Vooruit kijken na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kirrebir, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    #601 Tamar, 10 jan 2010
    Laatst bewerkt: 10 jan 2010
    @krokodieltje geeft niks hoor! Ik hou jullie op de hoogte!
    @tupp, gefeliciteerd!
    @hier ik heb juist helemaal niet door gehad dat ik een miskraam had, geen bloedverlies en het gevoel dat het niet goed zou zitten had ik heel ver weg gestopt, dat wist ik achteraf wel!

Hier mijn beloofde bevallingsverhaal:

Mijn weeen starten op vrijdagnacht om 2 uur, om de 5 a 7 min! Niet heel pijnlijk, maar ze zijn er wel degelijk. Ik terug naar bed, dacht dat kan nog heel lang duren......Ben nog wat in slaap gedoezeld tussen de weeen door! Om 6 uur heb ik mijn man wakker gemaakt, ik vertelde hem dat het was begonnen. Hij was klaarwakker!
    Rond 8 uur de gyn gebeld, ik mocht langskomen. was daar rond half negen en bleek 1 cm ontsluiting te hebben. Dus naar huis ik mocht terug als ik om de 2 min weeen had of gebroken vliezen!
    Manlief ging snel boodschappen doen, er was weinig in huis!
    's Avonds rond 7 uur was de situatie niet veranderd weeen om de 5 a 6 min die steeds pijnlijker werden.
    Ik dacht zo ga ik de nacht niet in.....Gelukkig mocht ik terug komen, rond 9 uur had ik 3 cm ontsluiting en moest blijven! Dat had ik niet verwacht, ik vroeg om medicatie om te slapen! Die kreeg ik (12 uur) met alle gevolgen van dien......
    Om 1 uur braken mijn vliezen, ik helemaal out, om half 2, 9 cm ontsluiting en te weinig persdrang volgens de gyn!
    Ik moest het nog maar even volhouden.....
    Ik zakte steeds weg tussen mijn weeen door door de medicijnen!
    Om 3 uur heb ik geeist dat er iemand bij me zou blijven, de vpk bleef! Om 4 uur werd de baby naast me geboren en om 4.10 mocht ik persen. Ik voelde tijdens het persen mijn weeeen niet die werd tot 3 x toe opgehoogd dmv een infuus! Daar heb ik weinig van gemerkt! Ben ook nog een keer gecathetesiseerd. Om ongeveer 5 uur kwart over 5 is de gyn gaan overleggen, het werd de vacuum! In 2 perweeen was ze er.
    Ik dacht "wat is ze mooi"! Haha voor de gyn er zat nog heel veel vruchtwater achter haar, ze was flink nat!
    Maar door die medicijnen ben ik toch wat delen kwijt van de bevalling.....dat is nooit meer terug gekomen!
    De nageboorte kwam al snel en toen het hechten, op zich viel het mee, het was natuurlijk geen pretje!
    Daarna heb ik mijn roes uitgeslapen.....
    Ik moest natuurlijk kunnen plassen, helaas lukte dat niet, heb 2 dgn een catheter gehad, toen mocht ik naar huis, maar moest de volgende ochtend nog een keer gecatheteriseerd worden door de vlos en als er dan meer dan ...cc achter zou blijven moest ik terug!
    Nou kantje boord mocht ik thuis blijven.....
    Ik was blij dat die eerste week voorbij was en kon toen pas een beetje van onze dochter gaan genieten!

Liefs

2. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @Tupp,Gefeliciteerd!!!!

@tamar,OOk weer een heftig verhaal hoor.

En ik hoop voor jullie zwangere allemaal op een goede echo met een mooi kloppend hartje hoor!!!

3. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Ik ga moet morgen voor controle naar het ziekenhuis, maar ik ben inmiddels na de mk al twee keer netjes op tijd ongesteld geworden.
    Dus ik verwacht het morgen gewoon da het allemaal goed is.
    En dan hopen we dit jaar weer zwanger te mogen worden.
    ( we zijn niet in behandeling hoor)

Gr Sun

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    vandaag nog niet getest, had geen test meer gehaald en dacht gister: als ik er wel haal dan moet het niet meer (word ik toch ongi) dus nu wachten. heb af en toe zeer in buik, alsof ik ongi ben, maar dan al even ongi? (niet de beginnende kramp?) loop al een paar keer bang naar de wc:):)

zit vandaag op dag 29. het kan zijn dat ik een langere cyclus heb?? we zullen zien. wacht het nog even af. misschien dat ik morgen om een test ga? anders dinsdag of woensdag. dinsdag zit ik op dag 31. ben ik dan nog niet ongi geweest doe ik zeker nog een test (weet niet of ik kan wachten tot woensdag?)
    ik hou jullie op de hoogte.

@echo's: ik denk aan jullie en duim voor jullie.

@andere wachters: succes met wachten en geduld hebben:) heb zelf ook niet zoveel geduld;):)

5. 4days

4days Niet meer actief

Krokodieltje -> Hmm, op zich wel rustgevend dat je nu wel nog symptomen hebt toch? :) ik heb zelf vrij weinig symptomen, maar dat had ik bij Vince ook, dus dat wil niets zeggen bij mij. Trouwens even een vraagje he, waarom staat er eigenlijk Edwin in de onderschrift, noem je het beebje voorlopig zo? (ofzo?) :D

tupp -> GEFELICITEERD!!!! Wat heb je voor een buikpijn? Als het namelijk lijkt op spierpijn is het groeipijn, dat is juist een hartstikke goed teken! :D Alleen als je echte krampen enzo krijgt is het een slecht teken...

sunshine -> als je al 2 keer ongesteld bent geweest hoef je je inderdaad niet al te veel zorgen te maken. :)

brenjomi -> spannendddd!

*zu nu ff het bevallingsverhaal lezen :D *

6. 4days

4days Niet meer actief

Tamar -> Aaaagh nee he, zul je altijd zien... Heb je net slaapmedicatie gehad breekt de hel los... En waarschijnlijk als je die niet had gekregen had het nog uuuuuuuuren geduurt... :)

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Yep, Edwin is de werknaam. Vorige keer hadden we Herman, een suffige naam (hoop niet dat er hier iemand een Herman als dierbare heeft) en deze keer werd het Edwin. We hebben die naam al verzonnen voordat ik zwanger werd, vernoemd naar een Edwin die we op vakantie zijn tegengekomen. Lang verhaal, maar erg nerderig typje die zo nerderig was dat we altijd om hem moesten lachen :D

8. 4days

4days Niet meer actief

Oh hihi, ik vind het wel wat hebben eigenlijk! :D Is leuker (en STUKKEN origineler) dan altijd maar zeggen beebje... ;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.212
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die van ons heet Fröbel. ('t Is tenslotte een zelfbouwpakketje.) :D De vorige is naamloos gebleven, dus hopen dat het helpt. Stom bijgeloof, maar ik probeer nu allerlei dingen anders te doen. Dus niet op vrijdag getest maar op zondag. En vandaag bel ik nog niet met vk en ha, want dat deed ik de vorige keer ook op maandag en toen begon vlak daarna de mk.
    Slaat nergens op om het zo te doen, maar ja. Deze keer moet het gewoon anders verlopen!

Oh ja: de pijn in mijn onderrug lijkt inderdaad op spierpijn die een beetje uitstraalt naar mijn benen. De pijn in de baarmoeder lijkt nog steeds het meest op ongikrampen. Blijf Fröbel, blijf!

10. 4days

4days Niet meer actief

Ja ach allerlei buik- en rugpijntjes zijn heel normaal als je net zwanger bent, er gebeurt ook van alles in je lichaam. Komt vast goed. :)

Ik ben zwaar aan het aftellen, over 3 dagen echo...
    Oh mijn ticker is blijven staan zie ik... Ben vandaag 7w1d, misshcien springt hij nog om...

11. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    hallo meiden!

@ Tamar: pff ook een heftig bevallingsverhaal.

@ Sunshine: succes vandaag bij de gyn. Fijn dat je al twee keer ongesteld geworden bent.

@ Brenjomi: spannend bij jou! Nog geen ongi te bekennen?

@ namen voor de beebjes in de buik: hihi grappig zeg! Hebben wij nooit gedaan. Maar erg leuk!

Hier helaas nog steeds erg onzeker :( Ik heb ik eigenlijk helemaal nergens "last" van. Nu had ik dat bij mn dochter ook niet, maarja.. gewoon toch weer die stomme onzekerheid. Ik word er zelf ook helemaal gek van. Nog 2 weken wachten..

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo dames, mag ik met julie mee vooruitkijken? ik wacht namelijk ook op een lief klein nieuw frummeltje maar het wil maar niet, had ik vorige week nog een pos. test, durfde ik niet in de halleluja sfeer te zijn gaat het van het weekend mis. probeer ik het nog met mijn verstand te beredeneren hakt het er vandaag in 1x in! en zit ik hier snikkend en snotterend achter de pc. heb heel bewust afspraken gemaakt voor komende maand waar ik niet zwanger voor mag zijn(had bijv. ooglaser onderzoek uitgesteld en nu ga ik!)

ik heb wel het geluk dat ik al een dochter van 20 maanden heb en die houd me ook nuchter, zit in peuterpuberteit en alles is NEE en MIJN!dus heb ik handjes vol aan... en net als ik wil vragen wie een rol behang voor me heeft dan komt ze heel lief een denkbeeldig kopje thee brengen.... of even kroelen.

dat gevoel gun ik iedereen en uiterraard wens ik alle zwangeren in deze topic alle geluk wensen van de wereld toe, geniet er van!

13. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ bevallingsverhalen: wat heftig allemaal! Ik kan nog geen verhaal opschrijven. Ik ken alleen de bevallingsverhalen van mijn moeder. Die was er heel vlot in: om 03:00 uur begonnen de weeën en ik was er om 07:04 uur. Ik hoop dat ik haar bevallingstalent heb geërfd ;)

@ Brenjomi: Nog niet ongesteld geworden?

@ Tamar en Cossy: Het aftellen is begonnen!

@ Noukje: herkenbaar, die onzekerheid door weinig klachten. Gelukkig kun jij het nog vergelijken met de vorige keer. Ik weet nog niet hoe mijn lichaam reageert op een goede zwangerschap. Een vriend van me stelde me gerust door te zeggen dat mijn lichaam kennelijk niet met misselijkheid reageert op hCG. Misschien is dat wel zo, zou een zegen zijn, maar nu zoek ik nog zo naar bevestiging :(

@ Tupp: Ik herken dat bijgeloof wel, hoor! Zo heb ik mezelf nog niet op de lijst durven zetten bij de septembermama's (bang dat ik me weer moet "afmelden"), heb ik me nog niet aangemeld voor MvM, ben ik nog geen zwangerschapsdagboek begonnen, ren ik tot de 12 weken nog geen Prénatal in enz. enz. Maar ik probeer ook een beetje tegen mijn bijgeloof in te gaan, want of het goed gaat hangt natuurlijk niet af van dit soort dingen. Zo heb ik wel een banner aangemaakt bijv.

@ Kirrebir: Ben jij al ongesteld geworden?

14. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Snoetetoet: Ik kan me heel goed voorstellen dat je er ff helemaal doorheen zit! Bah, een vmk na een positieve test hakt er toch wel in!
    Sterkte!

@bevallingsverhalen: ook hier nog geen ervaring mee. En ik probeer jullie verhalen ook maar zo snel mogelijk te vergeten! Anders begin ik er niet eens meer aan!
    Ik hoop ook dat ik mijn moeders talen geërfd heb, maar zij was wel een stuk jonger dan dat ik nu ben!

@de onzekere zwangeren: ik kan me ook zo voorstellen dat je zo onzeker bent! Ik heb wel aangevoeld dat het bij mij niet goed zat (ook al had ik geen bloedverlies), maar ik kan me zo indenken dat ik er de volgende x zo bang voor zou zijn, dat je elk “teken” verkeerd interpreteert. Gelukkig mogen een aantal van jullie al naar de echo deze week. De duimen draaien flink hier!

@Tamar: succes morgen!! Hoe laat ga je?

@Sunshine: hoe was het bij de gyn?

@Brenjomi: hoe is het bij jou?

@”werknamen”: wij hadden er idd ook een! Ik ben er speciaal een gaan bedenken omdat ik dat per se wilde hahaha.

@Krokodieltje: nope nog niet ongesteld, maar op basis van wanneer ik mijn eisprong dacht te hebben (30 december), kan het misschien ook nog wel een paar dagen duren.
    Hoewel ik niet precies weet hoe mijn cyclus loopt….
    Voor de zwangerschap heb ik 1x ovulatietestjes gebruikt en toen was ik meteen zwanger….
    Ik denk dat ik ergens tussen morgen en vrijdag ongesteld zou moeten worden.
    Ik heb wel het idee dat ik mijn borsten voel, maar ik ben ook wel heel spastisch aan het letten op elke miniscule verandering in mijn lijf, dus ik heb geen idee hoe betrouwbaar dat gevoeld is.
    :D

Verder wel een lekker weekend gehad. Zaterdag fijn gecocoond in huis en gisteren een heerlijke high tea gehad met mijn vriend (we hadden nog een tegoedbon) en een filmpje gepakt.

En nu heb ik geen zin om te werken…. ;)

15. 4days

4days Niet meer actief

Snoetetoet -> Ja, de klap komt vaak pas een paar dagen later he. :( Dan realiseer je je as wat er eigenlijk is gebeurt... Heel veel sterkte hoor! En fijn dat je kleine meisje je wat troost kan bieden. :)

Kirrebir -> Nou, ik kan je ervan VERZEKEREN dat zware bevalling en oudere leeftijd niets met elkaar te maken hebben, hahaha. :D

16. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cossy: oh nee, dat geloof ik graag!
    De horror verhalen (en ook de goede verhalen) hoor ik in elke leeftijdsgroep!
    Ik bedoelde alleen dat ik mijn situatie niet met die van mijn moeder moet vergelijken o.a. door ons leeftijdsverschil.

Maaruh, nu maak je me nieuwsgierig! Hoe oud (jong dus ik jouw geval?) ben je dan?

17. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    #617 April1, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
    Hallo allemaal!

Fijn weekend gehad? Hier alles prima. Volgens mij een eisprong in aantocht of al vol aanwezig, dus maar het zekere voor het onzekere genomen en aan de slag gegaan. 8) Wie weet.....

@ Tamar ook al zo'n lekker bevallingsverhaal:D

@ Snoetetoet Wat naar dat je dit al 2x hebt moeten meemaken. Toch fijn he, zo'n peutertje om je heen. :) Mij zoontje heeft er bij ons ook voor gezorgd dat we door de moeilijke periode kwamen. Heel veel geluk en sterkte toegewenst!

Hoeveel dames 'moeten 'hier nou nog zwanger raken? Zal ik dan toch maar een lijstje gaan maken, zoals Noukje al gekscherend zei? Ik weet alleen niet hoe we dat het beste kunnen doen. Ik ga maar gewoon beginnen en als jullie het maar onzin vinden, hoor ik het graag!:D

Zwanger: Krokodieltje, Cossy, Noukje, Tamar, Tupp, Tigger77
    Bezig: Ano, Kirrebir, Brenjomi, Snoetetoet, Sunshine1975, D1982, Eltime, Nisa, L78, April1
    Tessme, Zilvervosje, Cybersyby, Meisje26, happiness

(en nu ga ik weer even terugbladeren hoor, want nu weet ik het niet meer)

18. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Zwanger: Krokodieltje, Cossy, Noukje, Tamar, Tupp, Tigger77

Bezig: Ano, Kirrebir, Brenjomi, Sunshine1975, D1982, Eltime, Nisa, L78, April1, Tessme, Zilvervosje, Cybersyby, Meisje26, happiness, Snoetetoet,

Zo, dat staat er nu dan. Ik heb geen idee of iedereen wel actief is in dit topic. Ik heb gewoon iedere naam neergezet die ik tegenkwam tijdens het terugbladeren. Ook ben ik niet zo goed in dit soort dingen, maar ik heb mijn best gedaan! Heb het vooral voor mezelf gedaan, dan heb ik in elk geval overzicht wie er allemaal meeschrijven en hoe mer er voor staat :D

19. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    zo jij hebt je huiswerk goed gedaan :D
    ben zo vergeetachtig dat dit voor mij ook een goed geheugensteuntje is ;)

20. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    hahaha, ik had wat tijd over, dus ben effe terug gaan bladeren. heb nu wel een lekkere kop koffie met een plak cake verdient, nietwaar?;) (loopt nu naar de keuken met water in de mond)

Deel Deze Pagina