hoi hoi, misschien een beetje domme vraag maar ga hem toch stellen. het is bijna uitverkoop en aangezien ik erg dol ben op lief! ,mexx en esprit maar het normaal best wel duur vindt hoop ik in de uitverkoop te slagen. maar nu komt het nu wil ik toch wel een beetje vooruit kopen maar het is natuurlijk niet de bedoeling ze ze met 30 graden in een dikke trui loopt. nu staat er op internet wel genoeg maat tabellen maar dat klopt natuurlijk nog niet met onze dochter. fenna is geboren met 34 weken 3 dagen en was 1980 gram en 42cm lang nu is ze 3,5 maand en is 55 cm lang en weekt 4480 gram ze groeit dus goed maar nu staat op internet als je 4 maanden bent dat ze maat 68 hebben en onze dochter past 56 nog prima.ik neem dus aan dat ze maat 80 wat "normale" baby's met een jaar hebben niet gaat redden hoe hebben jullie dat gedaan ?? hoe groot zal ze ongeveer met een jaar zijn?? zal ze 68 nog in de winter aan kunnen of lopen we dan echt al tegen de zomer?? groetjes veronique
Hoi ik vind je vraag helemaal niet dom hoor. Wat ik om mij heen zie is dat premature kinderen vaak hun groei inhalen, dus ook meer willen eten dan gemiddeld. Dysmature kindertjes die ik ken die hebben eerst nog wel een achterstand. Mijn zoontje is geboren met 29 zwangerschapsweken en woog toen 1790 gram en was 41 cm lang. Twee weken geleden woog hij 9,4 kilo en is alweer 74 cm lang. Hij is dus even lang en groot als hij had moeten zijn met 10 maanden zonder te vroeg geboren te worden. hij draagt nu maat 74-80 en als hij over 1,5 maand een jaar oud wordt verwacht ik dat hij dan ongeveer maat 86 heeft, groetjes
dit probleem hebben wij ook, mijn dochter is nu 15 maanden en heeft maat 74. probleem, haar skipakje paste in augustus, haar eerste verjaardagsjurkje word kerst.. ik koop nu niks meer voorruit, alleen wat ze nu kan dragen. soms heeft ze enorme spurten (heeft maat 68 bijna overgeslagen) maar heeft ruim een half jaar 62 gehad, durf die gok niet meer te nemen. dus jammer van de uitverkoop, ik koop dan alleen dingen die ze op dat moment zelf past, of dingen die niet seizoensgebonden zijn, zoals een spijkerbroekje oid.
Mijn zoontje was 1500 gram en 38 cm bij de geboorte. Hij is nu 1,5 jaar en weegt 11 kilo en is 82 cm, eigenlijk dus heel gemiddeld voor een kindje van zijn leeftijd. Hij draagt shirtjes maat 86 of zelfs al 92 en broekjes 86. Ze kunnen in een keer zo'n groeispurt maken dat het me elke keer weer verbaasd hoe hard het gaat. Blijft lastig om vooruit te kopen. Shirtjes met lange mouwen gok ik vaak nog wel omdat daar in de winter gewoon een rompertje met lange mouwen onder gaat, maar broekjes is lastiger. Succes, Groetjes, Josie
Zo te lezen is het heel verschillend... Hier een beetje hetzelfde als bij Ons Kleintje, Mischa heeft zijn leeftijdgenootjes inmiddels ingehaald en draagt nu maat 80. Al zit het nog een beetje ruim. Hij is net 11 maanden.
Ons zoontje van 14 maanden past nog steeds in maat 74. Hoe groot hij nu is weet ik morgen weer. Hij was 1874 gram bij de geboorte (31 w) en met 3 maanden 54 cm en 3,9 kilo. Hij heeft dus wel wat ingehaald omdat hij heel netjes de groeicurve van zijn gecorrigeerde leeftijd volgde. Ik zou nu kunnen gokken wat hij volgend winter aan kan, maar het blijft een gok.
Ik heb vooruit kleertjes gekocht, ook in de opruiming en gewoon omdat ik niks kon laten hangen, en heb ontzettend veel spijt ervan gehad en doe het nooit meer! Charlotte blijkt absoluut niet de gemiddelde baby, ze is heel tenger en broekjes maat 62 moet ik nu nog echt innemen of bijtrekken anders zakken ze van haar kontje. Hier dus prachtige en ook dure winterbroekjes maat 68 liggen van vorig jaar en die liggen ongebruikt in de kast. Misschien passen ze aan het eind van de winter maar ik vrees van niet, in de zomer kan ze ze niet dragen en ik denk dat ze volgende winter te klein zijn. Ik zou het je dus echt niet aanraden...
Wat grappig, Eva was 4350 gram en 53 cm bij de geboorte en woog met 1,5 jaar zo'n 10,5 kilo en was zo'n 82 cm. Dus even groot als jouw zoontje met 1,5! En nu is ze bijna 2 en zit sinds een paar maanden in maat 92 t-shirts en 86 broeken.
Lexie groeide zo hard in het begin dat ik dacht dat ze met kerst in 68 zou zitten, daarom heb ik haar kerstkleding een maand geleden al bij haar aangetrokken. Nou.. het rokje is nog steeds te wijd en overmorgen is het kerst... Er is geen pijl op te trekken. De ene maand drinkt ze amper en groeit meer dan een kilo en de volgende maand groeit ze ineens alleen in de lengte... Ik zou het persoonlijk niet doen of je moet dingen kopen die in meerdere seizoenen kunnen zoals rokjes of shirtjes. (Met maillot of zonder extra shirt eronder ...)
Hier ook de bekende spurt, mijn dochtertje is een maand te vroeg geboren en heeft erg lang in maat 50/56 gezeten maar daarna maar heel kort in 62/68 en nu veel 74 en soms ook al 80. Ik koop niet veel vooruit, zonde als ik het niet aan kan doen.
mijn zoon is nu net 2 en draagt nog maat 86. Shirtjes/truien zou hij evt over een maandje naar 92 kunnen (afhankelijk van het merk), maar broeken nog zeker niet. Wij zijn zelf allebei ook niet groot, dus daar heeft het natuurlijk ook nog mee te maken. Hij zit steeds zo'n beetje ophet 25ste percentiel (die streep onder de streep van het gemiddelde).
Jullie hebben wel allemaal gemiddelde kinderen zeg die van mij is met 33wk geboren en 2055gram hij is de 30e alweer 9maanden en de laatste keer bureau met 7,5 maand woog hij 9,7kilo en was 75cm best groot dus wij hebben daarna ook veel kleren gekocht 80/86 en daar zit hij nu ook in want nu blijft hij stil staan maar je weet het nooit dus ligt eraan wat je koopt maar soms kan goedkoop ook duurkoop worden liefs andrea
Als ik jou was zou ik het niet doen, ik heb mij daar ook wel eens in laten verleiden en dacht dat ik het kon schatten...nou zit ik met mexx en noppies kleertjes die hij of nooit heeft gepast en nu wel past maar veel te koud zijn omdat het zomer kleertjes zijn. Mijn eerste was klein en mijn 2de een reus en still growing strong(8,5 kilo en maat 74 met z'n net 5 maanden). Ik had het dus totaal verkeerd in geschat en dat doe ik nu nog. Elke keer denk ik dat hij nu niet zo hard meer groeit maar hij blijft groeispurten houden.
ik denk als je voor de maten 62 en 68 gaat wel goed zit hoor, mijn beide kids zijn rematuur gebroen en waren ook erg groot voor hun geboorte maar ik kocht nooit meer dan 2 maten groter, ze kunnen ineens een onverwachte groeisurt hebben, en maatje 62 zal bij je kleine iets groter uit vallen maar niet veels te groot kan ze die klaartjes toch nog lekker aan, ik zou die 2 maten kopen in de uitverkoop
Hier hetzelfde probleem, m'n dochtertje is dysmatuur geboren en woog met 37.6 weken 2.470 en was 46 cm groot. Nu is ze bijna 5 maand en draagt ze maatje 62 en dat lukt nog zeer goed. Ik ben ook erg aan het twijfelen om in de solden nu al kleertjes vooruit te kopen, maar ik weet niet echt of het een goed idee is. Wij hebben voor haar geboorte heel wat kleertjes gekocht en terwijl zitten rekenen en ik moet zeggen....we hebben ons serieus misrekend. Daarom koop ik nu gewoon maat 68 en dan zien we wel. Het heeft geen zin om kleren te kopen die dan te liggen verstoffen in de kleerkast, het is echt zo'n zonde! Groetjes Stephanie
wow, de laatste keer dat mijn dochter is gewogen was ze ook 8.5 kilo en maat 74, maar die is 15 maanden!!