Ben nog maar bijna 25 weken zwanger en hoef nog maar 5/6 weken (studeer nog), maar ik kan me nu al niet goed concentreren op mijn werk. Ik heb er gewoon helemaal geen zin in, geen zin me hier mee bezig te houden, maar heb alleen maar zin om me met mijn kindje bezig te gaan houden. Wie herkent dit?
Ik! Ik ben Zelfstandige en ben er dit weekend achter gekomen dat ik recht heb op een zwangerschapsuitkering... Kan nu al helemaal niet meer wachten! Zou eigenlijk zo lang mogelijk doorgaan maar dat hoeft nu dus niet meer !
Ik heb vanavond nog eens op de kalender gekeken.. Moet toch echt nog 22 weken werken.. ( half juni met verlof) Maar heb nu al zin om met verlof.. Straks lekker in ons nieuwe huis bezig, t betere weer in aantocht.. heerlijk.. genieten van dignen die ikzelf kies/ nodig acht..
ik heb over 5 weken verlof, kan ook niet wachten, ik herken het zeker! ben ook alleen nog maar bezig met ons kindje die gaat komen en hoe hopelijk alles goed gaat
Ik mag nog maximaal 6 weken werken en dat vind ik echt ongelofelijk. Dat ik nog maar zo kort mag werken en het al zo dichtbij is! Het zou wel fijn zijn om wat minder te gaan werken, maar helemaal niet werken.. ik zie het niet zo zitten en ik vind het ook lullig voor mijn werkgevers, dat ik zomaar vrij krijg voor zo lang. De langste vakantie die ik de afgelopen 7 jaar gehad was was 3 weken, en meestal nam ik ook lang niet al mijn vakantiedagen op (bijv 15 dagen in een jaar en de rest uit laten betalen), dus dit vind ik echt nog heel onwennig! Mijn baas zei ook dat je anders toch maar duimen zit te draaien, dus zij was wel door blijven werken. Maar het is denk ik wel goed om meer rust te krijgen en wat tijd te hebben om de babykamer in orde te maken enzo.
Geloof me, dat verlof heb je écht nodig...ik althans wel. Ik heb nu 4 weken verlof, en de eerste 2,5 week was ik nog superactief, maar de afgelopen week ben ik compleet uitgeschakeld, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik doe nog wel dingen in huis, maar als ik een wasje in de trommel heb gegooid, moet ik daarna weer een uurtje zitten, zeg maar. Alles gaat in de 65+ stand, ook mijn hersens. Ik ben heel warrig en kan me nergens meer op concentreren. Ook geen zin meer om met mensen te praten en geen zin meer in drukte om me heen enzo... Ik ben normaal heel actief en geestelijk scherp, maar ik merk nu echt dat mijn hormonen de overhand beginnen te nemen...alles is gericht op het voorbereiden op de baby... Maar goed, misschien ga jij dat anders ervaren...geen idee... Ik ben in ieder geval blij dat ik thuis zit en niet op mijn werk, hoe erg ik me ook verveel
IK! ik ben echt aan het aftellen. Moet tot 2 april werken en ga dan met verlof, daarna ook nog mijn zomervakantie er aan plakken... heerlijk!
Hmm.. ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, ik kan me namelijk wel voorstellen dat je in de laatste paar weken je je geestelijk voorbereidt op de verandering die komen gaat en je dus terug trekt en meer met rust gelaten wilt worden. Dat die ruimte nodig is dus om de geboorte plaats te laten vinden.
Ik zit in de ziektewet ivm rug en buik klachten met werken (nu ook zonder te werken veel last) Maar moet zeggen dat ik er ook wel naar uit keek. Het komt dan immers toch steeds dichterbij
Ik moet nog wel even, nog ongeveer 3,5 maand maar zie er nu al naar uit! Heb er echt zin in ben in juni uitgerekend dus lekker de hele zomer niet werken heerlijk! Kan me totaal niks voorstellen bij wat Camu zegt, en als mijn werkgever zou zeggen dat zij ook lang door gewerkt heeft zou ik haar voor gek verklaren. Ik vind vakantie enzo sowieso belangrijk juist om je op te laden en meer uit je werk te kunnen halen. Plus ik werk in de zorg dus het is sowieso al knap als ik 4 wkn van te voren met verlof kan...En ik voel me er al helemaal niet schuldig over..
ik begrijp juist helemaal wat Camuh zegt en ben gelukkig eigen baas zodat het niet hoeft gelukkig.. Moet er niet aan denken om in iemand anders zijn tijd zwanger te wezen thuis enzo. Ik ben vorige keer ingeleid op een woensdag tot dinsdagavond gewerkt en twee weken later zat ik met kind in de box weer achter mijn bureau (wel minder uren omdat ik iemand voor het andere werk had gevonden), ik heb meeste van de tijd nooit mijn ziektewet laten doorbetalen of een uitkering ofzo aangevraagd daar ben ik het type niet voor...
Als je eigen baas bent is het ook wel wat makkelijker en ik denk dat het er ook aan ligt wat voor werk je hebt en hoe je werkgever is. Bij ons zijn ze nou niet bepaald goed voor de werknemers (zorg he ) en worden we eigenlijk een beetje bespeeld zonder dat we er wat aan kunnen doen. En dan komt er nog bij dat we veel te weinig verdienen voor het zware werk dat we doen! Dus dan kan ik wel zeggen dat ik het juist heeeeerlijk vind om lekker paar maanden weg te zijn. Plus manager vertelde mij gisteren dat ze gewoon geld krijgen om mij te vervangen dus ik maak me niet zo zorgen....
Begin er nu langzamerhand ook tcoh best naar uit te kijken....voel dat t nu tocg zwaarder wordt met mijn werk (ziekenhuis hele dag staan en zware dingen sjouwen en patienten) nog maar 9 weken aaaaaaaaaaahhhhhh wat klinkt dat lang!
ja in de zorg snap ik het en die zitten anders in elkaar die krijgen hun geld toch wel maar dat zou mij voor die reden alleen al niet trekken, ik wil ergens werken waar dat niet zo is haha (alleen maar kleine bedrijven bv) ik kan niet zo tegen massa bedrijven (zoals de zorg bv) maar maakt het verlof nemen wel wat makkelijker! dus das wel fijn dan toch?
Heey imd ja ik snap wat je bedoelt. Ik vind het ook niks hahah maarja moet toch ergens mijn brood mee verdienen he . En de bewoners zijn altijd wel dankbaar voor wat je doet en verder is het werk wel leuk. Maar ik snap dat als je voor jezelf werkt het ook wel anders is hoor ik zou dat ook wel willen lijkt me heel fijn om te kunnen werken en je kleine dicht bij je te hebben jij boft maar!
Nou hier nog 1 die naar haar verlof uitkijkt, 12 maart is mijn laatste dag. Het lijkt dichtbij, maar als ik ga tellen dan lijkt het nog eeuwig te duren. Ik werk in de zorg en dat wordt echt een stuk zwaarder nu, heb vaker last van mijn rug dus ben benieuwd of ik het allemaal ga redden. Ook doe ik daarnaast nog een deeltijd opleiding Hbo, en daar heb ik de laatste tijd helemaal geen zin in, moet me er echt toe zetten.
Ik heb er ook zoo'n zin in! Zit de keren dat ik nog moet werken echt af te tellen. Weet alleen nog steeds niet of ik nou 6 of 4 weken van tevoren stop. Waarom kiest eigenlijk niemand voor 5?