voorval psz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door PippiMax, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Vorige week vrijdag mocht mocht mijn dochter i.v.m. sinterklaas een
    keer extra naar de psz. Ik was deze keer als eerste met het ophalen en keek
    nog even vanaf buiten door het raam. Wat ik toen zag vond ik niet leuk... de ene juf pakte een jongetje bij de armen gaf het aan de andere juf en die juf duwde het jongetje tegen de arm een meter verder. Ik heb direct toen de kinderen naar de moeders mochten gevraagd wat de reden hiervan was. De juf deed gehaast en zei van niets te weten. Ik heb maandag gebeld voor overplaatsing en via het formulier op internet de reden erbij gezet. Blijkbaar is ze gebeld want dinsdag werd ik apart genomen (wat ik al hoopte) maar we zijn er niet uitgekomen. Ze zegt nog steeds niet te weten wat ik bedoel en dat het jongetje hier niet hoort (druk slaan niet in kring kunnen zitten)

Wat zouden jullie doen? Het nog een kans geven of toch overplaatsing doorzetten?

Moet er ook nog bij melden dat ik 2 weken terug iets aan mijn dochter gaf wat ze aan de juf moest geven en de 2 vaste juffen en 1 vaste vrijwilliger om haar heen stonden maar ze niet wist aan wie ze het moest geven, bleef kijken op ooghoogte. Ze heeft geen enkele binding met de juffen, ze zit er vanaf augustus.

2. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buiten het feit of de aanpak van het jongetje oke is: als jij je niet prettig voelt bij deze leidsters kun je beter voor overplaatsing gaan. Succes.

3. sunshine1994

1 apr 2014
    37
    0
    0
    Als je je er niet fijn bij voelt gewoon overplaatsen!
    Anders zit je die uren dat ze er is niet met een lekker gevoel.

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon overplaatsen mijn zoontje ook op psz hij was 3 en als ik eerder kwam zag hem altijd in hoekje alleen en haalde hem altijd met vieze luier op wat al tijdje in zat heb het gezegd dat dat niet kon hele rode billen. Andwoord ja niet gemerk

Overgeplaatst naar andere psz hele lieve jufs zelfs door hulp van hun zindelijk niet lang erma

Doe je kind bij mensen waar je je goed bij voelt

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

:( ik snap het geloof ik niet. Je vraagt overplaatsing aan omdat een leidster een jongetje bij de arm pakte. Dat is toch niet zo'n drama? Misschien was het jochie al de hele ochtend strontvervelend en waren ze er even helemaal klaar mee.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien mis ik iets, maar ik snap het probleem ook niet.
    Hoe pakte ze hem precies vast dan?

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik snap het ook niet zo, juf pakt een kind bij de arm. Nou en?

Daarnaast is de juf jou natuurlijk geen uitleg verschuldigd over een voorval met een,ander kind.... Daar zou ik pas over vallen, als de juf mijn kind ging bespreken met andere ouders!

Los van dit alles, als je je kind niet met een prettig gevoel achterlaat bij de psz zou ik ook rond gaan kijken, dit is dan vast niet het enige punt.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Overplaatsing aanvragen omdat de juf een jongetje bij de arm pakte??? Ik vrees dat je dan nog wel vaker van psz kan wisselen.

Soms is even bij de arm pakken (en nee niet compleet fijn knijpen) even nodig om een kindje bij de les te krijgen...of zie je liever dat ze nog 100 keer lief vragen of hij aub in de rij komt staan? Sommige kinderen blijven stug doorspelen.
    En helemaal als hij andere kinderen pijn doet bv kan ik mij voorstellen dat de juf iets doet van: nou kom jij maar even mee en hem daarbij even bij zijn arm pakt.

En je zegt dat je apart genomen werd maar dat jullie er niet uitgekomen zijn? Wat is daarin besproken dan?

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    pfoeh... ik heb eigenlijk wel medelijden met de juffen en meesters tegenwoordig! Als ik vroeger eens aangepakt werd door de juf en ik vertelde dat aan mijn moeder zei ze "tsja, dan zul je het wel verdiend hebben" en dat was meestal ook zo! :)

Prima dat je even bij de desbetreffende juf om opheldering vraagt... maar het is niet jou kind, je was niet bij de situatie en weet niet wat er de rest van de dag gebeurd is, misschien heeft ze wel met de moeder van het kind afgesproken dat hij af en toe eens een harde hand nodig heeft.

10. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Ik denk niet dat ik mijn kind alleen vanwege dat ene voorval zou overplaatsen, maar vanwege het laatste gedeelte wel. Dan denk ik dat dit voorval gewoon de laatste druppel voor je was.
    Ik denk niet dat het nog goed komt en zou de overplaatsing doorzetten.

11. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Uhh nou als ik zie dat een kind door een juf hard word beet gepakt zou ik toch ook wel even willen weten waarom.
    Weet niet of het hardhandig was maar ik zou me daar ook niet fijnn bij voelen.
    Ik vind dat een juf niet het recht heeft een kindje hard aan tr pakken tenslotte zijn het kleine kinderen van 2,5/ 3 jaar.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Als het niet jouw kind is gaat je dat niks aan.
    Als de leidster ook maar een beetje professioneel is zal ze hierover ook niks aan jou melden, evenals straks een leerkracht op school.

Als je vermoedens hebt dat de leidster op een pedagogisch onverantwoorde wijze met de kinderen omgaat kun je dit melden. Moet je dat melden vind ik zelfs. En ja dit kan wél ook als het niet om je eigen kind gaat. Maar wel bij de juiste persoon én onderbouwd.

Maar verhaal halen bij de juf over haar aanpak bij een kind van een ander?
    Kom op zeg..

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb inmiddels geleerd mijn moeder-gevoel te volgen. Voelt het niet goed? Dan moet je gewoon je kindje laten overplaatsen. Waarschijnlijk laat jij je kindje niet meer zonder naar gevoel achter, en daar is een PSZ niet voor bedoeld toch? Of je de situatie nu wel of niet geheel goed hebt in kunnen schatten.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat denk ik ook.

15. Noraly

Noraly Actief lid

6 jun 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geloof me, juffen op de peuterspeelzaal hebben hun handen vol aan een groep kleine kindjes die ze allemaal netjes aan moeten sturen. Sommige kindjes zijn erg goed te sturen maar er zijn er ook die gewoon erg slecht luisteren en nooit doen wat je zegt.
    Ja, dan wordt er wel eens iemand bij de armen gepakt en weggedragen of apart gezet. Ook al zijn ze 2.5/3 jaar. Wat denk je dan? Dat iedereen alles maar mag omdat ze klein zijn? Dat zal een lekker zooitje worden! Juist op deze leeftijd proberen ze veel en leren ze veel. Dan moet je ze niet aan laten rommelen, maar de goede kant op sturen.
    En nee, ik pak geen kinderen zo hard vast dat ze blauwe plekken krijgen. Maar even bij een arm pakken en meenemen of apart zetten, dat is heel normaal hoor.

16. Noraly

Noraly Actief lid

6 jun 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is natuurlijk wel zo dat je je ergens goed moet voelen. Als je geen goed gevoel hebt bij een peuterspeelzaal, ook om andere redenen of om de sfeer die er hangt, dan is het natuurlijk logisch om te zoeken naar een psz waar je je wel fijn voelt.
    Maar dan hoop ik dat het om andere dingen gaat dan alleen het zien dat een kind een keertje vastgepakt wordt. Want dat gebeurd overal :)

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens!!!ook een 2,5 jarig kind heeft grenzen nodig;)

18. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.155
    1.038
    113
    Als ik zie dat mijn of een ander kindje word vastgepakt en geduwd, als het hardhandig gaat...Ja. .zou ik er ook wat van zeggen. Of het nu mijn eigen kind is of van een ander. Zou het ook wel zeggen tegen de moeder van het kindje dan moet diegene zelf weten wat ze ermee doen. Zou ook willen als iemand anders zoiets bij mijn kind ziet het aan mij meld. Maar ligt er natuurlijk aan hoe het ging.
    Maar ben van mening handen af van andermans kind.

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Daar ben ik maar gedeeltelijk mee eens, ik vind dat een kindje best even mag worden vastgepakt aan de arm, als het anders de rust in de groep verstoord en niet te corrigeren valt.

Soms slaan we door met elkaars kind niet mogen corrigeren, echter moet het wel op een normale en verantwoorde manier gaan.

20. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.155
    1.038
    113
    Dat vind ik ook geen probleem. Ligt er echt aan op wat voor manier. Gewoon vastpakken of hardhandig vastpakken. Zit een verschil in.

Deel Deze Pagina