hallooo, Jullie hebben zoveel geschreven dat ik nu al niet meer weet waar ik op wou reageren. Dus sorry als ik iemand vergeet. @cossy,Leuk gedaan hoor en net als wat kirrebir zegt kreeg er ook even traantjes van. Komt denk ik omdat wij nog niet gewend zijn om mama genoemd te worden. @april,de eisprong dus druk bezig vanavond. hahahaha. En voor de rest weet ik t al niet meer erg kort termijn geheugen vandaag. Oh ja mijn nod is denk ik (ik weet t niet zeker aangezien die iedere maand nog in de war is)30 januari. Ik heb maar 34 dagen aangehouden de langste tot nu toe.
nou nou dames, wat hebben jullie veel geschreven @cossy, leuke lijst, je mag leah er ook bij zitten: 19-10-2008. en mijn nod is nu 12januari? (denk ik?) ben nog steeds niet ongi en vanmiddag nog een test gedaan en die was negatief, maar denk nu zelf ook: *het kan zijn dat het komt omdat het geen ochtendurine was? * kan zijn dat ik nog geen genoeg hcg in mijn lichaam heb? (te vroeg getest?) of ik word morgen gewoon ongesteld (mijn tekens doen raar) dus wacht het af, misschien morgenochtend nog een test (vraagteken) heb de kruidvat testen gehaald vanmiddag en vandaag nog een meevaller, ben steeds zo moe. en moest vandaag van half1 tot 9werken. eerst op de dagbesteding en daarna op een wonig, had echt helemaal geen zin om te werken. kom ik om 4uur op de woning, staan ze er al met zijn 2 en er komt nog een slaapdiens bij, dus ik mocht naar huis joepie. was heel erg blij (en vriend verbaast dat ik ineens thuis kwam)
Even een vraagje voor de nog-niet-zwangere dames... Is het voor jullie vervelend als de al-wel-zwangere dames hier meekletsen? Het topic heet dan wel 'vooruit kijken' dus positieve verhalen passen er wel in. Dat geeft de burger moed. Maar ik kan me ook voorstellen dat het misschien voor sommigen nog pijnlijk is. Mooi lijstje Cossy. Mijn uitgerekende datum schat ik op 15 september, maar mogelijk zal ik dat na de echo nog moeten bijstellen. Mijn cyclus is nl. nogal onregelmatig. Om dezelfde reden weet ik ook niet precies hoe lang de vorige zwangerschap heeft geduurd. Ik schat 5 weken 3 dagen. Is het leuk om ook een lijstje te maken met de eerste afspraak bij de vk?
@tupp,is toch helemaal niet erg dat de zwangere meepraten. Dat is juist gezellig tenminste dat vind ik. Des te meer meiden des te gezelliger toch??
@tupp, nee hoor, ik vind dat ook niet vervelend, we zitten allemaal in ongeveer hetzelfde schuitje. daar gaat het om (vind ik?)
Hoi hoi ik moet morgen om 11.35 u bij de gyn zijn!! Heb er zin in. Ga er van uit dat alles ok is gek hè! Gister de woonka er onder gespuugd dus hormonaal lijkt alles ok! Verder hou ik t kort dochterlief moet echt naar bed! Misschien tot straks en anders morgen... Liefs
Grrr, heb een beetje ruzie met die site, hihi. Tupp -> Goed idee inderdaad, heb een link met afspraken gemaakt. Wanneer is jouw eerste afspraak bij de vk? Tamar -> Heel veel succes morgen!!
Nouja het heeft geen zin nu, volgens mij is de server overbelast. Dan maar straks of morgen de lijst aanpassen...
ha kletskousen! gezellig al dat geklessebes! ik sneak altijd "ff tussendoor" op het forum dus log ff in en lkees op een ander moment van de dag weer ff terug.... zwangere dames zijn toch leuk in dit forum?! ook al heeft iedereen hier een of meerdere vervelende ervaring achter de rug, we hopen uiteindlijk allemaal op een zwangerschap, dan moet je het zeker een ander ook gunnen. als we dat niet meer kunnen moet je ook niet naar een forum gaan. mijn NOD is 6 feb uitgaand van normale cyclus. ben benieuwd of er weer zwangeren volgen deze maand en... lieve dames bedankt voor de oppeppers kon ik vandaag wel gebruiken!
@Cossy; nog geen afspraak gemaakt. Vanwege bijgeloof kon dat vandaag niet. Woensdag ben ik vrij, ik denk dat ik dan maar even op mijn gemakje bel. Hoef ik ook niet bang te zijn dat collega's het al horen. Ik hoop dat ik al wat eerder terecht kan. Vorige keer zeiden ze van wel. Maar ja, ik wil niet eerder dan met 6 weken want ik wil ook wel gelijk een hartje kunnen zien / horen. Anders weet je nog niet zo veel. Weet iemand trouwens vanaf wanneer je een zwangerschapsBH kunt / moet / mag aanschaffen. (Nou ja, ;t mag altijd natuurlijk...) Maar ik heb nu al pijnlijke borsten en ik heb het idee dat ze al wat gegroeid zijn. Mijn BH's passen nog wel, maar ik heb niet het idee dat ze genoeg steun geven. Ik vind het alleen nog zo vroeg om al met dat soort dingen bezig te zijn!
Hey, ik heb nauwelijks teruggelezen hoor, dus als ik ergens middenin val dan vast sorry. Ik heb het er gewoon even ontzettend moeilijk mee. Die eerste weken na de slechte echo en de curretage ging het zo goed, ik voelde me alsof ik alles aankon. Als ik niet een trillend hoopje mens werd na een miskraam, dan kon ik de wereld wel aan. Hooguit was ik boos op een goede vriendin die dacht het af te kunnen met smsje (is niet echt een vriendin meer, alleen weet ze dat nog niet), en ik was teleurgesteld over het verlies en vroeg me of ik - zonder enige religie - het vruchtje wel op een goede manier had "afgeleverd". Maar ik voelde me vooral sterk. Maar de afgelopen twee weken ben ik zo verslagen.... ik heb er helemaal geen zin meer in. Mijn vriend zit tegen een burnout aan, mijn proefschrift is teruggestuurd en ik weet niet meer wat ik eraan kan verbeteren, mijn werk is nog hectischer dan anders, mijn oma is overleden en tot overmaat van ramp had de verloskundige het mis... ik werd wél ongesteld ipv zwanger. Het voelt alsof ik heel hard door een enorme laag str*nt aan het rennen ben. Sorry... ik dacht ik er inmiddels wel een draai aan had gegeven, maar het verdriet komt meer als een soort boemerang terug. Vandaag was de druppel toen een collega waar ik goed mee op kan schieten me even meelokte naar zijn pc en vertelde dat zijn vriendin 11 weken zwanger is... Dat vertelde hij met een foto van de echo van 8 weken. Precies het moment dat ik erachter kwam dat Casper* niet meer leefde (we hebben hem maar een naam gegeven). Acht weken.... ik heb gelukkig nog wel enthousiast gereageerd en besef me wel dat hij het goed bedoelt.... maar het komt wel hard aan. Nu iedereen doorgaat met het volgende nieuws blijf ik achter op de bank. Sorry voor het ego berichtje, vooral ook omdat ik er de laatste tijd zo weinig ben. Ik heb denk ik toch een beetje dubbele gevoelens bij de meiden die het geluk al weer zo snel gegund is. Sorry, dat is helemaal niet bedoeld als verwijt of dat ik het jullie niet gun.... maar ik had zo graag mee willen doen. Ik denk dat ik voorlopig weer even terugga naar het miskraam forum. Hopelijk zie ik het snel weer wat positiever in!
@zilvervosje, ik leef met je mee en ken je gevoel. heb ook af en toe het gevoel alsof ik helemaal alleen ben. zelfs mijn vriend snapt er niks van (hij was er niet bij, heeft het heel anders meegemaakt, dat snap ik wel) maar kan ook nog erg jaloers zijn op meiden waarbij het wel vlug lukt. ik ben nu aan het wachten tot ik ongi wordt en dat is zo irritant, heb al 2negatieve testen gehad, had zo gehoopt dat ze positief waren? ik probeer ook sterk te blijven. vandaag op mijn werk vroeg een collega of er iets was, want ik was zo stil. dus maar gezegd dat ik moe ben (is ook zo) heb geen zin om er met mensen over te praten die verder van me af staan. het is ook niet zo dat ik de mensen op het forum het misgun, maar in mijn omgeving zijn er een paar waarbij ik denk: waarom hun wel zo snel?? en ik niet? (en dat vind ik zo slecht van mezelf)
@ Brenjomi: Gelukkig ben ik niet de enige... ik voelde me al zo'n loeder. Alsof ik het de meiden hier niet gun.... Juist wel trouwens, meer nog dan de meiden die zomaar zwanger worden! Maar toch, ik had er wel een beetje op gerekend dat het hier ook alweer raak zou zijn. Alsof je eerder zwanger bent als je goed met je miskraam omgaat (nu ik het zo opschrijf klinkt het ook echt heel raar, maar dat had ik mezelf wel voorgehouden denk ik ) Die vermoeidheid ken ik wel, en die afstand ook. Ik heb er ook moeite mee om gewoon te zeggen dat ik me eigenlijk superklote voel. Het voelt een beetje als mosterd na de maaltijd, het had eigenlijk al over moeten zijn. Ik had eigenlijk alweer zwanger moeten zijn. Mijn vriend wat dat betreft trouwens wel op die van jou. Ik vroeg het vanavond nog en hij "was er eigenlijk niet meer zo mee bezig". Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. Kennelijk is het voor mannen toch anders. Grrr.... ik moet mezelf ook maar even goed beetpakken en vertellen dat het allemaal nog veel erger kan, er zijn meiden op het forum die al jaren bezig zijn.... zover is het nog lang niet. Maar ik sta nu wel in "bittere tante modus". Als dat betekent dat ik weer ongesteld moet worden dan ... dan gaat het servies eraan @ allemaal Ik las trouwens net wel terug en zag net de vraag voorbij komen of de meiden die nog niet zwanger zijn het er moeilijk mee hadden als de zwangere meiden meekletsen .... nou ja, ik dus wel een beetje. Maar ik vind het op mijn betere dagen ook super dat jullie alweer zwanger zijn. Er is dus gewoon hoop op een snelle (?), nieuwe zwangerschap, daar zijn jullie het bewijs van. Ook al ben ik een beetje jaloers, ik gun het jullie en jullie mogen ook hier natuurlijk superblij zijn met je nieuwe zwangerschap. Ik zou het ergens ook weer niet willen missen en heb altijd de keus even niet te komen kijken als ik het niet leuk vind. Bovendien heb ik met een aantal van jullie zo'n moeilijke tijd achter de rug, ik zou ook mijn zwangerschap willen delen met jullie als het wel weer raak is .
Zilvervosje -> Superdikke knuffel meid!! Zilvervosje en Brenjomi, ik denk dat jullie gevoelens heel normaal zijn hoor. Toen het bij mij pas gebeurt was kon ik echt ook echt niet tegen om zwangere vrouwen te zien lopen ofzo... Ik dacht constant waarom zij wel en ik niet... En een ex-collega van mij was ongeveer even ver als ik, en zij is al in de 40, en bij haar ging het wel goed. Niet dat ik haar dat niet gun (want dat is natuurlijk wel zo), maar het strooit wel zout in je wonden... Gelukkig is dat gevoel bij mij langzaam aan weer verdwenen. Ik kon me trouwens het meest irriteren aan vrouwen die ontzettend gaan zeuren over dingen die eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn... Die oude collega ging bijvoorbeeld op het einde helemaal tegen me klagen dat de baby nu wel eens mocht komen enzo, en dat ze het niet meer zag zitten om met die dikke buik te lopen... Ik moest me echt inhouden om niet te zeggen ik had graag met je willen ruilen...
Jeetje zilvervosje, ik schrik even... Had niets meer van je gehoord/gelezen en nu lees ik dit. Verschrikkelijk zeg, dit wist ik niet. Heb er geen woorden voor, weet ook niet wat ik moet zeggen... Maar ik wil je heel veel sterkte en alle geluk en gezondheid in 2010 wensen! Veel liefs en een dikke knuffel
Thanx Cossy en mamma1979 Die kon ik even gebruiken. @ Cossy: Ik zou bijna zeggen, wat hield je tegen? ik krijg nu echt plaatsvervangende boosheid. Volstrekt onredelijk, weet ik, het is vast heel zwaar om 12 kilo om je middel te hebben met pijnlijke borsten en striae en dat je al maanden niet in je favoriete spijkerbroek past, maar klaag dan tegen de rest van de wereld en niet de vrouw die net een miskraam gehad heeft. Grrr.... Ik vind het echt heel knap dat je daar niet op in gegaan bent!