Vooruit kijken na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kirrebir, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Hi Meiden,

Ook ik en mijn vriend gaan vooruit kijken, we moeten inderdaad toch weer verder.
    Mijn lichaam heeft zich ook goed hersteld, want ik werd netjes op de normale dag ongesteld en dat gaf me een goed gevoel.
    Omdat ik een behoorlijke heftige tijd heb gehad, met opname in het ZH waar ik door de ambu met spoed ben gebracht.
    Dus ik was heel blij dat mijn lichaam zo goed op de rit was.
    Nu gaan we er weer met positief gevoel kijken of we weer zwanger mogen raken.

Gefeliciteerd Tigger, en probeer er wel van te genieten, ik kan me goed voorstellen dat het eng is totdat de 12wk voorbij zijn, maar je moet positief blijven.

Liefs Sun

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Als je temp morgen weer omhoog gaat, kan de lage temp van vandaag ook nog een innestelingsdip zijn. Ik hoop het natuurlijk voor je. En anders idd ff naar de HA. Succes!

3. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    Hey
    Mag ik er ook bij :)?
    Mijn man en ik zijn sinds november 08 bezig voor een eerste kindje.
    In september was ik na 9 rondes zwanger. Helaas van korte duur, op 6.5 weken bleek dat het vruchtje al gestopt was met groeien rond de 4 weken. Het werd een heftige tijd. De gyn was zeker dat het er vanzelf zou afkomen. Een hoop bloed en stolsels later was ik daar zelf van overtuigd. Tot het bloeden aanhield en een echo uitwees dat het er nog volledig zat. Ik moet vooralsnog gecurreteerd worden.
    Na 3.5 weken heb ik men eerst keer maandstonden gekregen, die moest ik afwachten van de gyn. Daarna gingen we er weer voor. Helaas is de eerste rond na mk niets geworden, ik heb nu al wat bruin en rozeverlies dus vanaf morgen zullen men maandstonden er terug doorkomen.
    Ik heb het vooral moeilijk met het feit dat er na een jaar en een mk nog steeds niets is. Al mijn vriendinnen zijn ofwel mama ofwel zwanger. Nichten ook..Ik voel me zo een beetje alleen en iedereen zegt maar "je moet er niet zoveel mee bezig zijn" ja hallo...
    dikke knuffels

4. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Alle nieuwe meiden: welkom hier! Op naar een mooi en vooral heel roze 2010!!

1979kik: ook al heb ik al een kindje, snap wat je bedoelt. Hier ook vaak de opmerking dat je het meer los moet laten....ja lekker dan...alsof je dat kunt als vrouw terwijl je elke keer met je lijf en de vraag of het gelukt is wordt geconfronteerd. Ik hoop dat je geduld wordt beloond en dat je alle zwangeren uit je omgeving snel mag volgen.

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Welkom alle nieuwe meiden...

Eigelijk sta ik er echt nog van te kijken hoeveel meiden/vrouwen er een miskraam krijgen.
    Ik heb daar eigelijk nooit zo opgelet ook omdat niemand in mijn omgeving een miskraam heeft gehad.

6. Tigger77

Tigger77 Actief lid

11 sep 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    @L78 Fijn dat je MS is doorgebroken al was het idd leuk geweest als het om de gewenste reden niet was gebeurt. Iig fijn om te weten dat je gewoon weer op schema loopt en dat je verder kan.
    @kirrebir En weer lekker fris van de kapper?
    @TessMe, D1982, wendy&richard, Sunshine1975 en 1979kik Welkom bij ons clubje! Ik hoop dat jullie hier voldoende steun zullen vinden en dat jullie maar snel jullie wens kunnen laten vervulllen!
    @Cossy Ik ben er niet zo in thuis maar wat is een luteale fase? Baluh dat hij hij zo kort/lang is dan. Ik hoop dat de Gyno je er mee kan helpen.
    Hoe ist met de rest?
    Hier heb ik genoten van mijn vrijgezellenfeestje afgelopen zaterdag. Heerlijk een workshopje salsa & meringuedansen gekregen, lekker gegeten bij de mexicaan, geborreld en genoten van de 80-90Ā’s party . En superleuke kleine cadeautjes gehad. Om 03.00 was ik thuis en zondag helemaal gebroken, ben nu nog aan het bijkomen op mĀ’n werkĀ…
    Nog 2 dagen werken, kerstetentje en dan op naar de grote dag en de voorbereidingen. Tot nu toe nog steeds geen bloedingen/roodslijm dus bij iedere dag weer een beetje meer hoop dat het dit maal wel goed zal gaanĀ…

7. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

@ano & Tigger: Helemaal blij weer na de kapper! Er is flink wat af, maar dat was ook wel even nodig. Mijn lijf vindt leven zonder pil niet zo leuk, dus reageerde met enorme haaruitval... Heb beduidend minder haar dan vroeger :(
    Maar de kapper heeft er weer iets moois van kunnen maken.

En .....tromgeroffel..... vanmorgen ben ik ongesteld geworden (nog geen bloed, maar wel het bekende voorstadium)!! Behoorlijk op tijd. Voor mijn zwangerschap had ik 3 cycli van 30 dagen en 1 van 34 dagen. Nu is het 34 dagen na mijn curettage gekomen!!
    Ik ben een blije Kirrebir.

Vanavond de kerstboom optuigen en laat de kerst dan maar komen! ;)

@TessMe, D1982, wendy&richard, Sunshine1975 en 1979kik: ook van mij van harte welkom! Hopelijk kunnen we gauw een zwangerclubje beginnen.

@wendy&richard: ik heb zelf ook zitten denken aan een kleine tatoeage ergens (sterretje of vlinder). Ik heb er nu geen, dus ik weet het nog niet zeker.. IK laat het nog even broeden!

@Tigger: klinkt als een ontzettend gezellige vrijgezellendag!
    Werkze vandaag. En ik stuur wat positieve "blijf maar lekker zitten" vibes naar Tiggerbeeb. :D

@ano: gek is dat he? Ik vind het zo raar dat eigenlijk niemand er over praat. Want als je er zelf over gaat praten, dan kent iedereen ineens wel iemand die het ook heeft meegemaakt of er komen eigen verhalen boven.

8. 4days

4days Niet meer actief

Wendy -> Dat is ook slechte timing zeg, op 2e kerstdag... :( Van de andere kant is het ook wel een mooie datum om elk jaar even aan je vlindertje te denken, dan is het er toch een beetje bij. :)

Die innesteelingsdip, daar geloof ik al lang niet meer in! Hihi. ;) Nee bij mij schiet de temp elke maand gewoon omlaag en dan was het dat. Het is vandaag overigens bevestigd, nog steeds lage temp...

Kik -> Pfff ik kan me daar best kwaad om maken, als mensen zeggen: je moet er ook niet zoveel mee bezig zijn... Wat willen ze er nou mee bereiken? Dat je je ook nog eens schuldig voelt omdat je het dan blijkbaar zelf schuld bent? Dat je niet zwanger wordt omdat je er teveel aan denkt?! Pfff... :(

Tigger -> Luteale fase is de periode tussen de eisprong en de ongesteldheid. Bij mij is die ontzettend kort, dus dan kan het vaak gebeuren dat het eitje wel bevrucht raakt, maar dat ik al ongesteld ben voordat het in de baarmoeder is aangekomen...

Kirrebir -> Oh dat is netjes! Een maand erna! Is je lichaam tenminste weer 'normaal' :) .

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hoi meiden,

Mag ik hier ook meekletsen?
    Ik heb 27 november een echo gehad, helaas was er geen kloppend hartje, ik zou toen 12 weken zwanger zijn van de 2e. Dat het niet goed was was voor ons echt een donderslag bij heldere hemel. Geen waarschuwingen vooraf gehad.
    De woensdag daarna heeft de miskraam doorgezet en is het vruchtje vanzelf gekomen. Was zeker niet de leukste dag van mijn leven, had nooit verwacht dat het zo heftig zou zijn. Ook mijn vk had me hier niet voor gewaarschuwd, wat ik haar nog steeds kwalijk neem.

Maar goed, wil weer vooruit kijken en hopen dat het in 2010 weer raak is en nu wel goed zit.

10. 4days

4days Niet meer actief

Ik zat er vannacht even helemaal doorheen. :( :( Een hele lieve meid die ik ken van het forum is ook haar kindje verloren. Dat vond ik echt vreselijk, en daardoor kwam bij mij ook alles weer helemaal naar boven. Die nacht waarin het gebeurde blijft zich maar in mijn hoofd afspelen... :( Vooral ook doordat de omstandigheden echt zo slecht waren... Ik was alleen thuis met ons zoontje wat toen 11 maanden was, had gewoon echt een bevalling, verloor liters bloed, en hij bleef maar huilen en schreeuwen... Maar ik kon hem gewoon echt niet troosten, ik kroop over de grond van de pijn en duizeligheid, alles zat onder het bloed. Ik heb in totaal 3 keer de huisartsenpost gebeld, met de mededeling dat het steeds slechter ging (en uiteindelijk helemaal niet meer ging), maar het enige wat ze tegen me zeiden is pak maar een paracetamol... De dag erna bleek overigens dat ik ontzettend veel bloed was verloren, moest meteen ijzertabletten. Ik had zo dood kunnen bloeden, en geen haan die ernaar had gekraaid.. :( En vervolgens heb ik ontzettend weinig steun gehad uit mijn omgeving... Na een week vroeg NIEMAND er nog naar... Ik heb in totaal maar liefst 1 kaartje gehad met sterkte... Ik voel me gewoon zo alleen gelaten... :(

Sorry voor mijn hele zeurverhaal, moest het even van me af schrijven...

11. 4days

4days Niet meer actief

Yjc -> Oh dat is ook vreselijk! :( Dat ben ik trouwens wel met je eens, dat ze nooit een mens vertellen hoe heftig een miskraam kan zijn als je al wat langer zwanger bent... Je hoort alleen altijd termen als 'heftige menstruatie', nou noem het maar liever een ietsje minder heftige bevalling!

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hoi meiden,

Wat hebben jullie van het weekend veel gekletst zeg, gezellig!
    Ik ben zaterdag samen met mn mannetje naar Dusseldorf geweest. Was echt heel erg leuk, we hebben een gezellige dag gehad.

Ik ga proberen op iedereen te reageren...

@ Cossy: vervelend zeg dat je nu zo'n onregelmatige cyclus hebt. Ik zie dat je al op cd 38 zit, wanneer mag je testen?
    Oh ik lees een paar blz verder dat je temp omlaag is gegaan, wat jammer zeg. Heb je de ha al gebeld voor een doorverwijzing?

Oh meid ik lees net je berichtje over je miskraam/bevalling. Ik krijg er kippevel van. Wat erg voor je dat je je niet gesteund voelt. Dikke knuffel voor jou!

@ Kirrebir: al ongesteld geworden? En hoe was het bij de kapper? Ik lees een paar blz later dat je ongi op gang is gekomen. "Fijn"! Nu op naar de volgende ronde.

@ Tamar: zijn je kerstkaarten leuk geworden?

@ L78: wat jammer dat je ongesteld geworden bent. Op naar de volgende ronde en hopelijk wordt 2010 een vruchtbaar jaar voor ons allemaal!

@ Tessme: welkom!

@ D1982: wekom hier. Wat heb jij afgelopen jaar al veel meegemaakt zeg. Erg vervelend voor je. Op naar 2010!

@ WendyenRichard: welkom. Hopelijk wordt je snel ongesteld of ben je zwanger

@ 1979kik: welkom!

@ Tigger: klinkt als een erg gezellige vrijgezellenparty!

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hey meiden,
    hier ook weer even een berichtje van mij, leuk om alles weer bij te lezen hier.
    ik weet op dit moment niet zo goed wat ik ervan moet denken, ben nu al bijna 2 weken aan het vloeien, de ene dag erger dan de andere...weet niet zo goed wat ik moet doen...is dit wel normaal na een curettage, heb gewoon geen idee wat mijn lijf allemaal aan het doen is, bah wordt er zo moedeloos van. na de curetteage zelf heb ik ook nog een week of 3 gebloed, toen een week of 2 a 3 bloedvrij geweest en nu is het dus vanaf morgen twee weken aan de gang, zijn er meer meiden die dit meegemaakt hebben.
    ben gewoon zo bang dat er iets niet goed is...

xxx

14. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Meisje: wat vreemd zeg. Dus je hebt een curretage gahad, daarna 3 weken gevloeid en ongesteld geworden. En nu weer 2 weken vloeien (van je menstruatie neem ik aan)? Waarom bel je de gyn niet even voor advies?

15. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    @ Meisje: ik vind 2 weken wel lang. Zou voor de zekerheid je vk, gyn of ha bellen om te vragen of ze e.e.a. kunnen controleren, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Bovendien kom je nu helemaal niet aan aansterken toe en dat is ook heel belangrijk. Zit je wel aan de floradix? Ik zou echt even bellen!

@ Cossy: jeetje meis wat een ontzettend nare ervaring. Ik vind het ook echt heel erg om te lezen dat er in je omgeving zo weinig mensen met je meeleven! Zou bijna zeggen, pb me je adres even!!

@ Noukje: goed bezig hoor! Volgens mij ben je niemand vergeten :) Dusseldorf klinkt leuk!

@ Tigger: begint nu op te schieten he?! Spannend hoor. Ik vind het heel knap dat je je vrijgezellen zo lang volgehouden hebt en gelukkig was het leuk....dan heb je het er graag voor over he? Nu lkr bijkomen hoop ik voor je.

@ hier: leuk nieuws! Ben gisteren gevraagd door een vriendin om peettante/meter te worden van hun zoontje. Voel me zo vereerd!!

Wie doet er mee...zwanger het nieuwe jaar in?

16. 4days

4days Niet meer actief

Heel erg bedankt dames... Ik denk dat het gewoon komt doordat mijn complete vriendengroep nog niet bezig is met kinderen enzo, dus ze kunnen zich er totaal niets bij voorstellen. Ze categoriseren het meer als een flinke griep ofzo... Gelukkig lucht het al erg op om het hier van me af te schrijven.

17. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inderdaad, een minder heftige bevalling dat is de juiste benaming voor een miskraam zoals ik die beleeft heb. Maar als ik het verhaal van jou lees dan is menige bevalling minder heftig, wat erg.:( En vooral dat je door hulpverleners niet serieus wordt genomen. :x

Van vrienden verwachte ik ook meer, maar helaas dat is zwaar tegengevallen. Een van mijn beste vriendinnen vergeleek het met haar abortus die ze had gehad in het verleden. Nou dat heb ik haar niet echt in dank afgenomen.:x

18. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83

Zijn er nog meer die mee doen met t lijstje???

Moeten er ook nog 2 veranderd worden hahahha.

@kirrebir,gefeliciteerd met je menstruatie hahaha:D
    Gelukkig dat je haar weer goed zit.

@noukje,Dus het was een leuke kerstmarkt???
    Ik wil ook nog eens een keertje naar die in valkenburg.

Cossy en yjc,Snap wat jullie bedoelen met die rare opmerkingen van mensen en iedereen denkt er na een week niet meer over na terwijl het dan bij jouw echt pas doordringt en t dan heel erg moeilijk heb.

Hier,Al een paar dagen krampjes in mijn buik en last van mijn rug denk dat ik ongi ga worden een deze dagen.

19. 4days

4days Niet meer actief

Noujaaa zeg! Dat vind ik echt op geen enkele manier vergelijkbaar! :) Als je het kindje wel graag wilt, dan heb je er meteen een band mee. Dan is het al echt jouw kindje, ook al in het nog zo klein. En als je 12 weken zwanger bent dan beval je gewoon van een baby'tje! Nog heel klein, maar wel al helemaal af... Ik denk dat mensen pas echt beseffen hoeveel impact zoiets heeft als ze het zelf mee maken, ik hoop dat ze er nooit achter hoeven komen... :(

20. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Ik heb hier ook nog zon domme opmerking van de week gehad van iemand:

Oh je had bijna gewweten of het een jongen of meisje zou zijn>....

Ook erg leuk.
    Ik zou dat vlak voor oudjaarsdag te zien krijgen.
    Maar ik sluit me daar juist voor af en denk er niet over na dat wil ik niet.
    En dan krijg je zo een domme opmerking van iemand die ook zwanger is nota bene.

Deel Deze Pagina