Nisa: ik heb voornamelijk `s ochtend last van braakneigingen en dan voel ik me ook echt ellendig! Ook als ik erg moe ben merk ik dat ik misselijk word. Maar goed, morgen overdag maar goed uitrusten en dan heb ik er hopelijk `s avonds géén last van. Oh, jij mag ook al niks meer doen van je man. Maar goed ze bedoelen het allemaal goed... alleen heb ik erg veel moeite met stilzitten Kun je je arm vandaag wel optillen? Heb je ook koorts?
ow heb geen moeite meer met stilzitten vind het alleen zielig voor mn mannetje ik slaap ook best veel dan gaat de tijd ook sneller dat ellendig voelen dat is echt erg!! helemaal beroerd enzo gaat het beter als je gegeten heb (bij mij wel voornamelijk als ik museli met melk op heb geeft ook een lekker vol gevoel) nog steeds loopneusje, hoofdpijn, keelpijn is weg, geen tranende ogen meer. koorts? voel wel zo nu en dan warm (van binnen) maar echt koorts denk het niet (heb het dan niet gemeten maar gevoelsmatig) alleen wil drinken niet gaan, wat sowieso al belangerijk is, omdat het me heeel misselijk maakt maar slokje bij slokje zorg ik toch dat ik vocht binnenkrijg ook met eten eerst soep enzo mn schatje zorgt goed voor me hoef het straks alleen maar op te warmen
@ Nisa Oh je hebt vanavond al een echo! Wat fijn, ik dacht dinsdag. Nou ja, succes en ik heb gelijk weer lichaamsbeweging voor vandaag: duimen draaien! @ D1982 en Nisa Zo was mijn man ook toen ik de eerste keer zwanger was. Ik vond het eerst superirritant, maar uiteindelijk vond ik het stiekem wel lekker ook dat hij zo voor me zorgde. Gelukkig heb ik de meeste dingen in het huis tot het einde toe zelf gedaan, anders zat ik aan de bank geworteld. Nu is alles anders, ik heb geen zin om niks te doen, ook omdat mijn zoontje er is natuurlijk. We gaan zoveel mogelijk naar buiten en dingen doen. Lekker in de tuin of fietsen of gewoon in huis 'op avontuur'. Vanmorgen mocht hij mee naar zolder. Dat is een paradijs voor hem. Ik de was vouwen en hij op onderzoek uit.
ja vanavond al haha jaa lich. beweging is goed voor je idd. soms is het wel lekker maar niet altijd maar dat zal veranderen bij de 2de zw.schap denk je idd. het zal anders zijn als je al een kleintje heb rondlopen ik geloof best dat het heel avontuurlijk voor hem was
goedemiddag dames, @nisa, ik zal voor je duimen. @april, ik heb juist geen zin om meer te ondernemen wel om af en toe naar buiten te gaan of om iets te doen, ergens heen ofzo, maar het moet ook niet teveel zijn @zolder, dat vond leah (voorheen, toen het nog zolder was) ook erg leuk. nu is het een slaapkamer en een stukje zolder, maar nog zonder traphekje ofzo (wel een klein stukje) nu vriend niet thuis is kom ik ook amper op zolder, anders wekelijks want dan stond in de winter mijn droogmolen op zolder. dat was makkelijk. @ mannen, ik mag alles doen toen ik zwanger was van leah vroegen een oom en tante van vriend (die wonen hier schuin achter) of ze de container buiten moesten zetten voor me, want dat was best zwaar haha. nee hoor, ik vroeg: kom je dan ook de hond (die weegt nog geen 10kilo) naar beneden dragen. mijn wasmanden dragen etc. toen was ik nog maar net zwanger. het enige wat ik niet doe is in de tuin werken, voor toxoplasmose (geen idee of ik dat ooit gehad heb) maar heb er een grote hekel aan dus doe ik het ook niet hihi. maar heb op zich wel zin om bloemetjes te planten (heb zin in de lente en zomer, zonder jas naar buiten enzo) @hier, ben moe. zou eigenlijk wel moeten/kunnen slapen, maar heb geen zin. zo stom. heb net de hondjes ver uitgelaten samen met leah en nu kan ik eigenlijk wel even slapen, maar ben bang dat ik te lang wakker lig en als ik dan even geslapen heb ik nog veel duffer ben. dus ga zo greys anatomy kijken op de pc. vriend heeft eindelijk (aan iemand) aan boord vertelt dat ik zwanger ben, diegene zijn vriendin is ook zwanger, uitgerekend in juli. dus dat is wel leuk. ik heb ooit eens meegevaren (in 2006) en toen zat die man ook aan boord, erg veel mee gelachen, hij weet dus wie ik ben. dat is ook leuk. nou dames, ga nog even neuzen en dan greys anatomy kijken (seizoen 6 episode17) tot straks.
@ Nisa: eten helpt wel tegen de misselijkheid, alleen maar van korte duur. Dus het lijkt wel of ik de hele tijd aan het eten ben @ April: het is heerlijk dat hij zo goed voor me zorgt. (Afgelopen week is hij regelmatig `s nachts uit bed geweest om wat te eten te maken). Maar ik kan me echt niet aan al zijn regeltjes houden .
@d1982 hier ook de hele dag aan het eten, bij mij werkt snoepen ook redelijk. heb gister 3waterijsjes gegeten, daar was ik bij leah ook dol op (zou het toch een meisje zijn) en heb ook het idee dat ik (niet elke dag) steeds loop te eten. bij leah ook gehad dat ik smorgens wakker werd van de honger, uit bed om iets te eten en dan nog een paar uur slapen
Hoi, hoi, @mannen, ik mocht van mijn man nu ook al niet meer stofzuigen! Daar heb ik een stokje voor gestoken, ik heb gezegd dat zolang ik het kan het ook blijf doen! Bij mijn dochter was dat met een week of 30, ik merkte ook dat mijn conditie echt heel erg achteruit ging! Als ik teveel deed of liep had ik 's nachts last van mijn bekken! @ eten, dit is al een paar dagen geleden besproken....maar ik heb voor mijn dochter ui het boek van opperdepop van ah veel gekookt. Ik weet niet meer hoe die van jullie heet, maar die ken ik eigenlijk niet! Ik was/ben nog steeds wel een peitje precies, want ze mocht van mij absoluut geen potjes, ik maak (te) alles vers! Dat ben ik nu ook zeker weer van plan. Toen ze nog echt klein was, maakte ik 1 keer per week verschillende porties en die vroor ik in. Zo had ze altijd een vers hapje. @baarmoederhoogte, Mijn baarmoederhoogte is echt al flink, tot mijn navel....Bij mijn dochter was dat pas met een week of 20, zou dat normaal zijn bij een tweede? @nisa, lekker slapen, daar knap je van op..... veel plezier vanavond! @brenjomi, nog misselijk! gember, heel vies maar schijnt wel te helpen. Maar kan me voorstellen dat je daar nu helemaal niet aan moet denken..... @ano en kirrebir, hoe is het met jullie? @april, wordt er nog druk aan het huis gewerkt bij jullie? Hier wel, we hadden een paar lekkages, die zijn opgelost! Ja de minder leuke dingen moeten eerst! @hier, heerlijk vrij en al weekend! Ga zo alvast een heerlijke ovenpasta maken voor oma en dochter maken, wij hebben een feestje! Ik heb mijn bedtijd verhoogt naar ongeveer half 10! Ohwja ik mijn afspraak voor de haptonomische zwangerschapsbegeleiding afgezegd.....Ik vond iets veel leukers een weekend cursus samen bevallen!! Dan kunnen we het ook samen doen en gelijk een weekend weg..... Dat was het voor nu even.....ik ga koken! Fijn weekend...
@ brenjomi Haha, ik zie je al helemaal gaan met je hond en dochter onder de arm met je dikke buik. @ toxoplasmose ook geen idee of ik het al heb gehad. Denk het vast wel, aangezien ik graag in de tuin werk zonder handschoenen en ik heb al een lange tijd katten. Nu maar tuinhandschoenen kopen. De vorst is bijna uit de lucht en dan mag ik weer naar hartelust plantten en snoeien. Hoera! @ D1982 lekker, dat wil ik ook! 's Nachts eten! Nee hoor, ik weet dat mijn man dat ook voor me zou doen, maar het is gelukkig niet nodig. Wel neemt hij altijd wat lekkers mee voor me als hij de boodschappen doet zaterdags. Verder doet hij alles wat ik vraag als ik het niet trek. Wat zijn we allemaal gezegend met onze mannen. @ Tamar Wow, zo hoog al meid, misschien heb je een meerling, hihi. Ik zou het niet weten. Maar ook ik merk dat ik nu al veel dikker ben als bij mijn zoontje rond deze tijd. Misschien toch doordat de mk relatief kortgeleden is en dus kort geleden nog zwanger was? Oh, echt Tamar er wordt helemaal niets uitgevoerd hier. ik báál. Manlief lijkt ieder weekend wel ziek, zwak of misselijk. Zeker toen ik ook nog eens begon over het feit dat er nog een schutting moet komen.... In elk geval 6 april komt de badkamer-man! Hoezee!!! Dan gaat mijn man ook aan het werk op de zolder. En ik lekker met zoon in de tuin! Oh ja, súper trouwens dat het zo goed met je dochtertje gaat met haar zindelijkheid! @ eten ik kookte eigenlijk geen recepten uit bokejes ook niet uit die van S.Kleintjes. Ik keek alleen naar het groenteschema, wanneer iets kon gegeten worden door het kleine wurm, maar eigenlijkw as dat vrij logisch. Verder hebik veel lekkere recepten, die we zelf aten een beetje aangepast op mijn zoontje. Dus bepaalde kruiiden wat minder. Zout gebruiken we nauwelijks. En gelukkgi lust mijn zoon graag knoflook en ui, daar bezuinig ik niet graag mee. @ huishouden ik had al vrij vroeg (met 4 maanden) last van een pijnlijk bekken. Dat was erg vervelend, toch heb ik tot het einde toe zelf de stofzuiger door het huis gehaald. Dat ben ik deze keer niet van plan, tenzij ik er geen last van heb uiteraard. Ik probeer nu zware dingen te vermijden. Oh ja, met het oog op de komende dikke buik, heb ik mijn zoontje gisteren voor het eerst de trap af laten gaan! Het ging ontzettend goed en hij heeft er plezier in! Hij klimt achterstevoren de trap af en ik sta natuurlijk achter hem. Ik ben zó trots op hem, wat wordt hij al groot!
@eten, ik zei een tijd geleden nog tegen mijn vriend: sommige mannnen moeten voor hun vrouw midden in de nacht om iets rijden waar ze zin in hebben. of savonds laat naar de mac. zou je dat voor me doen hahaha, nou nee dus (dat wist ik al) als ik er zoveel zin in heb ga ik er maar zelf om. en de mac is hier toch een eindje rijden vandaan (zeker een half uur) dus dat doet ie zoiezo al niet.
haha viel te proberen. Ik zeg dat ook weleens op vrijdagavond. Dan wilde ik een ijsje of iets anders lekkers. Zie je hem echt vertwijfeld naar me kijken: "zou ze het nu menen?" Hij zou het zo doen, maar omdat ik altijd in de lach schiet, denkt hij dat ik het dus niet meen. Haha. Stiekem wel, maar ik voel me dan schuldig naar hem toe.
@nisa,spannend vandaag een echo. @tamar,fijn dat je bedtijd iets verhoogt is. En die cursus samen bavallen lijkt mij ook wel leuk. Ik zat daar van de week ook is naar te neuzen op internet. @april,leuk dat je zoontje het geweldig vind om zelf trappen te lopen. @brenjomi,ik probeer het ook welles bij mijn vriend maar meestal gaat ie wel naar de mac. @kirrebir,hoestie met jouw?? Ik heb je al effies niet gehoord. @hier,veel last van misselijk zijn vandaag.En ben ook moe. Maar maakt me allemaal niks uit. Vandaag ook ff lekker wezen shoppen. Heb stiekum toch wat kleertjes gekocht. Heel erg maar kon het niet laten.
@ Ano Haha, ik heb ook al 2 knuffels gekocht. Nu maar hopen op een goede echo donderdag. Jij mag 30 maart toch?
Hoi meiden, Ik was even offline, maar heb wel alles weer gelezen... alleen wat er nou allemaal stond . Sorry.... ik ben de helft alweer vergeten! De highlights: @ Nisa: Voel je inmiddels al weer beter? Hoe is je echo gegaan? @ Cossy: wat bijzonder! Het lijkt me echt heerlijk om je kindje al te kunnen voelen! @ Brenjomi: Werk je met verstandelijk gehandicapten? Wat leuk? Welke groep? Jammer dat je Jan Smit moest missen! @ uhmm.... sorry, ik weet het niet meer. @ hier: Paniek, ongegrond, maar toch. Ik bedenk me steeds dat het volgende week best weer een slechte echo kan zijn. Vanochtend deden mijn borsten weer wat minder pijn... meteen een regenwolkje bovn hoofd Ik weet het wel, hoor, het is ook onredelijk... Aan de andere kant, ik wordt steeds misselijker, en ik heb niet de continue buikpijn die ik de vorige keer had. Het zal vast wel goed zitten. Ik probeer maar te genieten van de misselijkheid en de moeheid . Ben vandaag maar cakejes gaan bakken, dat helpt wel
@zilvervosje, ik werk op een hele gevarieerde groep. van 16-(bijna)80 van meervoudig gehandicapt tot erg hoog niveau. maar wel verschillende activiteiten. en baalde stevig dat ik jan smit had gemist (hij stond de volgende dag groots in de krant. 2keer) @ paniek, hier valt het mee, al hou ik toch nog altijd iets in mijn achterhoofd. daarnet was ik even bij de buurvrouw en mijn schoonmoeder kwam langs (naar ons, maar kwam ook even binnen bij de buurvrouw) dus de buuf zei: oh nog gefeliciteerd met het nieuwe kindje. zegt mijn schoonmoeder: jaahaa. met een blik van: als dat maar goed blijft gaan. daarna gelijk tegen mij: hoever ben je nu? 11weken morgen zeker. dan zal het wel goed zijn he. dacht: dat weet je nooit:x was gelijk weer chagi. (en was daarvoor al zo chagi) @Hier, was daarnet even heel erg chagi. ben al de hele dag erg moe (had toch moeten slapen vanmiddg, stom stom. ga zo op tijd naar bed) ging even wandelen met de hondjes en leah. maar de hondjes trokken nogal aan de riem (ggrr, das zo vervelend) en toen liepen we langs een huis en daar hing een slinger met: hoera een meisje. dacht: WAT!!! werd gelijk groen (van jaloezie) want dat vrouwtje was ook tegelijk met mij zwanger van leah. en anders waren we nu weer gelijk geweest. dacht: anders had ik nu ook bijna moeten bevallen. kwam even hard aan. maar daarna kon ik gelukkig weer helder denken: dat ik erg blij ben ik weer zo vlug zwanger was. (volgens een collega doen we het hele dagen, anders kon ik niet weeral zwanger zijn ahahahahaha.) en dat ik erg blij ben dat ik leah al heb. het is nu af en toe zwaar (vanmiddag was ze weer drama-queen) maar als ik haar dan zie lopen dan moet ik toch wel lachen en vind ik het toch wel erg gaaf @over queen gesproken, morgen speelt mijn moeder weer koningin wilhelmina, die is in mijn geboortedorp de grens over gekomen na de oorlog en dat is morgen 65jaar geleden. 5jaar geleden was ze ook al de queen (queen mum noemen wij haar) en toen was ze ook op sbs6 bij hart van nederland dus wie weet morgen weer??
alleen over de echo: het was super!!! ben toch verder als gedacht 12w1dg!! nekplooimeting was goed bloed afgegeven gyn. belt over 2/3dgn met de uitslag nog steeds maagzuur dus ga slapen en morgen bijlezen en reageren groetjesssssssssssss
@nisa, gelukkig, woehoe. dan ben je over de 12weken. leuk leuk. tegen maagzuur kan je wat nemen (heb ik bij leah ook gedaan) slaap lekker
@ nisa, fijn dat je een goede echo hebt! @ paniek, hier geen paniek! Maar kan ook weer niet zeggen dat ik helemaal niet meer onzeker ben! Heb nu een schimmel en weet dat ik in het 2e trimester niet alles meer mag gebruiken! Ga straks maar even bellen met hapost!
@brenjomi: jaaa ben gelijk over de 12wkn8) volgens de gyn. ik geloof het best als je dan haar ziet lopen dat je dan alles vergeet zit het helemaaaaal goed en hoef ik me echt geen zorgen te maken hij zegt het kan bijna niet meer misgaan doet je toch goed om te horen en we zagen de kleine o zo druk weer bewegen nouuuu het was gewelgig we zaten met zn drieen echt met open mond te kijken hoe druk die was het begon met zwaaien!!!! hij groette ons daarna beentjes strekken toen draaide die om zn kont naar ons toe hahaha echt ondeugend natuurlijk super geweldig8) mn man is ervan overtuigd dat het een jongen is en dat hij een voetballer gaat worden hij bleef schoppen/trappen @zilvervosje: die paniek die hebben we allemaal wel hoor maar met de tijd wordt het minder moet ik je zeggen (al denk je daar nu miss. anders over) @ano: leuk joh kleertjes kan er ook moeilijk van af blijven haha ik wacht de volgende echo af dan ga ik pas echt los denk ik 1 slecht nieuws: helaas krijg ik niet meer elke week een echo:x maar net als iedereen 1xmaand dat viel opeens tegen na elke week nu na een maand!!!! dus pas 12april weer maar het gaat geweldig met de kleine dus probeer me niet druk te maken (maar toch vind ik het jammer )