Hier heb ik af en toe ook wel een beetje last van. Beide varianten (ide van Cossy en deze) zijn vervelend. En ik denk dat het er ook wel een beetje bijhoort. Al is het maar vanwege de hormomen. En het feit dat er een enorme verandering gaat plaatsvinden in je leven. @hier: Net gehoord dat een oud-collega van me is overleden. Heel lief, warm, liefdevol mens met een enorm hart. Ze was al heel lang ziek, heeft haar prognose jaren overleeft. En ik wist een paar weken geleden al dat het nu echt aan het aflopen was. Maar toch. Slik. Morgen is de uitvaart (Dinsdag al overleden maar ik hoorde het nu pas.)
@tamar, ik vond de etosdoos erg leuk er zat zelf een knuffel in (bij leah nog niet) zal de rest niet verklappen (mocht iemand anders hem ook halen?) gelukkig geeft de band ondersteuning, het lijkt me inderdaad niet lekker. ik heb wel al een paar dagen savonds last van druk? haha, zo noemde ik het bij leah. zeg maar vanbinnenuit mijn vagina dat er druk staat naar onder toe. als ik gezeten heb (even) is het over. denk van teveel te doen en te staan en leah te tillen? bij leah had ik dat als ik na de bevalling nog stolsels had, maar dat was erger (nou ja, erger, het deed meer zeer) @zilvervosje, heb dat ook af en toe hoor: red ik het wel met 2kids. hoe ga ik dat ooit doen? zou het lukken met de hondjes? denk zelfs af en toe: waar ben ik aan begonnen maar dat was meer toen ik erg misselijk was en niks kon (en toen ik ziek was) dat valt nu weer mee. @tupp, dat is zonde, het blijft moeilijk, of je het nou weet of niet. sterkte. @nisa, en al gerustgesteld? hopelijk wel. @cossy, ik heb ook nog af en toe vlagen met paniek. en ik las vorige week een stukje van iemand die meerdere miskramen heeft gehad en nu al even zwanger is (hier op het forum) en ze had ook gedacht dat het na een bepaalde tijd over was (de angst) maar die begint nu opnieuw schreef ze. hopelijk word je binnenkort wat zekerder (is voor jezelf wel lekker) @d1982, heb je nog kriebels over je mag er anders wel een beetje geven, heb wel lentekriebels (zag een leuke jongen bij de frietboer haha) maar geen schoonmaakkriebels @behaarde mannen, vriend is juist wel behaard, ik hou er ook wel van tegenwoordig vind ik mannen zonder borsthaar er zo jongensachtig uitzien hahaha. het is maar wat je gewend bent @hier, vandaag gewerkt, was het al vlug beu. een client was erg opstandig al een tijdje maar nu was ik het ook goed beu hij wordt al kwaad als je iets heel normaals aan hem vraagt. het zullen de veranderingen op het werk wel zijn, maar ik vind dat moeilijk en weet niet goed wat ik met hem moet (heb het hem gezegd ook) en heb daarnet een buikfoto gemaakt, de taxichauffeur op mijn werk vroeg het ook: je bent zwanger? haha. het is erg goed te zien (vooral in mijn hout-kleren) moest er zelf ook wel om lachen. zal hem zo even plaatsen (even mijn hoofd eraf halen)
Zilvervosje -> ja langer dan een week a 5 of 6 zal die onzekerheid sowieso niet duren, als ik eenmaal in de 'veilige' zone kom (waarin ze het kindje helpen) zal ik me sowieso wel veel zekerder voelen. En misschien dat ik geen angst heb voor de bevalling en de tijd erna omdat het voor mij niet de eerste is. Ik heb een beetje zoiets van... been there done that. Dan is het minder eng. De stap van 0 naar 1 is veel groter dan van 1 aar 2. D1982 -> Heb inmiddels vernomen dat de wolk redelijk onschadelijk was. Hmmm ik vertrouw het nog steeds niet hoor... Zelf in de namiddag is de wolk nog gespot, boven de Ardennen. (!!!) En ik heb ook al het hele huis gepoetst vandaag, hihi! tupp -> Sterkte met je oud-collega! Maar niet uit hoe lang je het van tevoren al wist, als het eenmaal gebeurt is het toch altijd een klap. Brenjomi -> Hmm nou ik ben dus in ieder geval niet de enige met angst, op zich al een geruststelling... (want ik ben ook zo'n doos die er dan over gaat piekeren of het geen 'voorgevoel' is, hihi) Nouja het zal wel weer weg zakken. En mooie buik al zeg!!
Zo, even een foto van mijn buikkie! Met 19 weekjes. Hij is echt al dikker dan bij Vince rond die tijd!
@cossy, ook een mooie buik maar die van jou lijkt al veel strakker, die van mij is nog iets 'losser' (al lijkt dat in die broek niet zo)
Ohw, ik zie inderdaad niet echt verschil, hihi. Die van jou is wel al ongeveer even groot. Lekker he, zo showen!!
hihi, aan de ene kant denk ik: oh wat erg, ik (lijk) nu al zo zwaar. maar aan de andere kant denk ik: nou en? misschien is dit wel de laatste keer dat ik zwanger ben (we willen er wel meer, maar of het ons gegunt is?) en ik wil er ook van genieten (wat ik nog niet zo goed durf) dus ik mag er ook mee pronken @hier, ben weer misselijk. bbrr. net weer even boven de wc gehangen, maar er kwam niks. ging net de hondjes uitlaten en dacht: volgens mij moet ik overgeven, maar nee. hoop dat de misselijkheid zo weer snel weg is. vind dat zo vervelend (vooral omdat het lijkt alsof ik wel elk moment kan overgeven anders misselijk is minder erg) de oudste hond had nogal wat energie over. ze hebben nogal lang alleen gezeten vandaag. daar moeten ze weer even aan wennen (ik ook, vind het af en toe zo sneu) maar het was mijn eigen schuld, was vergeten vragen aan mijn schoonvader of hij ze uit wilde laten de oudste had gelukkig maar 1klein plasje in huis gedaan, hij heeft af en toe nogal blaasproblemen. ze kunnen naar buiten, want ik heb een luik, dat is met dit weer wel lekker ik ga naar bed, ben weeral helemaal op. steeds erg moe. dit zou toch beter worden nu ben al lang blij dat ik niet steeds zoveel moet werken weltrusten
Hallo lieve dames! Zit op 't vliegveld van Curacao (had overstap) en ze hebben hier wifi! Dus ik dacht ik kijk ff hoe het met jullie is . Ik ga de fotootjes thuis bekijken en daar ook reageren, maar wilde ff laten weten dat ik aan jullie denk. Tot snel!
Brenjomi, ja dat denk ik ook inderdaad. En hier al helemaal, want mijn vriend wil maar 2 kinderen, en is daar heel stellig in. Dus het zit er dik in dat dit mijn laatste zwangerschap is. Ergens vind ik het wel jammer, maar met 2 gezonde kindjes hoor je mij niet klagen hoor. Vervelend dat je nu weer misselijk bent! Hopelijk is het van korte duur. Ik ben overigens ook nog hartstikke moe, helaas. Maar bij mij kan het ook liggen aan de extreem lage bloeddruk. Kirrebir -> lief dat je aan ons denkt!! Hele goede reis.
@april: jaaa nogmaals dankjewel @tamar: haha jaa gelijk een blauwe banner zie opeens alles blauw fijn dat die bekkenband je goed is bevallen @zilvervos: dankje!! nou ik had helemaal geen voorkeur maar wat ik zei wel een voorgevoel en dat was idd. een jongen!!! het klopt dus toch dat moeders het aanvoelen idd. hij heeft geen haast bij het afrekenen maar heb gister met mn man gesproken we kijken het nog heeel eventjes aan en anders gaan we gewoon bij een ander gyn. verder idd. ik betaal ervoor dan wil ik er ook wat voor terug!!!! haha ja nu zit je idd. definitief aan elkaar vast!! ik had ook zoiets van hmm je kan nu niet bv. je jas pakken en weggaan @D1982: hahaha nou hij heeft gebeld omdat er wat misverstand was nou we mogen volgende week langskomen nog eerder misschien dat we over een paar weken weer gaan want hier gaat het toch anders als in NL dus ??? ik laat het nu doen en dan als ik wil later rond week 20 als ik het niet vertrouw nog een keer want wat ze niet goed kunnen zien doen ze later opnieuw heb ik begrepen ik laat het verlopig maar over me heen komen ik zie het wel ik heb ook soms zo'n aanval van alles moet gepoets worden heerlijk zon schoon fris huis en idd. de lente en de zon die geven je toch een zetje mee
@brenjomi: ja hoor ik laat het verlopig over me heen komen ik zie wel en anders doe ik het later nog een keer ow wat een mooie buik nu al!!! ik wil ookkkkkkkkk @behaarde/gladde mannen: geef mij maar lekker glad hoor haha ik hoef echt geen harig man (gelukkig heb ik een gladde haha) het is wel meer jongensachtig klopt maar zelf zie ik er ook jong uit dus dat zit bij ons goed!! niemand gelooft ook dat we getrouwd zijn vraag me af hoe dat straks zal zijn met de kleine @cossy: ow nog een mooie buik!!!! ik weet iig dat ik mn buik verlopig niet ga showen want jullie gaan vast vragen waar de kleine zit want tis zo klein ben ook nog niks (miss. 1kg) aangekomen maar tis ook mn '1ste' zwangerschap dat scheelt ook natuurlijk @misselijk: nee niet misselijk maar begin wat last te krijgen van maagzuur wel vroeg maar een paar wkn terug had ik er ook een paar dgn last van was gelukkig weer weg hoop niet dat ie zo snel begint bij mij want meestal begint het toch meer aan het eind van de zw.?? zit nog niet op de helft!!! @hier: we gaan straks onze roze fotolijst omruilen met een blauwe man is nu op werk tot 4uur ik ga nu lekker wat eten hmmmm
@ Nisa: HOERA!!!! EEN JONGEN!!! En wat leuk dat jullie het allebei zo goed aanvoelden! Gaan jullie de kinderkamer erop aanpassen? @ Zilvervosje: Ik denk dat elke zwangere wel eens dezelfde angsten kent. Ik maak me ook wel eens zorgen over of ik wel genoeg geld heb voor een kindje en of ik wel een goede moeder zal zijn. Ik heb nu namelijk echt nul verstand van baby's. Maar ze zeggen dat dat allemaal vanzelf goed gaat, dus daar vertrouw ik maar op. @ Cossy: Wat naar dat je steeds zo'n angst hebt. Ik kan me voorstellen dat het bij jou wat gevoeliger ligt. Ze zeggen altijd dat als je eenmaal een goede echo hebt gehad, de kans op een miskraam erg klein is. Maar bij jou ging het bij 16 weken alsnog mis, dus ik kan me voorstellen dat je dat vertrouwen kwijt bent. Maar inderdaad, je bent bijna op de helft en je voelt de baby al lekker bewegen, dat moet vast geruststellen. Straks 20 weken echo en dan nog meer geruststelling. @ Kirrebir: Hoe was je vakantie? Al zicht op een NOD? @ Tamar: Bij jou alles goed? @ Hier: Ik voel het kindje nog steeds niet bewegen . Ik vind het zelf erg laat. Ze zeggen dat het bij een eerste vanaf een week of 20 komt, maar ik lees van zoveel vrouwen dat ze het al veel eerder voelen, vanaf een week of 17. Echt iedereen om me heen vraagt of ik al wat voel. Nou, nee dus, en dat maakt me een beetje onzeker . Gelukkig heb ik steeds op mijn werk met echo kunnen zien dat het levendig beweegt, anders zou ik me echt druk maken. Deze week zag ik het zelfs met de beentjes zich afzetten tegen mijn baarmoederwand en nog voelde ik er niks van . Pffff, ik let er heel erg op, maar er is echt nog niks van plopjes, borrelen op kriebeltjes. Maak me er een beetje druk om. Ondertussen weet ik wel wat het is (zelf gezien), maar ik laat het even aan de 20-wkn echoscopist over om het te bevestigen. De 20-wkn echo heb ik woensdag. O ja, we zijn sinds afgelopen woensdag in ondertrouw . 4 aug we trouwen voor de wet. Heel onromantisch, alleen handtekeningen zetten, zonder ceremonie of toespraak. Een echte bruiloft, met alles erop en eraan komt nog als we later groot zijn en geld hebben . Maar ik vond het fijn om getrouwd te zijn voor de baby komt.
Nisa -> Volgens mij zijn ze bij jullie bij de gyn wat makkelijker, niet? Nouja, eigenlijk zijn de overal bij de gyn makkelijker. of je nou in Duitsland bent, of in België ofzo... Nergens doen ze zo moeilijk als in Nederland. *zucht* En jij deelt dus mijn voorliefde voor onbehaarde mannen. En over jong uitzien, tsja ik kan erover mee praten... Ik ben nu 22 maar ik hoor echt ALTIJD dat ik er jonger uitzie, als 18 ofzo... Nou leuk hoor, als je met 2 kinderen over straat loopt... Krokodieltje -> Tsja dan heb je vast de pech dat de placenta aan de voorkant ligt ofzo... Daar hoef je je verder geen zorgen over te maken, want er zijn genoeg vrouwen die de beeb pas vanaf 22 weken voelen. Maarja leuk is anders, dan snap ik. Leuk dat je al weet wat het wordt!! Ben benieuwd. En leuk dat jullie voor de wet gaan trouwen! De reden die jij aangeeft is precies de reden dat wij niet gaan trouwen, maar waarschijnlijk geregistreerd partnerschap gaan aanvragen in de zomer. Zo hoor je toch officieel bij elkaar als gezin, en is juridisch alles geregeld. En omdat wij niet gelovig zijn hebben we maar 1 keer om te trouwen, namelijk voor de wet. Dus moeten wie die 'bewaren' voor als we geld hebben.
@krokodieltje: jaa dankjewel!! de kinderkamer (Wat ik in gedachten heb): meubels wit en lime groen/ turquoise blauw de muren?? kinderwagen: limegroen zoiets ongeveer wat gaaf dat je het geslacht al weet!!! hooo moeten we wachten tot woensdag nou vooruit babyvoelen: ow meid dat komt echt wel hoor en mensen om je heen hebben altijd wel van die leuke vragen laat ze maar praten. jij weet dat je kind lekker gezond is dat is toch het allerbelangerijkst!!!!!!!!! die schopjes komt echt wel hoor!!! en wat leuk in ondertrouw!! wij zijn ook eerst officieel getrouwd in maart en dan in april het feest wel snel achterelkaar maar het kwam zo uit
@cossy: ow ze zijn heel makkelijk. ik mag dezelfde dag voor een echo, als ik met een vraag bel ;nou kom maar langs kijken we even nou ga maar bloedprikken en anders prikken we over een paar weken weer maar in Tr zijn ze over het algemeen heel makkelijk ja sorry ik hoef ook geen harige man moet er niet eens aan denken haha ziet jou mannetje er ook jong uit maar straks hebben we er een voordeel aan ben je 30 zie je eruit als 25 en ben je 40 = 30 haha daar gaan we voor
@Krokodieltje: Proficiat! Leuk dat jullie gaan trouwen. Maak je geen zorgen over het voelen van je kindje, dat komt vanzelf! @uitvaart: 't Was mooi. A. had zelf (met partner en kids) haar dienst in elkaar gezet. Mooie muziek, teksten die bij haar pasten. Het zonnetje scheen door de kerkramen naar binnen en dat paste goed bij de sfeer. Het was fijn zo afscheid van haar te kunnen nemen. @mannen: Ik quote Loesje (van de posters enzo) Iets warms graag, met borstharen.
Nisa -> Lijkt me wel heerlijk hoor, als ze zo makkelijk zijn met alles. Het ergste vind ik dat het daardoor in Nederland vaak mis gaat. Sommige vrouwen voelen aan als er iets mis is en worden dan gewoon niet serieus genomen, soms met de dood van het kindje tot gevold. Dat zou echt schelen als ze daar wat makkelijker mee waren. In Duitsland leiden ze je eerder in als dat beter uitkomt qua vakantie... tupp -> Fijn dat de uitvaart mooi was! Hebben jullie tenminste nog op een mooie manier afscheid kunnen nemen.
@cossy, in belgie zijn ze ook makkelijker. las van de week dat ze in nederland pas bij 41.3weken voelen of je al ontsluiting hebt? (de vk) bij de gyn (in belgie) was dat bij mij al bij 36weken en bij 38weken ook. (ik had bij 36weken al iets ontsluiting en bij bijna 38weken 1-2cm) dat vond ik al zo vreemd. @nisa, wel lekker dat je dan bijna gelijk kan komen, in belgie vind ik ook dat je nooit zo lang moet wachten (of ze moeten vakantie hebben, maar dan kan je naar een andere gyn.) @tupp, dat vind ik op zich wel mooi dat ze er zelf nog iets aan heeft kunnen doen, dan is het echt afscheid van haar. ik hoorde vanmiddag van mijn schoonmoeder dat er hier in het dorp een paar weken geleden een man is overleden (was al rond de 75? en had kanker) en die had ook een eigen speech geschreven, die de begrafenisondernemer voor had gelezen. maar die arme man (begrafenisondernemer in dit geval) was een paar keer gestopt en had steeds gezegd: dit zijn zijn woorden. het was niet zo netjes hij was een paar keer getrouwd geweest en had 6kinderen, maar hij had gezegd dat hij maar 2echte kinderen had, de rest was kachelhout. en dat hij een hekel had aan een heleboel mensen moest er stiekem een beetje om lachen, want iedereen had met open mond in de kerk gezeten. is best lullig, maar als overledene heb je nog wel je laatste zegje gedaan @krokodieltje: gefeliciteerd, wij mogen die dag toch wel taart eten op jullie he @tupp, hihi, loesje heeft vaak goede spreuken, deze is ook wel iets voor mij @nisa en cossy: mogen ze dan ook geen okselhaar hebben? en moeten ze (als ze het hebben) hun borsthaar ook scheren?? vriend zijn haar op zijn hoofd wordt steeds dunner, had een tijdje geleden een foto gemaakt waar zijn hoofd van boven op stond. hij schrok zich rot het is nog niet kaal (gelukkig, hij is nog maar 27) @hier, zei vanmiddag tegen mijn schoonmoeder dat ik van de week op een dag 3ijsjes had gegeten. oh dan is het een jongen zei ze gelijk, want bij stephan had ze ook zoveel ijsjes gegeten??? dus ik zei: bij leah heb ik wel eens ontbeten met een fruitjoy, dus dan zou je zeggen dat het weer een meid is. volgens mij wil ze heel graag dat het een jongen is? want een tijd geleden stonden we in een kledingwinkel en dan ging ze alle jongenskleding bekijken?? heb me vandaag stiekem weer een beetje geergerd aan de mensen om me heen. dat zijn de hormonen toch????
@ Krokodieltje: Gefeliciteerd! leuk dat jullie gaan trouwen voor de wet voor dat de kleine komt. Wij willen over een aantal jaar trouwen met onze kindje(s) erbij. @ Brenjomin: apart die speech van die man, maar ja hij heeft het zo gewild, dus dan moet dat toch kunnen... @ Nisa: nog sneller een echo, altijd goed! haha. Echt goed geregeld in Turkije! @ Buikfoto`s: ik zag al een aantal mooie buikfoto`s voorbij komen. Mijn vriend heeft vorige week ook nog een aantal buikfoto`s gemaakt. Ze staan in mijn album. @ Hier: vanochtend nog naar de prenetal geweest en 2 truitjes gekocht. Mijn schoonvader gaat donderdag met pensioen en dan hebben we dus een feestje en ik wil er toch een beetje leuk uitzien . Daarna heeft mijn vriend in de tuin gewerkt en heb ik alle ramen en deuren gewassen. En daardoor ben ik nu waarschijnlijk niks meer waard