@ april, super zo'n mooie echo! Gefeliciteerd! @ ano, een heel fijn weekend! @ hier, ik ben moe, mijn dochtertje is nog steeds ziek! Verhoging en 2 ontstoken oogjes! Zo zielig... Gelukkig kon mijn schoonmoeder oppassen, dat vind ik altijd wel lastig hoor! Bij haar blijven, ja natuurlijk zou ik dat willen. Maar dat kost me wel vak.dgn,die ik ook graag aan mijn verlof plak! Ohw, het is zo geweldig, de baby beweegt nu zoveel, echt heerlijk om te voelen! Reageert op mijn, mijn mans en zelfs mijn dochtershand! @ de rest, fijne avond!
@tamar, oh superleuk het bewegen, daar zit ik stiekem ook op te wachten wat zonde van je dochter, vind het dan ook altijd moeilijk om ze achter te laten. (een collega meld zich dan zelf gewoon ziek, daar erger ik me af en toe aan, want haar kinderen zijn een tijd vaak ziek geweest, maar snap wel dat ze bij hun wil blijven) hopelijk voelt ze zich snel weer beter. leah had een tijd geleden ook ontstoken ogen, ze had er geen last van, maar het zag er zo zielig uit. succes en beterschap. @ano: dat vergat ik net steeds, prettig weekend
April: yoehoe een super echo!!!!!!!! Zie je wel dat je toch weer vooruit gezet zou worden. En nu schelen we nog maar 2 dagen! Oh ja, ik heb helaas volgende week pas mijn 2e echo... Morgen lees ik de rest wel, want ben nu echt veel te moe! Weltrusten!
Geniet maar lekker van de schoppende baby Tamar! Hopelijk maak je je niet te veel zorgen om je meisje.
@ brenjomi, dat vind ik dus niet kunnen hè jezelf ziek melden! Dan zou ik me echt schuldig voelen. Gelukkig is ze niet zo vaak ziek en oma is heel close met haar en andersom, wat dat betreft heb ik zo'n geluk! @D1982, lekker geslapen? @ kirrebir, ik hoop wel dat de koorts weggaat, anders denk ik toch dat ze een kuurtje nodig heeft. Nu slaapt ze nog....dus nog even afwachten! @ tupp, zie dat je de 26e de 20 wkn echo hebt, spannend! @ hier, vanavond verjaardag van mijn ouders, ben alleen bang dat ik niet kan gaan met een ziek kindje! Helaas is het ook niet om de hoek, zodat we een half uurtje kunnen gaan! Nou ja we zullen zien wat de dag brengt......
@april: jaaa volgende week zaterdag ben ik jarig en overmorgen dus zondag zijn we 3 jaar getrouwd en gaan we dit met zn 3en vieren dus we krijgen alledie een cadeau (altijd leuk maar heb geen flauw idee wat ik wil krijgen of geven ) @ow tamar kan niet wachten tot ik de kleine voel jij ben 16wkn en je voelt het al maar je hebt ook al een dochter en daat maakt schijnbaar ook uit hoop ook binnen een maand wat te voelen eerlijk gezegd jammer dat je dochtertje ontstoken oogjes heeft vind het ook altijd zielig. ze zijn nog zo klein ... beterschap @kirrebir: mei wordt jou maand meid @centerpark: ow lekker lijkt me veel plezieeeeeeeer @cakebeslag: moet er niet aan denken om het af te likken (lepeltje ofzo) volgens mij als kind wel een paar keer gedaan maar al jaaaren niet meer. dus ik wil het wel bakken voor jullie hoor heb daar absoluut geen behoefte aan (rauw iets moet er niet aan denken soms eet ik het wel als ik niet weet dat er rauwe eieren ofzo in verwerkt zijn hoor maar moet het echt niet zien)
Goedemorgen, @ NUB: ook nog nooit van gehoord, ik zal zo dadelijk de link van April even lezen. @ Tupp: helaas heb ik nog geen 2e echo gehad en moet ik wachten tot de 26e! @ Ano: fijn weekend! @ Cakebeslag: toevallig heb ik vorig weekend weer eens cake gemaakt en had ook erg veel moeite om van het beslag af te blijven, maar het is me gelukt! Ik ben echt trots op mezelf @ Tamar: oh geweldig om hem/haar al te voelen. Is je kleine meid al wakker? Hoe gaat het nu met haar? Vervelend dat ze het maar niet kwijt raakt! Lief dat je het vraagt! Ik heb redelijk geslapen, maar ben nog steeds moe. Vanmiddag maar weer even rusten. @ Tuinieren: ja hoor heb ik vrij en dan regent het... Ik had echt zin om in de tuin te gaan werken
@ D1982 Dank je wel! Ik voel me zo opgelucht! Op de echofoto stond 10 weken en 5 dagen, maar de vk hanteert dan weer een andere tabel ofzo en daar kwam een dag langer uit (is altijd leuker om weer een dag extra te krijgen, haha) en dat kwam precies overeen met wat ik zelf aanvankelijk had berekend. Oh spannend nog een week wachten. Op vrijdag ook weer? Hoe voel je je behalve je vermoeidheid, heb je wel echt een zwanger-gevoel? Dat had ik ineens begin deze week, toen had ik opeens zo sterk hetzelfde gevoel als bij mijn zoontje. He bah, balen is dat he, lekker buiten willen werken en dan van dat rotweer. Hier (noord holland) is het bewolkt,maar ook een beetje zon. Ik ga straks met zoon buiten spelen, zijn al naar de winkel gefietst vanmorgen. Was wel een lekker temperatuurtje.
@ Tamar Arme meisje en ook arme mama. Lijkt me ook lastig hoor, je wil toch bij haar zijn.Gelukkig heb je een lieve moeder. Dat geluk heb ik ook. Mijn moeder is ook zoon's grote vriend en ik weet dat ze alles hetzelfde doet als ik zou doen. We zijn erg hetzelfde, moeder en ik. Hee wat heerlijk, dat je je baby al zo duidelijk voelt! Ik hoop zo dat het bij mij ook lekker vroeg te voelen zal zijn. Bij zoon voelde ik het voor het eerst heel dudielijk tegen de 20- weken. Hoop dat het net als bij jou en Cossy dit keer eerder zal zijn. @ bekken helaas had ik het bij mijn zoon al rond de 12 weken en heb er de hele zw flinke last van gehad. Ik ben ook bang dat het dit keer weer zo zal zijn, alhoewel ik nu echt goed rekening houd met mijn houding en dat ik niet te gek doe met bewegen en tillen. Ik heb nu ook wegens voetklachten zooltjes in mijn schoenen, omdat ik scheef blijk te staan, dus ik hoop dat dat ook zal schelen. @ Tupp oh 5000 dat duurt nog wele evn, of niet..... @ Nisa ik hoop dat jullie het wel gezellig houden dit keer. Moeilijk he, cadeautjes verzinnen voor mannen. @ cakebeslag. Mmmmm, dat vind ik echt zo lekker. Je hebt ook van dat ijs met cookie dough-smaak. Oh heeeeerlijk. Ben gewoonlijk geen zoetekauw, maar de laatste tijd......
@april, hier regent het hoor, al zouden we willen kunnen we helaas niet naar buiten..... Fijn dat je al "zover" bent! Ik heb echt het gevoel dat de tijd vliegt! @d1982, ja ze is wakker en zonder koorts, dus dat geeft hoop! Misschien toch vanavond even langs mijn ouders! We waren alle poppen aan het tempen en beter maken!
Zo, heb me net aangemeld voor kraamzorg. Jeetje , nu wordt het helemaal echt. Ik ga ook zodadelijk bellen met het echobureau om een afspraak te maken voor de 20 weken echo. Ik kan wel dansen van blijdschap!
Hoi! Om maar met de @ego te beginnen... ik ben NERVEUS!!! Pffff... Ik mag om 13.40 voor de eerste echo, dus ik zit de minuten af te tellen. Ik weet niet eens zeker óf ik wel weten of het goed is. Het idee dat vandaag óf héél erg leuk wordt, óf ontzettend naar.... ik wil echt niet weer in dat zwarte gat duiken! Aan de andere kant, om hem/haar te zien bewegen, een hartslag te zien (en horen? weten jullie of dat al kan?)... WOW! Oftewel, mijn yoga en ademhalingstechnieken werken niet. @ cakebeslag... ik heb van de week cakejes gebakken en had al een lepel op voor ik me bedacht dat ik er natuurlijk rauwe eieren in had gedaan. Gelukkig ging het goed, maar ik schrok wel even. Het is zo verleidelijk, dat zachte, romige spul ! Ook hier voorlopig maar even supermarkt cakejes halen. Wel grappig dat er meer meiden zijn die gaan bakken.... zou het ook een symptoompje zijn? @ jongen/meisje: Ik hoop zó op een meisje... sterker nog, als het een jongen wordt vertellen we hem dat gewoon niet Nee hoor, maar heb wel duidelijk een "meisjegevoel", al zijn jongens ook wel heel leuk. Wel moeilijk idd met kleertjes kopen en namen verzinnen! @ Kir: Is de koorts inmiddels weer gezakt? Wat rot joh! Wel heerlijk dat je strakjes lekker even weg bent. Het lijkt me echt fijn om in de Carribean op een strandje te liggen! Drink maar een paar cocktails voor me! @ Tamar: Hoe is het nu met je dochtertje? Wat rot zeg met die oogjes, dat jeukt natuurlijk verschrikkelijk! @ schoppende baby's: Oh, jaloers!! Dat lijkt me echt een heel leuk gevoel. Groot genoeg om te voelen en te klein om echt schade te kunnen doen. Oh ja: de zilvermamma krijgt inmiddels mijn "kleuteraanpak"; streng, duidelijk en vriendelijk. Ik was het zo zat! Volgens mij heb ik daarmee de opvoedtrucs voor kleuters al binnen... nu het luiers verschonen nog Een vriendin van me heeft psychologie gestudeerd en zegt dat het komt omdat ze straks écht geen jonge vrouw meer is, maar oma wordt. Dat lijkt me eigenlijk ook best lastig.
@ zilvervosje Heel herkenbaar, dat had ik gisteren ook een beetje.. Maar toch had ik diep van binnen het gevoel dat het goed zou zijn. daar had ik het afgelopen week over gehad met mijn moeder. Wij zijn echte gevoelsmensen en handelen voornamelijk volgesn onze intuitie. Met haar kan ik dar goed over praten, zonder dat ze me gek aankijkt. Jammer dat jij niet zo'n gezellige moeder hebt. ik las dat ze nogal vervelende opmerkingen maakte over je postuur. Haha, nou dan heb ik dus ook een gedrongen postuur in haar ogen. jeetje nog 2,5 uurtjes voor jou. Zenuwslopend. Hm, zou best wel kunnen wat vriendin zegt over je moeder.
@zilver: Ja, koorts is weer gezakt! Ben vandaag maar weer aan het werk. Ben gister wel voor de zekerheid (pfff ik ben ook zo'n muts) nog ff naar ge gyn geweest om te kijken of het geen ontsteking was (omdat ik het zo vlak na het verwijderen van mijn spiraal kreeg). Ook omdat de pijn/zeurderige gevoel in mijn buik bleef. De gyn verwacht dat het niets is (hoewel hij wel wat vocht en redelijk wat afscheiding zag) en dat het van mijn darmen (dat daar een ontsteking zit) komt, maar voor de zekerheid heeft hij een kweekje genomen (ik hou wel van "tussen haakjes" zie ik nu hahaha). Mijn duimen draaien iig overuren voor jou en hopelijk hou je ons niet al te lang in spanning!! Dat kop in het zand is heel herkenbaar. Dat had ik ook bij mijn zwangerschap en de eerste echo. Ik voelde al dat het niet goed zat, maar eigenlijk wilde ik het gewoon niet zeker weten! Die cocktails komen wel goed, ik zal er speciaal voor jullie zwangeren extra van genieten! En voor mezelf, want voor je het weet mag ik ze zelf ook niet meer. @Tamar: dat arme meisje van jou heeft het wel te pakken he?! @April: heb je het nog goed gevierd gisteren? Leuk dat je nu eindelijk kunt gaan plannen!
Tja, zilvermamma heeft zelf anorexia gehad en doet haar best om het anderen ook aan te praten. Niet bewust natuurlijk, maar ze heeft een vrij vreemd beeld van schoonheid. Iedereen waarvan de dijen breder zijn dan de knieen moet op dieet (of zoiets...). Nu ze zelf vrij rond is en ouder wordt heeft ze daar wat moeite mee, denk ik. Ik kan me er meestal niet zo druk om maken, maar als ze over mijn zwangere buik begint... niemand komt aan mijn kind !! Inderdaad wel jammer dat de leuke gesprekken over zwanger zijn daardoor wat zeldzaam zijn, maar ik heb een lieve pappa die het compenseert. Mooi he, trouwens, dat gevoel. Bij het vorige kindje had ik zo sterk het gevoel "niet dit kindje"... nu is mijn enige twijfel "oh jee, straks hebben we een kind!!" Geen spoor van het gevoel dat dit geen goed/leuk/gezond kind zou worden, niet op de manier van de vorige keer. Volgens mij vergeten we hier in het westen wel eens dat onze intuitie ons eerste overlevingsmechanisme is! Tja, dan zou ik nu dus niet zenuwachtig moeten zijn... maar het idee dat ik straks in diezelfde kamer, op datzelfde bed lig naar hetzelfde scherm te staren als waar het vorige keer mis ging.... hmmmm.. Trouwens, ik kwam er van de week achter dat dit kindje is uitgerekend op exact dezelfde datum als waarop het vorige kindje is overleden (zonder dat we het wisten). Ik weet niet zo goed wat ik daar eigenlijk van vind... toch maar hopen dat het een (iets)vroegertje of latertje wordt!
@ Kir: ik wilde geen paniek zaaien, maar daar dacht ik ook wel even aan. Zo snel nadat je spiraaltje verwijderd is koorts krijgen leek me verdacht. Verstandig om even een test te laten doen! En wat betreft de cocktails... ik drink normaliter bijna nooit, maar nu ik zwanger ben lonkt de Baileys en de Malibu in onze kelderkast!! Zucht, als iets niet mag..... Dus, op zilver-recept: ga lekker los, dan hoef je over een paar weken niet met weemoed naar de fles te kijken :-D (oh ja, en dropjes eten, en cakebeslag proeven, en tot heel laat op blijven en heupbroeken dragen... er mag/kan zoveel niet!)
@ Kirrebir Dat was mijn 1e gedachte ook, dat het van je spiraal kon komen. Ik vind het juist goed van je dat je naar je gyn gegaan bent. Beterschap! Hm, cocktails daar ben ik geen fan van, maar als je van cognac houdt, drink er een voor mij. Hier hebbenwe het gevierd, helaas waren de gebakjes mierzoet en echt we waren beiden kotsmisselijk, hahaha. Maar was wel fijn, lekker de foto's bekeken en alvast gaan nadenken over wat we nog nodig hebben. @ zilvervosje Goh dan heeft jouw moeder het ook niet gemakkelijk (gehad), maar het lijkt me erg moeilijk voor jou als dochter een moeder te hebben met zo'n laag zelfbeeld. el fijn dat je een lieve vader hebt. En wat jij zegt over dat overlevingsmechanisme, daar ben ik het mee eens. De maatschappij lijkt geen ruimte te willen/kunnen maken voor rust en naar je intuitie luisteren. Ik ben blij dat ik dit van mijn moeder heb meegekregen en mijn man heeft dit gelukkig ook sterk. Ja, dat heb jij dan ook goed aangevoeld. Het is alleen soms wel eens moeilijk dit hardop te zeggen, tenminste dat had ik. Ik voelde me toch ergens een beetje schuldig dat ik deze gedachten had. (dezelfde als jij dus). Tja en die uitgerekende datum geeft wel een dubbel gevoel, he. Mijn kindje was op 1 oktober overleden (wist ik ook nog niet toen) en ben nu een week later uitgerekend. Ik krijg zo het idee dat het wel hetzelfde kindje/zieltje is nu als de vorige zwangerschap.