@tips, bekken, Ik slaap met een handdoek tussen mijn knieen (zijligging) en handdoek onder mijn buik! Volgens mij geeft die zoveel rust! En inderdaad als ik moe ben, liggen met handdoek net onder mijn billen! Heeft jou fysio je ook geleerd, hoe je moet gaan staan en zitten? Thx, voor de link!Ik ga zo kijken... Succes in de badkamer, mijn dochter is wel gaan slapen vandaag met de herrie in de badkamer.....Maar dat zegt niks hoor, want nu ze weer helemaal beter is, slaapt ze weer niet elke dag! @ raketje, jullie kennen het vast wel dat ijsje, ik had haar gister zo'n ijsje gegeven, ze leek wel een stuiterbal daarna! Volgens mij staat dat stijf van de kleurstoffen, terwijl ik normaal eigenlijk nooit merk dat ze daar gevoelig voor is....Ze ging pas om half 9 naar bed gisteravond.....
Ik heb je ook even gepbt! The Boy had ik al eerder gelezen, ben nu in een ander boek van hem bezig. Ik vond 'm echt heel mooi. Heel bijzonder om die gruwelen van de 2e wereldoorlog vanuit het perspectief van een onwetend jongetje die er echt niks van snapt te bekijken. Maar je mag 'm wel van me lenen hoor! Van Joanne Harris heb ik idd Chocolat en De Rode Schoenen (het vervolg van Chocolat) gelezen. Vond ik allebei heel mooi! Ik ga dan ook eens kijken naar andere boeken vaan haar. De film Chocolat heb ik nooit gezien... Ik lees meestal liever het boek Hier alles prima! Het is hier een lange paasvakantie hihi! Het gaat al weer opschieten, nog een paar dagen en dan moet ik al weer naar huis... Bleh! Het enige positieve is dat ik weer naar mijn mannetje ga!! JOEHOE! Gelukkig Skypen we veel, dus we hebben veel contact. Wat balen dat het zo regent in NL... Ik had toch echt gehoopt dat het voorjaar door zou gaan zetten! IK zal wat zon in mijn koffer stoppen. Genieten jullie maar lekker van het zwanger zijn, van frobels die schoppen, van misselijkheid en vermoeidheid die aan het afnemen zijn en van mooie echo's!!
@tamar: we denken beide (grotendeels ) jongen maar opeens zegt mn man bv. volgens mij is het een meisje??? en dan praat ie de hele dag over zijn zoon + die roze fotolijst hmmm. zelf denk ik meer jongen pffff nog een paar dgjessssss @april: ja hahah kan hij gelijk lampen voor de hele poli kopen hahaha nou mn man gaat vandaag (na werk straks) samen met een automonteur/vriend een auto bezichtigen dus dat beetje spaargeld dat gaat ook foetsie dus hoop dat de gyn. ook blij is met een niet al te dure lamp
@ Brenjomi haha, hebben we allebei al een dikke buik. Gaat iedereen zich straks afvragen of we eerdaags al moeten bevallen straks denkt men dat er een 2-ling in zit. @ Tamar Ja, dat geeft inderdaad ontspanning. Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn zoon mijn het voedingskussen gebruikt. Dat lag tussen mijn enkels tot tussen mijn borsten. Heerlijk! Dit keer ga ik hem opvullen met van die zitzak-korrels, lekker stevig. Ik ben niet bij de fysio geweest specifiek voor deze bekkenklachten, maar voor mijn voeten. Toevallig heb ik het er eens met hem over gehad, toen gaf hij dit dus aan. Ik weet wel een beetje hoe ik het best kan staan en bukken. Verder geen tips gehad. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehad en hoop dat het zo blijft. @ Nisa Spannend een nieuwe auto! Hm, nou ja, misschien een nachtlampje dan? @ Kirrebir Oh heerlijk, je bent dus goed aan het genieten van je welverdiende vakantie! Nog eventjes en dan ben jij aan de beurt en gaan we met zijn allen in spanning zitten om jou Nog eventjes en je hebt je hysteroscopie en dan.................GROEN LICHT (of roze/blauwe?)
@kirrebir, heerlijk lekker genieten van je vakantie! ben stiekem een klein beetje jaloers op je @april, haha dat dachten ze de vorige keer al dat er 2 inzaten @nisa, spannend een nieuwe auto. word nu wel heel nieuwsgierig wat het is bij jou (bij mezelf ook, maar ik moet nog langer wachten voor ik het weet) @hier, vanmiddag nog even over de paasmarkt gelopen, heb poffertjes gegeten (altijd) en daarna nog een ijsje, heerlijk. zag in een winkel een meisje die ik ken. hoorde een tijdje geleden dat ze bezig waren om zwanger worden (zo tussen neus en lippen door) en ze had een hele dikke buik dacht: oh volgens mij is het al even gelukt haha. blijkt ze nog maar 5weken te moeten dat had ik even gemist hahahaha. (vond het wel erg leuk voor haar maar er kwam ineens toch een steek jaloezie opzetten?) smste het daarnet naar vriend (daar heeft hij vroeger nog verkering mee gehad, was hij 16 ofzo) en hij had het al gehoord van iemand aan boord dat hij dat dan even zegt heb eergister een oranje meloen gekocht (vruchtvlees is oranje, die vind ik het lekkerst) misschien dat ik hem zo wel al snij heb er zin in (en heb dorst, ik drink te weinig overdag)
@Tamar: Zo te horen hebben jullie flink gewerkt, dit weekend. Het begint bij mij ook steeds meer te kriebelen om 'iets' te gaan doen, maar manlief wil nog even wachten. Vandaar waarschijnlijk dat ik me maar in de tuin heb uitgeleefd Volgende afspraak op 4 mei? Dat duurt nog wel lang. In raket zit niet alleen veel kleurstoffen, maar volgens mij ook veel suiker. Vroeger hadden ze van die roosvice ijsjes, ik weet niet of ze die nog hebben? Volgens mij zit daar minder rotzooi in. @April1: Oh, klussers over de vloer... sterkte! @Brenjomi: Heerlijk om het hartje even gehoord te hebben. Het zal vast steeds makkelijker worden om het te vinden. Enne... als je maar genoeg chocola blijft eten pas je snel in je broek. Haha. :d Ik doe met je mee hoor! Er staat alweer een paashaas naar me te lonken. @Kirrebir: Ik heb zo'n gevoel dat jij het mooie weer wel voor ons mee zult nemen! Goed teken dat je (op het zien van je mannetje na) niet veel zin hebt om naar huis te komen. Dan is het een goede vakantie! Geniet er nog even van. @Hier: Ik heb niet zo'n zin in deze week. We hebben rapportgesprekken, dus zit ik twee avonden op school. Wel lekker dat de maandag in ieder geval al een vrije dag was, hoewel het me vanochtend wel moeite kostte uit bed te komen. En nu zit ik hier weer op de bank te lummelen. Hup, ik ga gauw aan de slag!
@april : sinds zaterdagavond belt mn man met de verkoper: hij zou het ons eerst laten zien (wij wilden zondag al kijken maar dat kwam hem niet uit) dus werd het maandag goed belt mn man rond 16uur nogmaals just in case en 6uur was die klaar met werk belt mn man zegt die l*l ik heb hem net verkocht!!!!! grrrrrrrrr........... nou die monteurvriend was voor niks gekomen!! nou mn man boos want hij had het beloofd enzo pfffff.... maar vandaag is de badkamer-man bij jullie bezig?? of is die niet komen opdagen @brenjomi: ow kan ook niet wachten om het geslacht te weten weet niet wat het is maar ben er een beetje geobsedeerd door beid is welkom hoor daar niet van maar wil het gewoon weten bel straks voor een afspraak voor donder/vrijdag (ben ik net 16wkn ) ow meloen hmmmmmmm bedoel je cantaloup meloon groen van buiten oranje van binnen hier heb je niet alle groente/fruit gedurende het hele jaar maar moet je wachten op het seizoen dus helaas geen meloen voor mij ben er gek op hmmm lekkere perzik(daar wacht ik al een tijdje op kwijl kwijl kwijl, (water)meloen ow alle soorten zijn heerlijk en lekker veel vocht heb je wel nodig hier met boven de 40 graden momentje: even mn kwijl afvegen haha heb jij al een voorgevoel over het geslacht?? ach ja mannen waren ze maar net zo slim als ons
@ Nisa & brenjomi: oh heerlijk, meloenen en perzikken... lekker!! Ik maak ze vaak met een beetje oranjebloesemwater en munt.... nu heb ik ineens ook trek! @ Nisa: lampen voor de poli??? Heb ik iets gemist? @ April: Wat naar he, een badkamer verbouwen? Alsof ineens je hele huis overhoop ligt. Maar, je krijgt er iets moois voor terug en je babytje heeft straks een fonkelnieuwe badkamer Zilverman heeft de onze gedaan en heeft hem net af (op de klusspullen na), maar dat heeft wel anderhalf jaar geduurd. Nu nog lampen, een spiegel en kastjes en dan ben ik helemaal blij! Met echte klussers ben je gelukkig veel sneller klaar! @ Tupp: Poeh, zwaar hoor, twee avonden doorwerken! En het zijn vast niet altijd leuke gesprekken. Kan je overdag wel een beetje uitrusten? @ hier: Ik heb me vandaag ziek gemeld. Ik was de hele nacht wakker en heb ws. gewoon teveel gedaan afgelopen weekend. Gelukkig was zilverman zo slim om te vragen of ik me niet beter ziek kon melden. Dat doe ik normaliter nooit, zeker niet als ik niet omval van de koorts ofzo, maar vandaag dus wel. Heerlijk! De komende weken sta ik vrijwel onafgebroken in de les, dus ik maakte me al helemaal druk hoe dat vol ging houden (lang leve zwangerschapsmoeheid!). Vandaag ben ik heerlijk serietjes aan het kijken en aan het bijslapen.... mmmmmm (oh ja, ik voel me maar een klein beetje schuldig voor deze baaldag... dit heet op de kleine letten. Oke, ik voel me een boel schuldig...)
@Twee avonden doorwerken... Nou, die van vandaag gaat al niet door. Ik voelde me vanmorgen al erg moe en had ontzettend veel last van m'n allergie. Ik ben wel dapper gaan werken (want ja, oudergesprekken dus zo'n rotmoment om je ziek te melden.) Maar eenmaal op school werd ik ontzettend misselijk en een kwartier nadat de kinderen binnen waren zat ik met maagkrampen op de wc. Dus heb ik me om 9 uur alsnog ziekgemeld. Ik heb gezegd dat ik voor 14.00 zal bellen om te zeggen of ik vanmiddag en vanavond nog terugkom voor de gesprekken, maar ik kan zo wel vast bellen. Ik heb overgegeven, diarree, kan niet eten en kan ook niet slapen van de buikpijn. Die gesprekken moeten natuurlijk op een ander moment alsnog plaatsvinden, wat betekent dat ik volgende week een avond alleen op school zit. Ook niet echt prettig. Gelukkig heb ik dit jaar echt een makkelijk klasje (en makkelijke ouders ) Er zit niet één gesprek bij wat moeilijk is, dus dat valt mee. Verder niet veel te melden. Ik verveel me een beetje, dat zal wel een goed teken zijn denk ik.
@tupp, oh gadver, ook ziek. hopelijk is het vlug over. @zilver, je hebt gelijk dat je je ziekgemeld hebt. beterschap @nisa, de meloen was lekker. op sommige plekken al een beetje te zacht? (vast van het vervoeren) heb ook al steeds zin in aarbeien en frambozen, maar die zijn nog niet echt lekker (en nog heeeeeeel erg duur, als ze dan lekker zijn oke, maar dat vind ik zonde van het geld) @april, succes met de klussers (en het slapen van zoonlief) @verbouwen, de zolder maakt vriend nog af als hij thuiskomt. dan kan leah naar zolder gaan slapen en maken we de babykamer in orde (nou ja, zetten alles op zijn plek) mag wel een hele nieuwe kamer voor leah kopen
@zilver: haha nou dat was een grap wij maken hier de gyn.rijk omdat we naar zn prive kliniek gaan en elke keer flink wat geld ophoesten zodat hij bv. lampen ofzo kan kopen @brenjomi: ow hier zijn de aarbeien al volop in de verkoop en zooo lekker al en die geur hmmm + voor normale prijs dus als jij een meloen meeneemt neem ik aarbeien mee gaan we samen piknicken iedereen is welkom mits je zelf ook wat meeneemt haha erg ben ik he
American picknick... als jullie het een paar daagjes uit willen stellen, ben ik van de partij. Kort nadat ik hier zei ; Ik verveel, hopenlijk een goed teken." hing ik weer boven m'n Grote Vriend Emmer. Nu al een paar uur niks, maar ik zorg er ook wel voor dat er niks inzit wat eruit kan. Af en toe een klein slokje water enn net begonnen met ORS. Zolang ik op bed lig, voel ik me niet eens zo beroerd. Alleen een beetje buikpijn (soms een beetje erg) en een beetje misselijk. Maar ik moet niet denken aan de bank of andere Verre Reizen, verder dan de wc. Gelukkig ligt Andere Grote Vriend Laptop met mij in bed. En Tuppman kwam net thuis en heeft me de folders gebracht. Lief.
@tupp: geen probleem hoor komt vrijdag goed uit donderdagavond horen we als het goed is het geslacht zal ik xtra trakteren he jammer laat je Grote Vriend maar thuis want het zal zo lekker zijn dat je geen afscheid van ze wil nemen (waar heb ik het over??? )
@ Tupp: he, wat naar! Dat je je verveelt is meestal wel een goed teken, maar volgens mij zit jij sowieso niet zo vaak stil ? Snel beter worden, hoor! @ Nisa: Oh, ik dacht al! Ik snapte het betalingssysteem al niet @ hier: zilverman is thuisgekomen met hoofdpijn en misselijkheid (die is gisteren van de trap gedonderd) en vraagt of ik even wil masseren. Dus ik zwaai af voor vandaag @ Brenjomi: Ik vergeet het bijna, hoe is het afgelopen met de duowagen?
@zilvervosje: Ik zit inderdaad niet vaak stil. Ben onder andere veel actief als vrijwillig hulpverlener in de EHBO. En die EHBO-er gaat nu ook even spreken (ziek of niet!): Je hebt het over masseren: heeft hij last van zijn schouders / nek? Het kan gewoon spierpijn zijn. Een hoge spierspanning op die plek, veroorzaakt vaak ook een gemene hoofdpijn. Maar: vallen en daarna (of het nu gelijk is of na een dag) misselijk en hoofdpijn is altijd naar de huisarts. Geen paniek, het zal ongetwijfeld meevallen. Maar het is wel goed om even te laten controleren of hij geen herscenschudding of whiplash heeft opgelopen. @hier: ik heb nu in twee uur tijd 'al' en half glas water en een beetje ors op, zonder dat ik het eruit gooi. Ik heb beneden nog één of ander peuter-fruit-pap-achtig ding liggen. (Gratis gekrijgt ) Ik denk dat ik me daar straks maar eens heel dapper aan ga wagen. Verder hebben we niet echt ziek-voer in huis.
@zilvervosje, ik dacht hetzelfde als tupp (geen ehbo) maar na vallen misselijk en hoofdpijn kan inderdaad een hersenschudding zijn. @nisa, oh ik kom zeker zal nog eens bedenken wat ik er nog bij wil (appeltaart, kwarktaart) @tupp, hopelijk voel je je vlug beter. ben benieud of dat peuter-fruit-prut lekker is? vind het er altijd vies uitzien leah krijgt nog wel potjes fruit en dat ziet er ook vies uit maar het smaakt redelijk. @duowagen, ze ging foto's maken van het bakje (waar de baby in kan) en mailen. ik hoop ze vandaag of morgen nog te krijgen? dan kan ik ze naar vriend doormailen. maar denk dat ik hem toch wel koop hij ziet er nog goed uit (op de foto) en is door hun ook gekocht omdat nummer 2kwam. en niet vaak gebruikt. @hier, vriend is daarnet vertrokken uit amerika, dus geen bereik meer. ben benieuwd waar hij naartoe moet, want eerst hadden ze het over chili, daarna ineens door het panamakanaal? maar toen toch gewoon chili. en nu smste hij vanmorgen (voor hij ging slapen) dat ze waarschijnlijk naar west afrika? dat is voor hem 3weken varen dus dat is wel lekker voor hun. (en dan gaat de tijd snel) hopelijk kan hij nog in de buurt komen? dat zou wel heel erg leuk zijn, dat hij naar nederland of belgie komt. dan kunnen we weer naar boord (maar nu hij eerste stuurman is heeft hij een veel grotere hut)
@peuterfruit: 't was appel-banaan prut. Was het lekker... mwah. Ik heb liever gewoon 'volwassen' appelmoes als ik ziek ben Maar bij gebrek aan iets anders, was het goed te doen hoor. Nadat ik dat spul een half uur had binnen gehouden heb ik een half boterhammetje gegeten een een half bekertje warme melk gedronken. Tot nu toe gaat het goed, maar ik denk dat dit wel even gneog is! @Brenjomi: 't zou lekker zijn als hij een beetje in de beurt komt! Kan hij dan voor een dagje naar huis komen, of ga jij dan naar de boot? Hoe lang heeft hij nu geen bereik?
@tupp, als hij naar afrika gaat heeft hij zoiezo 3weken geen bereik. en dan is het de vraag of hij daar bereik heeft? maar dan mailen we en hij kan als het moet bellen via de sateliet telefoon aan boord (is behoorlijk duur) en hoop ook dat hij in de buurt komt dan gaan wij naar boord toe heb er nu al zin in.in het eten niet (ben een keer zeeziek geweest toen ik meevaarde en als ik nu al aan dat eten denk word ik misselijk was leuk de vorige keer dat ik aan boord was, was ik net zwanger (week of 5-6) en dan dat eten zijn werktijden zijn aan de ene kant nu ook lekkerder, want anders moest hij wachtlopen 4uur achter elkaar (in de haven de vorige keer 6uur) dus dan had hij weinig tijd. nu is hij op zondag zoiezo vrij en werkt van 7tot half6 (met pauzes tussendoor) en is savonds ook gewoon vrij. en als hij overdag niet veel te doen heeft kan hij ook even niks doen. (dus als we naar boord gaan en hij heeft het niet zo druk met de lading heeft hij gewoon tijd voor leah en mij) en het zou helemaal mooi zijn als hij na de 20weken echo in de buurt komt, dan vraag ik aan de gyn. of hij het geslacht op een briefje wil schrijven (staat zoiezo in de brief voor de huisarts) en dan mag hij het openmaken (als het niet te lang duurt en ik mijn geduld kan bewaren) had het er gister nog met hem over en het maakt hem helemaal niks uit wat het word en hij heeft ook geen vermoeden @appelmoes, dat is inderdaad ook lekkerder dan het andere fruit uit een potje
@ Tupp: hoe gaat het vandaag met je? Voel je je al iets beter? @ Brenjomin: ik hoop echt dat je vriend in de buurt komt en dat je aan boort kunt. @ April: hoe gaat het met de badkamer? Heeft je zoontje toch `s middag kunnen slapen? @ Nisa: ik neem ook wel wat mee voor de american picknick @ Hier: Paasmaandag was het erg druk bij de babydump, maar we hebben toch de babykamer kunnen bestellen Verder nog wat rond gekeken, maar aangezien we volgende week vrijdag allebei vrij hebben gaan we nog een keer terug en dan zal het wel rustiger zijn (hoop ik)
@hier: Ik ben BETER. Ik denk dat ik maandag gewoon teveel gegeten heb ofzo. Ik werd gisteren echt al met een vol gevoel wakker, terwijl ik normaal wel trek heb 's ochtends. Toch maar ontbeten, want ik sla het ontbijt nooit over. Maar misschien had ik beter even kunnen vasten Het eten maandag was erg lekker, dus ik heb inderdaad wat meer naar binnen gewerkt dan nodig. En het schijnt dat tijdens de zwangerschap je spijsvertering toch wat langzamer werkt. Anyway: ik werd vanochtend wakker met flinke trek en een ontbijtje ging er nu goed in! Wij gaan zaterdag naar babydump, dan gelden de Paasaanbiedingen nog. Wij willen een kinderwagen + autostoeltje halen.