voorval psz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door PippiMax, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zie het probleem niet zo. Wat anderen zeggen, misschien was het jongetje de hele dag al vervelend. Ik heb er geen moeite mee dat mijn kind op het strafstoeltje gezet word als ze niet luistert.

2. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Wat ik zag gebeuren was niet het alleen vastpakken van een arm maar nog een duw na en de juf had haar gezicht op onweer. Wat ik het kwalijkst vind van deze situatie dat ze net doet alsof er ze helemaal nergens vanaf weet. Ik snap heel goed dat kinderen van die leeftijd soms heeel erg vervelend kunnen zijn maar zelfs vroeger werden wij even apart genomen op de gang volgens mijn moeder.
    Ik heb het dinsdag verteld aan de moeder van het jongetje en ze schrok er goed van, is zich wel bewust van het feit dat ze geen makkelijk kind heeft. Ook de juf verteld dat ik het de moeder heb verteld. Ik zou het graag willen weten als een andere moeder iets ziet gebeuren wat niet zou mogen met mijn kind.

Ik ben er nog steeds niet uit, ik breng haar er nog gerust heen want mijn dochter kan zich goed verwoorden en uiten dus verteld de dingen die ze niet leuk vind.
    Maar de klik komt er op deze manier helemaal niet meer...

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik snap je. Ik zou haar denk ik daar weghalen om een reden die al genoemd is 'je moet jezelf er ook goed bij voelen'.

4. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Er is een verschil tussen een kind bij de arm pakken en hardhandig vastpakken. Het ene kan wel als het in een situatie nodig is, vind ik, maar hardhandig vastpakken vind ik niet nodig. Er zijn vele andere en beter manieren om zo'n situatie op te lossen. Een kind duwen, vind ik gewoonweg onnodig en als ik zou zien dat een pedagogisch medewerker dat zou doen, zou ik er direct iets van zeggen. Waarom zou je een kind duwen? Als ik bij mijn kind had zien gebeuren, had ik em daar direct weggehaald, zeker als ze het daarna zou ontkennen. Want dan is er geen openheid meer en wat doen ze dan nog meer als je het niet ziet?

Als ik mijn kind aan de zorg van een ander toevertrouw, ga ik er van uit dat ze met alle zorg, liefde en veiligheid met hem omgaan en hem ook grenzen bieden maar wel op een verantwoorde en veilige manier.

Ik begrijp je volkomen TS en ik zou mijn kind daar niet meer naartoe brengen, als het mijn kind was.

5. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Ik zou ook absoluut niet willen dat de peuterleidster mijn kind bij de armen zou pakken en weg zou duwen.
    Ook al deden ze dat vroeger wel, en werd er toen geen probleem van gemaakt. Kan me niet schelen, je blijft van mijn kind af (van alle kinderen)
    En ik snap dat er veel kinderen in een groep zitten en dat ze handen te kort komen, maar dat is dan toch geen excuus?

Ts. Ik zou het goed in de gaten houden, en als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik mijn kind over laten plaatsen.
    Ook goed dat je het aan de moeders van het jongetje hebt verteld, ik zou ook fijn vinden als het om mijn kind ging.

Deel Deze Pagina