Vooruit kijken na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kirrebir, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ach ja, het zijn ook altijd de vrouwen die in 1x zwanger worden die zeggen: "Als je je teveel stresst, wordt je niet zwanger. Als je het loslaat, komt het vanzelf." En bedankt :x. Zo voelt het alsof het je eigen schuld is dat het zo lang duurt. En waar hebben die vrouwen het over? Zij kennen de teleurstelling van elke ronde gewoon weer ongesteld worden niet.

Nog zo'n leuke: "Je moet niet verdrietig zijn, want dit is de natuur en nu weet je ten minste dat je zwanger kunt worden." Hallo, mag ik even een periode van rouw doormaken om het verlies van mijn zwangerschap :x?
    Niemand die tegen je zegt: "Ja, het is gewoon onwijs k*t om mee te maken."

2. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Dag dames,

Kijk eens aan, een geheel nieuw topic.:) Goed idee, is wel een wat vrolijker plekje om te kletsen ipv steeds naar het mk-topic te moeten gaan. Ik wilde ook weer verder gaan.

Hier inmiddels alles prima. Mijn eerste menstruatie viel qua hevigheid reuze mee en duurde zelfs korter dan ik gewend was na mijn bevalling. Wie weet komt er gauw weer wat regelmaat in.

Ik weet niet of het me gaat lukken veel mee te kletsen, want ik ben druk aan het klussen en heb besloten wat minder achter de pc te kruipen, bevalt eigenlijk wel. Ik laat gewoon zo nu en dan mijn gezicht even zien.
    Wij willen nog steeds even wachten met zwanger proberen te raken totdat we er helemaal klaar voor zijn.

Ik hoop dat jullie allemaal gauw weer gezond zwanger zullen zijn!

Groetjes en tot gauw!

3. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    heyy April,

Toch gevonden dit nieuwe topic:D
    Is zeker toch wel wat gezelliger als naar t miskraam onderdeel te gaan.

Gelukkig dat je laatste ongi meevielt.
    Dus je ben druk je huisie aan het veranderen

4. 4days

4days Niet meer actief

Ohh ja, echt vreselijk he! :x Snappen ze nou echt niet dat ze het met zo'n opmerking alleen erger maken?! :)

Ik heb nog zo'n leuke... Na mijn miskraam kreeg ik van een paar mensen te horen dat het vast kwam doordat ik nog borstvoeding gaf... ;) Nou leuk dan, ik was het dus helemaal zelf schuld! Altijd fijn om te horen... :)

5. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    en niet op waarheid gebaseerd.....

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hallo meiden,

Wat jammer hè dat mensen zich zo moeilijk in een ander kunnen verplaatsen... als ze dat nou eens doen bespaart dat een ander een hoop verdriet..

@ April: hey meid,wat fijn om te lezen dat het "goed" met je gaat! Gezellig als je af en toe eens iets van je laat horen.

Ik zou vandaag gaan werken maar mn meisje is ziek na de prik van gisteren :( Nu afgesproken dat ik 's ochtends thuis blijf en mn man komt straks thuis en dan ga ik werken.

7. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Heb de prik net gehaald met mijn zoontje, ben benieuwd hoe hij er op reageert...

Straks kerstborrel op werk en zoontjelief is bij oma.

8. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Vervelend noukje dat de kleine ziek is.
    Koorst ofzo??
    Tenminste dat ik is wat ik zag op tv dat er bij de 2e prik veel kans was op koorts.

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    :$ Zeiden ze dat echt? Ik heb nog nooit gehoord dat een vrouw een miskraam kan krijgen omdat ze borstvoeding geeft, hoor! Leuk hoor, zo voel je je onterecht schuldig!

De leukste bij mij was toch wel de collega die me na de miskraam zei "nou, uhm.... ga d'r voor, he". Hij bedacht zich zelf ook pas later wat dat precies betekende... hahaha! Ach, die is eigenlijk wel lief.
    Trouwens, er is ook een topic "domme opmerkingen" bij het "zwanger zijn" topic. Mocht je willen lachen....;)

@ hier: tijdje offline geweest omdat ik weer vollop aan het werk ben. Heerlijk! Vandaag ben ik lekker vrij, ik heb net de kerstboom opgetuigd en plof zometeen heerlijk op de bank.

En jullie? Al druk met kadootjes, kerstboom, diner, enz.?

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Cossy, ik was even aan het bijlezen en las je verhaal. Wat verschrikkelijk om het zo mee te moeten maken. Ben je niet meteen van huisarts gewisseld? Ik zou overwegen om die man aan te geven bij een medisch-ethische commissie (ik weet eigenlijk niet eens of dat kan). Hartstikke gevaarlijk om je het allemaal zo in je eentje te laten doen! En voor jou natuurlijk ook behoorlijk traumatisch!
    En dan ook nog de mensen in je omgeving die nauwelijks meeleven... Al denk ik dat je wel gelijk hebt, mensen die geen kinderwens hebben snappen het echt niet! Wel mooi dat je het zo kan zien, maar ik snap je frustratie.
    Een paar van mijn vriendinnen doen het idd ook af als een soort griep. Toen ik de ene een dag na mijn curretage belde (dan zelf maar bellen, aangezien ik niks hoorde) begon ze meteen over zichzelf. Afgelopen vrijdag hetzelfde verhaal bij een andere vriendin die kwam eten...Ik ben er eigenlijk nog steeds boos over! Het ligt niet aan jou, hoor, want ik hoor het van meer meiden op het forum... maar kennelijk moet je eerst een beetje snappen wat een kinderwens eigenlijk is.

Naar om te horen dat het bij jou om het gros van je vriendinnen gaat! Hoe ga je er nu mee om? Ik bedoel, als ze opbellen om te vragen of je mee gaat winkelen, ofzo?

11. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even heel snel een ego berichtje van mij.
    Ik moet nog bijlezen, dus reacties op jullie komen nog! (sorry...)

Het lijkt er op dat de menstruatie vals alarm was...
    Alleen gisterochtend zag ik iets met afvegen en dacht echt dat het zou beginnen! Had ook last van mijn buik.

Maar dat was ook het laatste wat ik zag... :(

Dus maar weer verder afwachten...

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    He? Kan dat dan?

Ben je ondertussen weer aan het proberen, of nog niet? Je schreef ergens dat het geen "spannende" NOD was...

Voor wat het waard is, ik had mijn curretage op dezelfde dag als jij, hoewel eerder in de zwangerschap en ik ben ook nog niet ongesteld (en test negatief). Misschien hoort het er bij?

Ik hoop voor je dat het alsnog doorbreekt!

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh ja.. nog even een ego-berichtje (sorry, ben serieel aan het spammen)...

Vorige week kwam ik student tegen die net terug was van zwangerschapsverlof... na het hele verhaal feliciteert ze me ineens. Zo van... "ennuh... ik hoor dat ik jou ook moet feliciteren!" Ik schrok en wist niet zo goed wat ik moest zeggen.... wist ze dat ik zwanger was geweest? Bleek dat ze me verwarde met een andere collega die net bevallen is!
    Maar.... gek genoeg deed het me niet zoveel. Ik ben niet in tranen weggelopen en kon er zelfs een beetje om lachen. Vooral de reactie van mijn twee collega's (die wisten het wel en moesten ineens driftig iets in hun tas zoeken).

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hoi, hoi,

@Kirrebir, jammer dat het vals alarm was......
    @zilvervosje, goed hoor van je er zo mee om gaat!
    @moeders met kids, hou me op de hoogte van de reactie op de prik! Ik moet morgen met mijn dochter, heb inderdaad gehoord dat je meer kans op koorts hebt na de tweede prik. Gaan jullie wel voor de tweede prik?
    @ano, hoe is het met jou?
    @noukje, ben helemaal blij met mijn kerstkaarten, ze zijn al verstuurd!
    @hier, over 2 dgn zou ik kunnen testen, zelf ga ik ervanuit dat het niet nodig is en ongi wordt! De andere zwangerschappen voelde ik vanaf de eisprong.....nu voel ik ook wel iets (maar anders), maar denk dat het gewoon tussen mijn oren zit! Lekker vaag.......Denk trouwens ook dat ik pas zondag ga testen als ik nog niet ongi ben.....

liefs

15. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hoi meiden,

Even snel vanaf het werk. We gaan zo naar de kerstborrel/ diner, gezellig!

@ Ano: je mn meisje heeft koorts en last van haar arm op de plek waar ze de enting gehad heeft. Erg zielig! Nu is papa lekker thuis en ze ligt al weer in bed..

@ Kirrebir: hè wat vreemd dat je ongi niet doorzet. Ik heb wel gehoord dat je na een curretage een andere menstruatie kan hebben (veel minder) maar als ik jou zo hoor heb je amper wat verloren. Hopelijk zet het snel door! Of je bent zwanger... wie weet?!

@ zilvervosje: wat een siatuatie zeg! Goed van je dat je er zo mee om bent gegaan!

@ Tamar: spannend.. wie weet is het toch raak. Ben erg benieuwd!

16. Tigger77

Tigger77 Actief lid

11 sep 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden wat een verhalen weer, die opmerkingen komen me idd ook bekend voor.
    Toch wat spanning omtrent de NOD's begrijp ik? Ik duim voor jullie!
    Vandaag m'n dochter weer een prik laten zetten en als het goed is ligt ze nu weer lekker te slapen. Wederom geen kik gegeven, wat heb ik toch een stoere meid! Het zoontje van mijn BFF krijste de hele boel bij elkaar! Mannen?!
    Gisterenavond rotavond gehad, voelde mezelf helemaal uitgeput van het feestweekend maar moest nog 2 taartjes maken voor vandaag. Mijn dochter was ook nog eens flink aan het spoken dus nu voor de 3e nacht niet voldoende slaap gehad, twas half 12 voordat ik mijn bedje zag en na 2 odnerbrekekingen midden in de nacht was het al weer 05.15 toen ik wakker schrok en niet weer kon slapen. Bij de zwangerschap van m'n dochter lag ik al in de 5e week iedere avond om 18.30 voor pampus op de bank... Nu realiseer ik me heel goed dat dat nu niet meer kan, maar als ik de nachten maar lekker door kan slapen zou al een hele opluchting zijn.
    Ik dagdroom dat het de komende dagen beter gaat, wil natuurlijk niet met grauwe wallen op de mooiste dag van m'n leven verschijnen... Daardoor heb ik wat last van mijn rechterlies en mijn onderrug. Ben zo blij dat het er vandaag bijna op zit, lekker 2,5 week vrij nog f een paar dagen bikkelen naar de bruiloft toe, een dag genieten en daarna rust, vooral veel rust! Hoop ik! Ook wel fijn dat ik ff 2,5 week weg ben van mijn werk want mijn buik begint al weer flink uit te dijen... hoop het nog ff te rekken tot de 29e dan heb ik m'n eerste echo! Ik hoop dat ik dan niet weer teleurgesteld word en voor nix uitgedijt ben...
    Ook nog een speciaal nieuwtje, een vriendin van de zwangerschapsgym van 3 jr geleden heeft op dezelfde dag dat ik onze docjhter kreeg een zoon gekregen. Zij was tijdens mijn vorige zwangerschap-miskraam ook zwanger en heeft toen helaas ook een miskraam gekregen. Nu is zij ook weer zwanger, dus wij hopen voor ons beide 3maal is scheepsrecht!
    Ik hoop dus dat het weer gezellig met z'n 3en naar zwangerschapsgym gaan wordt want een andere vriendin van hetzelfde clubje is al 12 wkn onderweg van haar 3e...

Nog ff doorbikkelen vanmiddag, houd m'n ogen bijna niet meer open met die laagstaande zon, vanaaf nog naar het kerstdiner van m'n werk. Dus nog ff volhouden tot ik m'n mandje weer zie...

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @kirrebir,Vaag hoor dat de ongi niet doorgekomen is.

@noukje,Echt **** is dat ze ziek worden na een inenting.

@zivelvisje,Goed hoor je reactie.

@tamar,Spannende dagen dan.
    Hier ook voel af en toe dezelfde dingen als bij ronde 1 toen het raak was.
    Maar net als dat jij zegt ben ik ook bang dat t tussen me oren zit.
    Ik ga maandag testen denk ik.

18. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @tigger,Wel leuk dat jullie weer samen zwanger zijn.

19. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ano, ik zal voor je duimen!

@tigger, het wordt vast een mooie dag met of zonder wallen! Kan je niet 's middag nog even een dutje doen?

20. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hoi dames,

@ Ano Ik hoop dat ik het hier een beetje bij kan houden.;) Best lastig met zoveel schrijfsters. Ik probeer het maar gewoon.:)

@ Noukje Mijn kereltje is ook ziek geworden vandaag.:( Vanmorgen huilend wakker, 39.1 koorts. Vanmiddag om een uur of 15.30 was het gelukkig al weer gezakt naar 38.5.
    Ik hoop dat onze kleintjes gauw opknappen. Sterkte voor juw meisje. Heeft ze ook enkel koorts of heeft ze ook nog andere narigheid?

Deel Deze Pagina