Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Oh, ja ik heb ook een paar buikfoto`s geplaats, die mijn vriend vanmiddag heeft gemaakt. Van de vorige zwangerschap had ik foto`s van 5,5 week.. oh jee wat een verschil is dat!:D

2. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @d1982,al een aardig buikie hoor.

@hier,vanochtend gewerkt daarna even een dutje gedaan:)
    Net op kraamvisite geweest.
    Ze ging heel der bevalling uit de doeken doen..
    pffff zat ik nou net even niet op te wachten :D

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Ano: Ik ben ook HE LE MAAL nog niet toe aan verhalen over bevallingen. Heb er een week of wat geleden het één en andere over gelezen: PANIEK ;) Ik wist even niet waar ik banger voor was: een miskraam of een bevalling.
    Dus ik volg nog een maandje of wat de struisvogelpolitiek. :D

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Dames,

Had net toen ik had geplast een beetje lichtroze op mijn papiertje. We hadden 2 uur daarvoor wel sex gehad, dus ik ga er maar van uit dat het daardoor kwam. Toch schrok ik en kreeg het even te kwaad.
    Daarna veegde ik nog een paar keer, maar er kwam niks meer.
    Waarschijnlijk is het hetzelfde wat Tupp ook had na de inwendige echo, dus niets ernstigs, maar jullie begrijpen de schrik denk ik wel.

Ik hou het maar in de gaten en als het vaker zal gebeuren, bel ik mijn vk.

Iedereen nog lekker aan het slapen?;)

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    april,kan me voorstellen at je schrikt.zal wel van de sex komen denk ik.en gewoon de vk bellen al je t nie vertrouwt.
    ik ben allang wakker.ben aan het werk:(

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Ano, bah ben je aan het werk. hoe lang moet je nog en hoe laat begon je?
    Ik voel me wel rustig nu, ik denk inderdaad dat het van het vrijen komt, dus maak me niet zo druk, alleen op het moment dat ik het zag kreeg ik een enorm warm en zwaar hoofd van schrik. Heb net even rondgeneusd op internet en ik zie allemaal geruststellende berichten. (wist ik ook eigenlijk wel). Maar ja ik moest het even bij jullie kwijt he.:)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @April: We hebben natuurlijk allemaal een geschiedenis, dus dan schrik je toch meer van dat soort dingen! Ik denk dat het wel goed zit hoor. 't Was maar een beetje en het heeft een oorzaak. Maar ik snap je schrik hoor!

8. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Ja stom he, jij kwam ook met bruinverlies en toen kon ik heel nuchter denken, och het zal de inwendige echo zijn en bij mezelf was ik toch eventjes in tranen (ego:)), terwijl het vast door het vrijen kwam. (was alweer een poosje geleden, dus we gingen los, haha;):D)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee hoor, niks ego. Van een afstandje kun je gewoon wat logischer nadenken, terwijl bij jezelf gelijk de emoties komen. Maar zoals jullie mij geruststelden, hoop ik dat wij dat voor jou ook kunnen doen!

Het is nu denk ik ook een spannende periode voor jou?

10. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    April, maak je maar niet teveel zorgen, het zal inderdaad komen door het vrijen. Je hoort toch vaak dat dat kan na het vrijen! En nu nergens meer last van?

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april, snap goed dat je schrikt, zou ik ook hebben (maar ja, ik heb de komende maanden ook geen sex;) ppff nog 4maanden:$:D dan ga ik ook los hoor, hahaha)

@hier, ppff gister voelde ik me wel redelijk, vanmorgen toen ik wakker werd voelde ik het al gelijk: dit word geen leuke ochtend. zat op de wc en dacht: zal ik nu al overgeven? maar eerst leah een fles bij mij in bed, kon ik nog heel even liggen, daarna gedoucht, ppff dat is toch zwaar als je misselijk bent. had een slokje water gedronken voor het douchen. gelukkig kon ik wel overgeven, want dat lucht meestal wel een beetje op. maar was zo slap dat ik wel iets moest eten, maar had echt nergens zin in. beetje chocolademelk ging wel, vorige week viel dat nog als een steen op mijn maag, vandaag gelukkig niet.
    en ik erger me af en toe echt kapot aan mijn schoonouders, dat heb ik wel vaker, maar volgens mij door de hormonen dat het erger is? vind dat ze zeuren en zich overal mee bemoeien. daarnet belde mijn schoonmoeder, want ze had zoon leuke site gevonden: berichtje uit je buik.nl dat was zooooo leuk. dus ik zei: ja daar heb ik al van gehoord. had geen zin om er meer op in te gaan.
    het steekt me nogal dat de vorige keer dat ik zwanger was en we het vertelden ze compleet in schok was en maar bleef zeggen dat het zonde was voor leah(???) en hoe hun dat nou moesten doen. ggrr. daar ben ik nog altijd chagi om. en nu is alles ineens heeeel erg leuk, nou dank je:)
    bij leah is ze bij bijna elke echo meegeweest (als vriend niet thuis was) de vorige keer vond ik dat niet nodig (moest ze maar vriendelijker doen) en nu heb ik zoiets van: nee hoor, is niet nodig. ze vroeg ook al: nu moet je weer met 12weken voor een echo? (en dat komt op mijn over als: dan moet ik kijken of ik dan mee kan) had ook al gezegd voor dat ze wisten dat ik zwanger was of het een jongen of een meisje zou zijn, dat wilden ze bij leah niet weten. dus ik zei al: dan moet je niet mee naar de 20weken echo. zegt ze: misschien wil ik het nu wel weten. dacht: maar nu mag je het niet weten:D
    en vind het ook wel lullig, want ze staan wel altijd voor me klaar. bij mijn mk heeft ze me ook goed geholpen (af en toe een beetje te)
    en waar ik me nu aan erger, ze wil graag oppassen (dat zegt ze toch) dus ik geef mijn dagen door dat ik moet werken en dan kijkt ze of ze kan. ik moet nu steeds de woensdag werken en ik had al een paar keer gezegd dat ik dan om 7uur moet beginnen. maar dan is leah daar rond half7 kwart voor7. nu vroeg ze gister hoelaat ik moet beginnen? toen vielen haar ogen bijna uit haar kassen en was ze helemaal aan het zuchten omdat ze zo vroeg kon. heb ook gelijk gezegd: ze kan niet blijven slapen, want mijn moeder is dinsdag jarig. want ze wil zo graag dat ze blijft slapen, maar dan moet ik thuis alleen slapen terwijl leah op 2minuten afstand is? dat vind ik niet leuk (beetje ego:D) en ze zei zelf dat ze het wil (de tijden wist ze van te voren) daar kan ik me dan ook weer zo druk om maken;):)
    maar goed, weer een lang verhaal. ik had gister het idee dat ik wel gereageerd had:D maar dat was dus weer in mijn hoofd:D

12. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @april,Ben om 10 uur begonnen en moet nog tot 6 uur.
    Pfffffffffffff wil naar huis:D
    Ben iedere ochtend zoooo vroeg wakker is niet leuk meer.

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ ano, weekse vandaag! Gelukkig wel mooi weer! Maakt alles wat vrolijker, voel je je goed?

@ brenjomi, lastig verhaal over je schoonouders! Doe waar jij je goed bij voelt, kan je er wel met je man over praten?

@ april, waarschijnlijk een signaal van jullie gezellige ....partij! Had ik ook, maar als je t toch niet vertrouwd gewoon even bellen met de gyn!

@ d1982, mooi buikje hoor! Al een duidelijke echo..... Leuk!

@ kirrebir, heb je nog last van je buik?

@ hier, we zitten heerlijk buiten in het zonnetje! Pakken wat buitenklusjes op...... En de was die draait!
    Mijn dochter slaapt ( ik klop af) nu weer heerlijk elke middag sinds ze ziek is geweest, hoop dat het zo blijft!
    En ze is nu ook 's nachts zindelijk!!!! Al 4 nachten droog, waarvan 2 echt zonder luier...knap kind! We hebben de komode uit haar kamertje gehaald en alle overige luiers aan de baby gegeven!

Fijne zondag

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tamar, oh wat knap, dat gaat hard met je dochter. super dat het zo goed gaat. :D

@schoonouders, ja kan er wel gelukkig wel tegen mijn vriend over zeuren;) hij vind af en toe dat ik niet moet zeuren maar hij snapt sommige dingen wel.

@voeding, ik ben al steeds aan het twijfelen of ik borst of flesvoeding ga geven. leah had geen kracht genoeg om borstvoeding te drinken en daardoor zijn we na 3dagen terug gemoeten naar het ziekenhuis, leah in de couveuse, neussonde (voor een nacht) en met veel moeite aan het drinken gekregen. ben daardoor een beetje onzeker geworden en denk nu: ik kolf de eerste melk wel af (hoe heet dat ook weer? daar zitten veel stoffen in toch?) de eerste weken ofzo? en dan geef ik dat via een fles? vind het zo moeilijk. aan de ene kant denk ik: ik begin er echt niet meer aan. aan de andere kant denk ik: misschien dat ik het toch probeer. heb gelukkig nog tijd om erover te denken:D

@ano, dat lijkt me inderdaad niet echt lekker als je elke ochtend zo vroeg wakker bent. ik heb al zoveel moeite met uit bed komen.
    hopelijk is het vlug 6uur voor jou:)

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    oh ja, zag net dat hier in de buurt een vrouwtje (wat ik een beetje ken) bevalen is van een tweeling, was al steeds stiekem aan het kijken of er al iets van een ooievaar ofzo stond:D
    vind het erg leuk, maar aan de andere kant steekt het de afgelopen weken ook een klein beetje. anders zou ik al bijna uitgerekend zijn. denk dat het veel scheelt dat ik weer zwanger ben, anders zou ik de komende tijd (dat ik anders uitgerekend zou zijn) het iets zwaarder hebben gehad.

hebben meer van jullie daar last van??

16. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ borst/flesvoeding, hier ook twijfel! Bij mijn dochter was t een ramp. Ik heb het 4 wkn volledig gegeven en daarna in 2 wkn afgebouwd. Heel kort, ze hapte aan 1 borst niet goed aan, tepelhoedjes, spuitjes (vingervoeding) ontstoken borst! En als klap op de vuurpijl het vreselijke afbouwen. Naar mijn idee is het alleen leuk als t goed gaat! Maar ja mijn hormonen "denken" ook het is zo mooi en fijn......en goed voor de baby! Kortom twijfel!

@ ik zou eind april uitgerekend zijn, voor mijn gevoel heb ik er niet heel veel moeite mee, maar kan je wel precies vertellen hoever iknu had moeten zijn.... Ben er wel mee bezig op de een of andere manier!

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tamar, hihi, ben stiekem blij om te lezen dat de bv bij jou ook niet super was. meestal hoor je prachtige verhalen, maar zo geweldig vond ik het ook niet. komt bij dat ik hele rare borsten heb (nou ja, raar hahaha) ze hangen nogal en mijn tepel hangt daarom lager, dus als ik borstvoeding gaf (wel nog een paar keer geprobeerd) moest ik bijna met 2handen mijn borst recht houden, anders schoot de tepel uit leah haar mond. de kraamverzorgster heeft ook nog geholpen, dan waren we met bijna 3-4handen bezig om leah goed te houden en mijn borst recht te houden?
    gelukkig was het afbouwen bij mij geen ramp. maar ik had ook niet veel voeding, ik was bijna een half uur aan het kolven en dan had ik net 100cc. het meeste wat ik ooit gehad heb was 140-150cc en dat was toen ik een goede nacht geslapen had (in het ziekenhuis, gaven ze leah snachts flesvoeding, want rust is voor de moeder belangrijker)
    en als ik heel erg eerlijk ben (maar dat zeg ik bijna tegen niemand) vind ik het ook heerlijk dat mijn vriend dan zou kunnen voeden (hij zelf ook wel) dat heeft bij leah erg veel gescheelt, want ik deed de voeding om 7-8uur. en ging rond 9-10uur slapen en vriend gaf de voeding van 11-12uur en ik weer die smorgens (rond 4-5-6uur) dus konden we allebei goed slapen. en het scheelt veel dat vriend na de bevalling gewoon thuis is, hij moet niet werken zoals veel vaders. hij was bij leah gewoon 3maanden thuis (heerlijk)
    (zal je zien dat deze keer de melk uit mijn borsten stroomt;):D)

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Wat een bezige bijtjes allemaal!! Goed hoor, in huis en de tuin werken! Ik hou het vandaag bij de was, we gaan vanavond naar Paradiso. Zilverman heeft net de tuin gedaan :)

@ April: Is het nu weer over? Het is daar beneden nu erg goed doorbloed, dus het bloedt ook wat sneller. Maar het blijft schrikken.

@ Brenjomi: Wat een rare opmerking van je schoonmoeder over dat het zonde is voor je dochtertje! Ik probeer echt te begrijpen wat ze bedoelt, maar volgens mij is het juist goed voor kindjes als ze kort op elkaar komen, toch? Lijkt me wel vervelend, trouwens, als ze én een beetje vervelend is én nogal aanwezig.

@ April: Dat klinkt wel heel mooi! Zo'n tuin wil ik ook wel! Hebben jullie echt egeltjes in de tuin? Die moestuin hebben we trouwens omkaderd met kippengaas. Dat is ongeveer een meter hoog en de katjes komen nooit in de moestuin, die gebruiken de rest van de tuin als kattenbak. Misschien ook wel omdat onze "moestuin" echt maar een vierkante meter is, dat scheelt denk ik wel. We hebben ook een soort zilveren windmolentje dat de vogels afschrikt... dus we genieten begin van de zomer ontzettend van onze frambozen.

@ groente/fruit eten: Ik ben niet misselijk, dus ik weet niet of dit voor jullie ook goed advies is... maar ik heb vorig jaar een groente-/fruitpers gekocht. Daar kan je vanalles mee persen, worteltjes, appels, peren, bietjes; eigenlijk alles wel behalve bananen. Als ik een dagje of twee teveel gesnackt heb maak ik vaak even een sapje. Hij is wel een beetje duur, ongeveer 200 euro, maar ik heb er wel heel veel plezier van. Je kan het ook proberen met soepjes, gewoon aardappels koken in bouillon en wat je wil aan groenten erbij, kruiden, pureren en klaar :) Misschien helpt het of moeten jullie er juist niet aan denken. In het laatste geval zou ik gewoon lekker eten waar je zin in hebt. Je hebt echt wel genoeg vitamientjes in je lijf om het een paar weekjes uit te zingen, denk ik.

@ Omega-3: die algenpillen zijn uitkomst... geen enkele last!

@ Cossy: Je schreef een eindje terug iets over 3 bloedvaten in de navelstreng... wat betekent dat dan?

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik kreeg net trouwens een berichtje van een vriendin en moest meteen ook aan jullie denken. Ook al is het contact virtueel, maar zonder jullie was zon toch wel wat langer weg geweest de afgelopen maanden! Ik moest het doorsturen aan bijzondere vrouwen in mijn leven. Normaal doe ik dat niet zo snel, maar deze vond ik wel erg mooi:

SISTERS

A young wife sat on a sofa on a hot humid day,
    drinking iced tea and visiting with her mother. As
    they talked about life, about marriage, about the
    responsibilities of life and the obligations of
    adulthood, the mother clinked the ice cubes in her
    glass thoughtfully and turned a clear, sober glance
    upon her daughter..

'Don't forget your sisters,' she advised, swirling
    the tea leaves to the bottom of her glass. 'They'll
    be more important as you get older. No matter how
    much you love your husband, no matter how much you
    love the children you may have, you are still going
    to need sisters. Remember to go places with them now
    and then; do things with them...'

'Remember that 'sisters' means ALL the women...
    your girlfriends, your daughters, and all your other
    women relatives too.. 'You'll need other women. Women
    always do.'

What a funny piece of advice!' the young woman
    thought. Haven't I just gotten married?
    Haven't I just joined the couple-world? I'm now a
    married woman, for goodness sake! A grownup! Surely
    my husband and the family we may start will be all I
    need to make my life worthwhile!'

But she listened to her mother. She kept contact
    with her sisters and made more women friends each
    year. As the years tumbled by, one after another,
    she gradually came to understand that her mother really
    knew what she was talking about. As time and nature
    work their changes and their mysteries upon a woman,
    sisters are the mainstays of her life..

After more than 50 years of living in this world,
    here is what I've learned:

THIS SAYS IT ALL:

Time passes.
    Life happens.
    Distance separates.
    Children grow up.
    Jobs come and go.
    Love waxes and wanes.
    Men don't do what they're supposed to do.
    Hearts break.
    Parents die.
    Colleagues forget favors.
    Careers end.

BUT.........

Sisters are there, no matter how much time and how
    many miles are between you. A girl friend is never farther away than needing her can reach.

When you have to walk that lonesome valley and you
    have to walk it by yourself, the 20 women in your life
    will be on the valley's rim, cheering you on,
    praying for you, pulling for you, intervening on
    your behalf, and waiting with open arms at the
    valley's end..

Sometimes, they will even break the rules and walk
    beside you...Or come in and carry you out.

Girlfriends, daughters, granddaughters,
    daughters-in-law, sisters, sisters-in-law, Mothers,
    Grandmothers, aunties, nieces, cousins, and extended
    family: all bless our life!

The world wouldn't be the same without women, and
    neither would I.. When we began this adventure called
    womanhood, we had no idea of the incredible joys or
    sorrows that lay ahead. Nor did we know how much we
    would need each other..

Every day, we need each other still. Pass this on
    to all the women who help make your life meaningful.

20. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo dames,

Geen roze meer gezien en voelde me al vrij snel weer rustig. :)

@ Tamar Jeetje, we doen dezelfde dingen met verbouwen en ook nog onze daginvulling. Wij zitten nét 10 minuten binnen. Hadden ook lekker in het zonnetje gezeten na een takkenril gemaakt te hebben en vanmorgen zijn we ook al lekker in de zonnige tuin aan de gang geweest. Zoon was heerlijk aan het spelen. :) Oh zó'n zin in de lente. Ben een echte tuinliefhebber. Lekker plantjes kopen straks en de gaten opvullen met mooie bloemen en planten!

@ Brenjomi Huh, was het zomnde voor Leah dat ze een broetje of zusje zou krijgen? Wat een rare opmerking. Of begrijp ik het niet. Mijn schoonmoeder kan ik ook wel achter het behang plakken, maar gelukkig zien we elkaar erg weinig.:D

@ gevoelens Ik heb dat eigenlijk geen moment gehad. Toen ik mijn mk had gehad ben ik niet meer bezig geweest met de uitgerekende datum (bedenk me nu dat dat rond 15 mei zou zijn). Ook nooit jaloezie gevoeld naar zwangere of pas bevallen vrouwen. Was zelfs bij de bevalling van mijn vriendin, was wel voor mijn mk, hoor. Ik had het best goed kunnen afsluiten, soms wilde er nog wel een huilbui komen, hoor en liet dat ook gewoon toe.

@ borstvoeding Hier 13 maanden borstvoeding gegeven. Ging vanaf het begin als een trein. We hebben mazzel gehad dat het zo goed ging, je hoort het weleens anders.

@ Ano nog 1,5 uur en je bent klaar. Ik werkte ooit ook wel op zondag, maar gelukkig waren dat dagen van 12 tot 17, dus vloog voorbij.

@ Tupp Spannend blijft het zeker. Mijn mk had ik met 12 weken, maar het vruchtje was al overleden met 8 weken en 5 dagen. Wil niet pessimistisch doen, maar de echo van afgelopen donderdag was wel mooi, hartactie, maar als ik bij mijn vorige zw op datzelfde moment een echo gehad zou hebben, dan hadden we ook hartactie gezien. Ik denk dat wanneer de echo over 2 weken goed blijkt te zijn, dat ik dan mijn angsten redelijk opzij kan zetten. Maar heb nu evengoed wel een goed gevoel, voor zover dat wat zegt.

@ kirrebir hoe voel je je?

@ Nisa Volgens mij had ik laatst weer een pb gestuurd, maar op de een of andere manier liijkt het te spoken, want ik kwam hem niet meer tegen tussen de verzonden berichten.:(
    Alles goed verder, nog erg misselijk?

Deel Deze Pagina