@ Krokodieltje & Noukje: Ik kan me dat echt wel voorstellen, ik denk dat ik me hetzelfde zou voelen als ik weer voor de eerste echo mag gaan... ergens associeer je die echo-kliniek toch met een hoop verdriet. Bij mij zit íe om de hoek, ik moet toch nog even slikken elke keer dat we er langs rijden. En aan opmerkingen dat het vast wel goed komt heb je niks, het kleineert je angst die echt wel terecht is. Veel sterkte! Hier hopen natuurlijk op twee pracht-echo's!! @ Tupp: Wat grappig, dat had voor de MA ook... echt zo'n gevoel van "wat hebben we gedáán!?" Het hielp me om te bedenken dat een eigen kindje leuker, liever en mooier is dan alle andere kindjes die je ooit gezien hebt. Dan komt het zorgen vanzelf, dat wil je tegen die tijd niet anders (of ben ik nu heel erg naief? Ik heb zelf nog geen kinderen) Misschien helpt het? @ Stomme vriendinnen: het is wel een mooie gedachte, proberen te praten omdat het toch al stuk is... ik zou willen dat ik zo sterk was. Maar nu kan ze gewoon even niks goed doen (niet dat ze het probeert wel te doen). @ Cossy: Wat naar om je kindje zo laat nog te verliezen, als je het niet meer verwacht. Ik had niet helemaal door dat je zelf al over de 12 weken was. Ik kan me voorstellen dat die magische grens dan weinig meer betekent. @ blaasontsteking: volgens mijn moeder (en mij, eigen ervaring) helpt cranberrysap (gewoon bij de AH). Als je dat regelmatig drinkt krijgt blaasontsteking geen kans. Volgens mij mag dat ook tijdens de zwangerschap, maar zoek het voor de zekerheid nog even na. Er zit een soort stofje in dat je blaas reinigt.
Het helpt inderdaad een beetje ja (geloof me, ik heb ALLES al geprobeerd... ) Maar vroeg of laat zet het toch altijd weer door... Ik heb ook al van die cranberry capsules gehad, dat ik er elke dag 1 slikte. Kreeg ik gewoon een enorme blaasontsteking erdoorheen. En ik heb een tijd een lichte dosis antibiotica gehad voor een langere tijd. Dan was het goed ja, maar zodra ik er mee stopte had ik dus weer blaasontsteking. Aaagh, zo is al menig een vakantie verpest... Het voordeel is dat in spanje antibiotica gewoon bij de apotheek te krijgen is zonder recept, hihi. En over die kindjes heb je helemaal gelijk, hihi. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik vind lang niet alle kindjes leuk. Sinds Vince er is vind ik andere kindjes wel stukken leuker merk ik, maar van tevoren had ik echt geen speciaal gevoel bij kinderen ofzo. (ben echt nooit het ik-werk-al-5-jaar-op-een-kdv-en-pas-op-10-kindjes-type-geweest) En toch als je eigen kindje er dan is, dan ben je meteen helemaal verliefd. Het is gewoon zoooo anders dan alle andere kindjes, een eigen kindje voelt echt als een stuk van jezelf. En ik heb het eigenlijk nog nooit vervelend gevonden om het te moeten verschonen, of om eten voor hem te maken ofzo. Al baal ik er nu wel een beetje van dat ik van elke poepluier bijna over mijn nek ga.
Hey bah! Jeetje, die paar keer dat ik blaasontsteking gehad heb vond ik het zó vervelend! Het lijkt me echt niet leuk om het zo hardnekkig te hebben. Weten de artsen niet waardoor het komt? Gelukkig trouwens dat het inderdaad klopt, met je eigen kindje leuker vinden! Ik hoopte heel erg dat het zou kloppen. Toen ik vorige keer zwanger was kreeg ik ineens een spuughekel aan dreinende kids in de supermarkt en gillende buurkindjes... het leek me ineens zo'n verantwoordelijkheid. Tot ik me bedacht dat je je eigen kind eigenlijk altijd wel leuker vindt. Ik bedoel maar, als we die klagende, zieke/verkouden en rommelige mannen om ons heen kunnen verdragen.... zo werkt het met kinderen vast ook (Zilverman is ook ernstig "ziek".... ik heb nog nooit zoveel dropjes, neussprays, dekentjes, zuchten, enz. bij elkaar gezien!) Volgens mij ben je er van te voren nooit echt klaar voor. Ik bedenk me nu ook elke zaterdagochtend dat uitslapen er straks niet meer in zit... maar dan bedenk ik me maar ons voornemen voor "wakker worden dansjes" en gezins-ontbijtjes (en dreinkids die niet willen douchen, ik weet het ).
Nee... Ik heb zo'n beetje alle onderzoeken gehad die mogelijk zijn, maar ze hebben niets kunnen vinden. Waarschijnlijk is het gewoon een combinatie van gevoelige blaas, te weinig drinken (als ik er niet op let) en pech. En als je het een paar keer hebt gehad schijnt de kans dat het terug komt ook vele malen groter te zijn... Hihi, tsja dat elke dag vroeg opstaan is inderdaad ook niet een van mijn favorieten van het moederschap. Ik merk trouwens wel dat ik nu meer begrip heb voor andere moeders, met al dan niet vervelende kindjes. Vroeger kon ik me ook echt ergeren aan kinderen die maar liggen te rennen en schreeuwen op plaatsen waar het echt niet de bedoeling is. Maarja, als ik tegenwoordig in een supermarkt ofzo een kindje zie wat vervelend is, dan weet ik gewoon dat die moeder daar ook niet altijd iets aan kan doen. Heb het zelf pas nog gehad. Vince had een eigen karrtje gekregen, zo'n kleine, bij de AH. Hij vond het geweldig, en liep de hele route lief achter ons aan. Maar toen kwamen we bij de kassa, en je raadt het al, we moesten zijn karretje afpakken. Hij zetten het meteen op een krijsen en schopte een grote scene. Voelde me ook echt ongemakkelijk, al die mensen keken me zo dom aan... Maarja, wat moet je dan, weet je wel... Hij was gewoon verdrietig dat we zijn karretje afpakten... En ik probeerde hem ook meteen stil te krijgen, maarja zo snel laat hij zich niet meer omkopen. En een dreumesje van 15 maanden kun je het eigenlijk ook niet kwalijk nemen... Maar ik VOELDE de mensen gewoon denken van: oh, weer zo iemand die zijn kinderen niet onder controle heeft...
THANK YOUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!! krokodieltje en noukje: spannend en eng he echos kan het me heel goed voorstellen maar dit keer moet het goed gaan kan niet anders!!! zo denk ik cossy: weet je dat ik daar ook zovaak last van heb, ik heb ook heel snel een blaasontstekşng de laatste jaar. en idd. met mn e zwangerschap ben ik er echt TE LANG mee rondgelopen en ja ik voel me nog steeds schuldig of ik het had kunnen voorkomen. maar heb jij het wel s nagevraagd of het tot MA kan leiden als je er echt lang mee wacht. (weet ik ook of mn schuldgevoel terecht is of niet ) en dames heb de eerste foto 2x geplaatst (slim) maar weet niet hoe ik hem kan wissen, heeft iemand raad? en ik durf mn banner nog niet te veranderen, stom he?
Helemaal niet stom! Kan me dat heel goed voorstellen hoor. @blaasonstekingen: ik had er vroeger ook heel vaak last van, maar toen ineens weer jaren niet. Maar in 2009 heb ik er wel ineens weer 2 gehad. Ook zo eentje die na 1 kuurtje niet helemaal over ging. Zo vervelend!
Hihi nee zo werkt het niet. Een blaasontsteking irriteert het onderlichaam (en de baarmoeder), waardoor er spontaan een bevalling (of in een vroeg stadium dus mk) kan ontstaan. Maar het kindje overlijdt dan doordat het veel te vroeg wordt geboren, het is onmogelijk dat het kindje zomaar overlijdt door een blaasontsteking, dus in jou geval kan het daar echt niet van komen. Waarschijnlijk is het 'gewoon' een aanleg-fout geweest...
zit ik een halfuur te tikken is alles weg:x al klinkt het miss. raar fijn om te weten heb echt een tijdje gedacht dat het mn eigen schuld was dat miss. de bacterien die naar binnen gaan en mn vruchtje gaan aanvallen en ...naja teveel fantasie dus maar nogmaals THANK YOUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU wat zou ik zonder jou beginnen
heb al 3x voor nod getest dus ik krijg EN 3taarten en heb een pos. test!!!!! mijn dag kan niet meer stuk
Dag allemaal! Zo we hebben er weer een zwangere bij! Hoera! En toen waren er nog maar.....? (even het online lijstje checken) Hier rustig en gezellig weekendje. Lekker buiten in de tuin bezig geweest, zonnetje scheen. @Cossy vervelend dat je een blaasontsteking hebt. @ Tamar Kijk dat is het serieuze begin he, broek op een kier, zwangerschapskleding aan! Ik zal weinig mee kunnen kletsen vandaag, zoon was vannacht aan het spoken en ik verwacht dat hij niet meer gaat slapen vanmiddag, want hij heeft vanmorgen weer bijgeslapen. Morgen ook weer een druk dagje, dus op zijn vroegst ben ik woensdag weer klaar om te kletsen! @ Kirrebir vrijdag ga je naar Mexico? Koffer al gepakt? @Nisa echt súper, ik ben helemaal vrolijk !!!! De rest sterkte met de zwangerschapskwalen en de anderen succes met het klussen!
hahahhahahahahhaah ik zal je niet horen zeggen dat je je verveelt hahahah oja mag ik nog kiezen voordat je begint? ik ben niet moeilijk als 1 van ze maar een appeltaart is hmmm oja en geen krenten erin aub de andere 2 mag jij kiezen (Wel 2 verschillende he?! )
Ik ben echt super blij voor Nisa, maar tegelijkertijd heb ik zelf echt een K dag... Mag ik dat ff kwijt??? @Nisa: sorry... ik wil zeker jouw extreem goede nieuws niet "verpesten" maar ik maak me gewoon echt ff zorgen en dat moet ik ff spuien... Gister had ik al heel de dag wat last van mijn buik. Vannacht nauwelijks geslapen. Heb geloof ik van 2 uur tot kwart voor 5 op de bank gezeten met een kruik op mijn buik. Ik had ook af en toe echt van die pijnlijke steken er door heen. Maar het hele gebied van mijn ribbenkast naar beneden doet zeer. Ik ga er ook eigenlijk vanuit dat het mijn darmen moeten zijn. Deze zelfde pijn heb ik ook in de periode na de miskraam gehad. Alsof de hele boel verstopt zit. Maar vandaag voel ik het toch voornamelijk in mijn onderbuik. Ik ben nu zo bang dat het toch menstruatie pijnen zijn (zonder bloed verlies) wat de angst voor Asherman toch weer helemaal terugbrengt... Ik kan wel janken (zo'n korte nacht helpt ook niet mee)!
He wat vervelend meid. Ik kan me je angst voorstellen, hoor. Jij hebt toch eerdaags een afspraak met je gyn of vergis ik me nu? Als je zo'n nare pijn hebt steeds en je hebt een beetje angst, is het misschien wel goed om te vragen of je eerder langs mag komen. Misschien kunnen ze nog een keertje kijken en je geruststellen. Ik hoop dat je 'gewoon' ongesteld gaat worden, dan wordt je baarmoeder ook weer schoner van. Uiteraard hoop ik helemaal dat het gewoon je darmen zijn. Sterkte hoor, en wat Nisa zegt daar ben ik het helemaal mee eens, probeer even wat rust te pakken, doet je lijf vast ook goed. Ik had zelf na mijn mk steeds van die emo-buien en angst-buien, totdat mijn 1e menstruatie kwam. toen voelde ik me zoveel fitter. Denk dat de hormonen flink aan het huishouden zijn in onze lichamen. Neemt niet weg dat jij nu goed naar je lichaam en gevoel moet luisteren, dat is nu het voornaamste. Zorg goed voor jezelf. Hele warme knuffel van mij
@ Nisa: Gefeliciteerd meis!! Wat leuk! Ik hoop dat ik je snel mag volgen! Is je man ook een beetje opgelucht? Of is die nog een beetje geschrokken? @ Kirrebir: Lief en leed liggen dicht bij elkaar, daar kunnen we allemaal over meepraten, dus wat mij betreft mag je gewoon je ei kwijt hoor! Dat is hier de bedoeling, toch? Ik voelde ook wel een beetje jaloezie hoor, bij Nisa's bericht (in de zin van ik ook, hoor, Nisa, niet afgunst ). En je maakt je zorgen om je lijf, dat kan is helemaal naar! Kan je voordat je weggaat niet nog een echo oid laten maken? Straks zit je in Mexico met allemaal vragen en/of gedoe! Ik zou toch wat meer zekerheid willen! Anders kom je niet echt aan vakantie toe. Had je nou al een echo gehad na de curretage? Ik lees dat ze met vermoeden van Asherman een hysteroscopie (inwendige echo?) doen om te kijken, dat kan al vrij snel. Ik ben voor je gaan zoeken en heb een artikel over gevonden met nogal wat medische termen dat drie casussen behandelt. Wil je de link hebben of liever niet?