Thuis bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door 15augustus, 12 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    hoi meiden,

    Hebben jullie wat tips
    Bij mijn eerste in zkh bevallen nu wil ik dat ip ook maar omdat vk zegt dat het waars heel snel zal gaan moet ik er ook wel rekening mee houden dat ik misschien op t laatste moment toch thuis moet bevallen
    Ik denk dan meteen hoe dan, op bed dat snap ik
    Maar hoe hebben jullie je matras of beddengoed beschermt tegen al dat vruchtwater bloed en andere troep?
    Ik heb geen zin om een jaar later nog de sporen te zien vd bevalling
    En moet ik nog iets bijzonders in huis halen?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon een zeiltje waterdichte molton onder je hoeslaken, sowieso handig mochten je vliezen in bed breken (mij overkomen ;)). En de rest kan gewoon in de was :)
    Kraampakket lijkt me wel handig mocht de kans groot zijn dat je thuis gaat bevallen.
     
  3. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Ja heb wel twee zijstofmatjes onder hoeslaken maar zal dat voldoende zijn?
    Bij eerste ook explosie van vruchtwater dus weet hoeveel er kan uitkomen
    Kraampakket heb ik idd al
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Persoonlijk zou ik er meer onder leggen. Wij hadden en hebben waterdichte molton van de Ikea. Ik sliep trouwens op het laatst met een grote handdoek in bed en die deed ik meteen tussen mijn benen toen ik merkte dat mijn vliezen gebroken waren.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Waterdichte molton idd.
    En verder heb je genoeg aan het kraampakket.
    Bij onze eerste wilde ik in het ziekenhuis bevallen, verder niks geregeld voor thuis.
    Maar niks gemist.
    Ook niks gemerkt van de troep trouwens.
    Na het hechten gedoucht en toen was alles al opgeruimd, bed verschoond en de eerste was zat al in de machine.
     
  6. minniemo

    minniemo Actief lid

    28 aug 2014
    229
    8
    18
    Zou sowieso een waterdichte molton op je matras leggen en in je kraampakket zit een matrasbeschermer (is een groot blauw of roze plastic zeil) Verder moet je voor een thuisbevalling genoeg celstof matjes hebben (zitten ook in je kraampakket) en een stapel gestreken hydrofiel luiers, een ondersteek (te huur bij de thuiszorg) 2 kruiken en voldoende licht. Oja en je bed natuurlijk omhoog!

    Hier staat ook alles al klaar! Succes!
     
  7. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Je hoeft niet op bed te bevallen hé ;).

    Ondersteek is ook niet per se nodig. Ik geloof wel nog, naast het kraampakket, dat onze VK twee emmers en wat vuilniszakken wilde.
     
  8. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam

    Ehm waar dan???
     
  9. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had een waterdichte molton bij de Ikea gehaald.... deed zijn werk perfect ;) aangezien de vliezen in bed s’nachts braken en ik uiteindelijk onverwachts thuis ben bevallen.... dit beviel me zo goed (altijd leuk woord grapje haha) dat ik nu ook thuis wil bevallen :thumup:
     
  10. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    (Beval)Bad,baarkruk,hurkend. Genoeg opties. Het hoeft echt niet perse op je rug met je benen in de steunen aan allemaal apparatuur vast.Ik ben zelf wel 3x in het ziekenhuis bevallen op mijn rug al had de laatste letterlijk niet 5 minuten eerder moeten komen. Dan was ze in de auto van de verloskundige geboren...
     
  11. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    In bad, of op de hurken geleund tegen de bank. Baarkruk. Ik persoonlijk vind liggend op de rug geen natuurlijke houding. Je moet als het ware je kindje eerst weer omhoog duwen door de stand van het bekken. Op de hurken heb je meer gemak van de zwaartekracht en je kan je lijf veel makkelijker meebewegen met de baby. Maar dat kan natuurlijk ook allemaal op bed ;). Ik heb nooit sporen van de bevalling in huis gezien. Bloed oid. 4 maal thuisbevalling en de vijfde hopelijk ook:)..
    Veel succes met de bevalling!
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar soms kan het niet omdat het teveel druk op de baby geeft. Bij de oudste moest ik alsnog gaan liggen. Dan is een bed op de juiste hoogte en met bescherming voor je matras wel fijn :). Nu is bescherming voor je matras altijd wel fijn omdat je vliezen altijd kunnen breken. En voor na de bevalling moet het bed ook hoog genoeg zijn.
     
  13. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Oh Okee Haha ben daar denk niet zn type voor bevalbad of kruk
    Vorige keer op bed gedaan en beviel prima
     
  14. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Mijn voorgangers hebben het al toegelicht. Op je rug liggen zorgt voor een kleinere 'uitgang', langere persfase en meer kans op complicaties. Als je googelt vind je meer dan genoeg alternatieven :).
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik had niets extra's dan wat in het kraampakket zit en er is nergens bloed zichtbaar gebleven ofzo. Kraamhulp deed dat plastic ding onder de hoes+celstofmatje en dat was voldoende. Ik sliep daar ook nog niet op, was midden in de zomer en voelde zo vies zweterig...
     
  16. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Als aanvulling op al genoemde tips. Ik vond het fijn om na de bevalling te douchen. Bij de 1e voelde ik me toch een beetje dizzy door de inspanning. Ik had een krukje die nat mag worden onder de douche zodat ik dit zittend kon doen.
     
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ook al beval je in het ziekenhuis dan is het alsnog handig om een kraammatras (zo'n hele grote onderlegger) op je bed te hebben, vliezen kunnen natuurlijk breken wanneer je ligt te slapen.

    Mijn ervaring is dat ze thuis veel netter werken dan in het ziekenhuis. Even een extra matje hier, bij het lopen een onderlegger tussen je benen houden (ik ging van bed naar baarkruk) en ook bij de baarkruk weer extra onderleggers erbij.
    Het laken was een klein beetje vies geworden door wat bloed maar na de bevalling ben ik gaan douchen en de kraamverzorgster en de verloskundige hebben alles netjes opgeruimd en ik had een schoon bed, wasmachine deed de rest. Je zag aan niets dat er net een bevalling had plaatsgevonden.
    Ik vond het zalig om weer in mijn eigen bed te stappen na de bevalling.
     
    Elisabetta en Hopsatee vinden dit leuk.
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Inderdaad, komt allemaal goed als je thuis bevalt. Ik ben 2x thuis bevallen op de baarkruk, kon niet op bed liggen. Dat deed zo'n pijn aan mijn rug! :(
    1e keer moest ik met de ambulance naar het zkh erna dus niks van het opruimen gemerkt.
    2e keer kon ik thuis blijven erna. Gedouched en kwam terug in een heerlijk schoon bedje!
     
  19. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Ik ben 3x thuisbevallen. 2x op bed en 1x op de baarkruk.
    Ik had een plastic zeiltje onder het hoeslaken van mijn bed voor als de vliezen zouden breken. Uiteindelijk zijn ze elke keer doorgeprikt en toen lag er keurig een matje onder.
    De baby die op de barkruk kwam veroorzaakte wel wat rommel op de grond maar dat werd daarna gelijk opgeruimd en niks meer van gezien.

    In mijn kraampakket zat alles wat ik nodig had. Ik heb wel een extra pak matjes gekocht voor de dagen na de bevalling vanwege het doorlekken in bed. Die eerste dagen was er geen kraamverband tegen bestand, haha.
     
  20. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik ben twee keer thuis bevallen.
    De eerste keer op ons eigen bed en de vk en kraam regelen het allemaal goed hoor! veel zeiltjes, word ie goor gooien ze hem weg en leggen ze een nieuwe neer. Dat heb je zelf niet eens door.

    Toen ik had gedoucht en terug kwam had ik een heel nieuw schoon bedje!
    Van de troep nooit wat gezien.
    Wij hadden twee emmers met vuilniszakken erin klaar staan daar konden ze alles in gooien tijdens de bevalling.
    De weeen zelf ving ik lopend op heb alleen steeds tijdens het persen op bed gelegen.
     

Deel Deze Pagina