Dochtertje heeft fikse keelontsteking. Net naar de huisarts geweest en omdat haar amandelen zo erg opgezet zijn dat ze mogelijk moeite met ademen krijgt een brede antibiotica kuur. Ze heeft het braaf ingenomen, snapt dat het moet, maar ze stond enorm te kokhalzen. Heel sneu. Hebben jullie tips of trucs? Het is haar eerste antibioticakuur en weinig ervaring er verder mee. Mag je het bijvoorbeeld mengen met vla of appelmoes? Apotheek is dicht, anders had ik wel even gebeld.
Wat voor iets is het? Capsules? Pillen? Ik heb wel eens capsules gehad voor een keelontsteking en dat mocht je innemen met bijv een lepel appelmoes. Dan slik je het ook makkelijker in. En dan een glaasje water erachteraan.
Wat ik wel eens doe bij is dan meteen een snoepje erachteraan zodat in ieder geval die vieze smaak niet in de mond blijft hangen.
Ja dat is op zich een goed idee. Alleen haar keeltje is zo gezwollen dat ze alleen nog vloeibaar kan eten eigenlijk. Misschien zoete ranja erachteraan oid.
Kun je de huisarts niet nog even bellen (de assistente dan)? Mogelijk weet die iets? Ik lees op internet wel verhalen van mensen die het mengen met pure siroop. Maar weet niet of dat een idee is.
Dochter krijgt het altijd in een spuitje in haar mond en dan is het zo weg want die kun je natuurlijk al wat verder naar achter doen. Met een lepel of zo'n cupje moet het natuurlijk de hele mond door. Maar mijn dochter lijkt het ook niet vies te vinden dus dat zal ook al wel schelen
Mijn moeder moet zo nog naar de apotheek (een andere). Ze heeft aangeboden het even voor mij na te vragen. Dus hopelijk weten we het dan zeker.
Ja heb ik eerst geprobeerd, maar het is zo'n hele spuit vol. Dus best heel veel en het lukte ook wel, maar ze moest nog kokhalzen.
Ons zoontje kreeg laatst ook vieze medicatie en mocht hij zelf wat uitzoeken voor wanneer het op was. Hij koos een schuimpje. Met een spuitje in 3 keer. Kan ook vla zijn, slokje drinken etc
Je mag niet altijd mengen, hier gaf ik het in 3x, neus dicht knijpen en slikken. Daarna meteen sap om de smaak weg te spoelen.
Mijn moeder heeft het bij haar apotheek nagevraagd en mag gemengd worden, als ze het dan maar helemaal opdrinkt. Dus denk dat ik het in een klein glaasje ranja doe of meng in een toetje.
Mijn jongste vond het ook altijd heel vies. Ik deed het door de vla, danoontje, brinta of appelmoes. Vaak ging het dan nog niet van harte maar het was beter dan zo'n hele volle spuit in de mond. Mengde trouwens niet alles erdoor maar steeds een beetje zodat niet het hele bakje er naar smaakte. De laatste keer deed ik de spuit in drie keer leeg spuiten zodat het niet een hele hap in één keer is. Nog een tip spoel na de antibiotica even de mond met water zodat er geen aanslag op de tanden komt van de kuur. Dat hebben wij de laatste keer gehad en toen moest de tandarts het toen weg poetsen.
Wij doen het bij de kids altijd in een shot-glas met een beetje coolbest mangosap. Dat zijn in totaal maar een paar kleine slokjes, dus kregen ze alles binnen. Daarna nog een beetje sap zonder ab.
Vanavond met wat ranja gedaan. Dat ging al een stuk beter, maar ze had er wel moeite mee. Morgen eens door de vla of een keertje taksi, daar is ze gek op, maar normaal niet in huis. Nu wel handig denk ik, zo zoet, dat overheerst alles. Zo sneu, ze is al zo ziek en dan moet dat ook nog, maar gelukkig is ze wel oud genoeg om te snappen dat het nodig is.
Ik het ken het probleem volledig. Onze jongste (6,5 jaar) heeft een kuur van 3 weken achter de rug ivm een longontsteking. OORLOG hebben we hier gehad, ze weigerde het in te nemen na dat ze een eerste dosis had weggeslikt. Van alles geprobeerd, met pure siroop, door de yoghurt of vla etc, ze spuugde het gewoon weer uit. Uiteindelijk aan haar de keuze gegeven hoe ze de antibioticakuur ging nemen, dus niet OF ze het nam, maar HOE ze het zou nemen, want innemen MOEST gewoon. Haar keuze was dan toch een spuitje (okay zij hoefde 3,75 ml per keer) en dan direct er achteraan een hoestbonbon.
De eerste smaak is wel zoetig, maar de nasmaak is zooooooo goor, zo ontzettend bitter. Hebben het zelf ook geproefd beide
Klopt! En dat is idd waar mijn dochtertje zo over klaagt. Aan de andere kant, gisteren had ik hier een dood vogeltje, sinds vanmiddag is ze weer lekker aan het kletsen en heeft ze weer wat gegeten. Het lijkt dus wel goed aan te slaan gelukkig.