Inleiden of keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door gekkies, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gekkies

gekkies Actief lid

21 feb 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even in het kort mijn vorige bevalling. Ingeleid met 41 weken, maar kwam maar tot 7 cm ontsluiting. RUGGEprik gehad, maar gewoon weeen erdoorheen gevoeld. Uiteindelijk ook de keizersnede gevoeld en dus onder volledige narcose moeten bevallen. Maar dan nu de vraag wat nu?

Ik zit nu weer aan de 40 weken en heb de keuze inleiden of keizersnede?

2. jokiebear

jokiebear Lid

12 feb 2015
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik persoonlijk zou kiezen voor een geplande kijzersnede want dan word tijd genomen voor je verdoving en zorgen ze ervoor dat je alls meemaakt.
    ik zou het risico niet nemen om nog een keer de geboorte van me baby niet mee te krijgen.
    maar natuurlijk is dit een hele persoonlijke keuze en zou je zelf de voor en nadelen moeten afwegen.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    inleiding, de ene bevalling zegt niks over de andere. Of gewoon afwachten tot t zelf begint :)

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb ook zulk ervaring.
    3 ruggenprikken, petedine, 36 uur stormweeen, beenween, 6cm ontsluiting. Als verlossing kreeg ik ks met 4e sterkere ruggenprik.
    Ik zal nooit meer natuurlijk kiezen en dat radde arts mij ook af gezien mijn lichaam reageert gewoon niet op milde pijnbestrijding en ik sterke weeen heb gelijk waardoor mijn hele baarmoedermond zo gespannen is dat ontsluiting lukt niet.
    Ook was ze te zwaar en te lang, sterrenkijken zal natuurlijk nooit uitkomen. Ik had super snelle herstel was zo blij met ks en nu tweede! Ga voor geen cent natuurlijk doen.

En ene bevalling kan wel zeggen over de andere qua pijnbestrijding en weeen verloop. Ik heb 2e met 16wk natuurlijk moeten bevallen ik kreeg ook dus gelijk om de 2 min weenstorm, na 15min was zo heftig dat ik halfbewusteloos lag. Gelijk ruggenprik en nee hoor werkte weer niet na tijdje dus ik keeeg zulk prik als bij ks erg sterke.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat jammer dat je zo'n ervaring hebt gehad. M ijn 1e is ve erg elijkbaar aan jou bevalling. Bij de 2e hypnobirthing gedaan en in 5 uurtjes bevallen zonder pijnbestrijding ! :) wellicht kan je je daar in verdiepen?

6. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mij is altijd gezegd dat inleiding niet mag na een keizersnede.
    Ik zou kiezen voor een ks met ook als reden dat ze dan de tijd nemen om je goed te verdoven en je alles verder mee krijgt van de geboorte. Met ruggenprik een ks is zo anders dan narcose. Ik heb beide gehad.

7. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    Hier geven ze me tot 41 weken de tijd om het vanzelf te laten gebeuren. Zo niet plannen we een ks. inleiding wil ik niet weer.

8. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Inleiden mag best na een keizersnede, ze houden je alleen extra in de gaten.
    Bij mij 1e spoedkeizersnede na moeizame ontsluiting en vacuumverlossing die dus niet lukte, wel met ruggeprik zonder problemen.
    Bij de 2e eerst gaan inleiden maar ook daarbij ging ontsluiting niet lekker. Daarnaast had zoonlief het niet gezellig meer binnen en is er dus gekozen het af te ronden met een keizersnede. Wel met meer rust dan de 1e keer.

Je hebt de keuze gekregen maar heeft de gyn niet nog advies gegeven? Mijn keuze zou in jouw geval voor de gecontroleerde ks zijn. Vooral omdat het jou waarschijnlijk meer rust geeft en controle over het verloop en hopelijk dan ook een goede verdoving zodat je alles kan meemaken.

Deel Deze Pagina