Ons meisje van net 7 maanden oud loopt vooruit met haar ontwikkeling (tegenover die van haar broer toendertijd). Nu lijkt ze dus uitgekeken te zijn op de alle kleinste speelgoed bijvoobeeld rammelaars spreken haar niet meer aan. na 2 minuten gooit ze ze neer en gaat huilen en wilt het niet meer aanpakken. Wel als we een speelgoed voor oudere kindjes geeft kijkt ze en ontdekt voor zeker 15minuten zoet. Nu is mijn vraag wat voor speelgoed kunnen we nu aan haar geven die niet gevaarlijk is voor 7 maanden oud maar toch haar ontwikkeling gaat stimuleren. Zij kan achteruit en zij naar zij kruipen. (nog niet vooruit), Zitten lukt wel en tot zit is sinds vandaag. Ideetjes???
Ik zou bijna zeggen wat niet: blokjes, boekjes (met textuurverschil bijv), zo'n activiteitenkubus, een bal, iets met geluid, een ballenbaan, duplo popjes en dieren, houten auto's. Er werd hier echt met alles gespeeld (vooral door de middelste en jongste, omdat er al veel was van de oudere zus(sen). Rammelaars hadden ze hier überhaupt niet meer na een maand of 4, ik kan mij wel voorstellen dat ze daar op uit gekeken is.
hier favoriet: een mandje met daarin verschillende dingen: een dennenappel, schuursponsje, zeef, tandenborstel, kopje met lepel, oude zonnebril. Van alles wat gewoon in huis ligt dus. En de duplo is ook al heel lang interessant! zeker ook met 7mnd. Niet dat hij dan gaat bouwen, maar gewoon alles vastpakken en bekijken (en mee slaan....) de la met plastic bakjes (dan doe ik 1 bakje achter de la zodat de la niet helemaal dicht kan ivm vingertjes) blijft ook leuk
Inderdaad bakjes met dingen erin, vormenstoven. Onze dochter ( 10 mnd) vind de regenboog van grimms eeg leuk. Kijken hoe de plankjes wiebelen. Boekjes vind ze ook prachtig. Bladdert ze zelf doorheen en de grootste lol om de tekeningen. We hebben nu sinds gister een boekje van dille en kamille waar muzieknoten uit komen. Hele rustige muziekjes dus niet irritant , en ze vind het prachtig!
Op die leeftijd was een loopwagen helemaal top. Hij leerde zich optrekken erop. En allerlei ballen (klein ballenbak was groot succes) en zoals anderen al aangaven dat boekjes het altijd goed doen.
Stapelbakjes van fisher price was ik vergeten. Waren vanaf 6 maanden heel erg interessant en nu kan hij ermee stapelen.
Hier was megablocks een groot succes! Nu nog steeds. Rammelaars vond hij nooit echt boeiend. Hier ook met 8 mnd achteruit kruipen! Maar ging uiteindelijk pas vooruit kruipen met 11 mnd.
Bedankt voor de tips ik heb indd megabloks al aan haar gegeven, zij kruipt inmiddels vooruit en rond in cirkels. zij trok haar zelf op op de doos van de megabloks tot staan ook nog eens. Boeken vind ze maar niets hebben we vanaf 3weken oud al bij haar in de buurt gehad zelfs als broerlief voorleest (3jr maar leest in babytaal) vindt zij het maar saai. Die mandje gevuld met dingen van uit huis is een goede idee daar ga ik zeker wat mee doen, dankjewel!!