@ Cossy: had ik bij mn eerste zwangerschap ook dat bijgeloof. Ik had bij mn tweede zwangerschap dat bijgeloof helemaal niet en ik had er zo'n goed gevoel bij.. tot de echo... toen bleek het dus niet goed te zijn. Dus nu een beetje zelfbescherming... @ Nisa: dat lijkt me ook erg zwaar.. ik hoop echt dat je snel weer zwanger bent en dat het dit keer wel goed blijft gaan. @ April: hier ligt wel veel sneeuw maar vandaag niet meer gesneeuwd hier. Bij jou wel dan?
Nou tijdens mijn mk zelf schoot t niet echt op dat mn zoontje erbij was, die heeft toen een paar uur aan een stuk gekrijst zonder dat ik m kon troosten... Maar de tijd erna was hij wel een ontzettend grote steun ja! Hier schijnt trouwens de zon...
bedankt allemaal hoop het ook 3x is scheepsrecht toch? want als het weer niet goed zou lopen weet ik niet of ik het NOG een keer aandurf eerlijk gezegd, hoop dat het niet zover komt we zitten in de klusweek en heb keelontsteking, koorts e.d. we proberen iig om de dag te klussen maar mn man is bang dat als ik zwanger zou raken dat het weer niet goed zou komen omdat ik griep heb... nou daar geloof ik niet in. dat is toch ook bijgeloof? cossy: ik kan het me wel inbeelden, hoop over een paar wkn dat het overbodig is geweest
hey meiden ik zou me graag willen aansluiten bij dit onderwerp afgelopen oud jaars dag heb ik een miskraam gehad. we hadden maandag te horen gekregen hiervoor dat ik 5 1/2 week zwanger was. en onlangs dat het nog zo ver is. praten we veel om het weer te proberen. hierom sluit ik me graag bij jullie vragen/onderwerp aan. gr cybersyby
Nisa -> Jazeker, 3 keer is gewoon scheepsrecht! Jullie hadden 2 keer pech, en de volgende keer gaat t goed. Trouwens een griepje maakt eht helemaal niets uit hoor, de kwaliteit van het eitje wordt er echt niet minder van. cybersby -> Welkom! Wat vervelend, een mk op oudejaarsdag... Echt een k*t manier om het jaar te starten gewoon... Hopelijk eindigt 2010 beter!! Wie weet wel met een beebje...
@cossy: griep zou naar mijn idee ook niet uit moeten maken maar hij is misschien xtra over-protected heb je al zw. kwaaltjes ik was een echte braak-machine (schaam) @cybersby: helaas welkom wat balen zeg om zo je jaar af te sluiten. hoop dat je 2010 wel goed zal afsluiten
Nee, echt bijna niks... Oke ik ben wat emotioneler en een beetje prikkelbaar, ik moet wat vaker plassen. En ik ben iets sneller moe dan normaal en mijn huid is iets grover geworden. Maar om nou te zeggen dat ik me hartstikke zwanger voel, nee dat helemaal niet... Misselijkheid heb ik trouwens nog helemaal niet gehad, bij geen enkele zwangerschap.
echt waar dan zou ik echt afkloppen vooral bij mn 1ste zw.schap lustte ik (bijna) niets en als ik wat at kwam het er met de minuut eruit echt vreselijk dat het was en idd. moe dat ik was. ben blij dat het bij jou niet het geval is. gebruik je vitamines naast je foliumzuur? slik nu zelf die van kruidvat hoewel ik ze de laatste paar dgn vergeten ben
Ik heb de zwangerschapsvitamines van puur mama, zit alles in. Behalve vitamine A. Ik heb eigenlijk sowieso echt een probleemloze zwangerschap gehad. Alleen een beetje last van mijn bekken op het einde, en natuurlijk de gebruikelijke kwaaltjes als je een skippybal-buik hebt , maar verder viel het wel mee. Ahja, daarom had ik wel een bevalling van 28 uur met een subtotaal ruptuur...
28 uur het eerste wat bij me opkwam : jee en au en sorry voor mijn onwetendheid maar wat is een skippybal-buik
hallo, wat hebben jullie weer veel gekletst @april,Hier geen sneeuw hoor alleen wel koud brrrr. Wel makkelijk dat je helderziend ben hahahaha. @cossy,Ik denk dat het ook voor jullie moeilijk is maar net als dat je zegt je kan wel je moedergevoelens kwijt. Ik merk bij mij dat die nu echt aanwezig zijn sinds ik zwangerben geweest. @noukje en cossy,OOk ik doe weer mee met mvm als ik zwanger ben. Ze waren erg meelevend na de miskraam en hadden ook een bloemenbon gestuurt vond ik wel een lief gebaar. En het is een kleine moeite om te doen. Denk alleen wel dat ik nu ook wacht tot de eerste echo. @cybersby,Welkom en wat vervelend een mk. Maar goed dat jullie al weer praten over een volgende zwangerschap. @hier,Sinds vandaag elke keer het gevoel of ik ongesteld moet worden. snap er niks van. Iedere keer krampjes. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik ongesteld word. Een paar dagen geleden ook al van die steken gehad. Heel kort maar wel erg voelbaar. Heb ik nog nooit gehad zo vlak na mijn menstruatie. Hebben jullie daar ervaring mee???
Nisa -> Hihi ik bedoelde dus dat het eruit zag alsof ik een bal had doorgeslikt, had echt zo'n gigantische ronde buik op t einde... ano -> Ja dat weet ik wel zeker hoor, dat het nog stukken zwaarder is als je nog geen kinderen hebt... Dan sta je dus ECHT met lege handen... En steekjes op dag 11 van de cyclus... Geen idee eerlijk gezegd. Voor een eisprong is het eigenlijk nog te vroeg, tenzij je ineens een heel korte cyclus hebt ofzo... Vreemd!
@april: oh ik hoop zo dat je helderziend bent @hier, op het gemakje, gister naar de film, we konden de bios niet vinden (hadden niet goed gekeken) dus naar de late film gegaan, we waren nogal laat thuis (half3) dus vanmorgen uitgeslapen en vanmiddag gewerkt. straks naar de film (hier in de buurt) met mijn ouders, zus, tante en oom, vriendin. drukke boel we gaan naar: komt een vrouw bij de dokter. ben heel benieuwd. vanmiddag op mijn werk had ik ineens het idee dat ik iets voelde 'lopen' dus naar de wc. dacht al: oh nee straks ben ik ineens ongi? maar het was niks? (beetje afscheiding?) dus dat viel mee. vind het echt heel spannend. zou nu wel al willen testen, gewoon om het te weten @moedergevoelens, dat had ik ook. was blij dat leah er was, ook omdat ik gewoon door moest met mijn leven en ritme. (anders had ik hele dagen in bed gelegen denk ik)
@cossy,Ja ik vind het ook heel vreemd maar heb echt last van krampjes en lage rugpijn. En veel witverlies zeg maar. Heb dat de andere maanden nog niet gehad. Het lijkt me sterk dat de ei er nu al is is wel heel erg vroeg.
@brenjomi,Ik ben daar vorige maand ok naar toe geweest. De film was wel goed maar had er meer van verwacht. Viel tog een klein beetje tegen
@ano: dat hoor ik van meer mensen, maar ben zo benieuwd dat ik toch wil gaan hoor ook van iedereen dat ik mijn zakdoekjes mee mag nemen dus dat zal ik maar doen
@brenjomi,Ik had ook zakdoekies bij maar heb het droog gehouden. Bij het boek had ik meer moeite om het droog te houden
zo ben weer terug thuis. heb het droog gehouden. af en toe vond ik het wel heel zielig. tijdens de film veel zeer in mijn rug (moeilijk zitten) en af en toe zeer in mijn buik? maar of dat nou is dat het doortrekt van mijn rug? of iets anders?? geen idee.