cossy: het kan idd. toeval zijn maar omdat het elke keer rond de 9wkn is ben ik het best opvallend gaan vinden. maar ik zal aspirine gebruiken dus dat verdund het bloed wel wat hoop dat het voldoende is. en dat is straks over 5/6 wkn hier om kan lachen dat ik me voor niets druk heb gemaakt
Ik begrijp je. Ik schreef het net verkeerd op. Ik had mijn 1e echo op 14 oktober. Toen dachten ze dat ik een leeg vruchtzakje had. Ik zou 2 weken daarna nog eens komen om nog eenst te kijken. Toen bleek er wél een vruchtje, ik blij en hoop, maar ik werd de volgende dag verwezen naar een echobureau waar ze een inwendige echo konden doen en toen bleek het vruchtje gestorven met 8 wkn en 5 dagen. Diezelfde middaag no (30 oktober) begon ik wat bloed te verliezen en de dinsdag daarop (3 nov) kreeg ik 'savonds de mk.
volgens mij heet het zo dat als er geen bloed van pas bij het overlijden dat het al MA wordt genoemd dus jij hebt naar mijn idee dus ook een MA gehad alleen is het er bij jou door moeder natuur uitgekomen en bij mij door de gyn.
@ Nisa Dan hoor ik óf bij die 8% die geen bloedstollingsproblemen heb óf ik begrijp het nog steeds niet goed. Ik heb bij mijn 1e zwangerschap een gezonde zoon op de wereld gezet. De 2e zw was een ma/mk. Hoe zit dat dan met dat stollingsverhaal. is dat iets dat je na een goede zwangerschap alsnog kan overkomen?
Volgens mij is dat ook niet helemaal waar... Vrijwel elke mk begint ermee dat het kindje overlijdt, en dan een tijd later begint het bloeden pas... Anders zou vrijwel elke mk een MA zijn... (alleen weet je dat dan niet)
meid ik wilde je echt niet ongerust maken (wat ik volgens mij net heb gedaan) maar het zat me zo dwars dat ik ergens moest spuien zoveel weet ik er ook nog niet van maar denk het niet eerlijk gezegd je hebt al een gezonde zw.gehad
Volgens mij is dat alleen aan de orde bij vrouwen die keer op keer ene MA krijgen, een geen enkele zwangerschap kunnen voldragen... Maar ik weet het niet zeker. Het lijkt me niet het probleem te zijn als je al een kind hebt.
ja maar stel je weet niet van te voren dat het hartje was gestopt (geen echo gehad) en opeens verlies je bloed. dan zie je dit als een MK toch? ow heb net even gekeken maar het vruchtje moet al 14 dgn dood zijn en als er nog geen bloeding is heet het een MA maar bij mij heeft het niet zolang geduurd en april volgens mij haal je nu dingen door elkaar of ik volg je niet helemaal
Oh lieve Nisa, ik ben niet ongerust geworden hoor, maar ik wilde jou juist een hart onder de riem steken, door mijn ervaring op te schrijven en je deze kan vergelijken met dat van die bloedstollingsproblemen. Ik bedoelde dus, kijk mij ik heb dat ook gehad, dus jij hebt ook nog alle kans op een gezonde zwangerschap!
hahaha gelukkig bedoelen we het goed want stel je voor dat we het slecht bedoelden dat zou het helemaal mooi zijn hahhahaah
nou heb mn mannetje gesproken en maandag gaan we naar een ander gyn voor second opinion zeg maar kijken wat hij gaat voorstellen en of hij aande hand van de uitslagen die ik heb het wel of niet nodig gaat vinden om verder te onderzoeken of preventief gaat beginnen met injecties. nou ja maandagmiddag zal ik ietsje meer weten en savonds heb dan de afspraak bij de andere gyn. ben benieuwd
( handig he op 2 plekken tegen elkaar kletsen ik blijf maar even hier om verwarring te voorkomen) Doe je goed meid, neemt misschien wat onrust weg. Lekker ook dat je zo'n fijne, begripvolle en betrokken man hebt.
Ja zoiets dacht ik inderdaad ook al. Tenzij je voor die tijd een curettage krijgt, dan noemen ze het toch ook MA, omdat je in feite geen mk heb gehad.
Hij ook vast met jou. Ben ook heel blij met de mijne, is echt mijn beste vriend. Ik vertel hem eigenlijk alles. Bij mijn vriendinnen heb ik daar geen behoefte aan.
Hoi, hoi, Gelukkig goed nieuws....Het hartje klopte! En het kindje was goed gegroeid, zelfs 1 dag verder..... Gek he dat onzekerheid zoveel met je kan doen! Ik heb weer een mooie foto,zal eens kijken of ik hem online krijg... Liefs