Helemaal blij met m'n nieuwe 'Bola'... Iemand hier ervaringen mee? Het schijnt rustgevend en vertrouwd te zijn, maar ik vind het nogal veel getingel als ik het zo bij m'n oor houd... Iemand riep al oh ja leuk maak er een ADHD kind van!
Ik ben er ook geen fan van. kindjes krijgen al genoeg prikkels van buitenaf. Het heeft verder ook geen nut, je gaat na de geboorte niet met het zitten rinkelen in de hoop dat je kindje het herkent.
Ik heb er een! En regelmatig gedragen. Het idee is dat je 'm later aan de mobiel kunt hangen of in een knuffeltje kunt stoppen. Dan herkent je kind het hopelijk en wordt er rustig van.
wat ik ervan begrepen heb is dat de baby naar het muziekje toe draait, echter wil je dit uiteraard niet als je kindje zich naar beneden moet gaan draaien voor de bevalling, weet even niet meer maar dacht dat je hem na 33 weken niet meer moest gebruiken, verder is het gewoon wel leuk, maar nog leuker is een mobieltje bijvoorbeeld die je bij de baby zijn/haar bedje kan hangen
Ik zou zelf niet blij zijn met constant getingel bij mijn oor. Dus ik zou het een baby ook niet aan doen.
Uhm, dat tingeltje is zo zacht.... En in je buik klinkt je hartslag, geruis van je bloed, geluiden van je maag en darmen... Veel harder. Betwijfel eerlijk gezegd of ze het uberheubt horen. Dat argument van stuitligging is achetrhaald. Als een baby in de richting van het geluid gaat liggen, mag je dan de laatste paar weken van je zwangerschap ook niet meer praten?
Het is trouwens ook bewezen dat baby's pas enkele weken na de geboorte het vermogen krijgen om te weten waar een geluid vandaan komt. Een baby in de buik heeft geen idee welke kant een geluid vandaan komt. Dus er naartoe 'zwemmen' kan gewoon niet. En dat van die prikkels, of ADHD, onzin, geluidje is zo zacht..
Ik heb ooit eens gelezen dat dit voor babys totaal niet fijn is.. Dat de hartslag omhoog ging en babys er sterk op reageerden.. In mijn ogen ook niet nodig en natuurlijk.. Ik zou kiezen voor zelf zingen en praten.
Mijn ketting is zo lang dat het juist goed is als hij daar naartoe zou draaien, want dan ligt 'ie precies met z'n hoofdje naar beneden.
Ik heb er eentje kado gekregen van mijn man, ik heb hem afentoe om.. Dat geluid valt nog goed mee, moet al heel goed luisteren om het te horen, en voor de baby zijn de geluiden van buitenaf zowiezo gedempter Ik draag hem thv mijn navel en ze ligt toch al een tijdje met haar hoofdje naar onderen
De stuitligging klopt inderdaad niks van (volgens mijn vk) Ik heb het ook eerst even gecheckt voordat ik het ging dragen. Ik heb de ketting kado gehad dus vind het erg leuk om hem om te hebben! Alleen al een mooi zwangerschapssieraad. Lekker om doen!
Ik had er 1 cadeau gekregen en heb hem vanaf de 20 weken elke dag om gehad, maar ik vond het gewoon een leuke ketting dus droeg hem niet speciaal voor het belletje en heb hem na mijn bevalling nooit meer bij de baby's gehad.. Of het dus echt iets nuttigs is, geen idee.
Hier wel een ketting, maar nooit om gehad. Vind het zelf zwaar irritant. Hij hangt nu boven de commode aan een haakje van het plankje. Zoon vind het bij de luier en aankleden een leuk ding om mee te spelen.