@ L78 jij ook sterkte met je kindje en de prik. @ Tamar, hee wat spannend!!!! Ik ga duimen voor je @ Kirrebir Hoop dat het met jou ook allemaal goed gaat!
Hoi dames! Wij zijn vandaag ook voor de 2e prik geweest, ging prima. Vorige keer had Vince maar 0,1 verhoging, dus ik evrwacht deze keer ook niet veel bijwerkingen. Trouwens goed nieuws, ik ben nog niet ongesteld! Terwijl ik dan eigenlijk wel nu zou moeten zijn. Nouja, het kan natuurlijk nog komen, aangezien mijn cyclus nogal vreemd is. Maar ik blijf hopen! Zou een mooi kerstkado zijn.
Toch een innestelingsdip, Cossy ? Ik hoop dat ik gelijk had . Hier afgelopen zaterdag eisprong gehad. NOD is 26 december, maar ik ga 1e kerstdag al testen: wij gaan voor het mooiste kerstcadeau ! Duimen jullie mee?
Haha ja wie weet, heb dit nog niet eerder gehad, dat het weer terug omhoog ging... Nouja, afwachten maar... Ik hoop dat we beiden een mooi kerstkado mogen ontvangen!!!
@Ano Inderdaad van de prik. Bij de eerste prik heeft hij helemaal nergens last van gehad. Ik had gehoopt dat het deze keer ook zo goed zou gaan, maar helaas. De koorts was in de loop van de middag wat van 39,1 naar 38,5 gezakt. Met een paracetamolletje naar bed gegaan en hopen dat het morgen een stuk beter zal gaan. Gelukkig heeft hij wel lekker goed gedronken en gegeten. @ Cossy Zou fijn zijn als je zoontje ook dit keer goed uit de vaccinatie komt. @ Krokodieltje en Cossy En natuurlijk heel veel geluk gewenst, wie weet inderdaad een mooi kerstcadeau!
Hallo meiden! Mijn meisje had na de 1e enting helemaal nergens last van, nu vandaag helaas wel. Koorts en een pijnlijke arm.. Hopelijk is het morgen weer over! @ Cossy: spannend meid, zolang je niet ongesteld bent is er hoop! @ krokodieltje: ik duim voor je! Heb je ovulatietesten gebruikt? (omdat je weet dat je zaterdag je eisprong hebt gehad)
Noukje, ik heb ovutesten gebruikt en ik houd mijn temp bij (als je mijn banner aanklikt, zie je mijn templijst). Daardoor weet ik dat het zaterdag was. Ik voel mijn ei nl. niet en ik voel hem ook niet aankomen...
@ krokodieltje: is het fijn om ovutesten te gebruiken? Ik zit/zat er ook aan te denken om ze te gaan gebruiken.
Noukje, mijn vriend en ik vinden ovutesten erg fijn. Mijn cyclus is onregelmatig en omdat ik de eisprong niet voel, weet ik nooit precies wanneer ei komt. Mijn vriend en ik hebben allebei een druk leven, waardoor we soms te moe zijn om te moeten klussen (heb een hekel aan dat woord klussen, maar noem het maar even zo voor het gemak). Door ovutesten weten we ten minste zeker dat we het ei niet missen door onze moeheid, dan zetten we ons gewoon toe tot een klusje. En het voordeel is dat je de rest van de tijd kunt vrijen voor de leuk en lekker, dan is alle druk erachter weg.
In die omstandigheden zijn ovu-testen inderdaad ideaal. Maar ik zelf blijf zweren bij tempen, dat is echt zooo verrassend nauwkeurig, hihi! Bij mij althans, er zijn ook vrouwen bij wie het voor geen meter werkt...
@ krokodieltje: je hebt gelijk hoor. Ik heb soms ook de puf niet om 's avonds nog aan de gang te gaan Ovutesten zijn dan idd de uitkomst. Nouja we wachten nog maar een cyclusje af...(ben zo bang er te veel mee bezig te zijn) @ cossy: ben je niet bang teveel met je temperatuur/ zwanger zijn bezig te zijn door iedere ochtend je temp op te nemen? Is voor mij een beetje de drempel, ik ben bang mezelf helemaal gek te maken.
Hmm ik moet zeggen dat het bij mij heel erg meevalt. Ik meet smorgens mijn temp, neem mijn foliumzuur-pilletje, en denk er dan de rest van de dag niet meer aan. Behalve rond en na de eisprong dan, maarja dat zullen de meesten wel hebben.
Ben blij dat je dat zegt...ik heb ook zo'n hekel aan dat woord klussen, maar het lijkt alsof iedereen het hier gebruikt.... @ hier: ik was niet thuis, maar ons kleine mannetje schijnt goed op de prik gereageerd te hebben: geen koorts en lekker gaan slapen. Net als ik zo...welterusten meiden!
hahahah gelijk heb je maar je vergeet er 1 ; ach joh MAAKT NiET UiT !!! je bent nog jong ik vraag me af waar ze het lef vandaan hebben grrr maar een goede topic zal ook vaker komen
Aaaagh die is óók erg ja! Weet je wat ik vaak hoor? 'Ach, jij hebt er tenminste al één, sommige mensen hebben helemaal geen kinderen...' Natuurlijk ben ik echt hartstikke blij en dankbaar voor mijn gezonde knulletje, maar dan mag ik toch nog wel verdrietig zijn om mijn verloren kindje?!
Wat mij trouwens ook een beetje tegen de borst stuitte is een artikel wat deze week in de Ook (voor opa's en oma's) stond... Heel groot verhaal over kindjes die tijdens de zwangerschap zijn overleden, en hoe onbegrepen de ouders en grootouders zich voelen. Was heel mooi gemaakt. Maar laten ze dan vervolgens een expert aan het woord, en die expert legt dan even uit dat de ouders eigenlijk alleen verdrietig zijn vanwege de verpestte toekomstvisie... :x Nou dat vind ik dus echt helemáál niet waar! Ik ben mijn kindje verloren terwijl ik niet wist dat ik zwanger was, dus dan zou ik niet verdrietig zijn volgens zijn theorie? Ik voel me alsof mijn hart uit mijn lijf is gerukt. Ik heb elke dag verdriet tot in het diepst van mijn hart, om mijn verloren zoontje. En dan vind ik het echt heel erg dat iemand beweert dat mensen alleen verdriet hebben vanwege hun verpestte toekomstvisie! :x
Jeetje wat gaan jullie snel hier zeg! Kan het dus niet allemaal bijhouden Ik vind dat soort opmerkingen van andere ook erg vervelend. Nu weten niet veel mensen dat ik een miskraam heb gehad hoor. Alleen mijn ouders. En verloskundige uiteraard. Maar toen we een jaartje bezig waren en ik advies vroeg aan de dokter zei ze inderdaad dat we nog jong zijn. Dus alle tijd:S Al gaf ze me wel een formulier mee voor het testen van het zaad van me vriend. Dit hebben we alleen nog niet gedaan. Omdat ik wachtte op mijn menstruatie. Die kwam alleen niet want was toen zwanger. En nu willen we het nog even aan kijken. Mocht al wel door naar de gyneacoloog van de verloskundige. Maar omdat het me eerste miskraam was en nog heel pril kon het naar mijn idee vanalles zijn dat het misgegaan is. Dus wil het nog 1 keer proberen. Als de volgende keer alleen weer mis gaat gaan we onderzoek laten doen. Zijn jullie al lang bezig? En hebben jullie al onderzoeken laten doen? Kwam daar iets uit? Liefs
@Tessme: hoi, ik begrijp dat je nu dus wel zwanger ben maar het nog niet helemaal vertrouwt? klopt het? ik zie ook geen banner hoever je ben enzo,helaas. ik hoop dat het dit keer gewoon goed gaat (duim voor je ) wij hebben wel tig onderzoeken gedaan waaronder chromosomen, schildklier ond. maar alle onderzoeken bleken goed te zijn en we mogen er weet tegenaan heb mn NOD binnen een paar dagen dus de komende ronde is van ons en een vraagje he waarom heb je zo,n lichte typ-kleur gekozen moest heel goed kijken om de letters te zien beetje vervelend eigenlijk... misschien dat je een wat donkerder kleur kan zien is wat overzichtelijker (bedoel het goed) gr. nisa
@ Cossy: Ik doe beide. Ik gebruik ovutesten en ik temp. Met tempen weet je nauwkeurig de ovulatiedag, maar dat is achteraf (als je temp voor 3 dagen gestegen is). Een ovutest wordt positief vóór de eisprong, dus die zijn beter te gebruiken voor de timing. @ Noukje: Door ovutesten te gebruiken merk ik dat ik er juist minder mee bezig ben. Omdat mijn eisprong steeds op een andere dag valt, weet ik niet wanneer hij komt. Voorheen tempte ik alleen, maar daarmee weet je dus alleen achteraf of je je ei gehad hebt en dan is het al te laat. Zonder ovutesten was ik dus soms wel meer dan een week krampachtig bezig met: "O jee, mis ik mijn ei niet." Dat was ook heel vervelend voor mijn vriend, want die "moest" steeds weer van mij, om maar geen kansen voorbij te laten gaan. Nu zijn er maar 2-3 dagen dat we echt een soort van "moeten", de dagen van een positieve ovutest tot aan de tempstijging. Ik hoef niet meer bang te zijn dat ik een ei mis en buiten die periode van 2-3 dagen mag alles maar hoeft er niks. Echt, het scheelt ons een hoop stress. En het is zoals Cossy zegt, je neemt je temp op, doet 's middags een ovutestje en als die negatief is, leg ik alles weer terzijde en ben ik er weer even niet meer mee bezig. In ons geval hebben ovutesten dus juist als resultaat dat ik er minder mee bezig ben.