Vooruit kijken na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kirrebir, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    ;) Weer een zorg extra.

Maar vandaar dus dat er bij de vk naar gevraagd wordt. Ik wist wel dat je tijdens de zwangerschap meer risico hebt op een blaasontsteking. Maar ik wist niet dat het dan ook weer extra risico's met zich meebracht. Als jij er zo vaak last van hebt, is maandelijks testen waarschijnlijk wel een goed idee!

Ik ga nog maar gauw een extra glas water drinken! (Meestal kan ik een blaasontsteking wel voor zijn door veel te drinken. Heb er hooguit 1x per jaar echt last van.)

En dan even naar mijn ouders. Ze willen onze trouwfilm zien. Ik snap er niks van, lijkt mij doorsaai om andermans trouwvideo te zien. :( (Ben meer van de foto's) Maar het zal wel anders zijn als het de trouwdag van je eigen dochter betreft. Haha

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hallo meiden,

Wat is er weer veel gekletst zeg! Ik mag van mezelf 's avonds niet meer achter de pc omdat ik dan slecht in slaap kom merk ik. Dus sinds ik dat niet meer doe slaap ik heerlijk :)

@ Cossy: bedankt voor je pb'tje!!
    en wat een heerlijk carnavalspakje voor je zoontje! Waar heb je die gekocht (moet ook nog op pad voor mn dochter van 16 mnd)
    Balen zeg van je blaasontsteking. Ik heb er nooit last van gehad maar het moet vast erg pijnlijk zijn, sterkte!

@ zilvervosje: pff heerlijk zulke vrienden... erg moeilijk om je in een ander te verplaatsen blijkbaar..

@ Nisa: aahh meisje toch. Doordat je al een keer geplast had kan het zijn dat je een lichte test had. Morgenochtend nog eens herhalen?

@ Brenjomi: balen van je test, wanneer is je nod?

@ hier: nog steeds erg veel last van me onzeker en bang voelen. Mn man probeert me wel gerust te stellen. Hij staat er heel anders in merk ik. Hij zegt ook "het heeft geen zin om je bang te voelen want je hebt er niks aan" tsja daar zit wel wat in, maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Vanaf morgen kan ik af gaan tellen tot de echo... waar ik ook bang voor ben, maarja ik wil zekerheid!

3. 4days

4days Niet meer actief

tupp -> Hihi ja meer water drinken kan inderdaad nooit kwaad!

Noukje -> nouja als ik zwanger ben merk ik er dus niks van... ;) Maar ben wel blij als het weer weg is ja.

4. 4days

4days Niet meer actief

Noukje, ik had het pakje trouwens vna de blokker, daar hadden ze ook echt superleuke pakjes voor meiden!

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @Cossy: dank voor de tip! Ik zal vd week eens de stad in gaan.

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ noukje, wel heel herkenbaar hoor, zelfs wat je man zegt, dat zegt mijn man ook! Ik dank dat je pas echt gerust bent na de 12 weken! Zelf heb ik natuurlijk de eerste echo gehad, toen was ik 2 dgn van mijn onzekerheid af en daarna begon het weer een beetje! Misschien ook wel omdat het nu pas mis ging maar toch! Het is allemaal best wel heftig......

@ cossy, is je blaasonsteking al minder?

@ ano, veel plezier bij je ouders en oma!

@ hier, Vandaag voor het eerst mijn zwangerschapsblouse aan! Wel met gewone broek op een kier! Ik geloof dat het nu wel heel hard gaat! Straks even heerlijk naar buiten met manlief en kind, ik ga het strand voorstellen!

Liefs

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    het is heerlijk weer he?!

8. 4days

4days Niet meer actief

Ik weet het niet hoor, ik heb er nog steeds geen last van. :p En met geen last bedoel ik ook echt dat ik het totaal niet merk, dus het kan erger zijn of weg zijn, geen flauw idee. Moet na de kuur terug naar het zkh om te laten testen... ;) Op zich wel fijn natuurlijk dta ik geen pijn heb enzo, maarja wel onhandig dat je niets merkt.

9. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Tamar: vreselijk hè die onzekerheid. Fijne middag, lijkt me heerlijk om naar het strand te gaan. Woon je er vlakbij?

@ Cossy: lijkt me niet fijn als je niets merkt van een blaasontsteking. Fijn dat ze je goed in de gaten houden!

10. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hallooooooo,
    Ik heb alles even bijgelezen...wat schrijven we toch veel:D

@zilvervosje En kirrebir,Vervelend dat soort vriendinnen en opmerkingen.
    @tupp,Aanvallen over???
    @noukje,Nog effies volhouden en dan krijg je vast en zeker een mooie echo te zien.
    @tamar,Dus nu ook snel zwangerschapsbroeken kopen!!!

@hier,net tijdens het koken 2 flinke steken links onder in buik.
    pfffff voelde die erg goed

11. 4days

4days Niet meer actief

Wel fijn op zich dat je je eisprong zo goed voelt! Hoe je nooit te twijfelen of je nu wel goed hebt gerekend enzo, en of je ei niet te laat was. En als je zwanger raakt weet je je due date precies. :)

12. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83

Ik twijfel altijd:D
    Want aan de afscheiding te zien heb ik mijn ei eerder gehad.
    Dus ik snap er niks meer van.
    Voor de miskraam wist ik het precies maar sindsdien is het een grote verassing.
    Dat vind ik er vervelend

13. 4days

4days Niet meer actief

Hmm, tsja mijn ervaring is dat dat slijm lang niet altijd iets te zeggen heeft. Ik had echt alles door elkaar, was geen touw aan vast te knopen.

14. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ja daarom een vrouwen lichaam is een raar iets als je er op begint te letten.
    We zien aan het eind van de maand wel wat de uitslag is...:D

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zo herkenbaar! Ik ben ook zo bang dat ik weer zo'n klote-echo krijg, dat ik me niet eens kan bedenken dat het ook goed kan zijn. Ben zo bang, dat ik steeds weer allemaal flashbacks van de vorige echo voor ogen zie. Ik ben zo bang, dat ik straks haast niet eens voor echo durf te gaan. Is dat niet raar? Iedereen hier op zp verheugt zich op de eerste echo, maar ik zie er juist tegenop, omdat dat kan betekenen dat ik daarna niet meer zwanger ben.
    Ook mijn vriend is er rustiger onder dan ik, die verwacht dat we naar ons kindje gaan zwaaien, maar dat dacht hij de vorige keer ook. Heel veel mensen om me heen zeggen me: "Ik voel dat het deze keer goed zit!" Maar ik kan zo weinig met die opmerking, het geeft me geen garanties en echt waar, iedereen zei dat de vorige keer ook. Ik ben nogal getraumatiseerd door de vorige keer en sta echt in de "eerst zien, dan geloven" stand.
    Maar het aftellen is inderdaad begonnen, nog 4 nachtjes slapen.....
    Jij ook veel succes met wachten, Noukje!

16. 4days

4days Niet meer actief

Dat is echt helemaaaal niet raar! Toen we naar de echo 'moesten' gaan zag ik er vlak van tevoren echt zoooo tegenop... Toen we naar de auto liepen dacht ik nog bij mezelf, liefst zou ik gewoon helemaal niet gaan... ;) Maar ondertussen wist ik wel, als de echo nou wel goed is dan ben ik erna wel hartstikke blij! En ergens wilde het ook egwoon weten, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Maar raar vind ik je gedachte zeker niet!

17. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Hier nog steeds verkouden, maar het gaat gelukkig alweer een beetje beter. Vanaf gisteravond bij mijn schoonouders geweest, was erg gezellig.

@ Cossy wat schattig dat apenpakje
    Wat rot van je blaasontsteking. Misschien is het toch wel verstandig om het er even met de vk over te hebben.

@ Tupp en Cossy: mijn mannetje is inderdaad naast zijn beroep ook nog fotograaf. Ik zeg altijd dat dat zijn tweede baan is ;)

@ Brenjomi: je cyclus is echt helemaal van streek... echt onzettend vervelend!

@ Nisa: een streep is een streep, toch?

@ Angst voor echo: ik zou ook geen zin hebben in een eerste echo. ik begrijp het gevoel ;)

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @krokodieltje, dat vind ik helemaal niet raar, ik durf nu al niet naar de dokter of gyn. (omdat mijn cyclus zo van slag is) omdat ik bang ben dat het nu al niet goed is (zonder zwanger te zijn) en als ik denk aan de eerste echo word ik ook zenuwachtig;) dus ik denk dat het heel normaal is.

@noukje, heb 2keer een cylcys van 31 gehad, toen een van 28 en zit nu op dag: 36???? af en toe denk ik: ja ik voel iets, ik word ongi? maar nee hoor.

vriend vind het ook heel vreemd en is bang dat er tijdens de curretage iets fout is gegaan?? (maar daar tussen ben ik wel al 4keer (dacht ik?) ongesteld geweest en zag de gyn. op de echo (30okt) wel een eisprong in aantocht?)
    ben nu ook heel erg aan het twijfelen of ik nog moet afwachten? of dat ik eens langs een dokter moet gaan?
    dinsdag ben ik eigenlijk een week over tijd (als je de cyclus van 31dagen rekent) dus zat al te denken, als ik donderdag niet ongesteld ben bel ik even naar de gyn. of ik kan komen.
    en het zal wel normaal zijn dat je cylcus na een miskraam van slag kan zijn, maar wil gewoon weten waar ik aan toe ben? (en vind het ook vreemd dat hij dan nu pas van slag is?) dus ja, vol twijfel.

@ nisa, een streep is een streep. ik zou gewoon morgen nog eens testen. dan is hij vast duidelijker.

@cossy, ik klop het even af, ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad (gelukkig) lijkt me erg lastig. hopelijk weet je verlos. er raad mee?

@ano, jij moet niet koken, je moet klussen:D;)

nou dames, sorry voor mijn echo berichtje, ga denk ik vroeg slapen, want ik ben erg moe (ben het niet meer gewend om uit te gaan) morgen weer werken. heb er geen zin in;):) zal het er eens met mijn collega over hebben, dat mijn cyclus zo raar is. met haar durf ik dat wel te bespreken (dat niemand anders het dan weet) ze is zelf ook al jaren bezig om zwanger te worden (had ik volgens mij al eens iets over geschreven?) en ze moet volgens mij van de week ongi worden?? dus we hebben het er af en toe toch over;)
    alvast weltrusten en tot morgen (denk ik, wanneer weet ik nog niet, want misschien dat we morgenavond nog naar de film gaan??)

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @D1982: Ik ben blij dat dat mysterie is opgelost. Nu vergeet ik het niet meer. :D

@hier: M'n "Help ik krijg een baby-paniekaanval" was gisteren na het bezoek aan mijn ouders wel weer over. Afleiding helpt. :) We hebben weer keurig onze mond gehouden. Nog even volhouden: vrijdag hab ik mijn intake bij de vk. Ik hoop stiekem toch op een echo, ook al doen ze dat eigenlijk niet bij het eerste gesprek. (Ja, dom dat ik er toch op hoop, want dat zal wel een teleurtstelling worden!)

Vanochtend ben ik eigenlijk niet misselijk, dus de ene paniekaanval lost de andere af. Hoewel, paniek is een te groot woord. Ik weet dat de misselijkheid ineens minder kan zijn. En het is natuurlijk erg prettig om niet misselijk te zijn. Maar ik ben ook wel weer een beetje bezorgd. Zou het wel goed gaan met die kleine Fröbel? Maar die bezorgdheid is inmiddels een bekend gevoel.

Vandaag gelukkig een drukke dag, dus niet te veel tijd om er over na te denken! Tot vanavond.

20. 4days

4days Niet meer actief

Brenjomi -> Zo'n miskraam kan je hele cyclus door de war gooien! Sommige vrouwen hebben er nog jaren last van, dat het onregelmatig is enzo. Dat heeft echt niets ermee te maken dat de curettage verkeerd zou zijn gegaan. :) Als er weefsel achter was gebleven was het het meest waarschijnlijk dat je gewoon helemaal niet ongetseld werd. Maarja, rot is het wel... :(
    Misschien kun je beter gaan tempen? Dan weet je tenminste gewoon precies wanneer je ongesteld moet worden, en zit je niet weken lang in spanning als het eens later komt.

tupp -> Hihi, ach die paniekaanvallen, en dan vooral over of je wel een goede ouder zult zijn, komen volgens mij voor 90% door de hormonen. Bij de meeste vrouwen gaat het gewoon vanzelf hoor. Zodra het kindje er is weeeet je gewoon wat je moet doen. En de eerste week is er sowieso een kraamverzorgster, dus komt helemaal goed! :)

Deel Deze Pagina