Massage perineum?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nina Sanders, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Vanaf ong een week of 34. Doen, ja/nee? Ik dacht aanvankelijk dat het ging om het van de buitenkant insmeren met olie. Maar jeetje je moet echt inwendig masseren en steeds meer druk zetten? Zie het niet echt zitten eigenlijk.. :roflmao:o_O

2. jeshh

jeshh Niet meer actief

Dan doe je het toch niet? :)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee hoor niet doen zou ik zeggen ;). Heb 2 kinderen van 9 pond gebaard en niet geknipt of gescheurd :)

Romantic en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Tsja... de een scheurt wel uit en de ander niet. Ik ben van mening dat zo'n massage niet helpt. Hetzelfde als proberen striae tegen te gaan, helpt ook niet. Als het scheurt, dan scheurt het. De grote van je baby doet er ook niet perse iets aan toe.

Mom2Be92, Donutlover en Hopsatee vinden dit leuk.
  5. Louloute

Louloute Niet meer actief

Bij m'n zoontje heb ik het wel gedaan, heb een klein mini hechtinkje gehad. En iedereen die ik ken die het wel heeft gedaan is vrijwel schadeloos bevallen. Ik raad het dus aan.
    Maar prettig is het zeker niet, en geeft inderdaad geen garanties. :)

6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Mwaha ja ik heb het bij de eerste gedaan maar man man wat een gedoe! Vond ik niet wat! Dus ben er ook snel weer mee gestopt of sneerde alleen die olie haha. Overigens kreeg ik uiteindelijk een knip... En het is verder super snel en mooi geheeld bij mij. Ziet en voelt er niks meer van.

Dit keer begin ik er niet meer aan.

7. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Hier ook wel even over nagedacht, maar zie het niet zitten.
    Vk was er wel enthousiast over, maar wil toch al in bad bevallen, dus hopelijk is dat al voldoende :)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik wilde het wel gaan doen, maar ivm schimmelinfectie gekozen het niet te doen. Toen deze schimmel over was ook nog steeds niet, ben bang hem weer te krijgen van die olie. Maar ook de massage die benodigd is lijkt me niet echt comfortabel nee.... ik weet niet of het nou écht zo handig is je vagina en pirineum zo te prikkelen vlak voor de bevalling

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik denk dat t niet werkt net als de dure olieen om striemen tegen te gaan.
    De een krijgt ze gewoon en de ander niet. Mijn zus zat na de eerste helemaal onder en smeerde zich een ongeluk, ik heb nooit gesmeerd nu zwanger van de derde en ik geloof dat ik twee streepjes heb aan 1 kant.

Zelfde met uitscheuren.. ook de grootte van de baby doet daar niet toe.
    Ik had twee kids die niet mega groot waren, van de eerste was had ik 10 hechtingen ofzo en bij de tweede eentje.

10. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Denk niet dat het iets uithaalt.. als dat zo zou zijn zouden vk's en gyn's het wel aanraden toch? Ik heb niets gemasseerd en ben twee keer schadeloos uit mijn bevallingen gekomen, terwijl mijn tweede zelfs een stortbevalling was van wel 20-25 minuten.

11. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik heb het wel gedaan en een knip van 4 cm en een totaalruptuur opgelopen. Werkt top :thumup:;)

Nanoe2, LMSB, Hopsatee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik moet hier heel hard om lachen. Niet om de situatie (want: au) maar om hoe je het beschrijft :roflmao:.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nooit gedaan. Een keer één hechting gehad, verder nooit ingescheurd ofzo.

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Misschien als je hubby er zin in heeft en jij er van geniet, vooral doen ;) Maar anders zou ik het laten. Je merkt vanzelf wel wat er gebeurd. Scheur of knip, je hebt 2 weken een ontploft mosseltje en daarna doet deze het weer bijna als vanouds...zou wel steekje extra vragen als ze moeten hechten:p

mariellevanr vindt dit leuk.
  15. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Achteraf heb ik ook zo'n spijt.. Wekenlang dat gepruts daar beneden en dan dit als resultaat ;) Had wel wat nuttigers met mijn leven kunnen doen :rolleyes::roflmao:

Hopsatee en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  16. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Hahaha, ontploft mosseltje :roflmao:

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb dat nooit gedaan en ben bij twee bevallingen niet ingescheurd of geknipt. Twee keer een kleine hechting, maar de schade was 'extern'. Ik geloof dat het niets uitmaakt, of je scheurt of een knip nodig hebt hangt af van o.a. hoe je baby ligt.

18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Had een minibaby en alsnog een knip nodig na eindeloos persen. Denk dat het kan helpen voor een extra zetje maar dan moet je zelf wel al wel een 'grote opening' hebben, kindje goed liggen, grootte kind maakt uit, omvang hoofd enz enz

19. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ik twijfelde en heb het niet gedaan (want zo een gedoe!). Toen bij de bevalling bleek dat niks goed wilde rekken had ik spijt dat ik het niet gedaan had! Al is het maar om mezelf het idee te geven dat ik er wat aan had gedaan. Nu ga ik een epi-no kopen. Misschien werkt het niet (geen wetenschappelijk bewijs), maar het geeft mij het idee dat ik me in elk geval zo goed mogelijk heb voorbereid (ook al moet ik misschien straks weer knip etc. dan nog heb ik geen spijt).

Maar ja het is wel een enorm gedoe en absoluut geen garantie, dus zelf weten haha :).

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik geloof er ook niet zo in. Ik had 2 kleine baby's en beide keren toch iets gescheurd. 2e keer 1 hechting in het perineum. Moet wel zeggen dat ik dat de meest vervelende hechting vond toen die erin gedaan werd. Maar de vk die het gedaan had zette ze ook flink strak dus had van elke hechting last

Deel Deze Pagina