Voorweeën? Oefenweeën? Echte weeën? Geen idee meer...

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamatoB, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik vraag me af of wat ik gisteren en vandaag voel, voortekenen zijn van de bevalling...
    vrijdagavond had ik opeens pijn onder in mijn rug, vlak boven de billen zeg maar. Die pijn is gisteren blijven terugkomen, (vroeg me echt af of het rugweeën waren) totdat ik 's middags in bad ben gaan liggen, daarna trok het weg. Wel heb ik sinds gisteren af en toe een menstruatie achtige kramp, veel harde buiken en het gevoel dat er vanalles aan het rommelen is...

Mijn VK zei, als je een wee hebt, dan WEET je dat gewoon. Maar als je nog nooit eerder bevallen bent, zoals ik, hoe weet je dan of het een wee is wat je voelt of niet? Hoe weet je dan bij welke hoeveelheid pijn het wel of niet weeën zijn? Ik bedoel, ik weet dat ik een hoge pijngrens heb, en ik ben niet iemand die snel aangeeft dat ie pijn heeft, meestal lach ik het weg zeg maar (ik heb reuma dus veel pijn gewend ook), maar gisteren van die pijn in de onderrug kon ik gewoon letterlijk bijna niet meer lopen.

Hoe weet je dus nou of het een wee is of niet?
    Ik wacht het maar gewoon af, ik weet toch niet of het een voorwee, oefenwee, indalingswee is of een gewone wee, dus ik wacht maar gewoon af of ze om de paar minuten gaan komen, dan zullen het toch wel weeën zijn! :D

liefs
    mamatoB

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey mamatob!!!
    Moet zeggen wat jij omschrijft ik ook heel erg heb.Woensdag ben ik bij de verlos geweest en die gaf aan de het voorweeen waren of indalingsweeen. Kindje ligt bij mij nu helemaal ingedaald. Maar die rugpijn heb ik ook regelmatig en niets helpt. En regelmatig het gevoel alsof ik flink ongesteld moet worden.
    Vandaag en gister voel ik me zo brak, beetje grieperig. (misschien ook wel van de warmte). Ik weet het soms ook niet en maakt me ook onzeker. Voel ook dingen in mijn buik die ik normaal niet voel, het rommelt echt heel erg.
    Kan er alleen geen patroon in vinden dus dat stelt me wel weer gerust. Zie wel dat we aardig gelijk lopen, misschien hoort het er ook wel bij....
    Ik lees dus even met je mee, want ben ook benieuwd.
    succes meis... gr.rensje

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    't is en blijft lastig ja :)
    voorweeen trekken vaak wel weg als je onder douche staat...
    Maar een echt wee herken je inderdaad wel. Ik vond het op erge darmkrampen lijken... :) maar dat kan bij iedereen weer anders zijn...
    Voorweeen vond ik een wat zeurderig gevoel, weeen is heftiger, pijnlijker..

Ongesteldheidsklachten/pijnjtes kunnen duiden op beginende weeen. Soms wordt het weggewuifd als indalingsweeen, maar kijk daar mee uit.
    Ik heb ze ook gehad, dacht ook dat het indalingsweeen waren, maar het bleek toch echt het echte werk te zijn en kijk maar naar mijn banner... ;) Altijd even de vk of gyn bellen is mijn advies...

Succes!

4. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik wist het ook niet of het nou echt was of niet dus vlos kan wel wat zeggen maar echt niet alle vrouwen weten het. Pas toen ik al een paar uur weeën had werden ze zo erg dat ik ze weg moest gaan puffen en toen wist ik het. Ik zou dus zeggen als je een "wee" krijgt en je moet je best doen om de pijn te doorstaan dan zou ik de vlos bellen.

5. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik lees hier even mee..

Ik voel het verschil niet tussen een harde buik en een harde buik omdat mijn baby aan het draaien is. Kan iemand misschien duidelijk uitleggen hoe een harde buik voelt..
    Hihi misschien wil ik het wel heel graag voelen.

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    bij een harde buik is je hele buik hard...lijkt dan net alsof er een bal inzit :)
    JE kunt het voelen als je baby draait, om dan even te drukken op een plek waar je kindje niet zit...als het dan hard is heb je een harde buik :)

7. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Dank je wel! haha helaas is dan wel de conclusie dat het geen harde buiken zijn. Want inderdaad waar de baby niet zit, blijft het aardig zacht. Nogmaals dank!!

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik heb nog steeds een heel rommelend gevoel 'daar beneden', af en toe echt 'ongesteldheids'krampjes, soms dat ik even mijn adem in moet houden om hem door te komen. Maar ook weer niet zo heftig dat ik moet puffen ofzo.
    Ik ben van vroeger uit ook heel erge ongesteldheidskrampen gewend, dus was gewend om 5 dagen van de maand over de bank te rollen van de krampen, dus misschien ben ik gewoon te veel pijn gewend? :D
    Ik heb in elk geval het gevoel dat er iets aan zit te komen, maar misschien is het ook wel gewoon vals alarm. Je hoort ook ZO veel verschillende verhalen.... de een zegt 'als je een wee voelt weet je het echt wel zeker' en de ander zegt ' eer ik het door had had ik al 6 cm ontsluiting' dus daar is natuurlijk ook niks van te zeggen.
    In elk geval ben ik er wel op aan het letten, dat als het in 'golven' gaat komen en regelmatig terug komt, dat ik dan tijdig de VK bel.
    Van mij mag het ukkepukje komen... hij/zij weegt al drie kilo dus dat is wel heel fijn om te weten :D

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Een goede leidraad is dat als het aanhoudt nadat je onder een warme douche hebt gestaan of in bad bent geweest (natuurlijk geen 5 minuutjes), dan is het een wee. Anders is het vaak voorwerk. Misschien helpt het om te bedenken dat die ook meehelpen bij de voorbereiding van de bevalling.

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik zou toch voor je hopen dat je kleintje nog tot minstens 37 weken blijft zitten hoor.... Een te vroeg geboren kindje is denk ik niet iets wat je graag moet wensen. Ons zoontje is met 34 weken geboren en dan krijg je gelijk allerlei medische toeters en bellen, je kindje krijgt een sonde en infuus en allerlei plakkers en weet ik niet wat allemaal nog meer. Hij heeft uiteindelijk 15 dagen in het ziekenhuis gelegen maar sommige kindjes liggen er nog veel langer. Dus ik hoop eigenlijk voor je dat het nog heel even duurt tot je minimaal 37 weken bent. Dan is de kans groter dat je lekker snel weer met je kindje naar huis kan en je kindje ook gewoon de zuigreflex helemaal onder de knie heeft enzo...
    Afgezien daarvan: de opmerking van 'een echte wee herken je wel' vind ik zelf ook onzin. Bij de bevalling van mijn zoontje had ik enorm pijnlijke krampen, maar ja, de gyn had gezegd dat het oefenweeen waren en wie ben ik om de gyn tegen te spreken? Tot ik diezelfde middag een spoedks kreeg omdat ik dus wel degelijk weeen bleek te hebben en al 3 cm ontsluiting had... dus als ik jou was zou ik gewoon nogmaals aan de bel trekken als je het niet vertrouwt. Dan checken ze maar mooi even of je ontsluiting hebt hoor. Succes!

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ben ik helemaal mee eens! Onze kinderen zijn 8 weken te vroeg geboren, en lhoewel alles heel goed gaat en we ze hopelijk over 2 weken mee krijgen, is het geen pretje.
    Daarom zei ik ook al; ga er niet zomaar van uit dat het "voorwerk" is..het kan wel degelijk echte weeen zijn.

Inderdaad gewoon nog eens aan de bel trekken als je het niet vertrouwt. Een ctg of inwendig onderzoek is zo gebeurd...

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het blijft een ontzettend lastig onderwerp. Ik heb vanaf 35 weken al indalingsweeën/voorweeën en onwijs veel (pijnlijke) harde buiken. Vanaf de eerste keer heb ik al twijfels over wat het is en ik ben er nog steeds niet helemaal uit.

Mijn krampen zijn pijnlijk, regelmatig, soms urenlang, gaan niet altijd weg onder de douche, etc. Alles waarvan men zegt dat het echte weeën zijn, dat is het.

Het enige wat ze tot nu toe hebben wat echte weeën niet hebben, is dat ze over gaan. Uiteindelijk, soms na een paar uur, trekken ze weg, of kan ik in slaap komen. Tot nu toe is dat steeds mijn grootste hulpmiddel: slapen. Als je er doorheen kunt slapen, zijn het geen weeën. Tot nu toe gaat dit meestal aardig na een poosje...

Het blijft dus gissen. Ik ben ook al 2 keer voor niets naar de VK/ZH geweest omdat ik dacht dat er iets begonnen was. Dat maakt de stap om weer te gaan wel groter. Neem vooral lekker je rust en laat je niet zomaar afschepen. Op een CTG is het vaak wel goed te zien!!

Harde buik is bij mij echt knoerthard. Alsof er echt een bowlingbal in zit!! Ik heb ook het idee dat ze nog harder worden de laatste weken. Ik kan er niet door opstaan bijvoorbeeld, of op m'n zij liggen. Heel fijn als je wilt slapen...

Sterkte er mee! Uiteindelijk merk je het wel als er een hoofd tussen je benen hangt :D

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oh, sorry, volgens mij kwam ik een beetje verkeerd over ;)... ik bedoelde eigenlijk dat ze in het ziekenhuis zeiden dat ons kindje al 3 kilo weegt, en dat ze het niet gingen tegenhouden als het nu zou beginnen, vandaar... maar natuurlijk is het altijd beter als ze zo lang mogelijk blijven zitten en groeien en aansterken!

Hier is het weer wat rustiger geworden... ik denk dat het weer loos alarm was... maar goed, we wachten rustig af, meer kunnen we niet doen..

En ehhh...erg grappig, haha, die van 'je merkt het vanzelf als er een hoofd tussen je benen hangt' :D:D:D:D

liefs
    mamatoB

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik heb 8 weken met heftige voor weeen gelopen en iedereen zei maar als het echt is voel je het wel.. O wat was ik blij dat mijn vliezen braken want totdat ik elke min. een wee had (vanaf ong 8 cm ) voelde het precies hetzelfde als voorween.

Dus ook al moet je 60 x naar dat ziekenhuis gewoon gaan. Ik was vaste klant, soms opgenomen (met en zonder weeen remmers) soms weer naar huis, ik had nl. al 4 c ontsluiting dus mocht niet wachten tot om de 5 min. en had de hele dag door voorweeen.Laat het je niet weerhouden om te gaan, ik weet hoe het voelt maar ga toch maar als het langer als een uur aanhoud en ook onder de douche blijft aanhouden (werd bij mij niet sterker trouwens onder de douche, maar bleef wel komen).

Succes!!

15. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,
    hier weer een zeer slechte nacht gehad. Zeer pijnlijke harde buiken. Geen rugpijn dat weer niet. Vannacht ook veel vaker naar de wc geweest als normaal. En gisteravond ben ik ook mijn slijmprop verloren. Maar weet ook dat dat niks wil zeggen dat het dan nog wel een week of 3 kan blijven zitten.
    Verder zón ontzettend last van mijn maag, had soms het gevoel dat ik niet eens fatsoenllijk kon ademen. Dus heb vannacht rechtop zitten slapen... niet echt prettig. Verder begin ik steeds meer vocht vast te houden maar ach wat wil je met dit weer. Was bang voor zwangerschapsvergifteging maar daar ben ik op gecontroleerd en mijn bloeddruk en urine was goed.
    Dus we zullen maar zeggen de laatste loodjes wegen het zwaartst hihi.. meiden jullie ook succes..
    gr.rensje

16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik denk dat je over het algemeen wel merkt wat weeen zijn.
    Ze komen regelmatig, houden lang aan en doen pijn, veel pijn.
    Maar de eerste paar centimeters ontsluiting is de pijn nog wel te doen, maar de weeen komen dan wel regelmatig.

Het is moeilijk uit te leggen, maar bij alle twee ging ik bellen met ZH op het moment dat ik dus echt weeeen had, en ben dus ook bevallen die dag.

Maar je hebt natuurlijk uitzonderingen erbij van vrouwen waarbij het niet zo'n pijn doet of die heftige voorweeen hebben waardoor ze de weeen niet meer herkennen.

17. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Nou, het lijkt hier dus wel loos alarm te zijn geweest... er is in elk geval niks doorgezet vannacht.

Ik heb wel nog regelmatig harde buiken en een licht gevoel van menstruatie krampjes, maar de heftigheid is weg (voor nu).

Dus, hopelijk blijft ukkepuk nog een tijdje lekker zitten!

xxx
    mamatoB

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Is je kindje al ingedaald? Zo nee dan is het dat waarschijnlijk....Is je kindje al wel ingedaald, dan is dit het voorwerk...Een echte wee voel je echt aankomen, dan een hoge pijnpiek, en ebt weer weg...Kortom je hebt dan echt goed pijn :)

Maar als jet het niet vetrouwd gewoon even bellen emt je vk

19. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Vorige week was ukkepuk nog niet ingedaald, dus je hebt best kans dat ik dat inderdaad misschien gevoeld heb... mijn man vond al dat mijn buik wat lager leek uit te zien dan eerst ... :(

20. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik had het ook met 35 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ik ontsluiting had dus hou het goed in de gaten maar als weeen echt door zetten dan voel je echt wel het verschil hoor die voelen anders en dat heb je echt wel door en daar door kan je ook niet slapen of je wordt wel wakker in je slaap

Deel Deze Pagina