Enneh, ik vind het ook geen probleem te lezen over je kwaaltjes, Tigger. Ik hoop dat we allemaal snel weer mogen gaan " klagen"! @Cossy: ik heb af en toe meegelezen in een ander topic waar je veel in schrijft, dus ik heb het gevoel dat ik je al een beetje " ken" Dat moet echt super zwaar geweest zijn, je kindje verliezen terwijl je al over de " veilige" periode heen was! Hoop dat je lijf snel weer gaat meewerken en klaar is voor een volgende (goede) zwangerschap!
@L78: wel ok hoor! Ben echt super moe de laatste tijd. Ben toe aan mn weekje vrij tussen kerst en o&n. En op het werk heb ik bijna mijn evaluatiegesprek... Vind ik toch altijd een nare tijd...
Kirrebir, dankje! Ik vind het zelf juist altijd wel leuk om verhalen van zwangere vrouwen te horen, kan ik alvast een beetje meegenieten.
O&N zal ik waarschijnlijk alleen vieren met vriend, moeders en broer en die mogen het zeker weten. De vorige keer wisten zij en mijn beste vrienden het ook en het was fijn dat iedereen me steunen kon. Ik zou het deze keer qua vertellen niet anders doen, behalve dat ik natuurlijk voorzichtiger zal zijn met blij zijn Spannend hoor, je bruiloft. Je mag ons ten alle tijden "vervelen" met je verhalen en kwaaltjes, daar zijn we toch voor! Cossy, welkom! Volgens mij heb ik je naam wel eens voorbij zien komen. Heftig, hoor, bij 16 wkn . Heet het vanaf 16 wkn niet al een vroeggeboorte ipv een miskraam?
@ Cossy: heb al een paar keer wat getikt en weer weggehaald, kan blijkbaar niet zo goed woorden vinden om op jouw verhaal te reageren. Het grijpt me in ieder geval heel erg aan en lijkt me verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen van je kindje als je de onzekere periode al voorbij bent. Ik weet dat een hele zwangerschap onzeker blijft, maar na de 12 wkn kreeg ik toch wat meer vertrouwen. Hoe heb jij het verlies ervaren? En is er nog een oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte? Ik wil je in ieder geval laten weten dat ik mee leef en ik vind het heel knap dat je alweer vooruit wilt kijken, dus welkom hier! We kijken met vertrouwen vooruit toch?!
Hallo meiden, Ben ik ook weer even. Ik droom nu al elke nacht over een positieve test begin januari. Ik heb ook zo'n zin in een dikke buik!! We gaan ons best doen volgende week @ Tigger: ik heb er ook geen problemen mee als je hier mee schrijft. Hartstikke leuk juist dat je weer zwanger bent! @ Cossy: welkom! Ik heb jouw verhaal elders op het forum gelezen. Het lijkt me echt verschrikkelijk dat ke op zo'n manier te weten komt dat je zwanger bent. Vervelend dat je cyclus zo onregelmatig is. Had je dat ook al voor je zwangerschappen?
Tigger,Ik heb er ook geen problemen mee hoor. Het topic heet niet voor niks vooruit kijken na een miskraam. Je mag alles eruit gooien. En binnenkort doen wij allemaal mee hopen we. Noukje,Wie weet komen de dromen wel uit he de duimen draaien. De duimen draaien voor iedereen hoor. @tamar,Gezellig nog een andere buurvrouw erbij. Hier,Wat een weerr he vandaag. Sjonge jonge ben die regen nu wel zat. Ben lekker vrij vandaag. Maar met dit weer heb je weinig zin om naar buiten te gaan.
@ Ano: inderdaad balen van het weer, zeker als je vrij bent. Maar kan ook lekker zijn, met een goed boek en een kop thee op de bank! Kaarsjes aan, lampjes in de kerstboom aan... ! Ik ga zo lekker naar huis toe. Morgen nog een dagje werken en dan weekend. Zaterdag ga ik samen met mn mannetje naar de kerstmarkt in Dusseldorf. Lijkt me erg leuk, ben er nog nooit geweest. Fijne avond!
jij ook een fijne avond en leuk naar de kerstmarkt. Hier in dordt is er dit weekend ook een kerstmarkt. Maar die vermijd ik daar is geen lopen aan. Niet normaal zo druk. Je kan niet bewegen en je kan niks zien. Wel jammer want hou wel van kerstmarkten.
Zo, de kerstboom is opgetuigd! Ik heb er 2 vlindertjes in opgehangen, die symbool staan voor mijn 2 Hermannetjes . Ze hadden eigenlijk nog in mijn buik moeten zitten, maar nu zijn ze er toch nog een beetje bij met Kerst .
@ krokodieltje, wat mooi dta je twee vlindertjes in je kerstboom hebt hangen! Lief! Zelf heb ik ook twee vlinders als een soort piek, maar zo had ik er nog niet naar gekeken, mooie gedachte vind ik het! @noukje, kerstfoto's als kerstkaart blijven de leukste! Onze kaarten komen hoop ik morgen binnen..... @allemaal en hele fijne avond, ik hoop morgen nog even online te komen..... Gr
@noukje,Klopt ze zeggen dat t leuk is maar toen ik ging zag ik niks dus zou het niet weten @krokodieltje,Heb ik ook vlindertje in de kerstboom. Mooie gedachte
Goedemorgen, Gisteravond nog goed nieuws gehad van een vriendin van me. Ik ken haar sinds de zwangerschapsgym, 2,5 jaar geleden hebben we beide op dezelfde dag een kindje mogen krijgen, zij een zoon, ik een dochter. Altijd innig contact blijven houden en zij heeft toevalligerwijs een week later dan ik een MK gekregen dus we hebben gelukkig veel steun aan elkaar gehad. Zij was alleen 2 wkn minder ver, maar dat maakt het niet minder erg. Nu heeft zij gisteren ook positief getest! Dus we zijn wederom voor de 3e keer tegelijk zwanger! En hopen dat het voor beide nu goed gaat en blijft gaan... @krokodieltje Nou das ook toevallig, ik heb ook al jaren vlinders in mijn boom. Tot nu toe voor een goede vriendin die aan CF is overleden, oma, vader/opa en oma van mijn vriend en daar is er dit jaar dus helaas weer eentje bij. Hij staat hier nog niet. Hopelijk morgen en anders zondag... druk druk druk Gsiteren was het gesprek met de ambtenaar heel erg leuk, hij wist ons erg te raken en aan te voelen. En aangezien hij een schoondochter heeft van origine uit Brazilie kan hij zich goed inleven hoe het is om een "andere cultuur" op te nemen in het gezin. Ook 2 verschillende geloven binnen zijn gezin net als bij ons... dus we hebben een goede getroffen denk ik. Hij wist zelfs de naam van onze dochter in 1 keer goed uit tespreken, nou en das niet makkelijk! Hoeist verder met iedereen? Zaterdag heb ik mijn vrijgezellenfeestje! ben zo benieuwd wat we gaan doen!
Goeiemorgen meiden, Nog één dagje werken en dan is het weekend! @ Krokodieltje: mooie gedachte, je vlindertjes in de kerstboom! @ Ano: haha nee als je niks gezien hebt van de kerstmarkt omdat het zo druk is kan je ook niet zeggen of het leuk is. @ Tigger: wat speciaal dat je nu weer samen zwanger bent met je vriendin. Wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad met de ambtenaar. Het wordt vast een mooie toespraak! Veel plezier morgen tijdens je vrijgezellenfeestje!
@noukje hoeist met jou, heb je een goede dag vandaag? Idd nog een (voor mij 1/2) dagje werken en dan lekker weekend...
@ Tigger: ik voel me prima dankje. Nog 1 dag werken voor mij en dan lekker weekend, ben ik echt aan toe!
Hoi dames! L78 -> Nee, ik heb verder ook geen onderzoek laten doen naar de oorzaak van de miskraam. Ons zoontje heeft tot op het laatst geleefd, dus de kans is heel groot dat er met hem niets mis was maar dat het aan de placenta lag ofzo. De gyn zei ook dat ze maar zelden een oorzaak vinden, en dat het in verreweg de meeste gevallen gewoon pech was. Noukje -> Nee ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad, dus daarom vind ik het nu ook heel vreemd dat alles zo door de war is. Ik dacht dat het misschien van de miskraam is, maarja na de geboorte van Vince was binnen 7 weken weer alles regelmatig... Beetje vreemd dus. Krokodieltje -> Wauw, wat mooi zeg! Die twee vlindertjes boven in je boom.