moet je al iets voelen bij 14 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noa25, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik ben nu ruim 14 weken zwanger.
    Zijn er nog meer dames die nu nog niets voelen, heb ik tot op heden ook niet.
    eigenlijk alleen vermoeidheid. Maar in mijn buik voel ik niets gebeuren.

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jullie bevindingen...

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    bij een eerste vaak rond de 20 weken

sommige voelen wat eerder iets rond 16 (erg vroeg) en dan zijn het soort plopjes waarvan je twijfelt of het je darmen of de kleine is..

ik merkte zelf na de 19 weken echte bewegingen die nu steeds sterker worden :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

14 weken is heel vroeg hoor, zeker voor een eerste.

Ik voelde zowel mijn oudste als deze baby rond 19-20 weken voor het eerst.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Ik voelde de eerste met 20 weken pas voor het eerst. De tweede wel met 14 weken, maar nu voel ik ook nog niets. Dat is heel normaal hoor. Geloof zelfs dat je pas met 28 weken elke dag beweging moet voelen.

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    kijk dat wist ik niet.. weer wat geleerd!!

6. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Thanz voor jullie reacties. Maar dat je je kindje pas rond de 20e week voelt wist ik inderdaad.

Maar ik bedoelde eigenlijk dat er iets aan de gang is, dat er iets groeit.
    Ik heb ook amper bandenpijn enz...

7. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ik vind altijd dat de periode tussen de termijnecho (12 wkn) en de eerste bewegingen van je kindje een beetje "loos" is. Je ziet het nog net niet en je voelt niks :p Wacht rustig af, het komt goed!

Ik voelde mijn eerste kindje met 17 weken. En morgen ben ik 15 weken zwanger van de tweede. Zo nu en dan twijfel ik.. volgens mij voel ik wel eens beweging, maar dat is 1 of 2 keer per dag. Wordt vanzelf meer en ook bij jou zal het komen!

8. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Terwijl ik op "snel reageren" drukte, voelde ik weer wat stuiteren in mijn onderbuik haha! :D

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    je banden hoeft niet hoor.. sommige hebben er helemaal geen last van!! en andere wel..

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Niks gevoeld en voel nog steeds niks, twijfel wel soms.
    Ook geen bandenpijn of iets

11. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot week 22 niets gevoeld. Geen bandenpijn en de baby ook niet. Week 22 voelde ik de baby voor het eerste. Erg laat dus, maar nu een mooie gezonde jongen

12. misa

misa Niet meer actief

Déén voelt AL wat met 16 weken, de ander pas met 22 weken. Geen zorgen hoor!

Hier de eerste keer met goed 17 weken. De tweede keer dacht ik met 14 weken al wat te voelen. Maar twijfel nog steeds. Met 16,5 week zeker, was overduidelijk! Nu behoorlijk veel en hard soms..! haha!

13. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste kindje voelde ik bij 19 weken en 2e kindje al bij 15 weken.
    Ik lag op de bang en dacht huh wel heel raar dat er contenu op dit plekje zit te ''ploppen''
    Ik ging er rustig voor liggen met een warme hand en ja hoor weer.
    En het ging dagen zo door wist met 16 weken zeker dat dit mijn kleine wondertje was.
    Mijn placenta lag aan de achterkant heel laag(tegen me rug kant) dus dan is de kans veel groter om eerder te voelen dat als je placenta aan de voorkant ligt.

14. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb tot nu tot nu toe pas een keer iets gevoeld. Was de avond met kerst. Daarna niks meer. Mijn vk vroeg laatst zelf nog of ik wel eens iets voelde. De baby beweegt al heel veel en volgens haar was het mogelijk. Ook gezien de ligging van baarmoeder enzo. Ben benieuwd wanneer ik weer iets ga voelen.

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @Noa, geniet er maar van dat je (nog) geen andere kwaaltjes als bandenpijn, rugpijn, etc ervaart. Daar krijg je misschien nog wel genoeg last van!

En wat de rest zegt, 14 weken is vroeg om je eerste kindje al te voelen. Ik voelde onze dochter met 17 weken voor het eerst. Nu ik weet 'wat' ik moet voelen, heb ik bij deze zwangerschap af en toe de twijfel of ik nou de baby voelde of dat het m'n darmen zijn...

16. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Ik kad al heel snel dat ik af en toe een bobbel voelde (hoogliggende baarmoeder) en had wel een lekker darmenbuikje daardoor! Was ook misselijk! Maar geniet er maar van! Er zijn nou eenmaal ook vrouwen die fluitend en zonder klachten zwanger mogen zijn! :)

17. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het is niet zo dat ik me heel druk maar maar af en toe schiet toch de vraag door mijn hoofd of "ie het nog wel doet". En het niet weer een MA is.

18. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ik voel ook nog niks hoor, maar is ook ons eerste kindje
    Als ik dan thuis ben, dan vraag ik me weleens af, omdat je nog helemaal niks voelt enz, wat zou hij/zij nou aan het doen zijn ;)

We lopen bijna gelijk qua zwangerschap :)

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik heb tot ongeveer 24 weken niets gevoeld...qua bandenpijn e.d. bedoel ik dan

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

ik voelde ons kindje met 23 weken op de kop af voor het eerst:)
    Ik wist door de 20 weken echo dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dus dat het ook wat langer kan duren.
    Nu is het een een gedraai van jewelste mijn man vind het zelfs een beetje eng om dat te voelen hihi.

komt goed hoor;)

Deel Deze Pagina