Hallo danes, Ik ben al een aantal jaren gastouder en ik heb in overleg met mijn consulente (van gastouderbureau) besloten mijn uurtarief te verhogen met 0,15 per uur. Dat is om verschillende redenen helemaal niet gek, maar ik vond dat soort dingen zo lastig om aan de ouders door te geven. Hoe zeg je zoiets? Ik ben absoluut niet zakelijk en daar loop ik met dit soort dingen vaak tegenaan. Zo schiet ik er best vaak bij in en maak ik kosten die eigenlijk niet voor mijn rekening zouden moeten komen. Vandaar even deze vraag. En ik ben ook wel benieuwd hoe jullie er als ouders op zouden reageren.
Tja ik zou wel balen, maar het is je goed recht. Onze go is wel zakelijk en zou het zo op tafel gooien haha. Waarom heb je dit eigenlijk besloten?
Bij ons kdv verhogen ze ook elk jaar de prijs. Krijgt iedereen een mail waar dat instaat. Ben heel tevreden daar en ik breng mijn grootste bezit er 2 dagen per week heen. Dus ik doe daar niet moeilijk over. Daarbij krijgen we ook weer iets meer KOT terug, dus onder aan de streep gaan we erop vooruit, haha.
Ik vind dat niet meer dan normaal. Alles wordt duurder, ook voor jou, dus dan gaat ook je uurtarief omhoog. Hier is het uurtarfief van het kdv van mn zoontje met 40 cent gestegen vanaf 2017. Tja....
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er gewoon gemeld inderdaad en de ouders doen er helemaal niet moeilijk over, misschien verwachten ze dat ook wel. Ik ben gewoon een beetje een schijterd in dit soort dingen. Zo eten een aantal kinderen een paar dagen in de week een warme maaltijd bij ons waar ik niks voor vraag, omdat ik dat gewoon niet durf of zo. Maar dat gaat wel van mijn inkomen af, ik denk dat ik het ergens gewoon lastig vind omdat die kinderen al zo lang bij ons komen dat ze er gewoon een beetje bij horen. Het is misschien wel te persoonlijk voor mij geworden om me echt zakelijk op te stellen.
Bij onze gastouder is het vanuit het gob ook omhoog gegaan, onze gastouder biedt nu in ruil daarvoor het eten en drinken aan, voorheen moesten we dit zelf meegeven.
Heel lief maar niet echt zakelijk van je Ik snap het gevoel, maar maaltijden geven zonder te rekenen daar snijd je echt jezelf mee in de vingers. Een keer wat extra's is alleen maar leuk..doe ik ook: pannenkoeken bakken, ijsje in de zomer, speciaal koekje...keertje chipjes oid. Maar standaard gratis maaltijden geven is niet verstandig.
Ik weet het, maar nu het al een tijd zo is durf ik het eigenlijk niet meer te vragen. Stom he 😊