Dag dames, Allemaal lekker genoten van het lenteweer gisteren? We hebben heerlijk in de tuin gewerkt en in het zonnetje gezeten. Wat knap je daar toch van op! @ Brenjomi gecondoleerd @ Tupp Haha, ik zie het al helemaal voor me, jij in een soort boekhoud-mode bezig met je lijstjes, kosten/uitgaven. Hier had ik ook een lijstje gemaakt hoor, maar ben geen moment met de financien bezig geweest. We hadden spaargeld genoeg, maar we waren niet van plan om het duurste van het duurste te kopen. @Kleertjes, bad- en verzorgings-spulletjes kocht ik bij Hema. Maar ook kleding bij H&M en Zeeman. Het kinderkamertje wilden wij ook eerst bij Ikea halen, dezelfde die jij wilt kopen. Maar toen liepen we een keertje door een babyzaak en zagen een prachtig kamertje voor de helft van de prijs. Uiteindelijk was het net zo duur als die van Ikea , maar wat steviger en meer onze smaak. We waren helemaal blij! Wij wilden alles nieuw, we hadden het geld en we wilden graag een 2e, dus dan konden we het mooi doorschuiven. De spullen die we kochten kunnen we zelf nog gebruiken als de kinderen groot zijn. Zo doen wij het vaker, 1x een grote uitgave, maar weten dat we dat voor zeer lange tijd gaan gebruiken, dus niet om de paar jaar wat nieuws. De kinderwagen kregen we van mijn ouders. Dit keer dus wel wat 2e-hands meubeltjes, maar kleertjes wil ik nieuw en schoon. Behalve wat ik kan gebruiken van mijn zoontje, natuurlijk, maar daar haal ik het mooiste uit. En dit kindje wordt in de herfst geboren, zoon was in zomer geboren, dus we komen niet helemaal uit met de kleertjes. @ Tamar spannend morgen, geslachtsbepaling! Wilde je niet wachten tot de 20 weken? Of nemen ze daar dan niet de tijd voor? Hortensia, ik heb gisteren de dode bloemen afgeknipt en was zo blij toen ik al die nieuwe knopjes zag! Dat geldt trouwens voor de hel tuin, wat gaat dat snel! In een week tijd zie ik in heel veel struiken /planten knoppen zitten! Hoera! Lente is begonnen!
@ Brenjomi: Dat lijkt me heel erg naar, om iemand te zien lijden! Dus ik snap wel dat je voor hem opgelucht bent dat het over is. Moeilijk hoor, gecondoleerd! Wat lief dat er bij jouw naam een hartje komt (dat is voor dit kindje, toch?). Wat een mooi idee! @ Tupp & babyspulletjes: Wat is het allemaal idioot duur, he? En je doet er zo kort mee! Zilverman en ik hadden besloten dat we de dure dingen als een maxicosi, de kinderwagen en de wandelwagen gewoon van marktplaats gaan halen. Maar mijn ouders hebben het in hun hoofd dat zij de babywagen gaan betalen omdat dat hoort. Ik ga ze maar niet uit de waan helpen :-D! Maar voor die kleinste kleertjes doen we gewoon C&A, H&M en Hema hoor.... niet te duur. Ze groeien er toch weer uit. Maar het is idd wel ontzettend duur! @ hier: Zo gek, ik wordt niet alleen misselijk bij de gedachte aan bepaalde soorten eten.... maar ik heb ook een set oorbellen en mijn nieuwe oogmake-up geassocieerd met misselijkheid!! Elke keer dat ik aan de make-up denk wordt ik weer misselijk. Gek mens! En alles zit van binnen muurvast. Toen ik zo hard wenstte naar mijn buik dat het moest blijven plakken, was dit niet echt wat ik bedoelde ! @ allemaal: Groetjes en dikke knuffels!!
@lente: Ik heb vorige week woensdag de voortuin onder handen genomen. Inderdaad heerlijk om al die knopjes onder het dode blad vandaan te zien komen! (Bij mij lag het blad van de herfst nog in de tuin...) @verstopping: Ik was verstopt en vreselijk opgeblazen. Ik kon mijn buik niet eens induwen! Dus ben ik actimel gaan drinken en wat extra vezels enzo. Opgeblazen gevoel weg, maar ook; Beginnend Buikje weg. En ik was zo blij dat ik eindelijk iets zag bollen! Helaasd pindakaas: 15 weken zwanger en vandaag heb ik mijn strakste spijkerbroek weer aan. Zo plat al een plankje. Nu ben ik jáááren heel blij geweest met dat platte plankje. En ik zal hem ook echt echt echt missen straks. Maar toch... ik wil ondertussen ook wel dat m'n zwangerschap zichtbaar wordt.
@ Tupp haha, die herfstblaadjes lagen er bij ons ook hoor. Is heel goed voor de insectjes en daardoor ook voor de vogels, dus volgend jaar kun je ze met een gerust hart weer laten liggen. Ik zag een maand geleden de koperwieken heerlijk snuffelen onder al de herfstbladeren! @ buikje Tupp, maak je niet teveel zorgen. Na de geboorte van mijn zoon ben ik vrij rap afgevallen, zonder enige moeite ervoor te doen. (binnen 1 week al 10 kilo, terwijl ik 14 kilo was aangekomen!) Ik heb dan wel bv gegeven, maar weet niet of het daar nou echt door is gekomen. Uiteindelijk was ik vrij snel weer slank en zelfs slanker dan voor de zw. Uiteindelijk had ik nauwelijks een buik over en als ik na verloop van tijd getraind had, dan was ik zeker weer mooi plat geweest. Nu schuif ik dit trainen maar vooruit naar de tijd na de bevalling bv-periode van onze 2e. Ik ben dikker geworden na de zw van de mk. Er is dus nog hoop! @ Zilvervosje hahaha, ja dat herken ik ook wel een beetje. Ik word ook van bepaalde dingen misselijk, wanneer ik er aan denk. Pastasaus die ik zelf maakte vond ik gewoonlijk heerlijk, maar moet er nu niet aan denken!
hallo, @brenjomi,Gecondoleerd @alles terug gelezen wat ik had gemist. Maar weet niet meer waarop te reageren @hier,Heb een heerlijk weekendje gehad. Alleen snel moe dat was wel minder. maar heb ook tussendoor ff een dutje gedaan.
@ Ano Wat fijn dat je zo hebt genoten afgelopen weekend! Nog een paar daagjes en je mag voor je echo toch? Of was dat nu pas volgende week?
Weer even een lijstje voor de liefhebbers: Tamar 23-3 geslachtsbepaling Zilvervosje 24-3 inttake vk Krokodieltjes 25-3 vk Ano 30-3 echo Tamar 2-4 gyn April1 15-4 vk D1982 26-4 echo Tamar 2-4 gyn Tamar 13-4 20 wkn echo Krokodieltjes 14-4 20 wkn echo Tupp 26-4 20 wkn echo April1 18-5 20 wkn echo Issie compleet?
mooi lijstje tupp!!! @april.Vrijdag moet ik voor de intaken naar de vk. En dinsdag voor de echo. Pfff de week duurt lang!!
Oh jammer dat dat niet tegelijk kan. Dus eerst je intake, dan je echo. Ja, wachten, wachten, wachten, bah! Ah joh, de kop is er af, morgen al weer dinsdag, dan is het weer weekend voor je er erg in hebt!
ja das waar het gaat meestal toch nog snel zat. De echo doen ze niet bij de vk maar daarmoet je voor naar een echocentrum.
Aha, dan heb ik dus mazzel dat onze vk's zelf een apparaat hebben staan. Zijn mannen en je weet hoe mannen zijn, he, zijn gek op technische snufjes. Fijne avond!
dag dames, bedankt voor de condoleances. ik heb hem gelukkig niet zelf zien lijden. het klinkt hard, maar voor hem ben ik bijna blij. hij is altijd een zelfstandige, sterke man geweest. en de laatste jaren is hij zo afgetakeld dat vind ik zo erg. hij kon helemaal niks meer. niet eens gewoon zelf eten. voor zijn kinderen vind ik het wel heel erg, die zijn hun moeder jaren geleden ook al verloren (dus hebben nu geen ouders meer, lijkt me heel vreemd) het hartje bij mijn naam staat inderdaad voor de baby. @echo, ik mag woensdagmiddag om 17uur. (spannend) ik moet eerst werken tot 16uur dus dat is mooi. (dan duurt de dag niet zo lang) ben heel erg benieuwd (de 12weken-echo) de rest ben ik een beetje vergeten ga zo even tv kijken en op tijd naar bed, ben nogal moe (12uur gewerkt) en heb af en toe het idee dat ik de baby voel? maar het lijkt me nog zo vroeg?? (de plopjes zoals je ze wel vaker hoort, maar het lijkt niet in mijn darmen ofzo te zijn?)
Ik heb het lijstje even aangepast: Tamar 23-3 geslachtsbepaling Zilvervosje 24-3 inttake vk Krokodieltjes 25-3 vk D1982 26-3 2e echo Ano 30-3 echo + nekplooi Tamar 2-4 gyn Tamar 13-4 20 wkn echo Krokodieltjes 14-4 20 wkn echo April1 15-4 vk D1982 16-4 gyn Tupp 26-4 20 wkn echo April1 18-5 20 wkn echo Mooi lijstje Tupp, maar ik heb mezelf toch maar naar 26 maart gezet, anders gaat het wel erg lang duren haha! Oh, ja en ik heb 16 april weer een afspraak bij de gyn.
Tamar 23-3 geslachtsbepaling Zilvervosje 24-3 inttake vk brenjomi 24-3 12weken echo Krokodieltjes 25-3 vk D1982 26-3 2e echo Ano 30-3 echo + nekplooi Tamar 2-4 gyn Tamar 13-4 20 wkn echo Krokodieltjes 14-4 20 wkn echo April1 15-4 vk D1982 16-4 gyn Tupp 26-4 20 wkn echo April1 18-5 20 wkn echo (heb ook het lijstje nog even aangepast, mezelf erbij.) @d1982. heb je de 26ste je tweede echo??
oh ja, ik zie het in je onderschrift. was even vergeten dat je er al een gehad had. wist het niet meer (zeg ook al heel de dag hele rare dingen die nergens op slaan collega's snappen me af en toe helemaal niet meer hahaha) (en nu ik nog eens kijk zie ik dat ik je door de war haal met ano denk dat het echt tijd wordt voor mijn bed hahaha)
@ April: hebben jullie echt zo genoten van het lenteweer gister? Hier in het zuiden hebben we echt de hele dag regen gehad... hopelijk hebben we van de week meer geluk! @ Brenjomin gecondoleerd. Oh verschrikkelijk allebei de ouders al overleden... ik moet er niet aandenken. @ Obstipatie: boh wat verschrikkelijk ik was er gisteravond zo hondsberoerd van... Misschien moet ik nog meer drinken!? (maar ik drink al zoveel!) Gelukkig gaat het sinds vanochtend weer beter. @ Babyspulletjes: babykamer en babywagen gaan we nieuw kopen en maxicosy, box en nog wat dingetjes heb ik van mijn oudste zus gekregen (bij hun kom toch geen 2e). Dus dat scheelt ook wel Fijne avond allemaal (waarschijnlijk ben ik woensdag pas weer hier. morgen weer eens een lange dag, tot circa 21u)
Brenjomin: geeft niks, dat heb ik zelf ook en voor mij wordt het ook hoogtijd om weer naar bed te gaan.
Ondanks dat ik er niet "bij hoor" mag mijn hysteroscopie van 16 april er ook bij??? Voel ik me toch nog een beetje lid vh clubje...
@Kirrebir (compleet met juffig-vingertje): Wil jij nooit meer zeggen dat je er 'niet bij hoort'! Natuurlijk hoor jij er ook bij!!! Je bent harstikke lid van ons clubje. Sterker nog... volgens mij zou er zonder jou niet eens een clubje zijn! Knuffel! Tamar 23-3 geslachtsbepaling Zilvervosje 24-3 inttake vk brenjomi 24-3 12weken echo Krokodieltjes 25-3 vk D1982 26-3 2e echo Ano 30-3 echo + nekplooi Tamar 2-4 gyn Tamar 13-4 20 wkn echo Krokodieltjes 14-4 20 wkn echo April1 15-4 vk D1982 16-4 gyn Kirrebir 16-4 hysteroscopie Tupp 26-4 20 wkn echo April1 18-5 20 wkn echo @Tamar: Wat zou het zijn?? Spannend, geniet ervan vanmiddag!