Hallo, 4 maanden geleden ben ik bevalling van een prachtige dochter. Hier geniet ik natuurlijk elke dag van! Alleen blijf ik nog steeds zo moe. Gister heb ik mijn HB bij de huisarts laten prikken, deze was 8.3 dus helemaal goed! Ik weet dat het hij het ontzwangeren hoort, maar had niet gedacht dat dit me zolang zou achtervolgen. Ik ben inmiddels gestopt met de borstvoeding, dit kostte me teveel energie en de kilo's bleven eraf vliegen. Zou de vermoeidheid echt door de zwangerschap en bevalling kunnen komen of moet ik eventueel toch wat extra vitamine na laten kijken? Misschien nog tips om m'n energie level weer wat onhoog te kunnen krijgen?
Hoi Minniemo, wat ik lees klinkt in ieder geval niet gek. Je hebt al heel goed even je Hb laten checken, maar een kindje hebben kost eenmaal veel energie. Je ritme is anders, je aandacht is nu verdeeld en je nachtrust is vaak ook niet meer wat het was. Ik snap dat het vervelend is hoor, maar het zijn echt de huis-, tuin-, en keukentips; probeer overdag actief te blijven, even een dutje wanneer het gaat, een vitamineprepraat kan nooit kwaad voor pas bevallen vrouwen, zeker in de winter. De kleine een keer wegbrengen zodat je even tijd voor jezelf (en je partner) hebt. Groetjes Brigitte