Hoestdrank mengen met drinken?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Nosam, Dec 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik heb hier een hoestende peuter door verkoudheid.
    Met name s nachts heeft hij er last van.
    Hij wordt er dan wakker van.

Nu heb ik Dampo Kindersiroop gehaald. Maar ik krijg het met geen mogelijkheid naar binnen. Hij wil er niks van weten. (Hij is echt zo'n type van: wat een boer niet kent dat eet hij niet)

Kan ik deze siroop ook aanleggen met gewoon melk een sapje of water?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier Tussikind druppels van VSM ideaal kan ook voor peuters. Zijn 15 druppels hap slik weg...

3. maan

maan Lid

May 30, 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    Ik doe het meestal in een spuitje (5ml) en dan zo in zn mond. Maar mijn zoontje is niet zo moeilijk met medicijnen...

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Wel met sap maar.niet met melk, dat werkt.juist slijmvormend en zoubik een paar dagen minderen

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat de werking minder is als je het met iets mengt. Zou het toch proberen zo te geven kun je er niet iets leuks van maken dat het een toverdrankje is?

6. adi

adi Niet meer actief

Daro is feitelijk tijmstroop en zorgt voor de verlichting in de keel. Net als een lepeltje honing. Misschien met warme thee mengen?
    Met sap zou ik het niet doen.

Oh, geef geen melk aan een hoestende peuter/kleuter! Dat werkt alleen slijmopwekkend

7. Nosam

Nosam Bekend lid

Jan 28, 2014
    842
    6
    18
    ✖

Het liefst geef ik hem inderdaad geen melk. Maar hij wil perse voor het slapen gaan z'n bekertje melk. :( heb er wel minder in gedaan zodat hij niet te veel krijgt.

Ik krijg bij hem er nooit medicijnen of hoestdrank in. Hij moet dat echt niet. Hij kent het niet dus wil hij er ook niks van weten.

Spuitje kan ik nog proberen. Maar dan moet ik m bijna letterlijk vastbinden. Hij laat dat echt niet zomaar gebeuren. Helaas. :(

8. adi

adi Niet meer actief

Ook al wil ie dat graag zou ik hem toch geen melk geven voor het slapen gaan. Want daardoor heeft ie nu gewoon meer slijm.

Waarom geen bekertje thee met honing?
    En zet zijn bed iets schuiner.

Share This Page