens heerlijk hebben gegeten hoor! Maar goed, da's in een restaurant. Dan eet ik eigenlijka ltijd wel lekker. Maar dan nog hoeft het niet 2x op een dag wat mij betreft. @Zilvervosje: Wat fijn dat jullie het goedgemaakt hebben, @Brenjomi: Leuk gedichtje @Cossy: Fijn dat de nekplooimeting goed was! @Kirrebir: Wat de pijn betreft: ga desnoods naar de huisarts en laat hem je verwijzen. Dan kunnen die gyn's niet moeilijk doen. Ik snap dat je niet blij bent met een ongesteldheid tijdens je vakantie. Zeker omdat je spiraal er dan niet gelijk uit kan. 't Is nu even moeilijk om het positieve te zien, maar probeer toch lekker voorpret te hebben van je vakantie. Je kunt het gebruiken denk ik! En als je lekker verfrist en opgevrolijkt terugkomt van vakantie, is dat een prima moment om zwanger te worden! @April & Tamar: Ohh... verbouwen. Ik vind het vreselijk, die rotzooi. En het gaat nooit snel genoeg. En dan ben ik echt helemaal mijn structuur kwijt. Brrrr. Ik leef met je mee. Maar ja, het resultaat is natuurlijk wel mooi! @ano: Op een echo zal nu inderdaad nog niks te zien zijn. Maar ik snap je ongeduld hoor! Kun je wel met een week of zes al terecht om te kijken of het hartje klopt? Hé, kunnen wij niet met z'n allen samen zo'n echoapparaat aabschaffen. Als we de kosten delen, valt het misschien wel mee.
@d1982, woehoe!!! gelukkig dat alles goed is. en de datum vind ik erg mooi, ben nogal van datums (zeg zelf ook steeds dat ik die dag ga bevallen, is op een zondag, das al leuk (bij leah ook) en vind de datum erg mooi) @visolie tabletten oh gadver, ik had er bij leah van etos eigen merk, ook met visolie, die zijn zo vies. bbrr. heb er nu van davitamon (dacht ik haha) fem natal? zonder visolie wel zo lekker. vriend vroeg een paar weken geleden welke pillen dat waren die fem fatal ik zei al: zie je niet dat ik ineens veel mooier ben geworden hahaha. toen hij het gezegd had dacht hij: hier klopt iets niet @hier, vanmiddag even naar mijn zus geweest. leah begint steeds meer te lopen (langere stukken van zichzelf) af en toe als een krab (zijwaarts) ben nu best moe. zo heerlijk tv kijken. vriend is vanaf vandaag gepromoveerd hij is nu officieel eerste stuurman, ben best trots op hem.
@Brenjomi: Proficiat met de promotie van je vriend. @visoliecapsules: Waar zijn die voor? Worden die aanbevolen om te gebruiken tijdens de zwangerschap?
D1982: Joehoe, een goede echo!!! Gefeliciteerd!!! Ano: volgens mij had ik jou nog niet gefeliciteerd met je zwangerschap. Gefeliciteerd!!! @ Visoliecapsules: die zijn voor de ontwikkeling van de hersentjes. Ik gebruik ze ook. Ik had eerst ook last van die garnaaloprispingen, heel vies! Wat helpt is ze op een volle maag in te nemen, dan vermengt het met het eten en boer je het niet zo op. Iig met veel water innemen. @ Cossy: Gefeliciteerd met de uitslag van de combitest! Wij hebben 'm gister ook binnengekregen. De kans op Down is bij ons kleiner dan 1 op 5000, heel fijn klein dus! Vandaag nog even snel met echo gekeken. Edwin lag er weer lekker bij. Ik wil even een fotootje laten zien ervan: je kan zo mooi de ruggengraat erop zien. Je ziet zelfs de afzonderderlijke segmentjes ..... Bekijk bijlage 56250
Wow, je zit de wervels inderdaad goed. Wat mooi! (en jaloers, ik krijg mijn bazin vast niet zo gek dat ze een echoapparaat voor me koopt, haha. Hoewel ik natuurlijk best een paar educatieve toepassingen kan verzinnen... Wat kost zo'n ding? ) Ik wist dat visolie iets deed voor je hersenen. Logisch eigenlijk dat het voor je kindje hetzelfde doet. Maar ik boer nu al zo vreselijk na het eten, dus misschien zijn die capsules voor mij dan ook niet zo'n goed idee. Ik zeg wel tegen manlief dat we vaker zalm moeten eten. Ik lust zomer&winter wel een lekkere gegrilde moot zalm van de barbecue. Wie weet krijg ik nu met een "Het moet voor Fröbel." eindelijk m'n zin!