geboortetens

Discussie in 'De bevalling' gestart door lori1kenobi, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lori1kenobi

29 apr 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bij deze zou ik mijn ervaring met de geboortetens graag met anderen willen delen. Omdat ik liever geen pijnbestrijding wilde tijdens de bevalling leek het mij een goed idee om de geboortetens te gaan gebruiken. Via marktplaats heb ik er dan ook 1 kunnen huren. Bij het eerste gedeelte van de bevalling tot de 5/6 cm heb ik hem dan ook volop gebruikt. Ik moet echt zeggen dat het een verademing was. Het zorgt er voor dat de pijn toch wel een heel stuk aangenamer word en hierdoor was het voor mij erg gemakkelijk om me aan de bevalling over te geven. Ook de verloskundige vond dat ik de pijn voor het aantal cm ontsluiting erg goed kon verwerken en iedere controle was zij verrast over de vordering. Helaas voor mij stagneerde de boel op 5/6 cm en omdat er wat complicatie's waren werd er erg laagdrempelig gekozen voor bijstimulatie. Omdat ik dat de vorige bevalling ook heb gehad en ik wist wat er hierna op me af zou komen heb ik voor een ruggenprik gekozen. Maar zonder bijstimulatie zou ik de hele bevalling met de tens hebben doorgekomen zijn denk ik zonder al te vervelende pijn. Wat ik wel heel erg eng vond is toen ik de tens de eerste keer aan zette de hartslag van mijn dochtertje opeens daalde naar 65. Iedereen schrok zich wild. Van de verloskundige mocht ik hem nog wel gebruiken maar bij de volgende poging wilde zij wel aanwezig zijn. Ze dacht dat het niet door de tens kwam en het toeval was maar ik vond het echt reuze eng. Vanaf het verdere gebruik is er niets raars meer gebeurt dus het zal toch wel toeval zijn geweest.

2. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Goed te horen, hij ligt hier ook klaar! Ben benieuwd, heb 2x zonder enige pijnbestrijding gedaan dus hoop er wel wat aan te hebben.

3. lori1kenobi

29 apr 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me niet voorstellen dat hij niets voor je gaat doen. Zet hem zo vroeg mogelijk aan voor het beste resultaat en begin op een lage stand. Voor mij was hij echt super. Een enorm goede bevalling toegewenst.

groetjes Lori

4. Lidija

Lidija Lid

25 sep 2011
    15
    6
    3
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het delen van je ervaring! De mijne is onderweg.

Deel Deze Pagina