Oeps... sorry!! Wat waren we allemaal gespannen he?! Volgende keer zal ik beter nadenken over hoe het over kan komen! Hahaha dat lijkt me een heeeeel goed idee! De inzameling voor het gezamenlijke echoapparaat is toch van de baan de kosten van dat ticket hebben we met zn allen zo bij elkaar! Als beloning krijgt ons kind dan al jullie namen!
hahahaha arme kind!!!! en stel je voor het wordt een jongetje nou dat kunnen we hem niet aandoen volgens mij wordt het een vakantie zonder kir-man
Ja, geweldig plan: AnApCosDeNiNoTaTuZil Begin je vast met oefenen? Je zult hem moeten roepen voor het eten... Dan is de soep al koud voor je bij de laatste lettergreep bent. Enne... sinds wanneer is de inzamelactie voor een echoapparaat be-eindigd? Ik ben dan wel gerustgesteld, maar ik zou het nog steeds niet erg vinden elke dag even te kijken hoor! We (=Tuppman en ik) gaan zo een rondje Babydump-Prenatal-BabyPlanet-Ikea maken. Ik vind het eigenlijk zielig voor hem.
@kirrebir, geeft niet hoor @tupp, zal ik meegaan ipv tupp-man @hier, vanmorgen gedouchd, ppff ben maar weer even gaan zitten, want het ging echt niet, daarna nog even gaan liggen en leah op bed aangekleed. op zulke momenten baal ik echt dat vriend er niet is om even te helpen. toen ik naar beneden ging (meer dan een half uur later) kreeg ik weer hoofdpijn? nu had ik net mijn bril op misschien dat het daarvan is? ( dat de sterkte niet meer goed is ofzo??) dus zet hem af en toe af (heb niet zoveel sterkte) misschien dat het helpt? straks even op visite bij een vriendin die een dochter heeft die precies 38weken ouder is dan leah en ze is nu ook zwanger van de tweede, nu schelen we 4weken
@ Tupp hahaha, Ook een leuke naam als de meester boos op hem zou zijn. ...Je had het trouwens mooi op alfabet gezet. @ winkelen Wat leuk is dat, lekker baby-spullen-winkelen. Wij zijn ook al begonnen....Heb vanmorgen een heel gaaf jaren 70 kinderstoeltje opgehaald via Marktplaats en mijn man is nu op weg voor een commode. Veel plezier Tupp en arme Tupp-man. Bij mijn zoon hadden we alles nieuw gekocht, maar nu moeten we toch wat zuiniger gaan doen. De 2e-hands commode gaat naar zoons kamertje en die van zoon gaat naar de babykamer. Het kinderstoeltje is echt heel gaaf, stalen frame, bordeaux-rood stoeltje, welke je er af kan schroeven zodat je het later gewoon als peuterstoel kan gebruiken. Grappig is dat mijn man en ik beiden als kind ook zo'n stoeltje hadden, alleen in een andere kleur. Nostalgie dus. Laatst had ik mijn oog laten vallen op een enorm Christus-beeld, helaas was deze 1500,- euro, beetje boven mijn budget. Leek me wel wat zo'n beeld in de woonkamer. Ik ga dus liever voor dit beeld dan het echo-apparaat. @ Brenjomi, ja dat lijkt me inderdaad weleens zwaar, zo alleen. Ik ben altijd blij wanneer mijn man terug is van zijn werk en het dan overneemt. Kan hij lekker spelen met onze zoon, douchen en naar bed brengen. Of als ik me niet erg lekker voel kan ik altijd even zijn hulp inroepen. Dat gaat bij jou wel anders. Nou, dan moet je jezelf mar extra in de watten laten leggen wanneer je geliefde thuis is.
Ik kreeg zowaar de indruk dat ie het babyshoppen wel leuk vond. We zijn het er al over eens dat de babykamer gewoon van ikea komt (de Leksvik-serie, voor de liefhebber ) Kost een stuk minder dan bij al die babyzaken. (Ledikant, commode, kast en wandplank voor iets minder dan 460,-) We willen er ook nog de speelgoedkist van 80 euro bij. Opvallend: die kist van ikea kan niet dichtvallen, ook niet het laatste stukje. De kisten die we hebben gezien bij de babywinkels vallen allemaal het laatste stukje dicht. Zo suf dat ze daar niet beter over nadenken! Ik zie die vingertjes er al tussen zitten over een jaar of 2. Verder zijn we het ook al eens over 'het kleine grut'. Nou ja, eens... Hij vond het allemaal wel best geloof ik. Piepte maar één keer over het nut van leuke bakjes voor in de commode. Hij liet zich verassend snel overtuigen dat je daar handig sokjes en ander klein grut in kon doen. Daarna heb ik hem niet meer gehoord over dat soort spul. Alleen bij het bedhemeltje hield hij z'n poot stijf: die wilde hij absoluut niet. (Prima, want het leek me leuk op het plaatje, maar in het echt vond ik het ook suf staan. Dus ik had al gauw besloten het als 'onderhandel-item' op te offeren. ) Wat betreft kinderwagens; OMG wat zijn die dingen DUUR! En dan hebben de meeste één over ander suf rubber-achtig materiaal om de duwstang, dat volgens mij na een regenbuitje nooit meer droog wordt. En je moet er echt alles nog weer los bijkopen; regen-ding, voetenzak, tas. En wat die zooi dan ook weer kost! Bizar.
Hoi dames, @ Kirrebir: haha inderdaad een moeilijk uitspreekbare naam! @ Tupp en geslaagd met het rondje "baby"-winkels? Heeft tuppman het overleefd Ik heb al een planning gemaakt voor vrijdag als de echo goed is, want mijn vriend heeft nl. de hele dag vrij genomen Of hij daar nou echt blij mee is, dat weet ik niet... @ April: ook al lekker aan het baby-spullen-shoppen! Boh, wat een duur beeld, doe mij dan maar het echo-apparaat @ Brenjomi: ik was gister in een boek aan het lezen en daar las ik iets over hoofdpijn tijdens zwangerschap en de oorzaak. Maar aangezien ik momenteel een geheugen als een zeef heb, weet ik het niet meer... ik zoek het nog wel even op! @ Hier: zo dadelijk uiteten met een vriendin. En ik mag het haar gaan vertellen Verder hoop ik dat er niet teveel mensen vis eten daar, want dan ga ik echt over mijn nek...
Wij hebben net samen een planning gemaakt. Nou ja, lichte druk van mijn kant. Hij ging wederom snel accoord. (Had ik trouwens al eens gemeld dat ik ADHD heb? Heb nogal veel behoefte aan structuur en duidelijkheid... Dus; "We gaan over een maandje of twee wel kijken." maakt mij helemaal gek! We zorgen er in april voor dat het kamertje helemaal leeg is en dat de muren afgewerkt zijn. Althans... ik wil nog iets met de muren, hij vind het nog niet zo nodig. Maar eind april moet het kamertje zover klaar zijn dat we de meubels er in één keer in kunnen zetten. In mei zijn we aan het klussen bij m'n schoonbroertje en zijn vriendin. In juni kopen we de meubeltjes, aankleding van de kamer, autostoeltje, wandelwagen etc. En dan wordt het kamertje ook helemaal klaargemaakt. Dus uiterlijka ls ik 30 weken zwanger ben, zijn we helemaal klaar. Dat is mooi op tijd, lijkt mij. Kan ik nog 10 weken nerveus die kamer in- en uitlopen.
@ ego, wat een heerlijk zonnetje! Ik zit lekker buiten, net de hortensia gesnoeid! Vanmorgen bij Ikea geweest, voel me toppie!
Nou eigenlijk niet zoveel opstapjes voor onze kleine dame op 2 grote wc's! We zijn ons aan het oriënteren op een badkamermeubel! Maar dat vonden we daar niet! In iedergeval niet in 60 cm breed! Die ze hadden was niet echt heel mooi!
Ik heb inmiddels alles wat we voor de baby moeten kopen in Excel gezet, met de prijzen erbij. En dan bedoel ik ook alles; van meubeltjes tot haarborsteltje, van wandelwagen tot regenhoes. Wat heb je veel nodig! En dan die prijzen... slik. We bezuinigen niet op alles, hoewel we ook zeker niet de duurste dingen kopen. Maar ik kom nu op een bedrag van zo'n slordige 2700 euro uit. Slik.
@ tupp, gelukkig hoef je niet alles in 1 x te kopen! Goed letten op aanbiedingen! Eventueel marktplaats en vraag sommige dingen als kado voor de geboorte of ben je nog jarig voor die tijd! Het blijft de een hoop geld hoor!
We kijken in ieder geval voor de box en het badje wel op marktplaats. Verder gaan we voor een babykamertje van Ikea. Dat scheelt zoveel! Maar alles wat textiel is of met veiligheid te maken heeft, wil ik liever nieuw. (Dus boxkleed, wandelwagen ivm matrasje en bekleding, autostoeltje) Ach, we hebben de luxe dat we het kunnen betalen hoor. En we hebben ook nog veel trouwgeld over, daarvan kopen we ook een deel.
Dat begrijp ik helemaal hoor, ik wil ook bepaalde dingen gewoon nieuw hebben! Ik geloof nu bijvoorbeeld de wibra allemaal baby spulletjes in de aanbieding heeft! Ga je alles neutraal kopen of wacht je met bepaalde dingen tot je het geslacht weet? @ zwangerschapsyoga, ik heb morgen een proefles! Ben benieuwd.....
Voor kleertjes kom ik inderdaad bij Wibra, Hans textiel en Zeeman terecht. Eventueel Hema, die heeft ook veel en is over het algemeeen niet duur. We gaan deze zomer niet op vakantie. Niet zozeer om financiële redenen, maar omdat ik dan al redelijk ver ben. Om dan nog die grote tent van ons op te zetten... Brrr, moet er niet aan denken! En een huisje huren vind ik dus wèl te duur. Anyway, dat scheelt toch ook weer een paar 100 euro.
Zwangerschapsyoga, ben benieuwd hoe het je bevalt. Ik zit me nog af te vragen of ik iets in de trant van zwangerschapsyoga of -gym ga doen. D'r lijkt mij, eerlijk gezegd, geen bal aan.
@tupp, waarschijnlijk hebben ze ergens in mei (als ik het goed gehoord heb????) weer mazzeldagen bij prenatal, dat laten ze niet ver van te voren weten, dan kan je vaak ook met redelijke korting je kinderwagen kopen. en anders een model van vorig jaar, daar is bij de babydump (in breda zag ik er toen een aantal) veel korting op. @de rest moeten wij niet heel veel babyspul hebben, wel voor leah nieuwe kamer. en wil graag een duowagen. dus ben nog aan het zoeken maar heb nog even @tamar, heerlijk in de zon he, vanmorgen regende het hier nog, maar vanmiddag kwam de zon erdoor, heerlijk was het @hier, vanmorgen weer misselijk en overgegeven. daarna ging het redelijk goed. vanmiddag ineens weer hoofdpijn? voor de rest voel ik me redelijk. de man die op sterven lag in de familie van vriend (is een oom van zijn moeder) is vanmorgen overleden. vind het voor zijn kinderen wel heel erg, maar voor hem niet. dat klinkt erg bot, maar hij heeft de afgelopen dagen nog best afgezien, af en toe echt liggen snakken naar adem. mijn schoonmoeder belde vanmiddag dat ze een advertentie in de krant gingen zetten en of er bij mijn naam een hartje moest. vond het wel erg lief dat ze het vroeg (had nog naar vriend geschreven dat ik dat wel erg fijn zou vinden, als blijk dat het kindje er mag zijn, had ik bij de vorige niet helemaal het gevoel) en zei ook dat ik dat heel graag wilde. donderdag is de begrafenis, zie er een beetje tegenop. aangezien ik af en toe al zo emotioneel ben (gister bij een verhaal in de kinderen bijna zitten huilen) dus dat zal nog even slikken worden. ik ga zo slapen, morgen heeel lang werken (om 7uur beginnen tot 16uur en dan vergadering tot 19uur ppff dus 12uur werken.) dus weet niet of ik morgen nog iets kom schrijven slaap lekker alvast.
@Brenjomi: gecondoleerd. Wat akelig dat hij zij heeft moeten lijden op het laatst. Soms is het inderdaad een zegen als het over is. Was hij al oud? Fijn dat je schoonmoeder zich nu wat prettiger opsteld over je zwangerschap! @MamaMazzelDagen: Ik zal tegen die tijd even kijken of Prenatal ook Mutsy verkoopt. Op hun site kan ik nl. geen Mutsy wagen vinden. (En ik denk dat dat 'm wordt). De Joolz is zelfs met 20% korting nog duurder. Bovendien krijg je bij nu een MaxiCosi babystoeltje gratis als je bij BabyDump een complete wagen koopt. (Als je een andere autostoel wilt, krijg je de prijs van de aangeboden stoel als korting. Dat zou in ons geval ook weer 80 euro schelen.) We moeten maar eens goed rekenen en de aanbiedingen in de gaten houden!