Geplande keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamavanjuul, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoi meiden,

We zijn blij, ons 3de kindje op komst.
    Maar....na 2 keizesnedes....1 spoed en 1 niet spoed.

De derde bevalling zal dan ook een geplande keizersnee worden.

Maar nu zit ik natuurlijk met een aantal vragen....
    En ja ik weet dt het vroeg is...maar na de kerstvakantie moet ik mijn zomerverlof doorgeven :p

Ik zal zo rond 2-8-2014 uitgerekend zijn.
    Wanneer vindt de keizersnee plaats? Rond 38 weken? 39?
    Wanneer beslis je welke datum het wordt? Hoe ver ben je dan?

Bij mijn vorige zwangerschappen ben ik 13 dagen en 7 dagen overtijd gegaan. Mijn bevallingsverlof is dan ook steeds opgeschoven.

Maar ik wil even een indicatie hebben over of ik wel zomerverlof hoef aan te vragen....:)

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    In het ziekenhuis hier doen ze een geplande ks niet voor 39 weken als er geen reden voor is qua gezondheid van moeder of kind. (Dus geen zwangerschapsvergiftiging, oid).
    Het plannen gebeurde hier niet zo heel tof, ik moest naar de pre operatieve poli, daar kreeg ik van de assistente tussen neus en lip een folder mee met daarin de geplande datum. Ik had zelf dus niets te zeggen over de datum of tijd. Omdat ons meisje zich eerder meldde dan de geplande datum kreeg ik een spoedks.
    Deze baby zal ook weer met een ks geboren worden, de gyn wil nu proberen om me toch eerder in te laten plannen. Maar volgens haar moet ze zich aan het protocol houden van het ziekenhuis en dat is dus dat ze tot 39 weken 'moet' wachten. Ik wacht het af...

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Mijn geplande ks werd ook niet voor 39 weken gepland.. ik had er ook niet veel over te zeggen maar werd met precies 39 wk gepland :) hij is ook mooi blijven zitten tot die dag

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hier ook een geplande KS gehad i.v.m. stuitligging. Volgens mij plannen ze deze in tussen week 39 en 40.

5. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik heb net de datum van mijn gynaecoloog gekregen. 30 januari 2014 is het zover! Mijn eerste uittelling kwam op 11 februari, daarna 8 en vandaag 4 februari. En dus een kleine week voor die datum.
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel verschil er in die dingen zijn tussen België en Nederland. Maar dat lijkt me miniem (als ik de reacties lees).

6. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geplande ks gehad door stuitligging. Idd ziekenhuis wilde rond de 39 weken plannen. wij hebben toen zelf een voorkeur aangegeven en het zh ging kijken of dat ging (was gelukkig geen probleem).
    Uiteindelijk diende ons meisje zich de nacht van tevoren aan en lag ik een paar uur eerder op de operatietafel.
    Wij wisten met 36 weken dat het een ks werd en met 37 weken is ie ingepland.

7. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Bij mijn 2e ks was het 1 week voor de geplande datum ik mocht zelf de datum kiezen en de beschikbare tijden op die dag.

ik heb me laten vertellen dat ze 1 week van te voren inplannen om evt. complicaties te voorkomen omdat va week 40 het kindje zelf kan komen.

uiteraard mocht ik me eerder melden als het kindje zelf eerder wilde komen:)

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ben nu in overleg met de gyn wanneer de KS wordt gepland. Ze had pas op woensdag een echte ingeplande ks-kamer, maar dan ben ik al 39+4, dus nu krijg ik extra groei-echo's om te kijken hoe de kleine groeit om te kijken of hij mag worden gehaald op 38+6. Ik ben zelf ontzettend bang dat hij eerder komt dus psychisch zou voor mij 38+6 veel beter te accepteren zijn als 39+4. Heb vorige week een pretecho gehad en toen lag de kleine 5 dagen voor, dus hoop dat ze willen plannen met 38+6. Ben nu trouwens 29 weken.

9. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Afgelopen maandag de datum gekregen voor de geplande keizersnede. Tussen de 38 en 39 weken gaat het gebeuren, spannend! Ze plannen hier in het ziekenhuis het liefst zo dicht mogelijk bij de 39 weken, maar laten je ook liever niet de 39 weken voorbij gaan, omdat de kans dan steeds groter wordt dat de bevalling al spontaan begint. Succes!

10. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb in 2007 een geplande keizersnee gehad, dat was toen bij 38 + 3... maar dat mag tegenwoordig niet meer omdat de meeste kindjes nog niet klaar zijn ervoor. Nu kan het vanaf week 39.

11. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hier geplande keizersnede met 39 weken. Ik kon kiezen uit 2 dagen. Is gepland toen ik 35 weken was.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb in 2010 mijn laatste keizersnee gehad vanwege een te groot kind voor mijn bekken en toen mocht het ingepland worden vanaf 38 weken. Mijn dochtertje is gehaald bij 38+3, op 6 januari. Anders optie was 4 januari, maar dat kwam niet zo goed uit ;)

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ah, dus dan ga ik maar uit tussen de 38 en 39 weken.

Maar heb ik nog een vraagje :)
    Hoe zit het dan met je uitgerekende datum? Daar wordt mijn verlof op gebaseerd. Als ik aangeef 4 weken van te voren willen stoppen, zou dat eigenlijk 2-3 weken van te voren zijn....

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb dan ook mijn verlof 6 weken van tevoren in laten gaan. Effectief was het dan 4 weken van tevoren en dan nog 12 erna.

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou trouwens meer uitgaan van na 39 weken ipv 38. Bij mij wordt er al heeeeel moeilijk gedaan om de kleine met 38+6 te halen, terwijl je dan effectief maar een dag van de 39 weken zit. Andere optie is 39+4 maar dat is voor mijn gemoedsrust echt te lang. Zou graag gewoon op 39 weken willen bevallen maarja dat is een zaterdag. Hoop dat ze gewoon meegaan in 38+6, maar het plannen doen ze het liefste na 39 weken.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ben allang blij dat ik nooit meer overtijd ga :p
    De oudste is 41+5 geboren en de jongste 41.
    Wat een ellende overtijd gaan! Was kapot :)

Maar ik ben heel goed in broeden, baren kan ik niet. Dus nu gaan we het ook niet meer proberen :p

Deel Deze Pagina