Vanochtend voor de eerste keer tijdens de zwangerschap last gehad van een bloeddrukdaling.. Wat was dat eng. Ik zat met een vriendin gezellig te kletsen, en voordat ik het wist, begonnen mijn oren te suizen, mijn zicht werd troebel, het zweet brak me uit, zakte door mijn benen heen, ik voelde me duizelig en misselijk tegelijk.. Vriendin had me vast gepakt en op mijn zij gelegd. Natte handdoek in me nek en op me voorhoofd gelegd, verloskundige gebeld. Die zei dat het vaak voor kwam in de tweede helft van de zwangerschap, en dat ze mij 5-10 min moest laten liggen, rustig omhoog moest laten komen en even met mijn hoofd voor over tussen mijn benen, en dat ze mij iets zouts moest geven, dropje of bouillon.. Na een aantal minuten zakte het inderdaad weer weg, en ben nu alleen vermoeid en heb last van hoofdpijn. Schijnbaar komen bloeddrukdalingen dus vaak voor tijdens de zwangerschap, door het groeien van je baarmoeder kan deze gaan drukken op de aorta en op de holle aders, voornamelijk als je op de rug ligt. Maar het kan ook door zwaartekracht komen; te snel voor over bukken of opstaan, of bij mensen die de bloeddruk al aan de lage kant hebben door hormoonschommelingen. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben/hebben gehad tijdens de zwangerschap? En wat doen jullie dan?
ook als ik neit zwanger ben heb ik hier regelmatig last van. Erg vervelend. Cola drinken helpt bij mij. Moeheid en hoofdpijn erna gaan alleen weg met slapen
Ik heb het ook gehad in het 1e trimester. Ik stond dan in de supermarkt in de rij bij de kassa en kreeg het warm, ging zweten en alles om me heen werd wazig en ik hoorde niks meer. Ik wist nog net mijn pincode in te vullen en zorgde dat ik zsm buiten kwam te staan. Het regende toen keihard en ben gewoon met m'n gezicht in de regen gaan staan, lekker koud. Sinds die keer heb ik altijd dropjes in mn tas. Ik was daarna ook erg bang om alleen boodschappen te gaan doen. Iedere week was dat weer spannend en dat zorgt ook voor bloeddrukdaling. Heb het nooit weer gehad maar was er wel altijd huiverig voor. Het groeien van de baarmoeder die dan drukt op aders is vaak pas in de laatste weken aan de orde maar heb ik (nog) geen last van.
Hier ook bekend helaas. Al een paar keer flauw gevallen. Idd precies zoals jij het omschrijft. Ik heb standaard een klein vaatje zout in mijn tas en neem een likje zout als ik het voel komen. Werkt alleen niet altijd. Gelukkig kan het geen kwaad voor de baby, hoe lager je bloeddruk hoe beter voor hem, maar voor je zelf is het wel heel vervelend, ik ga om deze reden niet meer alleen naar het winkelcentrum.
ik heb het ook af en toe, de wereld word vaag, trage hartslag, zweetaanval, duurt meestal halve minuut en dan word het weer beter gelukkig, idd ff wat zoutjes eten, zoute drop etc. tis erg vervelend, voelt heel gek, vooral dat trage ademen/hartslag idee....