Vooruit kijken na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kirrebir, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Cossyman is fotograaf, toch?

2. 4days

4days Niet meer actief

Hihi nee dat was geen cossyman dat was uhhhhhh... ff denken hoor...

3. 4days

4days Niet meer actief

D1982-man :D

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmmm... wil het nu eigenlijk wel weten maar 139 pagina's teruglezen om te kijken wie het dan wel was, vind ik een beetje tè. :)

Tupp-man is er inmiddels uit en druk in de weer met afbakbroodjes. Ik zal er voor de gezelligheid 1tje meeeten en dan nog even terug naar bed. (Heeft niks met zwangerschap te maken hoor, doe ik wel vaker op zondag :D)

5. 4days

4days Niet meer actief

Idd, gelukkig heeft dit forum ook een zoek-functie. :D :D ;)

Ik ga zo ook een croissantjes afbakken, eens kijken of ik vriendlief daarmee uit bed krijg, hihi.

6. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!!

Hoe is het met de testers?? Slapen die nog?

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    goedemorgen dames,
    jullie zijn al vroeg wakker:$:D ik lag er rond 4uur pas in:) ben een beetje moe nu;)
    daarnet getest en weer maar 1streep? of alle testen die ik doe zijn niet goed;) of ik word gewoon alsnog ongi? weet het ook niet meer zo goed. word er wel een beetje gestoord van (en dat vind ik dan weet stom van mezelf, want dit is nog maar de eerste keer dat het zo raar is?)

vriend is wel superlief:D ik had voor kerst geen kadootje gehad (had het wel laten weten dat ik dat graag wilde) dus ik was best boos (hij ging wel terug lopen een hele straat door voor een kookboek voor zijn nieuwe schoonbroer die hij amper kent, maar voor mij koopt hij niks:x)
    dus had al steeds gezegd: 18jan. zijn we 8,5jaar samen. dat is je laatste kans. hangt er vanmorgen toen ik wakker werd ineens een kadootje boven mijn hoofd (met vriend erachter met een big smile:D) gister moest hij naar de gamma en was eerst langs de juwelier geweest hihi en had echt niks door. (werd er zelfs verlegen van haha) een ketting van esprit met een soort kronkel eraan. (omdat ik zelf ook een kronkel ben haha, zei hij;)) dus was helemaal happy.

nou dames, ik ga douchen en daarna eten (heb honger, vannacht nog wel een frietje gegeten:D) het is mooi weer hier, dus hopelijk straks nog even naar buiten?

(@nisa, en? en? en? en? en? en?)

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Brenjomi: balen dat de test weer negatief was! Raar hoor... en frustrerend!
    Je cadeau klinkt wel heel mooi! Leuk zo'n verrassing (al is het ingefluisterd/geschreeuwd ;)). En een dag te vroeg, dus toch een verrassing!

@zilver: idd hele hele domme doos (goed verwoord Tupp!)... Ze snappen gewoon echt niet hoe dat over komt.

Ik heb me gisteren ook weer zitten ergeren aan een vriendin. Ik merk gewoon dat ik veranderd ben sinds de mk. Een heleboel dingen kunnen me gewoon niet meer boeien... :)
    Die vriendin is behoorlijk "dominant", ze hoort zichzelf graag praten. Haar problemen zijn altijd het belangrijkst.
    Dat heb ik altijd al geweten, maar nu ga ik me er aan irriteren!

Een tijdje geleden kwam ze (ik noem haar X) samen met een andere vriendin (laten we haar Y noemen) eten. Y had ik nog niet echt gesproken over de mk, dus zij stelde mij allerlei vragen. En hoe ze het voor elkaar krijgt weet ik niet, maar X vindt altijd wel iets waardoor ze het gesprek weer naar haar toe trekt! Zo irritant! Het gaat nu eens een keer om mij, ja?!
    En gister ook weer...
    Je kent het wel dat je allebei tegelijkertijd begint te praten. Meestal stopt dan 1 van beide met haar zin. Dat zal zij nooit doen. Gister dacht ik, ik praat gewoon door omdat ik altijd degene ben die als eerste mijn mond houdt. Maar dat had totaal geen effect.
    Ik heb echt moeten zeggen: ik wil dit nu gewoon echt even zeggen!

Gek wordt ik er van.
    Ik hoop trouwens niet dat ze op dit forum rondhangt... Ze is ook bezig met zwanger worden....

Gister ook gehoord dat mijn ex vader wordt.... Kwam wel ff aan. Niet omdat ik zijn kind zou willen (nooit gewild ook), maar omdat ik het heel kinderachtig heel oneerlijk vind dat het hen wel lukt. Zeker omdat hij met een enorme doos getrouwd is intussen (ik ben niet de enige die dat vindt trouwens :D, hoewel ik natuurlijk wel bevooroordeeld ben).
    Heb ook echt bijzonder slecht geslapen vannacht.

Sorry voor het klaagberichtje!

9. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @cossy: nee eigenlijk niet wel altijd buikkrampen maar dan op nod dag zelf

moest echt bijlezen!!!

maar moet het nog even verwerken voordat ik op alles kan reageren:)

ben een beetje down: ik heb weer licht pos. getest was dan niet mn 1ste ochtendurine want was 5uur wakker en nadat ik klaar was met plassen bedacht ik me dat ik mn test-plas had doorgetrokken :D
    na een uur in bed rond te draaien ben ik toch maar weer opgestaan en uit dat paar druppels die ik kon opvangen heb ik mn testje gewaagd en weer is die heel licht maar hij is er.
    toch ben ik teleurgesteld omdat hij niet donkerder is:(
    heb er ook geen foto van gemaakt ben een beetje boos/teleurgesteld;)
    ik heb het mn mannetje verteld en die was meer ongerust als dat ie blij was omdat hij bang is voor een MK, en omdat hij het nu door heeft dat ik een klein beetje heb voorgelogen over mn vruchtbare periode :)
    al met al ben ik toch een beetje down.

@brenjomi: jammer dat het weer neg. is
    ik ga morgenochtend weer testen (moet eerst een test kopen)
    hoop dat ie dan duidelijker is
    edit: wat ben jij van plan?

10. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Ach Nissa, dat is wel heel vervelend, hoeft natuurlijk nog niets te betekenen, kan best dat de test morgen of overmorgen wel knalt....maar kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Dikke knuffel vanuit hier, die kun je wel gebruiken en nog niet de hoop verliezen, hoor!

@ hier: vruchtbare dagen gaan aanbreken, maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ik heb ook een nieuwe uitdaging, ga de vierdaagse lopen! Wil dat al heel lang, maar elke keer strooide het proberen zwanger te worden roet in het eten. Heb nu besloten dat niet meer te laten gebeuren, ga 'm gewoon lopen zwanger of niet (zeg ik nu.....) Haha, nou fijne dag meiden!

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Kirrebir, ik dacht even dat ik mezelf hoorde praten! Ik heb precies zo'n vriendin, die het altijd graag over zichzelf heeft. Laatst stond ik in tranen voor haar neus, omdat ik verdrietig was over mijn ziekte en onzeker was over de zwangerschap en nog presteert ze het dan om alleen over zichzelf te praten. Niet eens vragen hoe het met me gaat en hoe ik me voel en wat ik denk. Was zo boos :x! Nu laat ik haar maar even links liggen. Eens kijken of ze gaat vragen naar de echo....
    En mijn ex wordt ook bijna vader. Ik ken diezelfde jaloezie. Zij waren in 1x zwanger en bleven dat ook. Niet eerlijk! Moet ik eerst een half jaar voor ploeteren om vervolgens een MA te krijgen. Terwijl hij zelf nog een groot kind is en zij een ziekelijk jaloers mens (ik mag van haar niet met mijn ex omgaan, want dat hoort niet, terwijl we het anders best goed met elkaar hadden gevonden).

Brenjomi, jammer dat je neg testte. Je zult nu denk ik een wat langere cyclus hebben dan anders, maar wel balen, die onzekerheid!

Nisa, een streep is toch gewoon een streep? Maar ja, je ziet 'm natuurlijk graag donkerder worden. Morgen of overmorgen maar weer testen.

@foto's: ik begreep dat jullie allemaal foto's van elkaar hebben gezien, maar ik zit een beetje met mijn privacy, wil niet dat iedereen op de site mijn foto kan zien.

12. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Waar staan de foto's? Ben wel benieuwd naar jullie :)

13. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Ik heb helaas (alweer) blaasontsteking. :( Gelukkig maar dat ik het heb laten testen, want ik heb haast geen symptomen door de zwangerschap. En ik heb chronische blaasontsteking, dus ik heb het echt heeel vaak. Ik denk zelfs dat de miskraam bij mij is veroorzaakt door een blaasontsteking waar ik veeeel te lang mee ben blijven lopen omdat ik het niet in de gaten had. :( (want als ik niet zwanger ben heb ik er ontzettend veel pijn van) En na de mk kreeg ik binnen twee dagen ofzo ineens echt een super heftige blaasontsteking. maar volgens mij had ik die dus al veel langer, maar voelde ik het alleen niet... Wat denken jullie, zou dat kunnen?

Ik ga nu wel met mijn vk overleggen, misshcien is het beter om het elke maand preventief te laten testen ofzo.

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik weet het niet, hoor, Cossy. Je kunt namelijk ook bacterien in je urine hebben, zonder daarvan klachten te hebben van een blaasontsteking. Volgens mijn vriend (heeft er verstand van ;)) geef je geen antibiotica als je geen klachten hebt, want zonder klachten heb je geen blaasontsteking. Ik zou dit aan de HA overlaten, kijken wat hij/zij ervan zegt.

15. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hallo,

@zivervosje,Ik zat op de don bosco school.
    In crabbehoff.

@brenjomi,weer nega wat irri zeg.
    @nisa,Wie weet over 2dagen duidelijker.
    @cossy,Vervelend dat je blaasontsteking heb.

De rest lees ik strax verder.
    Zag dit even snel voorbij komen.
    Ga zo ff op visite bijmijn ouders en oma.
    Dus tot vanaaf....

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi; Jammer dat het weer negatief was. Daar word je toch gek van; geen ongi en geen positieve test. Frustrerend!

@Nisa: Ik zou je eigenlijk willen feliciteren maar geloof dat je daar zelf nog niet aan toe bent? Moeilijk hè, die onzekerheid!

@L78: Ga je DE vierdaagse lopen?

@Kirrebir en Krokodieltje; Vervelend, zulke 'vriendinnen'. Ik heb dat zelf ook wel eens gehad bij een vriendin. Die heb ik er uiteindelijk op aangesproken. Ze had het zelf niet eens in de gaten! Nu gaat het veel beter. (Soms even niet, maar vooruit. Iedereen heeft mindere dagen.) Ik vond het moeilijk om er iets van te zeggen. Wilde de vriendshap eerst dood laten bloeden. Maar ik dacht: wat mij betreft is de vriendschap toch al over, dus ik kan er niks aan stukmaken. Wie weet valt er nog wel wat te redden.

@mk: Ik voelde me na de miskraam ook een tijd absoluut niet mezelf. "Gelukkig" had ik dat al eens eerder meegemaakt, n.a.v. iets dat (geloof het of niet) voor mij nog erger was dan de mk. Deze keer had ik er ook in mindere mate last van dan toen. Bovendien herkende ik het nu ik wist ik beter hoe er mee om te gaan en dat ik wel weer mezelf zou worden. Toch hoop ik dat ik niet meer van dit soort ervaringen op ga doen.

Verder... ben ik een stom wijf. Ik had net even een aanval waarbij ik een geslaagde zwangerschap even minstens net zo eng vond als een mk. Bevalling, stuwing, borstvoeding, een BABY in huis, heel m'n leven op zijn kop. Help!!! 't Is alweer minder, maar kreeg het er gewoon benauwd van. Klassieke aanval van angst voor het onbekende. Maar amai: 't was een hevige!
    Pfff.

17. 4days

4days Niet meer actief

Ik ben al lang in het ziekenhuis geweest en getest hoor ;) het is wel degelijk een flinke blaasontsteking, en ik heb ook antibiotica gekregen.
    Maar zoals ik al zei, ik heb chronische blaasontsteking. Heb al zeker 40 keer antibiotica ervoor gehad. En normaal gesproken lig ik dan dubbel geklapt van de (blaas-)pijn, behalve als ik zwanger ben dan merk ik vrijwel niets. (ook dat heb ik al vaker gehad, toen ik zwanger was van Vince) Maar doordat ik bij Sem* niet wist dat ik zwanger was was ik er niet op bedacht... :(

18. 4days

4days Niet meer actief

Trouwens blaasontsteking schijnt, vooral laat in de zwangerschap, best gevaarlijk te kunnen zijn. Het kan ook vroeggeboortes veroorzaken. Maar of het ook een mk kan veroorzaken weet ik niet.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Cossy: Wat gek dat je een blaasontsteking niet voelt als je zwanger bent. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

20. 4days

4days Niet meer actief

Ja gek he! Maar het schijnt bijna altijd zo te zijn, door de hormonen.

Deel Deze Pagina